Toon posts:

nodig veel volume -> welke speakers/geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij me nieuwe pc een leuke geluidsset zodat ik met me gitaar (elektrisch) kan meespelen (best hard moet ie dus kunnen). welke geluidskaart + speakers kan ik dan het beste nemen? (prijs/qualiteit in goede verhouding -> ik ben sinterklaas niet :+ )

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Gitaar spelen op pc speakers lijkt me zowiezo al niet echt een goed plan. Kun je beter voor een tweedehands gitaarversterker o.i.d. gaan en die proberen te koppelen aan je pc (voor opnemen of wat dan ook)

Wat is je budget?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Op zondag 18 november 2001 12:38 schreef ShittyOldMan het volgende:
Gitaar spelen op pc speakers lijkt me zowiezo al niet echt een goed plan. Kun je beter voor een tweedehands gitaarversterker o.i.d. gaan en die proberen te koppelen aan je pc (voor opnemen of wat dan ook)

Wat is je budget?
Ik denk dat hij bedoelt dat hij met zijn gewone gitaarversterker kan meespelen met ut geluid uit zijn pc-speaker boxen.

For those about to rock, we salute you!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zondag 18 november 2001 12:56 schreef Xplosive15 het volgende:
Ik denk dat hij bedoelt dat hij met zijn gewone gitaarversterker kan meespelen met ut geluid uit zijn pc-speaker boxen.
Dat verklaart een boel.

Dan zou ik gaan voor een 'gewone' geluidskaart (creative live 1024 of audigy). Mijn eigen ervaring is dat terratec 1024 iets zachter geluid heeft (vergeleken met een live player (512), maar met nieuwere kaarten weet ik dat niet.

Daarnaast nog een simpele sereo versterker, een Rotel bijvoorbeeld, 40 Watt zonder poespas voor 300,- bij de Staffhorst. Of iets anders wat er op lijkt. Daarbij nog twee speakers. Welke dat worden moet je zelf gaan luisteren. Neem vooral je eigen muziek mee. Gezien het belangrijk is dat ze hard kunnen moet je ook even letten op de uitslag van de conus. Als dit op gemiddelde volumes al vrij veel is kun je er op hogere volumes problemen mee krijgen. Haal de frontjes dus altijd even van de speakers af (of vraag dit aan het personeel om gezeik te voorkomen).

Een stereo speaker review vind je hier

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
het hoeft geen dj installatie te worden ofzo, het is voor thuis. want een gewone gettoblaster red het niet snappie? maar ik wil 2 vliegen in 1 klap, goede pc speakers dus geen 40 watt versterker ed

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik vraag me af of de gemiddelde (3") PC speakertjes tegen beetje echt live gitaar geweld kunnen (met de volle dynamiek, niet via een CD).
Maar goed. Op PC gebied maakt alles van Klipsch veel "lawaai".
Nieuwe sets van Logitech (Z-560) of van Altec Lansing (641) zijn ook wel aardig
http://gamespot.com/gshw/filters/products/0,12844,537257,00.html
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/earlyimpressions/Z560.html

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1