Toon posts:

[LCD] Nieuwe software, suggesties?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 06:36 schreef basiep het volgende:
en ik weet nx van een 'menings verschil' af btw
Ik zal je geheugen even opfrissen, kan je je nog een topic herrineren over qstat waarin ik van mening was dat je een maar in de manual moest kijken ipv een beetje triest om code moest bedelen?

Same thing here.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op donderdag 22 november 2001 07:55 schreef crashoverride het volgende:
Hmmmmm..... mochten een van de LCD soft-writers nog opensource spul hebben, let me know.....
I'm interested :)
Als je C kan lezen zou je eens kunnen kijken naar LCDProc. http://lcdproc.omnipotent.net/download.php3.
Zit volledige C-source bij.
Ook zit bij één van die WinAmp plugins de complete source erbij. (ook C geloof ik)

Kunnen jullie dan nu stoppen met vragen in mijn mailbox te dumpen over source voor LCD aansturing? :) :) :) :) ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49

chromeeh

the Gnome

Thnx m8 :)

** BTW ik heb je maar 1x gemaild :) **

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Creepy

Creepy

Op donderdag 22 november 2001 15:23 schreef crashoverride het volgende:
Thnx m8 :)

** BTW ik heb je maar 1x gemaild :) **
Wheheheh... je was niet de enige.. :)
En voor iedereen die nog source wil hebben.. de source van de aansturing van het LCD geef ik niet zomaar weg.. Ben wel bereidt tot uitwisseling.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

is ooit een topic over geweest en ik ken nie proggen, dus weet ik niet of het mogelijk is, maar het leek me wel gaaf als je game-stats op je lcd zou kunnen zien

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op dinsdag 20 november 2001 10:36 schreef basiep het volgende:

[..]

al smartie geprobeerd?

check mijn sig..
;)
Yep al geprobeerd, wat ik daar vervelend aan vind is dat ie meteen zo'n standaard regeltje neerzet als ik een MBM variabele wil invoegen. Bij LCD Driver kan ik zelf bepalen watdaar komt te staan. Dus ik heb nu "cpu:54°C" ipv "Temp2: 54C" vind ik zelf wat mooier.

Trouwens de nieuwste versie van MBM5 werkt niet met je programma, ze hebben de logfiles anders gemaakt ofzo.

• Creepy

Creepy

Op donderdag 22 november 2001 17:15 schreef LAuWe het volgende:
is ooit een topic over geweest en ik ken nie proggen, dus weet ik niet of het mogelijk is, maar het leek me wel gaaf als je game-stats op je lcd zou kunnen zien
Gamestats? Smartie heeft deze optie. En ikzelf heb het al werkende, maar nog niet ingebouwd in LCDInf.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ehm Eigenlijk wil ik ALLE functies die Starbar/Winbar ok hebben [die draaien bij mij allebei niet :'(] ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verder hoop ik dat je je eigen aansturing gebruikt en geen beta-demo dll van een wazige site, die na 30 dagen je hele printerpoort verkr8 [heb ik al 2 keer gehad namelijk :'(]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zondag 18 november 2001 18:04 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

*Evil grin*
Daar hebben we deze smiley >:) voor hoor ;)

\o/

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Op donderdag 22 november 2001 17:42 schreef te(X)en het volgende:
Trouwens de nieuwste versie van MBM5 werkt niet met je programma, ze hebben de logfiles anders gemaakt ofzo.
:?

ik gebruik shared mem, en ze hebben daar nx aan veranderd (staat op de site iig nx)

welke versie heb jij? (van MBM?)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 22:51 schreef basiep het volgende:
ik gebruik shared mem, en ze hebben daar nx aan veranderd (staat op de site iig nx)
van de mbm site
26 Oct - MBM 5.1 released !
[...]
Shared Memory
- Some changes to that, so developers please check the shared memory in on the webpage

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik zal er iig ff kijken
in de volgende versie werkt het weer

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het niet laten jullie te kwellen met 'n screenie >:)

Afbeeldingslocatie: http://yarvje.dyndns.org/~ray/LCD/Designer35.png

De spectrum analyzer is als ie beweegt stukken leuker though ;( . Als het een beetje meezit allemaal gaan deze of volgende week de eerste preview versies naar wat mensen toe *D . Latere publieke beta's zullen volgen als alle features die ik er in wil hebben er in zitten.

Ideeen zijn nog altijd welkom uiteraard.

Ps. vragen of je mag beta testen is nog steeds zinloos en alle mailtjes/icq/msn blaat daar over zullen nog altijd verdwijnen naar /dev/null.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-02 09:32
Tfilmpje ziet er iig heel cewl uit. Kmis alleen nog 9x ondersteuning.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-02 09:32
Op zondag 02 december 2001 04:05 schreef Yarvieh het volgende:
Ik kon het niet laten jullie te kwellen met 'n screenie >:)

[afbeelding]

De spectrum analyzer is als ie beweegt stukken leuker though ;( . Als het een beetje meezit allemaal gaan deze of volgende week de eerste preview versies naar wat mensen toe *D . Latere publieke beta's zullen volgen als alle features die ik er in wil hebben er in zitten.

Ideeen zijn nog altijd welkom uiteraard.

Ps. vragen of je mag beta testen is nog steeds zinloos en alle mailtjes/icq/msn blaat daar over zullen nog altijd verdwijnen naar /dev/null.
maak ff filmpie dan van die spectrum analyser.

Verwijderd

Echt heel gaaf wat je aan het maken bent! Succes

Ga je ook support maken voor grafische LCD's (T6963C controller)? En als je nog bezig gaat met seriele aansturing, ik heb hier nog wel wat info liggen (schema en PIC assembler code) :)

|:( wat stom dat ik dit topic niet eerder heb gezien...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 13:24 schreef Zotty het volgende:
Ga je ook support maken voor grafische LCD's (T6963C controller)?
Grafishe suppport zit momenteel wel in de driver interface maar 't is nogal een ondergeschoven kindje, de initiele release zal waarschijnlijk alleen textbased lcd's aan sturen later zal ik daar een grafishe lcd desinger bij maken zodra de textbased troep nagenoeg bug vrij is en ik m'n eigen grafishe lcd's aangeslingerd heb (snap nog steeds geen ruk van dat negative voltage).
En als je nog bezig gaat met seriele aansturing, ik heb hier nog wel wat info liggen (schema en PIC assembler code) :)
Wehehehe right, met meer dan 3 weerstanden ben je mij al kwijt, moet je me vooral 'n pic in m'n handen duwen dan weet je zeker dat ik de weg kwijt raak :Y)

Verwijderd

Op zondag 02 december 2001 14:21 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Grafishe suppport zit momenteel wel in de driver interface maar 't is nogal een ondergeschoven kindje, de initiele release zal waarschijnlijk alleen textbased lcd's aan sturen later zal ik daar een grafishe lcd desinger bij maken zodra de textbased troep nagenoeg bug vrij is en ik m'n eigen grafishe lcd's aangeslingerd heb (snap nog steeds geen ruk van dat negative voltage).
Wordt aan gewerkt ;)
[..]

Wehehehe right, met meer dan 3 weerstanden ben je mij al kwijt, moet je me vooral 'n pic in m'n handen duwen dan weet je zeker dat ik de weg kwijt raak :Y)
Maar de sourcecode kan wel interessant zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 december 2001 14:30 schreef Zotty het volgende:
Wordt aan gewerkt ;)
Ben bezig zo'n GLiPIC Board adapter kit hier te krijgen, das netter dan ik ooit zelf zou kunnen fabriceren.

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

aaaaaaaaaaaaaaah ik kan niet langer w88 op dat progje ik wil hem nu!!!!

btw ik denk dat dit wel het beste progje gaat worden. :)

Verwijderd

Dit proggie is echt super !!!

Wil ik zeker ook gaan gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag maar es 'n filmpje, 1e test versies zijn afgelopen weekend de deur uit gegaan, van 1 tester niets gehoord (druk?), en die anderen waren niet helemaal te spreken over het ontbreken van 'n handig config programmatje (Stel nep tweakers hield er niet van zelf 'n beetje in de registry te hacken) dus nog 'n paar weekendjes geduld mensen :Y)

Het filmpje (DivX 4.0) (beetje wazig vanwege crappy webcam, mja sorry :z )

• connected
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

geil heel erg geil :9~
hmm ik kan niet wachten op dat progje :)
ow ik weet niet of die mailing list nog wat geworden is maar dit is iig mijn mail adres: detonator@home.nl
(ook voor het geval dat je nog een beta tester zoekt :))

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

*DROOL* :9~
* chromeeh wil ook wel beta testen :)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Filmpje kan niet bekeken worden, crappy Mac-Divx.. |:(
t6963 support zou aardig zijn, en ook 9x ondersteuning lijkt voor mijn Windhoos 98 mp3 heel erg handig....

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ff nog een vraagje, heb je nou win9x support ingebouwd, of habben alle mp3 servers die een lichte pentium proc gebruiken pech???

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Zeer strak gedaan :9~ Complimenten :)

Zo'n frequency analyzer wil ik ook op m'n (binnenkort nieuwe....) grafische LCD :) Is dat lastig te proggen btw ?

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 11 december 2001 20:02 schreef Yarvieh het volgende:
Vandaag maar es 'n filmpje, 1e test versies zijn afgelopen weekend de deur uit gegaan, van 1 tester niets gehoord (druk?), en die anderen waren niet helemaal te spreken over het ontbreken van 'n handig config programmatje (Stel nep tweakers hield er niet van zelf 'n beetje in de registry te hacken) dus nog 'n paar weekendjes geduld mensen :Y)

Het filmpje (DivX 4.0) (beetje wazig vanwege crappy webcam, mja sorry :z )
* Creepy "schaamt" zich.. druk ja.. sowwy :)
Ik beloof er vanavond ff naar te kijken! Moet ik weer helemaal win2k booten, en dat terwijl ik net weer ben begonnen aan het updaten van LCDInf onder Win9x hehe.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 december 2001 03:13 schreef Zotty het volgende:
Zo'n frequency analyzer wil ik ook op m'n (binnenkort nieuwe....) grafische LCD :) Is dat lastig te proggen btw ?
Hangt er een beetje vanaf hoe handig je bent, 't is nie bijster ingewikkeld eigenlijk.

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Nondepie,
dit is echt VET! :9~

Het belooft heel wat!
Succes!

Het zou een leuk projectje zijn voor de kerstdagen.
Maar ik wacht rustig af. :z

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

ik durf het bijna niet te vragen...

maareh hoe staat het ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Meeste code van de core zit op z'n plek nu, moet nog 'n beetje bugs hunten, en ben momenteel nog bezig met 'n app om het hele boeltje te configen en inmiddels de zoveelste rewrite van de designer. 't begint ergens op te lijken nu.. maar ben er nog lang nie..

• Creepy

Creepy

En als die beta tester van je eens wat zou doen he, dat zou zoveel schelen :)

* Creepy belooft plechtig van het weekend eens met de plug-ins te gaan stoeien!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou daar ff mee wachten tot je een nieuwe versie hebt eigenlijk. ben van het weekend weer thuis dan zal ik er es wat tijd in gaan stoppen :Y)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

gaat deze ook support hebben voor mijn 4x16 van conrad? want smartie dee het gewoonweg niet goed.

Click hier niet

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 04 januari 2002 00:58 schreef Yarvieh het volgende:
Ik zou daar ff mee wachten tot je een nieuwe versie hebt eigenlijk. ben van het weekend weer thuis dan zal ik er es wat tijd in gaan stoppen :Y)
Ook goed.. dan ga ik verder aan LCDInf :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 01:30 schreef reapher het volgende:
gaat deze ook support hebben voor mijn 4x16 van conrad? want smartie dee het gewoonweg niet goed.
Als het goed is wel, kan je evt van het weekend een test appje sturen zodat je kan zien of ie werkt?

Verwijderd

ziet er superlekker uit :9~
hmmmz...
eerst nog compleet nieuwe pc in elkaar steken :(
dan ook een LCDtje instoppen :)
4x40 is dat de grootte van een 5.25" slot?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
zit nu al een tijdje een 4x40 LCD in m'n kast (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/332246/1?limit=30)

nu nog een goed werkend programma...dus laat maar komen! :)

de plugin voor WinAmp werkt ook niet lekker onder XP na een tijdje krijg ik allemaal rare tekens op het display en ziet het er niet meer uit (iig niet meer te lezen)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

Als het goed is wel, kan je evt van het weekend een test appje sturen zodat je kan zien of ie werkt?
Dat is prima, je kunt het gewoon mailen naar reapher@wxs.nl

thanks

Click hier niet

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 14:00 schreef Scalle-- het volgende:
4x40 is dat de grootte van een 5.25" slot?
4x40 is idd de meestal groote van 'n 5.25" alleen de printplaat is meestal 'n stukje groter zodat het monteren in 'n 5.25" bay vrijwel altijd onmogelijk is.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 20:49 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

4x40 is idd de meestal groote van 'n 5.25" alleen de printplaat is meestal 'n stukje groter zodat het monteren in 'n 5.25" bay vrijwel altijd onmogelijk is.
damn hebben ze ook weer leuk gevonden :(
is er dan geen manier om die in zo'n bay te krijgen?
weet niet wie maar karel2001 heeft het toch in z'n kast zitten :)

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
zo er ook iets gemaakt kunnen worden dat je een low-res plaatje kan maken en weergeven? zo dat je eigenlijk een low res grafische LCD hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 02:05 schreef miniK0bo het volgende:
zo er ook iets gemaakt kunnen worden dat je een low-res plaatje kan maken en weergeven? zo dat je eigenlijk een low res grafische LCD hebt...
De meeste displays hebben maar de mogelijkheid tot het uploaden van 8 custom karakters van meestal 5(of6) x 8 pixels dus een plaatje van 20(24) x 32 moet lukken, echter worden de custom karaktes meestal gebruikt om horizontale en vertikale balkjes te maken.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:54
Op vrijdag 04 januari 2002 13:47 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

zou je hem mij ook kunnen sturen ik heb ook een 4x16 van conrad.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• miniK0bo
Op zaterdag 05 januari 2002 02:10 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

De meeste displays hebben maar de mogelijkheid tot het uploaden van 8 custom karakters van meestal 5(of6) x 8 pixels dus een plaatje van 20(24) x 32 moet lukken, echter worden de custom karaktes meestal gebruikt om horizontale en vertikale balkjes te maken.
aha, maar uhm...
die custom karaktes moet je dat in je LCD "programmeren" of moet je dat in je programmatje stoppen?

Verwijderd

offtopic:
Hallo MODerator,

Ik wil niet zeiken ofzo, maar als iemand een keertje een topic "dubbel" doet krijgt hij/zei meteen een slotje, maar als je in "Overclocking & Case Modding" over Software begint laat je het wel staan...

Vreemd :)

Verwijderd

Sorry voor de vorige post...

Verwijderd

Op zaterdag 05 januari 2002 15:59 schreef miniK0bo het volgende:

[..]

aha, maar uhm...
die custom karaktes moet je dat in je LCD "programmeren" of moet je dat in je programmatje stoppen?
De custom karakters kun je gewoon in je software stoppen en daar naar de controller van het LCD sturen. Die zet ze dan in het RAM van het display. Zolang je de spanning er niet afhaald, blijven ze in het RAM staan.

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 15:44
Op zondag 18 november 2001 03:21 schreef Yarvieh het volgende:
Ik ben (net als zo vele hier geloof ik) bezig met 'n LCD proggie, wat ik me nu afvroeg, wat voor features missen (buiten de hier onder genoemde) jullie in bestaande programma's?
Ik mis de source-code! Of doe je daar niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:23 schreef michiel100 het volgende:
Ik mis de source-code! Of doe je daar niet aan?
Waarom zou ik daar aan doen? Ik zie vooralsnog voor mij zelf geen voordelen van opensource ontwikkelen. Als iemand mij kan overtuigen wil ik er best over nadenken.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Issie nou al af dan¿
Want ik heb nog geen links kunnen vinden in deze thread :/

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 05 januari 2002 16:57 schreef -=!ME!=- het volgende:
Issie nou al af dan¿
Want ik heb nog geen links kunnen vinden in deze thread :/
Nope ik kan er meestal alleen in het weekend aan werken, en gezien de feest dagen van de afgelopen maand is er vrijwel niets aan gebeurd, maar ben nu alweer druk bezig :Y)

• miniK0bo
Op zaterdag 05 januari 2002 16:21 schreef Zotty het volgende:

[..]

De custom karakters kun je gewoon in je software stoppen en daar naar de controller van het LCD sturen. Die zet ze dan in het RAM van het display. Zolang je de spanning er niet afhaald, blijven ze in het RAM staan.
maar zou je dan jouw setje custom karakters verandere, zodat je je plaatje kan opbouwen? of kan dat niet

• Creepy

Creepy

Op zaterdag 05 januari 2002 19:46 schreef miniK0bo het volgende:

[..]

maar zou je dan jouw setje custom karakters verandere, zodat je je plaatje kan opbouwen? of kan dat niet
Als je zelf die software maakt wel ja. Als je niet je eigen driver gebruikt, moet je alleen ff geluk hebben dat de driver die je gebruikt het maken van costum char's ondersteunt.

Verwijderd

werkt het eigelijk ook met grafische LCD's of enkel met een karakter LCD?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:55 schreef Scalle-- het volgende:
werkt het eigelijk ook met grafische LCD's of enkel met een karakter LCD?
Alleen karakter, wat niet wegneemt dat de meeste gfx displays ook in textmode aan te sturen zijn. De echt grafishe versie komt nog wel maar voorlopig niet (eerst deze es afmaken)

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

En Yarvieh?

Al meer nieuws?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• silitek
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

100ste post :7

eindelijk dan ook m'n crystalfontz 2x40 support??.
Zelfs smartie doet dat nie :?

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 11:28 schreef Bazer het volgende:
En Yarvieh?
Al meer nieuws?
Wegens een ziekte geval ben ik de afgelopen (en komende) weken verhinderd er aan te werken.
Op maandag 04 februari 2002 11:32 schreef silitek het volgende:
eindelijk dan ook m'n crystalfontz 2x40 support??.
Parralel 2x40 gaat wel werken, seriele support is low prio wegens gebrek aan een test lcd ;)

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Maar euh.... hebbie al screenies / pics :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 12:54 schreef crashoverride het volgende:
Maar euh.... hebbie al screenies / pics :D
Zoals ik al zei de tijd ontbreekt me nogal, maar vooruit een work in progress screenie (valt nie zo heel veel aan te zien eigenlijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/man.png

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op maandag 04 februari 2002 22:02 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Zoals ik al zei de tijd ontbreekt me nogal, maar vooruit een work in progress screenie (valt nie zo heel veel aan te zien eigenlijk)

[afbeelding]
Heb je het proggie al af?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

BasieP,creepy,Yarvieh,zotty,matty en de ander LCD proggers

kennen jullie nie samenwerken en zo al jullie kennis bij elkaar te gooien en zo "de" ultieme LCD programma te maken met alles dr op en dr aan :Y)
idee? of is da foute boel :?

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 16:04 schreef ThaHandy het volgende:

kennen jullie nie samenwerken en zo al jullie kennis bij elkaar te gooien en zo "de" ultieme LCD programma te maken met alles dr op en dr aan :Y)
Dat lijkt mij ook, je kan natuurlijk wel concureren, maar als GoT'ers zouden jullie elkaar ook kunnen helpen :Y)

• ThaHandy
  • Laatst online: 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

Op zondag 10 maart 2002 16:10 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook, je kan natuurlijk wel concureren, maar als GoT'ers zouden jullie elkaar ook kunnen helpen :Y)
daarom :)

• Creepy

Creepy

Op zondag 10 maart 2002 16:04 schreef ThaHandy het volgende:

HET ultieme LCD proggie bestaat niet. de 1 wil dit, de ander dat etc. etc. etc. etc. etc. Dus wees juist blij dat er keuze is uit meerdere :)

Yarv en ik werken af en toe, min of meer samen (nou ja.. meer kennis uitwisseling :) ). Ik heb dit met een aantal anderen mensen ook al geprobeerd/aangeboden, maar die hadden er blijbaar geen zin in, en gaan lekker alleen verder.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:17 schreef Creepy het volgende:

[..]

HET ultieme LCD proggie bestaat niet. de 1 wil dit, de ander dat etc. etc. etc. etc. etc. Dus wees juist blij dat er keuze is uit meerdere :)

Yarv en ik werken af en toe, min of meer samen (nou ja.. meer kennis uitwisseling :) ). Ik heb dit met een aantal anderen mensen ook al geprobeerd/aangeboden, maar die hadden er blijbaar geen zin in, en gaan lekker alleen verder.
Naar mijn idee, is het ultieme LCD proggie het proggie waar alles inzit (dus niet dat je zoals nu er een stuk of wat heb, waar er bij allemaal iets inzit).

• Creepy

Creepy

Op zondag 10 maart 2002 17:25 schreef NextGeneration het volgende:

[..]

Naar mijn idee, is het ultieme LCD proggie het proggie waar alles inzit (dus niet dat je zoals nu er een stuk of wat heb, waar er bij allemaal iets inzit).
En voor sommige mensen is het ideale progje klein, vreet 0.0001% CPU Usage, en 1KB aan memory (voor op servers e.d.). Voor sommige mensen is het alleen ideaal als het ook onder linux draait etc. etc. etc. etc. etc. etc.

Maar goed... ik ben best voor samenwerking.. kennis uitwisseling is altijd goed :)

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 08:46 schreef Creepy het volgende:
Maar goed... ik ben best voor samenwerking.. kennis uitwisseling is altijd goed :)
Ik sluit mij hier helemaal bij aan :)

1 programma voor iedereen is niet echt een optie. Het is niet goed voor de 'concurentie', want nu houdt het je scherp door te zien wat de ander gemaakt heeft. Daarnaast doen de meesten/allemaal het voor de fun en zou je er 1 programma van maken, dan ontneem je een paar mensen hun hobby.
Tot nu toe heb ik me persoonlijk alleen bezig gehouden met grafische displays, en dit zal ook wel zo blijven. Dus wat software betreft voor de HD44780 heb ik geen ervaring en met die programmeurs is er dus logiserwijs vrij weinig contact buiten GoT om.
Aan de andere kant heb ik met een de grafische display proggers soms vrij veel contact. Maar dat komt voornamelijk neer op ideeen en kennis uitwisselen. Via ICQ, MSN, mail, het is maar net hoe druk en enthousiast de een weer is met proggen.

• Creepy

Creepy

En ik heb me alleen bezig gehouden met de HD44780, en niet met seriele, grafische o.i.d.. Mocht ik ooit weer eens tijd hebben (naast m'n werk, prive leven, en Metal Gear Solid 2 :) ) dan ga ik weer verder met features in LCDInf, support voor seriele LCD (aangezien dit redelijk makkelijk is), en mocht Yarvieh ooit eens zijn proggie afmaken ( :) )dan ga ik daar nog wat plugins voor maken.

En daarna zal ik Zotty eens gaan pesten zodat ik ook support voor grafische LCD's kan maken :P

En nog ff over die concurentie.. das idd juist goed.. zolang het maar geen vormen aanneemt dat alle LCD programmeurs een hekel aan elkaar krijgen, en elkaars software in de grond gaan stampen tenminste. Maar naar mijn idee heerst er een goede sfeer onder de "LCD programmeurs", en als iemand een ander kan helpen dan gebeurt dat ook wel (zolang de specs maar doorgelezen worden :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik wissel eigenlijk met iedereen wel kennis/code uit die enigsinds de indruk bij mij wekt te weten waar ie mee bezig is, lui die mailen van geef mij code want ik ben zelf te belazerd een specsheet te lezen en me te verdiepen in het een en ander zijn kansloos.

Wat mijn proggie betreft, ik zit nogal slecht in mijn (vrije)tijd de laatste maanden maar als ik af en toe nog 'n uurtje over heb om te coden doe ik het wel, kortom ontwikkeling gaat door alleen niet zo snel als ik (en jullie) graag zou willen, waarom ik niet gewoon release wat ik al heb? hoe zou je het vinden als de auto dealer je 'n halve auto zou leveren met als excuus tjah de bouwers zaten 'n beetje slecht in hun tijd.... niet acceptabel.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 15:09 schreef Yarvieh het volgende:
Ik wissel eigenlijk met iedereen wel kennis/code uit die enigsinds de indruk bij mij wekt te weten waar ie mee bezig is, lui die mailen van geef mij code want ik ben zelf te belazerd een specsheet te lezen en me te verdiepen in het een en ander zijn kansloos.

Wat mijn proggie betreft, ik zit nogal slecht in mijn (vrije)tijd de laatste maanden maar als ik af en toe nog 'n uurtje over heb om te coden doe ik het wel, kortom ontwikkeling gaat door alleen niet zo snel als ik (en jullie) graag zou willen, waarom ik niet gewoon release wat ik al heb? hoe zou je het vinden als de auto dealer je 'n halve auto zou leveren met als excuus tjah de bouwers zaten 'n beetje slecht in hun tijd.... niet acceptabel.
Waar schrijf je het eigenlijk in?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 21:43 schreef NextGeneration het volgende:
Waar schrijf je het eigenlijk in?
Front-end in visual basic, back-end en de meeste plugins visual c.

Verwijderd

maak om te beginnen een OPEN SOURCE lcd drivertje(de driver van smatrie bv >:) ), dan kan iedereen lcd software maken.
deste meer progjes, deste meer keuze's.

ik ga software maken die goed werkt, die schrijft de data in een txt file(die txt file opent smartie dan weer).

dat is het meest simpele, wil je iets bij een progje, maak dan een progje dat doet wat jij wil en laat hem een output geven in een txt file.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 23:40 schreef KingOfDos het volgende:
maak om te beginnen een OPEN SOURCE lcd drivertje(de driver van smatrie bv >:) ), dan kan iedereen lcd software maken.
Ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van opensource niet, als je het boeltje fatsoenlijk documenteerd kan je het interfacen met van alles en nog wat, zie bv lcdriver van uller, niet open source maar iedereen die er voor wil coden kan het..

Maar doe nog es een poging: Overtuig me van het nut van opensource en dan wil ik er best over nadenken dit boeltje opensource te maken, maar kom niet met argumenten "dan kan iedereen er aan werken", "dan zijn fouten er eerder uit" want dat zijn imho van die bullcrap argumenten die voornamelijk gebruikt worden door waardeloze programmeurs die op zoek zijn naar 'n leuk stuk source wat ze kunnen cut 'n pasten...

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:47 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van opensource niet, als je het boeltje fatsoenlijk documenteerd kan je het interfacen met van alles en nog wat, zie bv lcdriver van uller, niet open source maar iedereen die er voor wil coden kan het..

Maar doe nog es een poging: Overtuig me van het nut van opensource en dan wil ik er best over nadenken dit boeltje opensource te maken, maar kom niet met argumenten "dan kan iedereen er aan werken", "dan zijn fouten er eerder uit" want dat zijn imho van die bullcrap argumenten die voornamelijk gebruikt worden door waardeloze programmeurs die op zoek zijn naar 'n leuk stuk source wat ze kunnen cut 'n pasten...
dan hoef je niet een driver mee te installeren, gewoon gaan met die banaan.
dus dan heb je iets als lcddriver in het programmatje zitten, dan is net niet een ander onderdeel van een progje.

ik wil dus delphi gaan leren(bovenop php), zodat ik zelf lcd software kan gaan maken.
als er dan nog geen open shorce bestaat dan ben ik de eerste.

• het gaat er dan om zodat iedereen het programma naar zijn wens kan aanpassen, dan ben je niet gebonden aan vast staande dingen.

ik werk veel in php, als iemand bv mijn avatar counter systeem wil hebben dan mag dat gewoon(zonder jgraph en layout natuurlijk).

/me vind open shorce roeleren
ik ga pitten :z

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef KingOfDos het volgende:
open WAT?!!!?!?!?

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef KingOfDos het volgende:

[..]

dan hoef je niet een driver mee te installeren, gewoon gaan met die banaan.
dus dan heb je iets als lcddriver in het programmatje zitten, dan is net niet een ander onderdeel van een progje.

ik wil dus delphi gaan leren(bovenop php), zodat ik zelf lcd software kan gaan maken.
als er dan nog geen open shorce bestaat dan ben ik de eerste.

• het gaat er dan om zodat iedereen het programma naar zijn wens kan aanpassen, dan ben je niet gebonden aan vast staande dingen.

ik werk veel in php, als iemand bv mijn avatar counter systeem wil hebben dan mag dat gewoon(zonder jgraph en layout natuurlijk).

ik ga pitten :z
Open shorce? Open source dan..
Open source.. ach ja.. ik ben het voor een groot deel met de denkwijze van de GPL, LGPL, BSD License e.d. best eens. Maar zoals jij (helaas) weer aantoont, willen de meeste mensen een opensource driver om rechtstreeks te gebruiken. Geen moeite doen, en gewoon het werk van de ander gebruiken.
Flame??? Neuh... als je gezocht had op internet had je meerdere opensource dingen gevonden (hint: LCDIinf Linux is al heel lang opensource, en de driver heb ik zelf geschren! en LCDInf is niet de enige).

Er zijn al zoveel LCD drivers geschreven (al dan niet opensource). Als je nu nog steeds om "open source" drivers begint te vragen, dan geef je zelf al aan dat je blijkbaar te lui bent om zelf enige vorm van moeite te doen. Dit is nu ook net de reden dat LCDinf Windows (geschreven in Delphi) niet opensource is.

Maar toon mij het nut van opensourcen van LCDInf Windows, en ik doe het graag hoor.
Mocht je zelf iets leuks hebben waarvan je denkt: Dat zou leuk zijn in LCDInf, dan wil ik ook source code uitwisselen (uitwisselen, dus niet zomaar geven), en het maakt mij niet uit of het nu in Delphi, C, asm, basic PHP of welke andere taal dan ook is geschreven.

Verwijderd

Ik wil ook nog ff een open horse statement geven :+

Het idee van open source is leuk, maar helaas is het in de praktijk zo dat mensen gewoon gaan knippen en plakken. En als je er dan zelf zo gigantisch veel tijd in hebt gestoken, denk je op zo'n moment ook echt 'f*ck opensource'.

Wat wel kan, is het vrijgeven van delen sourcecode onder het mom van 'educational purposes'. Zoiets heb ik ook gedaan met m'n aansturing voor de T6963C controller. Mensen kunnen me mailen en ze krijgen van mij echt alleen de aansturing. Die aansturing kan elke gek dan gebruiken om verder op te bouwen en te kijken hoe het precies werkt. Maar het echt moeilijke proggen zullen ze toch zelf moeten bedenken.

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op maandag 11 maart 2002 15:09 schreef Yarvieh het volgende:
...
hoe zou je het vinden als de auto dealer je 'n halve auto zou leveren met als excuus tjah de bouwers zaten 'n beetje slecht in hun tijd.... niet acceptabel.
[beetje offtopic]
Je moet eens weten hoeveel nieuwe auto's er met "mankementen" worden verkocht. Die worden dan meestal tijdens reguliere onderhouds beurten weer gerepareerd en de klant weet dan van niets... die denk dat aleen zn olie vervangen is (staat ook aleen op de bon), maar ondertussen is er een heel uitlaat systeem vervangen (Renault Safraan) of voorwiel ophanging aangepast (Audi A4).
Het zijn maar voorbeelden, kan er zo nog een paar noemen.
[/beetje offtopic]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 09:33 schreef Zotty het volgende:
Ik wil ook nog ff een open horse statement geven :+

Het idee van open source is leuk, maar helaas is het in de praktijk zo dat mensen gewoon gaan knippen en plakken. En als je er dan zelf zo gigantisch veel tijd in hebt gestoken, denk je op zo'n moment ook echt 'f*ck opensource'.

Wat wel kan, is het vrijgeven van delen sourcecode onder het mom van 'educational purposes'. Zoiets heb ik ook gedaan met m'n aansturing voor de T6963C controller. Mensen kunnen me mailen en ze krijgen van mij echt alleen de aansturing. Die aansturing kan elke gek dan gebruiken om verder op te bouwen en te kijken hoe het precies werkt. Maar het echt moeilijke proggen zullen ze toch zelf moeten bedenken.
dat id wel weer een nadeel van open source.
het heeft zijn plus en minpunten.
ik wil NIET opensource zodat ik zelf kan knippen en plakken.

ik ga nu ff delphi installeren en ff zoeken op inet voor driver's (delphi).

is er iemand zo lief om mij een stukje source te geven dan het schrijft naar de lcd? de rest kan ik zelf wel, maar om heel zoon datasheed door te lezen en dan er nog geen moer van te snappen dat zoek ik gewoon niet(als je wil zet ik je naam+website in het progje).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 maart 2002 15:18 schreef KingOfDos het volgende:
ik wil NIET opensource zodat ik zelf kan knippen en plakken.
[...]
is er iemand zo lief om mij een stukje source te geven dan het schrijft naar de lcd? de rest kan ik zelf wel
Spreek je zelf vooal niet tegen....

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 12 maart 2002 15:18 schreef KingOfDos het volgende:

[..]
is er iemand zo lief om mij een stukje source te geven dan het schrijft naar de lcd? de rest kan ik zelf wel, maar om heel zoon datasheed door te lezen en dan er nog geen moer van te snappen dat zoek ik gewoon niet(als je wil zet ik je naam+website in het progje).
Heb je goed gelezen in dit topic? Ergens in dit topic heb ik gezegd dat er iets opensource is.. ook is de link daar naar toe vrij makkelijk te vinden in dit topic..

Verwijderd

Topicstarter
[teaser]
Afbeeldingslocatie: http://www.lcdstudio.com/lcdstudio.png
klik voor (divx5) filmpje
[/teaser]

ETA: paar weekjes.. max.. :Y)

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 24 april 2002 19:26 schreef Yarvieh het volgende:
[teaser]
klik voor (divx5) filmpje
[/teaser]

ETA: paar weekjes.. max.. :Y)
Er ist zoll Yarvieh, super geil klasse!! :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg net 'n mailtje dat er zo'n grafish ( 20 euro *D ) schermpje mijn kant op gaat komen vandaag dus support voor dat ding in textmode (16x40?!) gaat ook nog wel lukken gok ik zo :Y)

Verwijderd

Multieplayer mode! Dus hoevaak je iemand gekild hebt en hoevaak je gekild bent... vb.:

Name Kills Deaths Ping

Verwijderd

Hoever staat het nu met dit programma??? Ik vind dit namelijk wel extreem gaaf, en zou het wel eens willen uitproberen...

Is er al een uitgelekte versie te krijgen??? :P

edit:

Ik heb mijn LCD inmiddels even, en wil dit programma toch echt eens gaan proberen nu....

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wel mensen met wat beta's maar die gaan 'n teelbal missen als ze 'm leaken (en de designer werkte in de laatste versie ook niet meer zag ik gister bij creepy) :)

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 10 mei 2002 17:35 schreef Yarvieh het volgende:
Er zijn wel mensen met wat beta's maar die gaan 'n teelbal missen als ze 'm leaken (en de designer werkte in de laatste versie ook niet meer zag ik gister bij creepy) :)
En onder het mom van: "Beter goed gejat dan slecht bedacht" mag je raden hoe de nieuwe LCDInf gaat werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 17:47 schreef Creepy het volgende:
En onder het mom van: "Beter goed gejat dan slecht bedacht" mag je raden hoe de nieuwe LCDInf gaat werken :)
En die heb ik ook al gezien, gonna be *sweet* :) (schiet es op met je vfd support man)

Verwijderd

Topicstarter
Okay 't is nu ongeveer op het punt dat het bruikbaar begint te worden en daarom ben ik op zoek naar wat beta testers die in het bezit zijn van een Windows NT achtig systeem(nt4/2k/xp), en een of meer van de volgende lcd types/merken bezitten:

-HD44780
-T6963c (de welkbekende E20 schempjes)
-ACS1375 (De $19 BG Micro VFD)
-Matrix Orbital

Ben jij geintreseerd, redelijk vaak online en in staat een probleem fatsoenlijk te verwoorden (je komt verder dan "uh het like werkt niet.") Drop dan even een mailtje naar lcd@yarvje.dyndns.org of harass me even op icq en wie weet lopen er dan dankzij jou binnekort een stel blije tweakers rond hier :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Schijnbaar heeft 'n hele berg mensen vandaag hun vfd gehad en ze melden zich plotseling stuk voor stuk aan voor beta testen, ik heb inmiddels een aantal gemotiveerde testers die zich aangemeld hebben omdat ze wilden testen en niet omdat ze software zochten voor hun slecht ondersteunde vfd. kortom testers met vfd zijn (helaas voor jullie) even niet meer welkom.

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
hehe, ok :P

maar het is dus nog steeds niet af? Al een idee hoeveel je nog moet voordat er een public beta komt ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
maar het is dus nog steeds niet af? Al een idee hoeveel je nog moet

voordat er een public beta komt ofzo?
Sinds begin deze week ben ik gestopt met features adden, dus 't is nu nog wat bugs,crashes en andere vaagheden weg poetsen

• Creepy

Creepy

Op donderdag 06 juni 2002 15:15 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Sinds begin deze week ben ik gestopt met features adden, dus 't is nu nog wat bugs,crashes en andere vaagheden weg poetsen
Pssst! :)
(ja.. dat was een hint ja hehe :+ )

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 16:54 schreef Creepy het volgende:
Pssst! :)
(ja.. dat was een hint ja hehe :+ )
I don't get it though ;) jij bent ook bijna klaar? :?

• Creepy

Creepy

Op donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

I don't get it though ;) jij bent ook bijna klaar? :?
De hint weet je nu al :)
Maar nee.. ben nog lang niet klaar met mijn designer...

Pagina: 1 2 Laatste