Tubes....It's what make music music!
Wegens een ziekte geval ben ik de afgelopen (en komende) weken verhinderd er aan te werken.Op maandag 04 februari 2002 11:28 schreef Bazer het volgende:
En Yarvieh?
Al meer nieuws?
Parralel 2x40 gaat wel werken, seriele support is low prio wegens gebrek aan een test lcdOp maandag 04 februari 2002 11:32 schreef silitek het volgende:
eindelijk dan ook m'n crystalfontz 2x40 support??.
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Zoals ik al zei de tijd ontbreekt me nogal, maar vooruit een work in progress screenie (valt nie zo heel veel aan te zien eigenlijk)Op maandag 04 februari 2002 12:54 schreef crashoverride het volgende:
Maar euh.... hebbie al screenies / pics
Heb je het proggie al af?Op maandag 04 februari 2002 22:02 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Zoals ik al zei de tijd ontbreekt me nogal, maar vooruit een work in progress screenie (valt nie zo heel veel aan te zien eigenlijk)
[afbeelding]
kennen jullie nie samenwerken en zo al jullie kennis bij elkaar te gooien en zo "de" ultieme LCD programma te maken met alles dr op en dr aan
idee? of is da foute boel
Verwijderd
Dat lijkt mij ook, je kan natuurlijk wel concureren, maar als GoT'ers zouden jullie elkaar ook kunnen helpenOp zondag 10 maart 2002 16:04 schreef ThaHandy het volgende:
BasieP,creepy,Yarvieh,zotty,matty en de ander LCD proggers
kennen jullie nie samenwerken en zo al jullie kennis bij elkaar te gooien en zo "de" ultieme LCD programma te maken met alles dr op en dr aan
daaromOp zondag 10 maart 2002 16:10 schreef NextGeneration het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, je kan natuurlijk wel concureren, maar als GoT'ers zouden jullie elkaar ook kunnen helpen
HET ultieme LCD proggie bestaat niet. de 1 wil dit, de ander dat etc. etc. etc. etc. etc. Dus wees juist blij dat er keuze is uit meerdereOp zondag 10 maart 2002 16:04 schreef ThaHandy het volgende:
BasieP,creepy,Yarvieh,zotty,matty en de ander LCD proggers
Yarv en ik werken af en toe, min of meer samen (nou ja.. meer kennis uitwisseling
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Naar mijn idee, is het ultieme LCD proggie het proggie waar alles inzit (dus niet dat je zoals nu er een stuk of wat heb, waar er bij allemaal iets inzit).Op zondag 10 maart 2002 17:17 schreef Creepy het volgende:
[..]
HET ultieme LCD proggie bestaat niet. de 1 wil dit, de ander dat etc. etc. etc. etc. etc. Dus wees juist blij dat er keuze is uit meerdere
Yarv en ik werken af en toe, min of meer samen (nou ja.. meer kennis uitwisseling). Ik heb dit met een aantal anderen mensen ook al geprobeerd/aangeboden, maar die hadden er blijbaar geen zin in, en gaan lekker alleen verder.
En voor sommige mensen is het ideale progje klein, vreet 0.0001% CPU Usage, en 1KB aan memory (voor op servers e.d.). Voor sommige mensen is het alleen ideaal als het ook onder linux draait etc. etc. etc. etc. etc. etc.Op zondag 10 maart 2002 17:25 schreef NextGeneration het volgende:
[..]
Naar mijn idee, is het ultieme LCD proggie het proggie waar alles inzit (dus niet dat je zoals nu er een stuk of wat heb, waar er bij allemaal iets inzit).
Maar goed... ik ben best voor samenwerking.. kennis uitwisseling is altijd goed
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Ik sluit mij hier helemaal bij aanOp maandag 11 maart 2002 08:46 schreef Creepy het volgende:
Maar goed... ik ben best voor samenwerking.. kennis uitwisseling is altijd goed
1 programma voor iedereen is niet echt een optie. Het is niet goed voor de 'concurentie', want nu houdt het je scherp door te zien wat de ander gemaakt heeft. Daarnaast doen de meesten/allemaal het voor de fun en zou je er 1 programma van maken, dan ontneem je een paar mensen hun hobby.
Tot nu toe heb ik me persoonlijk alleen bezig gehouden met grafische displays, en dit zal ook wel zo blijven. Dus wat software betreft voor de HD44780 heb ik geen ervaring en met die programmeurs is er dus logiserwijs vrij weinig contact buiten GoT om.
Aan de andere kant heb ik met een de grafische display proggers soms vrij veel contact. Maar dat komt voornamelijk neer op ideeen en kennis uitwisselen. Via ICQ, MSN, mail, het is maar net hoe druk en enthousiast de een weer is met proggen.
En daarna zal ik Zotty eens gaan pesten zodat ik ook support voor grafische LCD's kan maken
En nog ff over die concurentie.. das idd juist goed.. zolang het maar geen vormen aanneemt dat alle LCD programmeurs een hekel aan elkaar krijgen, en elkaars software in de grond gaan stampen tenminste. Maar naar mijn idee heerst er een goede sfeer onder de "LCD programmeurs", en als iemand een ander kan helpen dan gebeurt dat ook wel (zolang de specs maar doorgelezen worden
Wat mijn proggie betreft, ik zit nogal slecht in mijn (vrije)tijd de laatste maanden maar als ik af en toe nog 'n uurtje over heb om te coden doe ik het wel, kortom ontwikkeling gaat door alleen niet zo snel als ik (en jullie) graag zou willen, waarom ik niet gewoon release wat ik al heb? hoe zou je het vinden als de auto dealer je 'n halve auto zou leveren met als excuus tjah de bouwers zaten 'n beetje slecht in hun tijd.... niet acceptabel.
Verwijderd
Waar schrijf je het eigenlijk in?Op maandag 11 maart 2002 15:09 schreef Yarvieh het volgende:
Ik wissel eigenlijk met iedereen wel kennis/code uit die enigsinds de indruk bij mij wekt te weten waar ie mee bezig is, lui die mailen van geef mij code want ik ben zelf te belazerd een specsheet te lezen en me te verdiepen in het een en ander zijn kansloos.
Wat mijn proggie betreft, ik zit nogal slecht in mijn (vrije)tijd de laatste maanden maar als ik af en toe nog 'n uurtje over heb om te coden doe ik het wel, kortom ontwikkeling gaat door alleen niet zo snel als ik (en jullie) graag zou willen, waarom ik niet gewoon release wat ik al heb? hoe zou je het vinden als de auto dealer je 'n halve auto zou leveren met als excuus tjah de bouwers zaten 'n beetje slecht in hun tijd.... niet acceptabel.
Front-end in visual basic, back-end en de meeste plugins visual c.Op maandag 11 maart 2002 21:43 schreef NextGeneration het volgende:
Waar schrijf je het eigenlijk in?
Verwijderd
deste meer progjes, deste meer keuze's.
ik ga software maken die goed werkt, die schrijft de data in een txt file(die txt file opent smartie dan weer).
dat is het meest simpele, wil je iets bij een progje, maak dan een progje dat doet wat jij wil en laat hem een output geven in een txt file.
Ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van opensource niet, als je het boeltje fatsoenlijk documenteerd kan je het interfacen met van alles en nog wat, zie bv lcdriver van uller, niet open source maar iedereen die er voor wil coden kan het..Op maandag 11 maart 2002 23:40 schreef KingOfDos het volgende:
maak om te beginnen een OPEN SOURCE lcd drivertje(de driver van smatrie bv), dan kan iedereen lcd software maken.
Maar doe nog es een poging: Overtuig me van het nut van opensource en dan wil ik er best over nadenken dit boeltje opensource te maken, maar kom niet met argumenten "dan kan iedereen er aan werken", "dan zijn fouten er eerder uit" want dat zijn imho van die bullcrap argumenten die voornamelijk gebruikt worden door waardeloze programmeurs die op zoek zijn naar 'n leuk stuk source wat ze kunnen cut 'n pasten...
Verwijderd
dan hoef je niet een driver mee te installeren, gewoon gaan met die banaan.Op maandag 11 maart 2002 23:47 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds de toegevoegde waarde van opensource niet, als je het boeltje fatsoenlijk documenteerd kan je het interfacen met van alles en nog wat, zie bv lcdriver van uller, niet open source maar iedereen die er voor wil coden kan het..
Maar doe nog es een poging: Overtuig me van het nut van opensource en dan wil ik er best over nadenken dit boeltje opensource te maken, maar kom niet met argumenten "dan kan iedereen er aan werken", "dan zijn fouten er eerder uit" want dat zijn imho van die bullcrap argumenten die voornamelijk gebruikt worden door waardeloze programmeurs die op zoek zijn naar 'n leuk stuk source wat ze kunnen cut 'n pasten...
dus dan heb je iets als lcddriver in het programmatje zitten, dan is net niet een ander onderdeel van een progje.
ik wil dus delphi gaan leren(bovenop php), zodat ik zelf lcd software kan gaan maken.
als er dan nog geen open shorce bestaat dan ben ik de eerste.
• het gaat er dan om zodat iedereen het programma naar zijn wens kan aanpassen, dan ben je niet gebonden aan vast staande dingen.
ik werk veel in php, als iemand bv mijn avatar counter systeem wil hebben dan mag dat gewoon(zonder jgraph en layout natuurlijk).
/me vind open shorce roeleren
ik ga pitten
open WAT?!!!?!?!?Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef KingOfDos het volgende:
Open shorce? Open source dan..Op dinsdag 12 maart 2002 00:04 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
dan hoef je niet een driver mee te installeren, gewoon gaan met die banaan.
dus dan heb je iets als lcddriver in het programmatje zitten, dan is net niet een ander onderdeel van een progje.
ik wil dus delphi gaan leren(bovenop php), zodat ik zelf lcd software kan gaan maken.
als er dan nog geen open shorce bestaat dan ben ik de eerste.
• het gaat er dan om zodat iedereen het programma naar zijn wens kan aanpassen, dan ben je niet gebonden aan vast staande dingen.
ik werk veel in php, als iemand bv mijn avatar counter systeem wil hebben dan mag dat gewoon(zonder jgraph en layout natuurlijk).
ik ga pitten![]()
Open source.. ach ja.. ik ben het voor een groot deel met de denkwijze van de GPL, LGPL, BSD License e.d. best eens. Maar zoals jij (helaas) weer aantoont, willen de meeste mensen een opensource driver om rechtstreeks te gebruiken. Geen moeite doen, en gewoon het werk van de ander gebruiken.
Flame??? Neuh... als je gezocht had op internet had je meerdere opensource dingen gevonden (hint: LCDIinf Linux is al heel lang opensource, en de driver heb ik zelf geschren! en LCDInf is niet de enige).
Er zijn al zoveel LCD drivers geschreven (al dan niet opensource). Als je nu nog steeds om "open source" drivers begint te vragen, dan geef je zelf al aan dat je blijkbaar te lui bent om zelf enige vorm van moeite te doen. Dit is nu ook net de reden dat LCDinf Windows (geschreven in Delphi) niet opensource is.
Maar toon mij het nut van opensourcen van LCDInf Windows, en ik doe het graag hoor.
Mocht je zelf iets leuks hebben waarvan je denkt: Dat zou leuk zijn in LCDInf, dan wil ik ook source code uitwisselen (uitwisselen, dus niet zomaar geven), en het maakt mij niet uit of het nu in Delphi, C, asm, basic PHP of welke andere taal dan ook is geschreven.
Verwijderd
Het idee van open source is leuk, maar helaas is het in de praktijk zo dat mensen gewoon gaan knippen en plakken. En als je er dan zelf zo gigantisch veel tijd in hebt gestoken, denk je op zo'n moment ook echt 'f*ck opensource'.
Wat wel kan, is het vrijgeven van delen sourcecode onder het mom van 'educational purposes'. Zoiets heb ik ook gedaan met m'n aansturing voor de T6963C controller. Mensen kunnen me mailen en ze krijgen van mij echt alleen de aansturing. Die aansturing kan elke gek dan gebruiken om verder op te bouwen en te kijken hoe het precies werkt. Maar het echt moeilijke proggen zullen ze toch zelf moeten bedenken.
[beetje offtopic]Op maandag 11 maart 2002 15:09 schreef Yarvieh het volgende:
...
hoe zou je het vinden als de auto dealer je 'n halve auto zou leveren met als excuus tjah de bouwers zaten 'n beetje slecht in hun tijd.... niet acceptabel.
Je moet eens weten hoeveel nieuwe auto's er met "mankementen" worden verkocht. Die worden dan meestal tijdens reguliere onderhouds beurten weer gerepareerd en de klant weet dan van niets... die denk dat aleen zn olie vervangen is (staat ook aleen op de bon), maar ondertussen is er een heel uitlaat systeem vervangen (Renault Safraan) of voorwiel ophanging aangepast (Audi A4).
Het zijn maar voorbeelden, kan er zo nog een paar noemen.
[/beetje offtopic]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
dat id wel weer een nadeel van open source.Op dinsdag 12 maart 2002 09:33 schreef Zotty het volgende:
Ik wil ook nog ff een open horse statement geven
Het idee van open source is leuk, maar helaas is het in de praktijk zo dat mensen gewoon gaan knippen en plakken. En als je er dan zelf zo gigantisch veel tijd in hebt gestoken, denk je op zo'n moment ook echt 'f*ck opensource'.
Wat wel kan, is het vrijgeven van delen sourcecode onder het mom van 'educational purposes'. Zoiets heb ik ook gedaan met m'n aansturing voor de T6963C controller. Mensen kunnen me mailen en ze krijgen van mij echt alleen de aansturing. Die aansturing kan elke gek dan gebruiken om verder op te bouwen en te kijken hoe het precies werkt. Maar het echt moeilijke proggen zullen ze toch zelf moeten bedenken.
het heeft zijn plus en minpunten.
ik wil NIET opensource zodat ik zelf kan knippen en plakken.
ik ga nu ff delphi installeren en ff zoeken op inet voor driver's (delphi).
is er iemand zo lief om mij een stukje source te geven dan het schrijft naar de lcd? de rest kan ik zelf wel, maar om heel zoon datasheed door te lezen en dan er nog geen moer van te snappen dat zoek ik gewoon niet(als je wil zet ik je naam+website in het progje).
Spreek je zelf vooal niet tegen....Op dinsdag 12 maart 2002 15:18 schreef KingOfDos het volgende:
ik wil NIET opensource zodat ik zelf kan knippen en plakken.
[...]
is er iemand zo lief om mij een stukje source te geven dan het schrijft naar de lcd? de rest kan ik zelf wel
Heb je goed gelezen in dit topic? Ergens in dit topic heb ik gezegd dat er iets opensource is.. ook is de link daar naar toe vrij makkelijk te vinden in dit topic..Op dinsdag 12 maart 2002 15:18 schreef KingOfDos het volgende:
[..]
is er iemand zo lief om mij een stukje source te geven dan het schrijft naar de lcd? de rest kan ik zelf wel, maar om heel zoon datasheed door te lezen en dan er nog geen moer van te snappen dat zoek ik gewoon niet(als je wil zet ik je naam+website in het progje).
Er ist zoll Yarvieh, super geil klasse!!Op woensdag 24 april 2002 19:26 schreef Yarvieh het volgende:
[teaser]
klik voor (divx5) filmpje
[/teaser]
ETA: paar weekjes.. max..
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Name Kills Deaths Ping
Verwijderd
Is er al een uitgelekte versie te krijgen???
Ik heb mijn LCD inmiddels even, en wil dit programma toch echt eens gaan proberen nu....
En onder het mom van: "Beter goed gejat dan slecht bedacht" mag je raden hoe de nieuwe LCDInf gaat werkenOp vrijdag 10 mei 2002 17:35 schreef Yarvieh het volgende:
Er zijn wel mensen met wat beta's maar die gaan 'n teelbal missen als ze 'm leaken (en de designer werkte in de laatste versie ook niet meer zag ik gister bij creepy)
En die heb ik ook al gezien, gonna be *sweet*Op vrijdag 10 mei 2002 17:47 schreef Creepy het volgende:
En onder het mom van: "Beter goed gejat dan slecht bedacht" mag je raden hoe de nieuwe LCDInf gaat werken
-HD44780
-T6963c (de welkbekende E20 schempjes)
-ACS1375 (De $19 BG Micro VFD)
-Matrix Orbital
Ben jij geintreseerd, redelijk vaak online en in staat een probleem fatsoenlijk te verwoorden (je komt verder dan "uh het like werkt niet.") Drop dan even een mailtje naar lcd@yarvje.dyndns.org of harass me even op icq en wie weet lopen er dan dankzij jou binnekort een stel blije tweakers rond hier
maar het is dus nog steeds niet af? Al een idee hoeveel je nog moet voordat er een public beta komt ofzo?
Sinds begin deze week ben ik gestopt met features adden, dus 't is nu nog wat bugs,crashes en andere vaagheden weg poetsenmaar het is dus nog steeds niet af? Al een idee hoeveel je nog moet
voordat er een public beta komt ofzo?
Pssst!Op donderdag 06 juni 2002 15:15 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Sinds begin deze week ben ik gestopt met features adden, dus 't is nu nog wat bugs,crashes en andere vaagheden weg poetsen
(ja.. dat was een hint ja hehe
I don't get it thoughOp donderdag 06 juni 2002 16:54 schreef Creepy het volgende:
Pssst!
(ja.. dat was een hint ja hehe)
De hint weet je nu alOp donderdag 06 juni 2002 17:31 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
I don't get it thoughjij bent ook bijna klaar?
Maar nee.. ben nog lang niet klaar met mijn designer...