Bij m'n DVD speler heb ik een aantal DVD's en bij al deze DVD's worden in 16:9 de ondertitels te laag geplaatst, ik heb m'n DVD speler op 16:9 en ik heb een breedbeeld TV en dus ook op 16:9 (waardoor de film dus beeldvullend is) maar bij de 2 geteste films (Matrix en Romeo must die uit bruna pakket) wordt de 2e regel van de ondertiteling te laag geplaatst, deze DVD's worden overigens niet gebruikt in combinatie met de DVD speler die in het bruna pakket zit, als ik m'n DVD speler op 4:3 letterbox of panscan zet dan worden de subs nog lager en vallen ze volledig buiten beeld, iemand een idee ???? btw, Matrix en Romeo must die uit bruna pakket getest ermee, allebei het probleem op een Panasonic SCHT70 DVD set.
Verwijderd
Je moet op je TV een ander beeldformaat instellen. Ik weet niet welke, voor elke TV heten die formaten weer anders, maar 16: 9 is zeker niet goed. Voor Philips breedbeeld TV's heb ik ook net een topic geopend om dit te vragen.
Verwijderd
Ik denk dat je auto panoramic ofzo
ff uit moet zetten. Zodat je handmatig tussen beeldformaten kan schakelen.
Hij past nl. je beeldformaat aan, zodat je geen zwarte balken hebt. Maar daarodoor pakt hij dus ook een stuk ondertiteling mee.
Hij past nl. je beeldformaat aan, zodat je geen zwarte balken hebt. Maar daarodoor pakt hij dus ook een stuk ondertiteling mee.
Verwijderd
Op zaterdag 17 november 2001 16:36 schreef Demonseed het volgende:
Je moet op je TV een ander beeldformaat instellen. Ik weet niet welke, voor elke TV heten die formaten weer anders, maar 16: 9 is zeker niet goed. Voor Philips breedbeeld TV's heb ik ook net een topic geopend om dit te vragen.
Leg mij eens uit.
BTW: Matrix en Romeo hebben volgens mij hetzelfde beeldformaat, daarom werkt het bij beide films niet.
Dit komt omdat de subs er gewoon te laag in gezet zijn door de producers van de DVD.
Deze zijn niet in het beeld geplaatst, waar het hoort. Maar idd een gedeelte in de zwarte balk.
Dit is erg vervelend voor breedbeeld kijkers die subs willen hebben. Op een 4:3 TV kan je wel alles zien.
Deze zijn niet in het beeld geplaatst, waar het hoort. Maar idd een gedeelte in de zwarte balk.
Dit is erg vervelend voor breedbeeld kijkers die subs willen hebben. Op een 4:3 TV kan je wel alles zien.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Dit komt dus echt niet doordat die subs er te laag ingezet zijn. Maar door tv's die zichzelf automatisch aanpassen.Op zaterdag 17 november 2001 16:40 schreef DarkSide het volgende:
Dit komt omdat de subs er gewoon te laag in gezet zijn door de producers van de DVD.
probeer dit is.
dvd op 16:9
tv op W I D E S C R E E N ipv 16:9 (die zoomt namelijk een beetje).
Dit helpt bij mij.
dvd op 16:9
tv op W I D E S C R E E N ipv 16:9 (die zoomt namelijk een beetje).
Dit helpt bij mij.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Bij Sony heet het dacht ik "volbeeld", dus geen zoom, maar alleen naar de zijkanten uitgerekt. Volgens mij moet het dan werken. Zie de posts hierboven waar eigenlijk hetzelfde staat
Ik heb het vermoeden dat je het hier over 2,35:1 films hebt. Dat zijn films die zelfs op een breedbeeld TV nog een klein beetje zwarte balken weergevem
Je stelt je TV dusdanig in, dat die zwarte balken weggaan, maar je DVD speler en de DVD zorgen ervoor dat de subs juist ook in die zwarte balken komen, bij 2.35:1 DVD's

Ik denk dat jij je TV zo instelt dat-ie ook die laatste zwarte balkjes uitvult (wat dus niet de bedoeling is) en daarom de ondertitels soms weglaat. Je moet het dus bij een "echte" 16:9 instelling van je TV zoeken.
Je stelt je TV dusdanig in, dat die zwarte balken weggaan, maar je DVD speler en de DVD zorgen ervoor dat de subs juist ook in die zwarte balken komen, bij 2.35:1 DVD's

Ik denk dat jij je TV zo instelt dat-ie ook die laatste zwarte balkjes uitvult (wat dus niet de bedoeling is) en daarom de ondertitels soms weglaat. Je moet het dus bij een "echte" 16:9 instelling van je TV zoeken.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1