• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hoi allen.

sinds kort heb ik ontdekt dat op mijn fotos een soort blauwe pixel zit. ik heb nog garantie op deze camera.
wat is de procedure bij zoiets? het is duidelijk dat hij defect is.

nu weet ik dat je met LCD dode pixels kan hebben, en opzich is dat geen probleem. maar het hoort toch niet op je fotos te komen. ik heb de lens ook schoongemaakt, maar dat hielp ook niet.

plaatje om het te demonstreren.
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bui/kaput.jpg

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• xoror
  • Niet online
nou vandaag ben ik dus dat ding terug gebracht.

het wordt dus nu opgestuurd naar canon voor reperatie.
het klote van dit alles is dat ik nu 3 a 4 weken zonder cam zit. wat is normaal in z'n geval ? je zou toch minstens verwachten dat je een vervangend toestel meekrijgt?

voor de duidelijkheid, die powershot g1 heb ik toendertijd voor 2,5k gekocht daar (6 a 7 maanden geleden). daar mag je toch wel beetje service voor verwachten ?? (ik had ook nog laten verzekeren daar). Ook toen ik aangaf dat ik hem binnenkort misschien wel nodig heb voor opdrachten konden ze mij ook niets meegeven.

Bij de aankoop en afsluiting van extra verzekering werd mij duidelijk verteld dat als er ook maar iets mee was, kon ik zo terug brengen en andere meekrijgen. (voorbeeld werd gegeven met waterschade). Maar als het er op aankomt ontkennen ze het gewoon dat ze dat hebben verteld. ik voel me echt genaaid :(

Dit alles was dus bij Talens. Mij zie je daar dus nooit meer nieuwe spullen kopen :(
klote service van Talens (het is dat ze niet in de shop survey staan) en vet klantonvriendelijk en bovendien leugenachtig |:(

kortom f**********************ck zaak
wees dus gewaarschuwd.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

dat is dus ehmm... tja hoe heet het ook alweer. oh ja, een hot pixel. Betekent dat een pixeltje op je ccd niet meer zo goed werkt.

Of ze er iets aan gaan doen weet ik niet meer... volgens mij was 1 pixeltje nog "acceptabel" of zo....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• xoror
  • Niet online
op je LCD scherm wel, maar absoluut niet op je foto's.
Zou toch wat zijn als je elke foto moet editen om die blauwe plek weg te werken. (niet 1 pixel, maar meerdere, soort rondje is het)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zaterdag 17 november 2001 18:05 schreef xoror het volgende:
op je LCD scherm wel, maar absoluut niet op je foto's.
Zou toch wat zijn als je elke foto moet editen om die blauwe plek weg te werken. (niet 1 pixel, maar meerdere, soort rondje is het)
Het is voor de gebruiker onacceptabel, maar voor de fabrikant wel bedoel ik.
Welke standaard ze handhaven weet ik niet meer, maar het was wel veel lager dan LCD-hotpixels-regeling.
Volgens mij vinden ze 1 hot pixel dus wel acceptabel, maar ja.... dat verschilt per fabrikant.

maar ja... je kan natuurlijk wel een photoshop action gaan maken, dat ie elke keer alle foto's automatisch gaat editen. Want coordinaat blijft hetzelfde. Even zeggen dat ie een foto opent, een sample neemt van omringende pixels, en dan dat ene pixel inkleuren.

Maar ik vind het ook belachelijk dat je dat als user moet gaan doen. Je zal maar geen photoshopuser zijn :D

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• xoror
  • Niet online
eh hallo het gaat om een camera van 2,5k.
Daarvan mag je wel verwachten dat het goed werkt.

het is niet reparatie waar ik van baal maar van het feit dat ik nu geen cam heb, terwijl er mij wat anders beloofd was.

een dode pixel op je lcd scherm is wel accepteerbaar, maar niet als ie op je foto's komt. niet acceptabel voor klant en voor fabrikant.

als je die sample uitvergroot, zie je dat het om een hele 'cel' gaat en niet pixel. ccd is fucked denk ik.
LCD scherm is wel in orde denk ik.

Pagina: 1