Thuisbios, is dit wat? Tips, mening, goede winkels

Pagina: 1
Acties:
  • 516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
Hey!

Ik wil op binnekort een thuis bios gaan aanschaffen. Dit moet mijn 20jaar oude (maar nog steeds superieure ;) ) Technics versterker en Wharfedale boxen vervangen. Tevens schop ik dan gelijk mij 35cm Sharp tv uit het raam!

Nu wil ik met de set het volgende doen: stereo muziek luisteren, tv kijken, mp3 cd's luisteren, mp3's luisteren vanaf pc, dvd films kijken met DD5.1 of DTS, oude VHS kijken en in de toekomst pc gebruiken als video recorder.

Mijn budget is max fl 6000,- maar als ik iets kan krijgen dat ongeveer het zelfde kan en minder kost ben ik heel :)

Ik zat te denken aan de volgende onderdelen:

- Philips breedbeeld: 28PW8506 (fl 1900,-)100hz, 70cm breedbeeld en 2x scart. Heeft GEEN vlakke beeldbuis, dat kost me rond de fl 500,- extra: is dat de moeite waard?

- Pioneer versterker: VSX-510-S (fl 1000,-) 80W x 5 DIN, mooi zilvere uitvoering (duurdere modellen lelijk zwart), DD, DTS

- Pioneer DVDspeler: DV-545 (fl 1100,-) mp3 cd weergave, dvd video recorder weergave, ook mooi zilver past goed bij versterker

- Sony Speakers: SA-VE705 (fl 1700,-) uit de Pascal serie (ziet er goed uit!), vijf maal sateliet en één subwoofer. Dit is eigenlijk me grootste probleem: is dit wel goed voor stereo muziek? Moet ik niet van die groete kasten hebben? Is Sony een goed merk voor speakers? Kan ik beter Pioneer speakers nemen bij Pioneer apparatuur? Of moet ik iets geheel anders nemen in deze prijsklassen? Tell me!

Alvast bedankt!

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Techknow alias M@rk

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je opzet is in principe goed, alleen zou ik naar speakers gewoon gaan luisteren. Over die pascal zijn bepaalde mensen niet echt zwaar positief. Pioneer speakers ken ik al helemaal niet...

Ik zou in een winkel gaan zitten en lekker gaan luisteren :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
voor die 2000 piek die je nu aan de tv uitgeeft zou ik een 2e hands crt beamer halen, want:

plat
groter
meer bioscoopgevoel

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 00:43 schreef Techknow het volgende:
blaat

- Sony Speakers: SA-VE705 (fl 1700,-) uit de Pascal serie (ziet er goed uit!), vijf maal sateliet en één subwoofer. Dit is eigenlijk me grootste probleem: is dit wel goed voor stereo muziek? Moet ik niet van die groete kasten hebben? Is Sony een goed merk voor speakers? Kan ik beter Pioneer speakers nemen bij Pioneer apparatuur? Of moet ik iets geheel anders nemen in deze prijsklassen? Tell me!
dat over die speakers klinkt een beetje als:
een winkel binnenkomen en vragen: heeft u nog 5 speakers staan voor mij??

luisteren dus, en kopen wat je zelf mooi vind klinken.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:03

Arjan A

Cenosillicafoob

Je moet inderdaad goed overwegen wat voor speakers je wil.
De specs bekijken is leuk, inde winkel luisteren is nog leuker, ideaal is een proefopstelling thuis :7
Ik heb zelf ook voor Sony speakers gekozen, omdat ik een opstelling had gehoord in een omgeving vergelijkbaar bij mij thuis. Dat wil niet zeggen dat se per definitie goed zijn.
Goed luisteren is erg belangrijk, het zou zonde zijn als je dure hifi aparatuur niet tot zijn recht komt omdat de speakers niet goed zijn.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Die Pascal speakers vind ik totaal brak, en heel slechte performance voor het geld !

Ik zou zeggen koop niet zo'n dure dvd speler, eentje lager van Pioneer, en geef meer geld uit aan je luidsprekers.

Met een mooi budget als dat van jou moet je goede "full range" speakers kunnen kopen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ten eerst zou ik eerst je prioriteiten stellen. Die boxen zijn absoluut niet goed voor stereo. Is het wel nodig dat je die dvd neemt die mp3 kan afspelen ?
mijn ThuisBios bestaande uit een Center, 2 voor, 2 achter en een 1 MEGA sub kost, Denon AV reciever en een Sony Breedbeeld kostte al 15.000
Dus je moet eerst wel kijken wat je nou echt wil....

I got a problem-solver and its name is revolver

• Techknow
Wat zijn dan wel goede speakers? Zowel full-range als satelietes met sub?

En mij lijkt de mogelijkheid van het afspelen van dvd-r toch wel handig met het oog op de toekomst...of is dat zinloos?

Verwijderd

Je mot voor een Sony STRDB 840 of misschien 940 gaan dies flink sterk DD5.1 DTS en de hele rattenplan, daarnaast een mooi setje van JBL met actieve sub, nn platte beeldbuis is zeer aan teraden, want je krijgt echt gehamer met licht inval..... hele sfeer verpest :(

_ STRDB 840 ----> Rond de duizend gulden
_ STRDB 940 ----> 1300.-
JBL speakers ---> ROnd de 1500.-

ja en dan je TEEVEE echt doen met Trinitron ;)

Verwijderd

Of is anders een mooi Bose setje nix voor oe?

- Acoustimas 5 ofzo///.... :7

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Was zelf ook al een het zoeken naar wat informatie hier over, bedankt :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Techknow
Wat is een goed alternatief voor de sateliet/sub: uds fullrange speakers?

5 gigi grote boxen? Waar in de buurt van haarlem/amsterdam zitten goede electronica zaken?

Iemand ervaring met Polectron in buitenveldert (ams)?

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

als je die sharp tv uit 't raam schopt, mag je 'm ook wel door mijn raam schoppen... ik heb net m'n Aristona TV met ruim 4x zo groot beeld (76cm beelddoorsnee) verkocht omdat die toch niet in m'n toekomstige uilenstedekamertje past... TV-kaart is ook niet alles :P

Specs

• Techknow
helaas voor je weet ik zelf al een mooi plekje voor dat oude ding...sorry!

Verwijderd

Ik denk dat je het beste kan gaan voor:

4x Boekenplank speakers Tannoy M1 ofzo? 200 pst
1x Goede center 300 piek?
1x Sub? 500?

fl 1600,- met bekabeling ongeveer fl 1750,-

Nu heb je tenminste een fatsoenlijk speakersysteem wat _VEEEEEEEEEEEL_ beter zal klinken als die design pascal prullaria.

Bezuinig idd op die DVD speler en haal desnoods een Revoy ofzo? Kost ongeveer 800 piek.
Nu heb je ongeveer nog 2500 over voor de TV

• Techknow
Is er dan geen verschil in kwaliteit tussen zo'n pioneer dvd speler en die apparaten van die kleine merkjes?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 18 november 2001 22:05 schreef Techknow het volgende:
Is er dan geen verschil in kwaliteit tussen zo'n pioneer dvd speler en die apparaten van die kleine merkjes?
jawel en daar is ook al veel over gezegd en geschreven. Pioneer heb je ook al voor 600 piek trouwens.

• hartlijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06-2021
Goh, grapsig want ik ben op zoek naar iets vergelijkbaars met uitzondering van de breedbeeld tv.
Nog toevalliger is dat ik die Philips heb die je al als optie noemde. Op die keuze heb ik niks aan te merken.

De Pioneer DV444 heb ik als optie liggen, is volgens mij een erg goede keus als je prijs met kwaliteit vergelijkt. Je hebt hem voor < 800 piek regiovrij.
Receiver: de Pioneer VSX 510 S (rond de 800 pieken) past qua uiterlijk mooi bij de DVDspeler en qua specs is die toereikend voor mij. Kwaliteit en klank weet ik nog weinig van.
Ja en dan het moelijkste he, de speakers.
Ik wist in het begin uberhaupt niet of ik sateliet of plankmodellen wilde hebben. Gewoon een goede sateliet-set laten horen en die vergeleken met een plankmodel set. Daar werd bij mij al een deel duidelijk --> plankmodel.
Toen heb ik in een luisterhok geluisterd naar 30 speakers en daar kwamen B&W speakers wel aardig uit naar voren. Ik heb nu min of meer al gekozen voor de B&W303 (350,-) met bijpassende center.
Voor de sub heb ik nog niet zoveel opties. Ik heb min of meer begrepen dat het niet zo erg belangrijk is om deze dan ook van B&W te nemen (die is geloof ik ook 1200 piek). Moet ik me nog op storten.
Al met al kom je dan op 800+800+600+4*350=3600 piek uit. Kabels en Sub er nog bij en met beetje gunstige korting kom je rond de 4000 pieken uit.
Precies jouw (en mijn) budget.
Voor de Sub zijn suggesties nog welkom :)

Verwijderd

Ik heb ook een Sony set samen gesteld en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben..

Ik heb : Sony Wega breedbeeld 32 inch maar de FD serie met heel veel opties inclusief gebruik als monitor voor twee comps met install. floppy, de strdb 935 receiver , de 700 serie video , de 735 DVD, en de Pascal 7 serie speakers ( inderdaad die designspeakers ) met een actieve subwoofer.
Ik vind het een fantastische set die me ong 13.000,- heeft gekost.
Oke je bent even bezig met de afstellingen , maar als ie eenmaal goed staat....Wauw!!
Een nadeel .... de TV weegt 80 kg was even moeilijk omeen kastje te vinden waar ie op kom staan , maar ook die heb ik gevonden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhhhm, let me get this straight...

Je hebt dus dertien-duizend gulden uitgegeven en je hebt een QS setje met pascal speakers en een 32" 16:9 TV....

Voor dat geld had ik toch wat anders gekocht (zacht uitgedrukt :P). Maar als je er blij mee bent, dan vind ik het prima :)>

Verwijderd

lol 80kg =]

Ik zou alles van 1 merk kopen maar ja dat ben ik weer....

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Pioneer DV-444 ipv DV-545 (zelfde onderdelen, alleen 1 geluidstruukje en scart aansluiting minder). Scheelt minstens 350 piek.

Pascal (**) eruit flikkeren en Kef KHT2005 (*****) nemen (2400 bij Stassen).
PS. aantal * volgens Engelse HIFI pers.

Wel zelf ook luisteren natuurlijk

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/ACF443.gif
Deze speakertjes met een lekkere sub is ook niet al te prijzig.. Zijn b&w lm1tjes die heb ik eens beluisterd met een rel sub klonk best wel :9~ voor dat geld..
Speakertjes om en de bij 300/s
Ennuh ze zijn in veel kleurtjes te krijgen :P

Verwijderd

Ziet er nettjes uit, voor die vlakke beeldbuis moet je gaan kijken, hoe je die kwaliteit vind, sommige mensen vinden bol gewoon fijner, dat geld het zelfde voor die speakers, gewoon luisteren dus. Je zou eens kunnen kijken naar de philips tv's die dolby kunnen ontvangen/decoderen. SBS6 zend inmiddels programma's uit in dolby pro logic.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik zou nog even door sparen, als ik jou was. Dan kun je iets kopen waar je ECHT wat aan hebt, en waar je nog jaren lang plezier aan hebt.

Stel: je koopt nu iets, en in het begin is het allemaal geweldig. Na een week heb je spijt, want het geluid en beeld is toch niet wat je zocht. Dan heb je daar spullen staat voor 6000 piek, en daar moet je nog een aantal jaren mee doen, neem ik aan. Dan zit je al die jaren nagels te bijten en tegen iets aan te kijken, waar je eigenlijk helemaal niet tevreden mee bent. :'(

Mijn advies: spaar nog even door, en ga in de tussentijd bij wat GOEDE speciaalzaken toe. Dus niet naar een IT'S of een andere algemene zaak (waar je ook strijkijzers en wasmachines kan kopen). Ga naar een zaak, waar ze de dingen op een rijtje zetten en aansluiten, en waar je de boel gratis thuis aangesloten kan krijgen. Daarnaast geven deze zaken ook vaak de garantie, dat als je het toch niet bevalt, iets anders uit kan zoeken.

Ik ben nu ook aan het sparen en rondkijken/ luisteren. Met 15.000 ben je al een ver eind.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik zou zeggen koop niet zo'n dure dvd speler, eentje lager van Pioneer, en geef meer geld uit aan je luidsprekers.
Ik wilde ff zeggen dat ik het compleet hier mee eens ben. Volume wil je lekker hard hebben in films, zo'n superdure Pascal woofer presteerd kwantitatief slecht voor dat geld.

Je hebt het idee alsof je 50% voor het design betaald.

(Btw. ik ben misschien wel geinteresseerd in jou 2e hands spulletjes, neem nou die boxen)
Acoustimas 5 ofzo
Das ook al zo'n set waar je 2x teveel duiten neerlegt.

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Over het geluid heb ik niks te zeggen.
Maar de teevee.
Als je echt een filmfanaat bent, zou ik voor de 32PW9525 gaan. Die kost nu ongeveer 3500. Is wel vrij duur, maar je hebt echt gruwelijk goed beeld.
Als ik jou was zou ik in ieder geval een 32 inch kopen, want die geven nog enigszins een redelijke beeldgrootte met 4:3 uitzendingen. Bijna alles op tv is nog gewoon 4:3, dus dat kan geen kwaad.
Tevens is het beeld op een vlakke tv veel scherper dan op een bolle. Sommige mensen zeggen dat ze flatscreen niet mooi vinden, maar dat komt omdat je eraan moet wennen. Het lijkt 'hol' als je normale beeldbuizen gewend bent.
En uiteraard de lichtinval, dat is ook minder storend bij een flatscreen.

Ik ga zelf binnenkort de 32PW8xx6 kopen. Het precieze merknummer weet ik even niet meer, maar het is het model dat zeg maar 'onder' de 9525 zit.
Ik vind Philips tv's mooier. Het beeld is vloeiender en warmer. Sony teevees zijn vrij kil/hard/koud qua beeld.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 16:04 schreef Driez het volgende:
[afbeelding]
Deze speakertjes met een lekkere sub is ook niet al te prijzig.. Zijn b&w lm1tjes die heb ik eens beluisterd met een rel sub klonk best wel :9~ voor dat geld..
Speakertjes om en de bij 300/s
Ennuh ze zijn in veel kleurtjes te krijgen :P
Deze zijn denk ik wel wat beter als dat spul van sony ja... heb ze hier ook staan :) kan ze natuurlijk niet vergelijken met sony maar...

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 01:43 schreef JvS het volgende:
hhhhm, let me get this straight...

Je hebt dus dertien-duizend gulden uitgegeven en je hebt een QS setje met pascal speakers en een 32" 16:9 TV....

Voor dat geld had ik toch wat anders gekocht (zacht uitgedrukt :P). Maar als je er blij mee bent, dan vind ik het prima :)>
Ja , alleen de TV was al 8000,- en heb nog staan twijfelen om een B en O te nemen.
Nu alles Sony , en op wat strubbelingen na in het begin , alles oke.
Zou zeggen , kom maar eens een DVdtje kijken bij mij , Als het in de film stormt, komt de hele straat naar buiten om te kijken of het regent.... :)

En over de Pascal Sub-woofer , staat ie bij jullie wel goed aangesloten?
Werkt perfect bij mij , weet niet of je de film "the Green Mile "kent , maar bij de electrocutie voel je de stroom door de kamer gaan.
Oke , zal niet de allerbeste topset zijn maar zeker errug goed vind ik...
Sony als bedrijf sucks trouwens enorm best wel wat strubbelingen mee gehad, en alleen maar slechte ervaringen.
:(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ken de pascal set wel :). Jij zet wat meer prioriteit bij een TV, dat kan. Ikzelf zou voor 3000 piek een 32" kopen en voor 10.000 een lekker(dere) AC3 set :)

Verwijderd

Voor de goee orde...

TV : Sony wega 32FD1E f.8000,-
Receiver : Sony str 935 f.1500,-
Speakerset : Sony Pascal 7 f.2000,-
DVD : Sony dv 735 f.900,-
Video : Sony slv-800 f.700,-
Meubel : special design : f. 1000,-

Kom je totaal met meubel uit op ong. f. 14.100,-
Zie trouwens dat ik geen video uit de 700 serie heb maar uit de 800 serie.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
8000,- piek voor een 32" tv?? Waarom geen mooie repro? Die zijn er ook al voor 8000,- voor een 56"! Maargoed, nu wordt het een beetje erg offtopic :)

edit->typo

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Is onderhand alweer 3 jaar geleden .
Was een van de eerste types met volledig platte beeldbuis die nu niet meer leverbaar is , maar wel veelgevraagd tweedehands vanwege alle opties.
Zou het nu ook wel weten , voor 3000,- een 32 inch....
Denk er wel over om te gaan vervangn maar dan ga ik voor een plasmascherm :9~ , weet alleen nog niet wat voor andere apparatuur voor erbij.

• Dethroned
  • Laatst online: 10-11-2025

Dethroned

Liev

Ik zou eerst ff je prioriteiten vaststellen
en persoonlijk vind ik geluid belangrijker dan beeld in een bios (waar het in onze echte bios ook nog klote is :( )

Voor een goed sub moet je een Rel Strata kopen (kan je oook makkelijk gebruiken voor stereo maar die is 2500 gulden een goede center is HEEL belangrijk
kost ongeveer een kleine 600 (van BMW) en de rest kost je nog een kleine 1500 met bekabeling

Groot scherm voor weinig => projectiescherm Sony KV-41PZ1
5500 gulden

DVD goed met audio => Denon
idem met video => Sony,Panasonic,JVC

I got a problem-solver and its name is revolver

• Techknow
Jezus..ben vandaag ff in audio/video zaak geweest en als ik al die reacties lees wordt het alleen maar ingewikkelder.

Ik wil niet sparen en nog meer uitgeven, tegen die tijd wil ik ook wel weer wat anders. Ben ook zeker niet op zoek naar perfecte systeem want ben geen audiofile met inkomen van een paar ton...

70cm breedbeeld is in 4:3 stand toch ongeveer 55cm tv? Ben ik blij genoeg mee als dat klopt!

Hoe is DVD eigenlijk met stereo geluid? ik zat te bedenken dat misschien maar eerst DVD speler en breedbeeld koop en later dan audiogebeuren en tot die tijd oude versterker even gebruik voor geluid...

En wat is nou het verschil tussen de 444 en 545 dvd spelers van Pioneer? In de winkel werd me vandaag verteld dat er een D/A converter inzit die beter is waardoor audio cd's veel beter klinken.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Techknow het volgende:

En wat is nou het verschil tussen de 444 en 545 dvd spelers van Pioneer? In de winkel werd me vandaag verteld dat er een D/A converter inzit die beter is waardoor audio cd's veel beter klinken.
Hier is een link met een test van de 444 en 545
http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv444unddv545-1.shtml
(hoop dat je een beetje Duits leest)

Beide spelers hebben dezelfde DAC. De 545 heeft nog een extra geluidsfeature:
Der 1000 DM-Player besitzt zum einen eine "HiBit" genannte Schaltung, die eine Dynamikerweiterung beim herkömmlichen Audio-CDs von 16/20 Bit auf 24 Bit vornimmt. Diese macht sich sehr positiv bemerkbar, nimmt die HiBit-Schaltung doch der CD den teilweise trägen und zu wenig transparenten Hochtonbereich - dieser präsentiert sich nach dem Aufpolieren als dynamischer, klarer und feiner abgestuft, was gerade bei Klassik oder Jazz auffallen dürfte. Damit der Filter aber besonders gut arbeiten kann, sollten als Basis auch hochwertige Aufnahmen verwendet werden.
Het is alleen de moeilijke vraag waar je (extra) geld het meeste rendement opleverd. In een iets betere DVD speler of in betere luidspeakers.
De Pascals zijn hebben iig als probleem dat het lage midden "zwak" is.
suc6

Verwijderd

Bedenk goed waar je voorkeur naar uit gaat !!

Met jou budget kun je niet verwachten dat je én een goede stereo kwaliteit én een goede surround kwaliteit kunt kopen. (maar je komt denk ik wel een heel end)

Ik heb als eerste bij verschillende speciaalzaken gewoon vele uren zitten luisteren (de verkopers bij de juiste zaken vinden dit namelijk heel gewoon).
Hiermee heb ik een keuze gemaakt voor twee stereo speakers (in mijn geval de infinity overture 3 à 2600,- pp)
Thuis aangesloten bleek al snel dat mijn pioneer versterker deze speakers niet echt tot hun recht bracht :(
Dus snel een passende versterker erbij gezocht, ik vond de denon avr 2800 het beste compromis tussen stereo en surround voor mijn speakers.

Vervolgens de kef Q95 erbij om de mensen op beeld te laten spreken en het front gedeelte was klaar.

achter heb ik toen de infinity overture 1 gehangen om het geheel af te maken.

Sommige zullen zeggen EN EEN SUB DAN!!
Ik zou zeggen kom mijn 'aktieve' infinity overture 3 maar eens beluisteren !!!!!!

O ja het geheel bekijk ik op een phillips 32pw9544.

O ja mijn advies is het volgende:

beluister in nederland KOOP IN DUITSLAND (via internet)
scheelt je honderden guldens

• Techknow
Waar koop ik goedkoop is Duitsland en nog veel belangrijker hoe zit het dan met de garantie?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 22:58 schreef Techknow het volgende:
Waar koop ik goedkoop is Duitsland en nog veel belangrijker hoe zit het dan met de garantie?
Ik heb mijn receiver en dvd speler gekocht bij hifi components (http://www.hificomponents.de).

De garantie is afhankelijk van het merk.
Een speciaalzaak bij mij in de buurt (en de importeur van denon) wilde geen garantie geven. Bij eventuele mankementen moet ik het dus naar duitsland sturen |:(
Ik heb voor dat verschil in geld de gok maar genomen.

Verwijderd

leg mij eens uit waarom je 15000 piek aan tv en ac3 spul zou uitgeven..

ik bedoel er is echt nooit wat op tv. En dvd tja bioscoop blijft leuker.

Ik zou echt maximaal tot 5000 gaan dan heb je maybe niet top of the bill maar wel geld over voor echt nuttige dingen zoals uitgaan en vakantie =]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

prioriteiten, he?

ik heb en een behoorlijke thuisbios en ik ga op vakantie en ik ga (te) vaak stappen :).

dus :P het kan wel :).

Ik kijk trouwens 3 a 4 dvd's per week en vind het leuk dat dat erg mooi is :). Ook mensen films laten zien en uitnodigen enzo is leuk :).

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op woensdag 21 november 2001 03:24 schreef JvS het volgende:
prioriteiten, he?

Ik kijk trouwens 3 a 4 dvd's per week en vind het leuk dat dat erg mooi is :). Ook mensen films laten zien en uitnodigen enzo is leuk :).
Is iig weer eens wat anders dan "je postzegelverzameling laten zien" :)

• Techknow
hey....

Ondertussen heb ik mijn lijstje beetje bijgesteld:

TV blijft dezelfde, de versterker wordt een model duurder VSX-710s (helaas in het zwart snik!), dvd speler wordt iets simpeler (DV-444) en speakers zie ik voorlopig vanaf, sluit eerst wel ff me oude speakers aan (4ohm op 8ohm versterker dus ook niet ideaal) en wil daarna twee B&W stereo speakers uit de 600 serie kopen, denk simplste of één na simpelste model en de B&W 303 als surround en centre ook uit 300 serie...

Is dit wat beter dan eerste set? En weet iemand iets vergelijkbaars aan DVD speler en versterker maar dan zilverkleuring (één merk en moet mp3 cd's kunnen spelen...)

Thx

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Op woensdag 05 december 2001 23:05 schreef Techknow het volgende:
hey....

TV blijft dezelfde, de versterker wordt een model duurder VSX-710s (helaas in het zwart snik!), dvd speler wordt iets simpeler (DV-444) en speakers zie ik voorlopig vanaf, sluit eerst wel ff me oude speakers aan (4ohm op 8ohm versterker dus ook niet ideaal) en wil daarna twee B&W stereo speakers uit de 600 serie kopen, denk simplste of één na simpelste model en de B&W 303 als surround en centre ook uit 300 serie...

Is dit wat beter dan eerste set? En weet iemand iets vergelijkbaars aan DVD speler en versterker maar dan zilverkleuring (één merk en moet mp3 cd's kunnen spelen...)

Thx
Een hele hele goeie tip is om van die tv af te zien.. Je kunt echt veel beter een platte kopen, dat kijkt heel veel relaxter. Of zoals al eerder gezegt werdt; Probeer een beamer op de kop te tikken als je toch alleen maar dvd's eropaf wilt spelen.

DVD speler is een moeilijker verhaal. De pioneer is erg goed. Ik heb alleen een budget dvd speler gekocht, en ben daar ook tevreden mee. En over 2 jaar (bruut gokje) hebben we voor hetzelfde geld al dvd recorders. En dan zit je met zo'n dure dvd speler opgescheept die niet kan opnemen.

Versterker: Sony heeft idd die 940, die is erg lekker. Sterk en precies. Zuiver.

Speakers: Moet je gaan luisteren. daar kom je het verst mee.
<I hate Spam>
Ik werk zelf in een HiFi zaak genaamd Richer Sounds, niet om reclame te maken, maar we kunnen je daar goedkoop aan mooie spullen helpen.
</I hate Spam>

• Techknow
waar zit die winkel dan? hebben jullie een internet pagina?

Verwijderd

madcat heeft ook mooie boxen hoor!!
voor in de huiskamer en ook redelijk betaalbaar!!!!
Ziet er ook nog is mooi uit.

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
www.richersounds.com de engelse. Nederlandse lag plat

groningen, amsterdam en utrecht hebben we winkels.

anders ff icq'en. Ik haat die spam op het forum

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
Op zondag 18 november 2001 19:48 schreef The_Watcher het volgende:
Je mot voor een Sony STRDB 840 of misschien 940 gaan dies flink sterk DD5.1 DTS en de hele rattenplan, daarnaast een mooi setje van JBL met actieve sub, nn platte beeldbuis is zeer aan teraden, want je krijgt echt gehamer met licht inval..... hele sfeer verpest :(

_ STRDB 840 ----> Rond de duizend gulden
_ STRDB 940 ----> 1300.-
JBL speakers ---> ROnd de 1500.-

ja en dan je TEEVEE echt doen met Trinitron ;)
Precies, met die pascal boxjes krijg je geen Thuis-bioscoop. Dat is meer voor de kinder-thuis-bioscoop >:)

Voor de winkel. Correct of stassen.

Coïtus ergo sum

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 21 november 2001 02:38 schreef SuB het volgende:
En dvd tja bioscoop blijft leuker.
Nee, als je je thuisbios een beetje gezellig inricht, dan vind ik een thuisbios veeeeel leuker.

Ok...wil je een speakerset die wat kleiner is ? Dan ken ik een hele brute....Het heet een sattelietset, maar dis de eerste die ik heb gehoord waarvan ik kan zeggen dat ie klinkt als een goede boekenplankluidspreker (dus geen gat in de middentonen) : De KEF KHT 2005

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/home_theatre/kht_2005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/home_theatre/single_satelite.jpg

Kost maximaal 3000 piek, maar dan heb je ook wat.

Als receiver zou ik iets anders nemen, een Yamaha ofzo. De Sony is niet bepaald een topper in stereo...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Iemand heeft hier promotie gemaakt :)

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 06 december 2001 00:02 schreef WiXX het volgende:
Iemand heeft hier promotie gemaakt :)
Heb je het over mij ? Zo ja : ik ben gewoon heel enthousiast over dit setje. Zodra we een nieuw huis hebben wil ik hem ook gaan halen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 05 december 2001 23:05 schreef Techknow het volgende:
hey....

TV blijft dezelfde, de versterker wordt een model duurder VSX-710s (helaas in het zwart snik!), dvd speler wordt iets simpeler (DV-444) en speakers zie ik voorlopig vanaf, sluit eerst wel ff me oude speakers aan (4ohm op 8ohm versterker dus ook niet ideaal)
Oeioeioei, lees dit topic van je bijna naamgenoot ;).
en wil daarna twee B&W stereo speakers uit de 600 serie kopen, denk simplste of één na simpelste model en de B&W 303 als surround en centre ook uit 300 serie...

Is dit wat beter dan eerste set?
Mjah, ik zou zo zeggen, zie mijn sig en kijk wat ik thuis heb staan (602 + 303 van B&W dus ik ga het niet afraden). Ik kan je garanderen dat het beter klinkt, als die pascal speakerset (VEEL EN VEEL beter zelfs).
En weet iemand iets vergelijkbaars aan DVD speler en versterker maar dan zilverkleuring (één merk en moet mp3 cd's kunnen spelen...)
ehm.. Yamaha, dan is het titaan zilver. Kan je voor de DVD-s520 gaan en een receivertje (YAMAHA RXV 620 ofzo) :). Je kan je warfadale speakers wel op die versterker aansluiten trouwens hoor. :)

Als je geluisterd hebt, en je vindt die speakers het mooist klinken, dan zou ik die gewoon kopen :). Receiver en DVD kan je over twijfelen. Yamaha heeft wel leuke kleurtjes en levert kwaliteit en een DVD speler die mp3 kan spelen :). Bij Richersounds kan je trouwens niet echt relaxed luisteren. Ik heb van tbusquet een vrij eng verhaal gehoord, toen-ie daar z'n PDR-10 subwoofer wilde gaan kopen (op z'n allerallerhardst demonstreren enzo). Maar het is wel een lekker cheape winkel :), da's wel weer chill :).
Op woensdag 05 december 2001 23:55 schreef JT het volgende:
De KEF KHT 2005
Daar hoor ik wel HEEL wisselende dingen over. Ik heb hem zelf niet gehoord, maar ik hoor van oa Floris dat-ie 'm redelijk bout vond klinken. :o. Is dus ook persoonsgebonden en ga het dus zelf eerst beluisteren voordat je beslist!
Als receiver zou ik iets anders nemen, een Yamaha ofzo. De Sony is niet bepaald een topper in stereo...
Sony receivers als de 840 zijn ook gewoon vrij mooie versterkers, net zo vrij mooi als de yamaha's zijn. Geen top-super-high-end/fidelity, maar gewoon mooi klinkende degelijke nette receivers, voor het geld :) :7.

<hr>
PS, als het yamaha wordt, wil ik je als tip geven eens naar stassen te mailen. Die geven snel vrij ziek veel korting op Yamaha spullen... Een andere kennis van mij kreeg een offerte met yammie en 4x303'tjes met meer dan 17% korting! En dat is behoorlijk veel, op normale prijzen (niet sneaky hogere adviesprijzen enzo)!

• JT

JT

VETAK y0

Ik vind Sony in stereo gewoon minder dan Yamaha in stereo.

En ja, natuurlijk moet je je speakers erst gaan beluisteren, ook al word ie door iedereen aangeraden.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 19:50 schreef The_Watcher het volgende:
Of is anders een mooi Bose setje nix voor oe?

- Acoustimas 5 ofzo///.... :7
Ben ik helemaal mee eens, maar inplaats van de acoustimas 5 de lifesstyle 12 of 25, want je heb dan 2 kleine speakers op elkaar die je onderling kan draaien. Dus 5 x 2 =10
En het klink geweldig. Ik heb zelf bose verkocht. En ik raad het zeker aan.

En een afstandbediening op radio freqentie, die je dus boven ook kunt gebruiken voor onder. Oftwel in het hele huis gebruiken of waar dan ook, ook buiten zelfs.

En dat heeft Sony of Pioneer niet.

Suc6 en wat die anderen ook zeggen zelf gaan luisteren voordat je wat koopt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 06 december 2001 12:22 schreef niksweerd het volgende:

[..]

Ben ik helemaal mee eens, maar inplaats van de acoustimas 5 de lifesstyle 12 of 25, want je heb dan 2 kleine speakers op elkaar die je onderling kan draaien. Dus 5 x 2 =10
En het klink geweldig. Ik heb zelf bose verkocht. En ik raad het zeker aan.
Met welke heb jij ze dan vergeleken. Het feit dat je de speakertjes kan draaien maakt niet dat ze beter klinken hoor. :O

Verder heeft een acoustimass 5 ook gewoon dubbele speakertjes die je kan draaien en bijvoorbeeld een lifestyle 8 niet. Wist je uberhuapt wel wat je verkocht? :o. Je kan ook gewoon een acoustimas 10 kopen, dan heb je ook al die speakertjes (mocht dat belangrijk zijn). :)

Verder maakt het feit dat het 10 speakers zijn niet echt uit.. Niet dat ik zo graag tegen een acoustimass wil spreken, maar het feit dat je jezelf als expert hier neerzet en vervolgens halve waarheden neer gaat planten kan van mijn kant altijd wat opbouwende (Hoop ik :7) kritiek verwachten :o.
En een afstandbediening op radio freqentie, die je dus boven ook kunt gebruiken voor onder. Oftwel in het hele huis gebruiken of waar dan ook, ook buiten zelfs.

En dat heeft Sony of Pioneer niet.
Dat is inderdaad een van de weinige dingen die wel heel cool zijn van Bose. Maar ach, ik bedien m'n spul toch altijd in dezelfde kamer. Dus dan heb ik de meerprijs (die je zeker voor zo'n ding betaalt) er niet echt voor over, gaaf blijft het wel :P.
Suc6 en wat die anderen ook zeggen zelf gaan luisteren voordat je wat koopt.
Mee eens :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

iedereen vergeet het 7.1 surround systeem :9
beetje duur en nog enit volledig ontwikkeld (de dvd's dan)
Superaudio CD heeft ook nog niemand blijkbaar

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

FFF

gatverdamme, sony pascal, heb ze gehoord op de sony beurs, nou dan heb je voor 1000,- echt wel wat beters hoor. Verder zou ik de pioneer versterker omruilen, in een harman kardon of Onkyo. Dan ga je kwa kwaliteit er waarschijnlijk een stuk op vooruit, en de prijs is ongeveer gelijk.

Verwijderd

Ik zou een

CAT DVD speler kopern (mp3 en alles herkent ie) 333,-
383,- gulden heb je 3 jaar garantie. (Mediamarkt)

TV is goed. maar die zie ik hier voor 1666 gulden.
Duivels goedkoop.(Mediamarkt)

Zo heb je lekker veel geld over om aan AUDIO te besteden. Ik zelf vind dat de grootste prioriteit.
Leuke compleetje setjes te koop voor bioscoop geluid.

• Techknow
Ben nu weer een ander pad ingeslagen, tenminste, zag net in RAF folder Marantz DVD speler en receiver DV 4200 en SR 4200, best interessant.

Alleen die receiver heeft maar 5x 70watt ipv 5x100 van de Pioneer, maakt dit eigenlijk wat uit?

de SR 5200 is wat krachtiger en geavanceerder, is dat dan de moeite waart ten opzichte van SR 4200 (is ie het prijs verschil waar?)

Thx

• JT

JT

VETAK y0

Die 5x70 heb je genoeg aan...

Ecodan warmtepomp

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 06 december 2001 00:47 schreef JvS het volgende:

Als je geluisterd hebt, en je vindt die speakers het mooist klinken, dan zou ik die gewoon kopen :). Receiver en DVD kan je over twijfelen. Yamaha heeft wel leuke kleurtjes en levert kwaliteit en een DVD speler die mp3 kan spelen :). Bij Richersounds kan je trouwens niet echt relaxed luisteren. Ik heb van tbusquet een vrij eng verhaal gehoord, toen-ie daar z'n PDR-10 subwoofer wilde gaan kopen (op z'n allerallerhardst demonstreren enzo). Maar het is wel een lekker cheape winkel :), da's wel weer chill :).
[..]
Het was de PS1000 btw. :P Maar goed je moet de verkoper ff weg jagen uit de "demo-ruimte" en dan zelf wat prutsen. Want de verkopers snappen d'r helemaal niets van.

offtopic:
Waren de smileys in de uitverkoop ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 00:02 schreef Techknow het volgende:
de SR 5200 is wat krachtiger en geavanceerder, is dat dan de moeite waart ten opzichte van SR 4200 (is ie het prijs verschil waar?)
Ik ben zelf ook bezig met het samenstellen van een surround set, en ben er bijna uit... (eindelijk.. ;))

mijn keus is gevallen op de marantz sr 5200, icm 2x de b&w dm602 s3 als front, 2x dm 601 s3 als surround en de lcr-60 s3 als center. Kwa sub ben ik er nog niet helemaal uit.

Wat de aanschaf betreft zou ik zeker in duitsland gaan shoppen. De marantz sr5200 kost bv 999dm (ex 30dm verzendkosten) bij hifi-regler.de. De 4200 kost 777dm bij diezelfde toko. De speakers haal ik bij mediacheckpoint.de, scheelt ook behoorlijk in verhouding met de nederlandse prijzen.

succes met je keuze iig!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zou zeggen : shop alleen in Dld wanneer je er dichtbij woont. Want als er iets misgaat en je moet hem opsturen kost dat allemaal weer een hoop geld en je bent hem anders ook lang kwijt.

Ecodan warmtepomp

• Abom
  • Laatst online: 16-08 13:09
ik had ook slechte dingen gehoort van de Sony Pascal speakers en ben ze in de winkel gaan luisteren. Ze hebben we de 3 setjes laten horen die opgestelt waren. 1 Pascal, 1 Bose en de andere was volgens mij Pioneer of JVC.

De Bose hadden dezelfde klank als Sony en waren veel iets van 600 piek duurder (ik vond de vormgeving van de bose ook iets minder). Die andere set zoog. Dus ben ik voor de Sony gegaan.

Maaruh, tis toch wel belangrijk dat je ze ff gaat luisteren.

• Abom
  • Laatst online: 16-08 13:09
owja, een winkel die ik aanraad: Stassen.

Als ze ergens bij jouw in de buurt zijn heet dat. Relexe mensen, goeie service. De etallage ziet er te duur uit, maar ze kunnen je ook het normale (lees: niet design) apparatuur geven.

Ik heb m'n DVD wisselaar bij Stassen gekocht, duurde van 13:00 tot 16:00 en ik heb heel Fifth Element gezien, net als in de bioscoop met een drankje en een hapje :}

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Op woensdag 05 december 2001 23:55 schreef JT het volgende:

[..]
FF replyen op een oud topic :)

De QS serie van Sony vind ik zeer degelijk, heb zelf een STR-930 en die klinkt in stereo met B&Ws erug goed... hijs al weer 2 jaar oud, zat toen te twijfelen tussen een Onkyo, maar het er geen moment spijt van gehad.

BTW. de nieuwe STR1070 is zelfs 6.1.
Pagina: 1