Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Topicstarter moet op oplossingen reageren

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
[witnie waar ik ut moet posten dus daarom hier waar 'beginners' het ook kunnen zien]

Gewoon even een opmerking.....

Overal zie je computer/software problemen die natuurlijk irritant of zelfs heel erg zijn. Geen probleem, even posten bij GoT en de antwoorden, opmerkingen en suggesties vliegen in het rond, maar nou waar ik mij aan irriteer...

De topicstarter geeft het probleem, mensen reageren hierop en 9 van de 10 keer zie je niet of en hoe het probleem van de topicstarter is opgelost omdat hij te lam is om 'de oplossing' te posten.

Doe nou gewoon uit netheid en voor compleetheid van de database de oplossing(en) posten die jou geholpen heeft/hebben.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

agreed :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:52

The Legend

*Plop*

De beginners kunnen ook nog niet in SG ;)

Move > LA lijkt me beter :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 12:16 schreef The Legend het volgende:
De beginners kunnen ook nog niet in SG ;)

Move > LA lijkt me beter :)
Misschien wel maar als ze in SG kunnen hebben ze hier al een beetje meer rond gehangen en beginnen het een beetje te snappen hoe het allemaal werkt....

Eigenlijk zou het in een FAQ moeten staan (eerlijk gezegd al heeeeel lang geleden dat ik die gelezen heb en weet dus niet of het erin staat)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30
Moved naar [forum=15] vanuit SG.

Verwijderd

Goed punt. Maar nu... hoe krijg je dat voor elkaar. Ik vind wel iig je titel "Topicstarter moet ook Topicsluiter worden" verkeerd gekozen, in eerste instantie dacht ik dat je wilde dat de topicstarter ook zijn eigen topic moet kunnen locken. :)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Toch L.A. ....

Ja, topictitel is misschien niet helemaal duidelijk

Ik heb ook even aan zitten denken dat de topicstarter ook een slotje aan zijn eigen topic kan geven maar dan geef je de topicstarter te veel vrijheid denk ik. Al hoewel het ook niet echt slecht is als er een beetje verantwoordelijk mee word omgesprogen maar dat kan je hier denk ik wel vergeten.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
niet mee eens, als jij een topic leest, de topicstarter heeft antwoord, maar jij wil nog wat weten, dan moet je een nieuw topic openen ==> database vervuiling

toch :?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 16 november 2001 13:03 schreef ikbenveldmuis het volgende:
niet mee eens, als jij een topic leest, de topicstarter heeft antwoord, maar jij wil nog wat weten, dan moet je een nieuw topic openen ==> database vervuiling
Ik ben het er zeker mee eens dat een topicstarter zoveel mogelijk de gekozen oplossing geeft.

Maar het daadwerkelijk afsluiten van een topic mag ie niet, dan kan je daar alleen maar gerotzooi mee krijgen.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 13:03 schreef ikbenveldmuis het volgende:

toch :?
ja en nee. Ligt eraan wat je nog wilt weten. Is dat heel iets anders maar wat er ook mee te maken heeft of is dat omdat de topicsluiter het niet goed heeft uitgelegd wat ie nou precies gedaan heeft... blijft moeilijk waneer is het nou afgelopen is per situatie verschillend...

Als voorbeeld 3 'recente' draadjes:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/321005 - die is echt afgelopen denk ik alhoewel de topicstarter niks van zich laat horen of het zo is...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/321006 - is ook afgelopen en mooi afgesloten door topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/316062 - post zijn eigen gek in de HK maar dit ?????

Iig ben ik er geen voorstander van dat de topicstarter 'zijn' topic ook mag sluiten... daar gaat het hier ook eigenlijk niet om, de topicstarter moet zeggen hoe hij het probleem heeft opgelost (en evt bedanken)...

Verwijderd

Dat de topicstarter zijn oplossing post zou idd mooi meegenomen zijn, maar toch hoeft dit geen garantie te zijn dat dit ook voor iemand anders de oplossing is. Maar hoe krijg je de starter zover dattie zijn oplossing post dan :?, want daar gaat het hier volgens mij om.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 13:32 schreef Courage het volgende:
Dat de topicstarter zijn oplossing post zou idd mooi meegenomen zijn, maar toch hoeft dit geen garantie te zijn dat dit ook voor iemand anders de oplossing is. Maar hoe krijg je de starter zover dattie zijn oplossing post dan :?, want daar gaat het hier volgens mij om.
Dat je de elke topic starter zover krijgt om de oplossing van het probleem te posten is onmogelijk denk ik. Maar ik zeg het gewoon een keer en zie wel wat er gebeurt. Een oplossing heb ik niet. Misschien dat men het in de FAQ kan zetten (???misschien staat dat er al) en elke nieuwe user er expliciet op wijzen dat de faq gelezen 'moet' (NIKS MOET) worden lezen.

Ik post uit dank en netheid meestal de oplossing die bij mij gewerkt heeft er bij. Dit is dan de oplossing die voor mij gewerkt heeft en zoals al werd gezegd is dit niet altijd de oplossing van iedereen. 1 van de andere mogelijke oplossingen kunnen het dan ook zijn... maar die ene heeft bij mij gewerkt.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Topicstarter is leuk, maar zodra het topic is gestart, is het topic eigendom van GoT.

Ik zie niet in welk recht een topicstarter heeft om eigendom van GoT te wijzigen.

* Delerium denkt dat modjes daarvoor bedoeld zijn.

Zowiezo hoeft een topic niet op slot als er niets aan de hand is.

• JvS
  • Laatst online: 08:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 16 november 2001 14:02 schreef ecteinascidin het volgende:
Topicstarter is leuk, maar zodra het topic is gestart, is het topic eigendom van GoT.

Ik zie niet in welk recht een topicstarter heeft om eigendom van GoT te wijzigen.

* JvS denkt dat modjes daarvoor bedoeld zijn.

Zowiezo hoeft een topic niet op slot als er niets aan de hand is.
* JvS denkt dat ET743 alleen op de topictitel reageeert :+

(niet dat ik het niet met 'm eens ben trouwens, maar dat is het punt niet hier, zal titel wel wijzigen naar iets anders. *denkt*).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter moet ook Topicsluiter worden
>>

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

:( vrolijke frans weet alles uit zijn verband te rukken.

* Delerium denkt dat topictitils vrijwel altijd de essentie in pure vorm samenvat

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 14:13 schreef JvS het volgende:
Topicstarter moet ook Topicsluiter worden
>>
idd betere topic titel.....
had net iets beter/langer moeten denken

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ben het er helemaal mee eens.

Ik vind het wel zo netjes dat je even laat weten of je probleem is opgelost, en hoe je dat dan gedaan hebt.

Zelf vind ik het ook altijd fijn als ik een tip / oplossing geef en de topicstarter reageert daar even op :)

Al is het maar een Tnx m8! Nothing needed though. :P :+

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 14:17 schreef ecteinascidin het volgende:

* MRic3 denkt dat topictitils vrijwel altijd de essentie in pure vorm samenvat
Coole uitspraak.... mee eens, en dit was dus een verkeerde topic titel. Maar ik topic titels met als topic naam "fotosoep mijn auto tot iets nog lelijkers" ook wel grappig maar niet contructief.

Een goede topictitel verzinnen is ook niet simpel. En dan ook nog een keer in het goed forum zetten (heb ik ook last van :) gezien deze post). Maar dat zijn weer ander discussies

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik ben het er wel mee eens...

Iets voor de FAQ maar er helaas een hoop nieuwelingen die die niet lezen :{

En diegenen die later wel reageren op de oplossingen zijn over het algemeen niet nieuw :{

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

*ahum*

Wel, stel, ik vraag of ik morgen beter een p4 kan kopen want.....

Geheid dat er dan 11-jarige jochies hun pro-AMDgeblaat laten horen en het topic of gewoon troep wordt of offtopic is.
Dan voel ik me niet verplicht om nog te reageren.

Voor je goede fatsoen zou dat idd moeten, realiteit is echter dat je goed fatsoen niet verplicht moet stellen, aangezien je dan tegen overtreders moet optreden.

* Delerium denkt dat de move.to/HK voor newbies een pijnlijk moment wordt... :P zeker als na 2 maanden de boel gebumped moet worden

Verwijderd

Ik ben het met MRic3 eens.

Een afsluitende post met werkende oplossing completeert in ieder geval de database en kan zeker bijdragen aan het gebruik van de search: je kunt dan sneller een werkende oplossing vinden.
Hiermee voorkom je dan misschien ook dat er weer een topic wordt geopend waarop een draad volgt met linkjes uit de search ( *D ) en replies van 'Ja maar ik ga geen 300 pagina's doorlezen' (how desperate must you be to start a topic ;) ).

Bovendien staat het netjes tegenover de mensen die gereageerd hebben.
Een dank je is niet echt nodig maar even weten dat je iemand verder hebt geholpen (en waar je soms best wel wat moeite voor gedaan hebt) is toch wel fijn.
Nu komt het posten meer overeen met het in je zwarte broek plassen; het geeft een warm gevoel maar niemand merkt er iets van >:) .

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 11:04
je zou in het nieuwe forum een optie kunnen maken dat de topic starter bij een probleem aan kan geven met welke oplossing het is gelukt. Dan zou je die een soort super grote faq db kunnen gebruiken.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Is zeker iets voor de faq. Maar ik wil wel ff waarschuwen dat men dan niet na 2 dagen nadat de topic is geopend gaat roepen: Starter waar blijf je?? Waarom? Voorbeeld: ik had een topic geopend waarom mijn overgeklokte pc steeds crashte. Met de aangedragen suggesties ben ik aan de slag gegaan, maar er gaat gewoon een week overheen voordat je weet dat je nieuwe oplossing stabiel is. Ik reageerde dus pas na een week. Vandaar. :+

Verwijderd

OK, kan ik inkomen dat je dit post, maar de topicstarter 'moet' :? Zijn we hier aan een wet gebonden ofzo die dit verplicht?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat "het zou erg fijn zijn als" hier beter is (mijn fout, ik heb de titel aangepast :+).

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Enkele topics waarin ik de laatste tijd in gereageerd heb en de topicstarter niet meer van zich laat horen:

[topic=319796]
[topic=319325]
[topic=318659]
[topic=318805]
[topic=318619]
[topic=318556]
[topic=317173]
[topic=315551]

En dit was nog maar een klein gedeelte van de eerste resultaten die ik kreeg op een query met mijn nickname...
Als ik een topic open dan probeer ik als ik de oplossing heb nog even te laten weten dat het gelukt is... en als de oplossing niet in de topic stond nog ff zeggen hoe...

Het aantal nieuw aangemelde mensen is echt superhoog de laatste tijd... of niet?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wanneer een topicstarter niet meer reageert op aangedragen oplossingen werkt dat demotiverend voor de mensen met de antwoorden. Het is ook wel degelijk van belang dat een topicstarter nog ff het uiteindelijke antwoord laat weten. Omdat wellicht meer mensen daar wat aan hebben. En zo hebben die draadjes opgeduikeld na een klik op search ook nog zin en is het niet alleen 'klaasje gaf me het antwoord net via ICQ, bye'

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Ik vind dat als iemand een probleem post, en diegene vind een antwoord, dat diegene wel het fatsoen moet hebben éven zijn topic omhoog halen en de oplossing d'r in posten mocht iemand anders nog hetzelfde probleem hebben. Anders is de search voor niks.

Maarja.. hoe krijg je men zover?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 20:34 schreef Neobazz het volgende:
OK, kan ik inkomen dat je dit post, maar de topicstarter 'moet' :? Zijn we hier aan een wet gebonden ofzo die dit verplicht?
Ha ha Moet... kijk even in mijn sig....NIKS MOET en dat meen ik :)
Op vrijdag 16 november 2001 23:02 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat "het zou erg fijn zijn als" hier beter is (mijn fout, ik heb de titel aangepast :+).
Nou weet ik weer waarom ik "Topicstarter moet op oplossingen reageren" niet wilde ;)

Maar verder is het dus vrij duidelijk dat het frustrerrend is als de topicstarter nier meer reageert zoals je kan zien bij diverse mensen hierboven.

Ik denk dat je het in de algemene FAQ en een bullit bij "The Basics; Forum Survival Guide." gezet kan worden met zoiets als post de oplossing of laat de mensen weten hoe jij je probleem hebt opgelost.

Dat veel mensen die faq niet lezen lijkt mij ook vrij duidelijk. Ik weet niet meer hoe het bevestigingsmeeltje voor de aanmelding gestuurd wordt maar in dat meeltje kan je er ook nog eens op aandringen dat de FAQ gelezen wordt.

Er blijven altijd users die de FAQ nooit lezen. Hell, ik beken dat ik eerst ging posten en hier een beetje rondhangen voordat ik de FAQ een keer las. Fouten blijven gemaakt worden zoals in een FAQ hiero staat, door ander inzicht (dit topic heb ik gestart in SG, uitleg waarom staat ergens bovenaan).

Na, Ik ben iig mun EI ff kwijt en ik hoop dat er iets meer mensen nou rekening houden met andere mensen.

Ik d8 alleen nog aan een mooie vergelijking... een topic starten zonder topiceinde is voor de reply'ers eigenlijk hetzelfde als een oud vrouwtje de straat over helpen waarna het oude vrouwtje zonder iets te zeggen of te doen gewoon doorloopt... frustrating...

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 13:21 schreef MRic3 het volgende:

[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/316062 - post zijn eigen gek in de HK maar dit ?????

[..]
Hey! d00d!

lees em nog es ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12510571#12510571

en nu niet meer zeuren okay! !? :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Waarom kick je deze draad omhoog :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 00:29 schreef LuNaTiC het volgende:
Waarom kick je deze draad omhoog :?
personal reasons...

/me was vergete naar de datum te kijken :P

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 01 maart 2002 00:31 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

personal reasons...

/me was vergete naar de datum te kijken :P
wheheh

nou vooruit, slotje dan maar ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Deze kan dus dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.