Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[winXP] FAT32 ipv NTFS bij partitie >32Gb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de een of andere reden dwingt de WindowsXP setup mij om bij partities groter dan 32Gb gebruik te maken van het NTFS file-system. Het maakt hierbij niet uit ik nu partities aanmaak tijdens de setup of achteraf onder schijvenbeheer in WindowsXP zelf. :(

Boot ik gewoon van een Win98 bootflopje, maak met FDISK een 40Gb partitie en formateer ik die FAT32 dan maakt XP daar geen problemen over. Het installeerd en draait dan prima op die 40Gb partitie met FAT32. :?

Nu zou je kunnen zeggen "dan doe je dat toch?".

Maar zoals iedere wanabee tweaker wil ik hier natuurlijk het fijne van weten en gewoon onder XP zo'n partitie kunnen aanmaken.
Is iemand dit eerder tegen gekomen of is er iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik hoor het graag!!! :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

use the search, ik heb hetzelfde gehad 3 weken geleden.
Is design by default bij windows NT/2000/xp...

link naar orginele draadje: [topic=307144]

link microsoft
Limitations of FAT32 File System.....
You cannot format a volume larger than 32 GB in size using the FAT32 file system in Windows 2000. The Windows 2000 FastFAT driver can mount and support volumes larger than 32 GB that use the FAT32 file system (subject to the other limits), but you cannot create one using the Format tool. This behavior is by design. If you need to create a volume larger than 32 GB, use the NTFS file system instead.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!