DTS Muziek CD's

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 20:54

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Ik kwam vandaag op een newsserver een DTS CD van Santana - Abraxas tegen.

In een normale cd-speler doet dat ding helemaal niets maar met een DVD-speler en een DTS versterker krijg je toch een waanzinnig mooi geluid. (Ook met een DVD-Speler en PowerDVD kun je Mix-Downen tot stereo)

Zijn er nog meer DTS muziek CD's? Wie heeft er bijvoorbeeld DTS Muziek CD's?

WWW.RC5.NL

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Volgens mij kan elke CD speler DTS afspelen, zolang je reciever het maar snapt :)

Of kraam ik nu onzin uit ?

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
o Dr. Dré & Eminem: Up In Smoke Tour
o Eagles-Hell freezes over

Dat zijn zo even de enige 2 DTS muziek DVDs die mij te binnen schieten. Eagles schijnt zo ongeveer wel het mooiste te zijn (als je reviewers moet geloven tenminste)

• flagnite
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:39 schreef RoeLz het volgende:
Volgens mij kan elke CD speler DTS afspelen, zolang je reciever het maar snapt :)

edit:

nevermind hoor, probeerde te helpen... wordt niet geapprecieerd

Wat extra uitleg:
Wat heb je nodig om DVD's met DTS af te spelen?
Je hebt twee zaken nodig. Allereerst een DVD speler met een DTS digitale output, of een DVD speler met ingebouwde DTS decoder. Daarnaast heb je een DTS surround sound decoder nodig in je voor-versterker. Dus zowel de DVD speler als je geluidsinstallatie moet DTS compatible zijn.

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Euhm... Heel mischien wel... maar op het moment dat ik die cd in mijn Plextor CD-Rom stop geeft PowerDVD direct een melding van unknown format.

Een andere voorwaarde zal dan ook wel zijn dat de CD-Speler Optical out moet hebben. (DTS is ook een nogal wat hogere bitwaarde dan een normale CD-Speler)

Dus het verhaal gaat niet op dat een normale CD-Speler dit kan spelen.

WWW.RC5.NL

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 20:43 schreef flagnite het volgende:
o Dr. Dré & Eminem: Up In Smoke Tour
o Eagles-Hell freezes over

Dat zijn zo even de enige 2 DTS muziek DVDs die mij te binnen schieten. Eagles schijnt zo ongeveer wel het mooiste te zijn (als je reviewers moet geloven tenminste)
De Eagles heeft maar 1 DTS track. Terwijl ik dit CD'tje net gebrand heb op een normale CD. En kan afspelen op mijn DVD-Speler met DTS! (Alle nummers DTS!)

WWW.RC5.NL

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Kettrick

Rantmeister!

Ik bedoel dus een CD met daarop DTS info, het is logisch dat een CD speler geen DVD leest :)

En dan moet je nog een digitale uitgang hebben anders heb je nog geen DTS :)

• flagnite
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 20:47 schreef Prang het volgende:
De Eagles heeft maar 1 DTS track. Terwijl ik dit CD'tje net gebrand heb op een normale CD. En kan afspelen op mijn DVD-Speler met DTS! (Alle nummers DTS!)
Hoeveel nummers staan er op die CD van je?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 15 november 2001 20:39 schreef RoeLz het volgende:

Net niet :P. Je cd speler bakt er natuurlijk helemaal niets van op de analoge uitgang (snapt van dat hele DTS geen ene moer), maar via de digitale uitgang kan je die cd prima afspelen met een DTS versterker (moet je 'm wel digitaal hebben aangesloten :)).

Dus het kan wel :).

En het zien ook gewoon muziek DTS-cd's. Dat kan, omdat de DTS bitrate dan ook gewoon 1,411mbps is :) (net als audio cd).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03
Op donderdag 15 november 2001 20:45 schreef flagnite het volgende:

[..]

Een gewone stereo CD speler die 5.1 geluid begrijpt.. dat zou best knap zijn.

Wat extra uitleg:
Wat heb je nodig om DVD's met DTS af te spelen?
Je hebt twee zaken nodig. Allereerst een DVD speler met een DTS digitale output, of een DVD speler met ingebouwde DTS decoder. Daarnaast heb je een DTS surround sound decoder nodig in je voor-versterker. Dus zowel de DVD speler als je geluidsinstallatie moet DTS compatible zijn.
*zucht*

DTS is zo gecodeerd dat het precies hetzelfde is als een PCM 16bit 44.1 Khz audiostream. Het gaat hier dus om audiocds met ipv een 16bit pcm track er een DTS track op zit. DTS op een DVD zit in de .vob stream (en is tegenwoordig de helft (768) van de normale bitrate 1536).

Dus je cd speler ziet geen verschil, alleen je AD decoder snapt het niet. Maar als jij op je CD speler een digitale uitgang hebt en dat in je DTS receiver stopt.. dat werkt het wel!!!

http://www.rodisc.nl/dts-cd.htm

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
flagnite is een beetje stil.

Als je het niet weet.. vertel dat geen onzin.

Coïtus ergo sum

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op donderdag 15 november 2001 21:07 schreef Chilly_Willy het volgende:

:D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• flagnite
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 21:07 schreef Chilly_Willy het volgende:

Ik vertelde niet echt onzin, alleen sloeg mijn verhaal op muziek DVDs terwijl topicstarter het had over DTS cds...

fouten maken is menselijk he

• d-motion

d-motion

zow... en dan nu...

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 20:49 schreef flagnite het volgende:

[..]

Hoeveel nummers staan er op die CD van je?
Er staan dus 9 nummers van Santana op die DTS-CD.

Bedankt Chilly_Willy voor de verhelderende uitleg. En inderdaad die CD staat daar dus ook tussen. FF op de newsserver rondneuzen of er nog meer staan!

WWW.RC5.NL

• Chilly_Willy
Op donderdag 15 november 2001 21:12 schreef flagnite het volgende:

[..]

Ik vertelde niet echt onzin, alleen sloeg mijn verhaal op muziek DVDs terwijl topicstarter het had over DTS cds...

fouten maken is menselijk he
uhmm je zei
Een gewone stereo CD speler die 5.1 geluid begrijpt.. dat zou best knap zijn.
En dat ging niet over muziek DVDs dus..

Maar goed.. lees deze ook nog maar:
[topic=317817]

Coïtus ergo sum

• Chilly_Willy
Of deze:
[topic=320611/1]

Je vergist je wel vaak.. (no flame indended)

Coïtus ergo sum

• flagnite
  • Niet online
flame wel taken...

flagnite out

• Chilly_Willy
Op donderdag 15 november 2001 21:36 schreef flagnite het volgende:
flame wel taken...

flagnite out
:o

Maar goed.. ik hoop dat ik de topicstarter wat verder heb kunnen helpen..

slotje

Coïtus ergo sum

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14:23
Wordt haast warm met al dat geflame :)

Ga allemaal om even af te koelen maar eens naar de MediaMarkt (arena), daar verkopen ze DTS cd's. Niet echt veel, maar een stuk of 40 schat ik zo.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

hoi ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord van dts cd's. wat er wel bestaat is dvd-audio en super audio cd. voor deze 2 formaten heb je wel een speciale speler nodig die het aankan. ze zijn al meteen in DD of DTS opgenomen. dus meerdere audio sporen.

• Chilly_Willy
Op donderdag 15 november 2001 21:57 schreef ForayNL het volgende:
hoi ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord van dts cd's. wat er wel bestaat is dvd-audio en super audio cd. voor deze 2 formaten heb je wel een speciale speler nodig die het aankan. ze zijn al meteen in DD of DTS opgenomen. dus meerdere audio sporen.
DTS audio cd bestaat al langer dan DVD.
DTS begon in de bios met Jurassic Park, daarna werd het ook voor DTS cd's gebruikt.

Wat bedoel je met "ze zijn al meteen in DD of DTS opgenomen"?
DVD-audio en SACD zijn niet DD of DTS.. het zijn ongecomprimeerde streams met een hogere dynamiek en frequentie bereik dan CD. 192Khz/24bit voor 2 kanalen tot 96kHz/24-bit bij 6 kanalen.

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Wie heeft er bijvoorbeeld DTS Muziek CD's?
Ik heb er wel een paar, maar het meeste bestaat bij mij uit audio dvd's (ook DTS) maar met video erbij. (de meeste zijn live-concerten)

Verwijderd

Moet je voor het afspelen van een DTS-CD niet een cd-speler hebben die ook DTS-stream out ondersteund. Bij een dvd-speler kan je ook geen DTS eruit krijgen zonder DTS-stream out.

Ik heb hier namelijk mijn cd speler (standaard Sony'tje) optisch op mijn DTS receiver aangesloten. Maar volgens mij kan ik er zo geen DTS-CD's mee afspelen, hoor. Ik kan het overigens niet testen, ik heb geen DTS-CD's.

Ik vroeg het me gewoon af...

Verwijderd

De nieuwe ceedee van Sting (kan de titel niet meer herinneren) is ook DTS.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 22:56 schreef Chilly_Willy het volgende:

[..]

DTS audio cd bestaat al langer dan DVD.
DTS begon in de bios met Jurassic Park, daarna werd het ook voor DTS cd's gebruikt.

Wat bedoel je met "ze zijn al meteen in DD of DTS opgenomen"?
DVD-audio en SACD zijn niet DD of DTS.. het zijn ongecomprimeerde streams met een hogere dynamiek en frequentie bereik dan CD. 192Khz/24bit voor 2 kanalen tot 96kHz/24-bit bij 6 kanalen.
wat ik bedoel is te zeggen dat dus dvd-audio en sacd meerdere audio sporen bevatten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 16 november 2001 11:27 schreef Flippit het volgende:
Moet je voor het afspelen van een DTS-CD niet een cd-speler hebben die ook DTS-stream out ondersteund. Bij een dvd-speler kan je ook geen DTS eruit krijgen zonder DTS-stream out.

Ik heb hier namelijk mijn cd speler (standaard Sony'tje) optisch op mijn DTS receiver aangesloten. Maar volgens mij kan ik er zo geen DTS-CD's mee afspelen, hoor. Ik kan het overigens niet testen, ik heb geen DTS-CD's.

Ik vroeg het me gewoon af...
Nee, bij DTS cd's staat er op de CD maar een signaaltje, dat is het DTS signaal. En wel precies op zo'n manier, dat het loopwerk de nulletjes en de eentjes eraf kan lezen en door kan sturen naar de D/A converter (die er geen zak van snapt :P) en naar de digitale uitgang, die je op je DTS decoder in je versterker aansluit.

Een DVD met een DTS spoor, heeft deze naast het videospoor op de DVD staan. Hier moet de DVD dus een heel klein beetje zelf dat DTS signaal herkennen en scheiden van het video (en ondertitel?) signaal, en dit dan los naar de digitale uitgang sturen. Als een DVD speler niet DTS ondersteunt, dan snapt-ie (net als de cd speler) niets van dat signaal, maar direct naar de digitale uitgang sturen is ook weer niets :o, dan heb je daar weer een brij aan signaal (DTS audio, video, etc). Het enige wat een DTS DVD speler volgens mij hoeft te kunnen is het herkennen van DTS signaal en dit naar de digitale uitgang sturen :).

Ps. een DTS cd in een niet-DTS-ondersteunende-DVD speler werkt ook :7. Lekker verwarrend, he? :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15

Nicap

Tsssk....

Ik ben hem nu ook aan het downen. Ben benieuwd hoe dat klinkt.
Pagina: 1