luistertestje, hoge tonen

Pagina: 1
Acties:

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Hallo,
Ik ben een me een beetje aan het orienteren voor nieuwe speakers, en heb ff test-cd-tje samengesteld.
Nou heb ik een nummer, wat echt overal K#T klinkt, bij mij, bij een huisgenoot met een mooie set, en in een winkel op een setje van 13000. :?
Nou vroeg ik me af of jullie eens zouden willen luisteren en kijken of jullie het wel fatsoenlijk uit je boxen kunnen krijgen, ik vind het namelijk niet om aan te horen.
b.v.d.

mp3@256KbitLame

disclaimer: het is maar een klein stukkie van het nummer :)

specs

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:06

THiCE

Say it with a flourish!

Yo kheb hem ff gedownload, en beluisterd, maar ik merk niet dat hij bagger klinkt ofzo, jah inhoudelijk maar das wat anders.. ;), neej maar qua kwaliteit vind ik hem niet slecht ofzo.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Beetje zacht maar kwalitatief niet zo slecht vind ik. (pc is aangesloten op versterker van Rotel met KEF speakers).

* x-wolf hoopt dat je dit alleen draait om te testen, hij :r op deze muziek.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Bij beter beluisteren geloof ik dat dat jengeltje aan het begin toch niet al te best klinkt. Ben bang dat het gewoon al lelijk is opgenomen in de studio.

Verwijderd

dit klinkt idd erg slecht...Fatboy vindt dat niet echt raar bij een top40-bandje als Roxette....

• twopack
Sja, het gaat hier natuurlijk niet om mijn muzieksmaak.
Dit is ook zeker niet mijn favoriete nummer :)
Maar het viel mij gewoon op dat het erg slecht klonk, ook op een goede installatie. En dat vind ik eigenlijk niet kunnen als je 40 piek uitgeeft voor een CD.
(50,11 als je bij de FreeRecordShop haalt :( )

specs

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:23

Flotter

Pelipper!

Hier klinkt't ook niet best...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Lijkt wel een 64 kbit 22KHz mp3 in het begin.

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Bij mij izzie perfect hoor!!

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 17:23 schreef Maverickje het volgende:
Bij mij izzie perfect hoor!!
Ja...bij jou kun je het slechte er zeker niet uithalen! ;)

Ik vind em ook niet echt lekker klinken. Net of de hoge tonen eruit geknipt zijn. vaag... :?

• twopack
Op donderdag 15 november 2001 17:21 schreef Jag het volgende:
Lijkt wel een 64 kbit 22KHz mp3 in het begin.
Dat is het niet, ik heb hem zelf geript. ;(

specs

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Sjeez, dat lijkt wel realplayer ofzo :D
Is het orgineel ook zo (op cd)? De rest is ook niet echt denderend, beetje tv kwaliteit moet ik zeggen (geen ruis ofzo, maar het mist gewoon het een en ander).

Overigens wat betreft je test cd, er zijn speciale muzieknummers, uitgegeven door de IASCA (:?), welke handig kunnen zijn voor dergelijke testen. Bijv. center vocal testing, clear sounds and instrument placement, fast speaker response and pressure, tweeter high tones and clearness, en een handjevol nummers met veel laag (tot 32, 28 en 24 Hz volgens de titels)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• twopack
Op donderdag 15 november 2001 19:09 schreef ShittyOldMan het volgende:
Sjeez, dat lijkt wel realplayer ofzo :D
Is het orgineel ook zo (op cd)? De rest is ook niet echt denderend, beetje tv kwaliteit moet ik zeggen (geen ruis ofzo, maar het mist gewoon het een en ander).

Overigens wat betreft je test cd, er zijn speciale muzieknummers, uitgegeven door de IASCA (:?), welke handig kunnen zijn voor dergelijke testen. Bijv. center vocal testing, clear sounds and instrument placement, fast speaker response and pressure, tweeter high tones and clearness, en een handjevol nummers met veel laag (tot 32, 28 en 24 Hz volgens de titels)
Ja op de CD is het precies hetzelfde. En ik heb het origineel....

Ik heb inmiddels al een cd'tje samengesteld met wat nummers die ik zelf goed ken (lijkt mij het belangrijkste) en nog wat uitschieters, bijvoorbeeld Faithless - Why Go waarvan men zegt dat er heeel veel laag zit. (ik hoor het niet zo maar dat zal dan wel aan mijn huidige speakers liggen :))

specs

Verwijderd

Zit er niet zo'n vage kopieerbeveiliging in die CD gebouwd bij wijze van expiriment?

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
ik kan nix verkeerds ontdekken hier op m'n werk op die Trust Dynamic Soundwave 40 speakers >:)

If it ain't broke, fix it till it is...

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou verwacht iedereen dat een mp3 van een cd net zo goed klinkt als de cd zelf?? Pas als je dezelfde bit-rate gaat toepassen als de wave (dus in feite kun je dan de hele compressie eruit laten) dan zal hij hetzelfde klinken.
Vertrouw nooit een mp3-bestand als testbestand, zeker op een setje van 13.000+ moet je het verschil kunnen horen. Misschien klinkt ie dan wel perfect met dat setje, maar vergelijk hem dan ook daarop met de originele CD...

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op vrijdag 16 november 2001 14:01 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Nou verwacht iedereen dat een mp3 van een cd net zo goed klinkt als de cd zelf?? Pas als je dezelfde bit-rate gaat toepassen als de wave (dus in feite kun je dan de hele compressie eruit laten) dan zal hij hetzelfde klinken.
Vertrouw nooit een mp3-bestand als testbestand, zeker niet op een setje van 13.000+....
Op het moment dat ik een .wav afpeel hoor je het verschil duidelijk met cd, op het moment dat ik ditzelfde wavje op cd brand en deze in mijn audiocdspeler afspeel hoor ik dit verschil niet meer.. Ditzelfde geld voor (VBR)mp3. Ik denk niet dat je hoorbaar kwaliteit inleverd op het moment dat je 'n mp3tje encodeerd met de encoders van tegenwoordig, mits je het op 'n acceptabele rare doet.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• TimMer
  • Niet online
Pas bij 0:14 begint hij met hoge tonen, kan je ook zo zien op je Winamp EQ. Ligt dus aan het nummer zelf, niet aan je set.

• twopack
Op vrijdag 16 november 2001 14:01 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Vertrouw nooit een mp3-bestand als testbestand, zeker op een setje van 13.000+ moet je het verschil kunnen horen. Misschien klinkt ie dan wel perfect met dat setje, maar vergelijk hem dan ook daarop met de originele CD...
Daar gaat het helemaal niet om hier, dat is een heel ander topic en daar kom ik ook niet uit :)
Ik heb zelf de originele CD en die klinkt ook slecht. En die had ik ook bij me op die set van 13.000.
Aleen kan ik moeilijk die cd op internet zetten dus heb ik ff een zo goed mogelijk mp3-tje gemaakt.
Op vrijdag 16 november 2001 14:07 schreef TimMer het volgende:
Pas bij 0:14 begint hij met hoge tonen, kan je ook zo zien op je Winamp EQ. Ligt dus aan het nummer zelf, niet aan je set.
Dat is inderdaad vreemd, alleen de lage tonen slaan uit in winamp eq.
Ik hoor toch echt hoog :?

specs

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op donderdag 15 november 2001 15:08 schreef twopack het volgende:
Hallo,
Ik ben een me een beetje aan het orienteren voor nieuwe speakers, en heb ff test-cd-tje samengesteld.
Nou heb ik een nummer, wat echt overal K#T klinkt, bij mij, bij een huisgenoot met een mooie set, en in een winkel op een setje van 13000. :?
Nou vroeg ik me af of jullie eens zouden willen luisteren en kijken of jullie het wel fatsoenlijk uit je boxen kunnen krijgen, ik vind het namelijk niet om aan te horen.
b.v.d.

mp3@256KbitLame

disclaimer: het is maar een klein stukkie van het nummer :)
Wat zijn je klachten precies ?! Want als je zegt het klinkt kut.. Wat is er mis mee ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1