Secret code KTV SONY (voor de liefhebbers)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 35175

Topicstarter
ik heb hier een SONY KV-32FX65 en daar is de code als volgt:
de televisie moet volledig uit staat. aan de zijkant van de tv het klepje openen van het bedieningspaneeltje. daar hou je program up en down beide ingedrukt en terwijl je die ingedrukt houdt zet je het tv toestel aan. program up en down moet je een tijdje blijven inhouden en dan zie je 'TT' boven in beeld, dan laat je die knoppen pas los. nu moet je op de afstandsbediening 2x op menu drukken. na de 1e keer drukken zit je in het gewone menu en na de 2e keer drukken zit je in het service menu. en ik kan je vertellen dat je daar de wereld aan instellingen hebt. bijvoorbeeld om iets geks te noemen: de subwoofer van de tv uitzetten. maar wat interessanter is, is dat je alle mogelijke beeld instellingen kan doen, en dat zijn er echt 80 keer zoveel als met je monitor van je pc. waar je wel mee op moet passen is dat je de waarden opschrijft of onthoudt waar hij op dit moment op is ingesteld. dit hoeven niet perse de default waarden te zijn die hij ook aangeeft. hij geeft de minimum de maximum en de default waarde aan, en waar hij op dit moment op staat ingesteld. schrijf dus eerst die laatste op. (anders geven jullie straks mij de schuld dat ik jullie heb aangezet tot veranderingen aanbrengen).

ik weet niet op welke sony tv's het allemaal werkt, maar het zal vooral voor op grotere tv's van toepassing zijn

in ieder geval veel plezier ermee!

Topicstarter
misschien wel een dubbel-post, maar ik wou even weten of iemand dit al kende, of dat iemand er wat aan heeft (gehad).
laat aub van u horen!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:48
Ik heb een SONY KV-28FX65 versie, en ik heb wel eens gehoord van dit truukje ja.

Alleen wat levert het je op? Ik vind het beeld zo perfect.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:48
De truuk werkt trouwens wel ja, maarik snap geen hout van die opties!

Ik ga er niet in prutsen! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Het kan op ieder Sony model ook met de afstandsbediening..

1. set toestel in standby
2. druk op het knopje met een hokje met een "?" erin.
3. druk op het volume + knopje
4. druk op de "5"
5. druk op het knopje om uit de teletext te gaan, dus een leeg hokje.

Het toestel gaat nu aan.

Ga het menu in.. en weer uit.. er komen nu TT bovenin beeld te staan..

Als je nu weer op menu drukt zit je in het Sony Service Menu.

Dit is volledig op EIGEN risco.. Je kunt nl. behoorlijk wat vergallen.

Een betere tweak is:

Maak de behuizing je van je tv open.. (ENORM OPPASSEN STAAN ENORME VOLTAGES OP +- 50.000 VOLT !!!)

Kijk bij het hoogspannings gedeelte, hier vind je een potmeter waar "focus" bij staat. Hiermee kun je de scherpte afstellen van je tv. Deze staan bijna nooit optimaal. Je kunt nu heel voorzichtig met een geisoleerde schroeverdraaier de potmeter verdraaien en je beeld zo scherper maken. LET OP !! Pak onder geen voorwaarde (als die er zit) de "screen" potmeter, hiermee kan je je toestel volledig vernagellen.

Weer een opmerking dat dit volledig eigen risico is, je kunt een doodklap krijgen, en je kunt je toestel slopen. Ik heb dit bij alle toestellen gedaan die ik had. En het werkt perfect.

(Ik heb trouwens ook de KV32FX65, prettig toestel btw. )

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4614

Jammer, bij de mijne (KV-21R1D) werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Kent iemand een code voor JVC tv's? (De JVC AV24WT5S, omprecies te zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
foutje..

stap 3 en 4 moet je omdraaien..

dus eerst "?" knopje.. dan de 5, en dan volume omhoog.. en als laatste het "vierkantje".

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Ikke niet snap.
1. set toestel in standby
2. druk op het knopje met een hokje met een "?" erin.
3. druk op het volume + knopje (3=4)
4. druk op de "5" (4=3)
5. druk op het knopje om uit de teletext te gaan, dus een leeg hokje.

Het toestel gaat nu aan.

Als je nu weer op menu drukt zit je in het Sony Service Menu.
Edit
Tja blond zeg maar.
Het werkt nu maar wat moet je ermee ?
Ik ga niet in fabrieksinstellingen zitten kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op vrijdag 16 november 2001 10:14 schreef tbusquet het volgende:
Het kan op ieder Sony model ook met de afstandsbediening..

Als je nu weer op menu...
/OFFTOPIC/

En toen was je Sony een Audi :)

/OFFTOPIC/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 16 november 2001 20:39 schreef NiBoR het volgende:
Ikke niet snap.
[..]

Edit
Tja blond zeg maar.
Het werkt nu maar wat moet je ermee ?
Ik ga niet in fabrieksinstellingen zitten kloten.
Als je problemen met het beeld van je tv hebt. Of je het recht wilt zetten, of zijn gewoon andere dingen die je in wilt stellen, die niet in het gewone menu staan. Kan je dit dus daar wel in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hier een Sony 32FX60...
maar op de afstandsbediening zit dus geen '?'-toets
en de knopjes aan de zijkant (als bij de FX65) werkt het niet... (btw. zitten de knopjes bij deze aan de bovenkant >:) )

Weet er iemand hoe ik nu bij deze televisie in het service menu kan komen?
gewoon nieuwsgierig *D

(en waar staat 'TT' voor?)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 22:12 schreef Chillz het volgende:

Teletekst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Toch wel erg extreem interessant zoiets moet ik zeggen, tnx wussy en tbusquet!
Enig idee of andere merken ook dit soort truuks hebben? Philips of JVC bijvoorbeeld?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 17 november 2001 00:41 schreef ShittyOldMan het volgende:
Toch wel erg extreem interessant zoiets moet ik zeggen, tnx wussy en tbusquet!
Enig idee of andere merken ook dit soort truuks hebben? Philips of JVC bijvoorbeeld?
Philips staat ook hier op het forum.. JVC weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 23:19

wij

Ik heb ff wat foto's gemaakt van het menu (is erg lastig digitaal foto's maken van je tv)

ftp://195.121.234.120/boosftp/PIC0001.JPG

ftp://195.121.234.120/boosftp/PIC0005.JPG

ftp://195.121.234.120/boosftp/PIC0006.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Laatst online: 19-05 08:48
Kan je hier ook ergens instellen als je beeld vergalt is dat ie dus naar binnen is getrokken ? uitzicht zelf?

Dan is dat mooi klote net een SONY grootbeeld weg gedaan die dat had :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Bij mijn KV-28WF3 werkt het ook... er staan alleen een hoop instellingen in waar ik geen reet van snap. Wel cool man, weer een geheim menu erbij ;) P.S. Het menu van jouw TV is iets anders dan het mijne, ik zal ook effe wat pix maken...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34584

Thanx man!!!! Dit is pas TWEAKEN!!

Afbeeldingslocatie: http://wsphotofews.excite.com/023/dd/bd/4O/Ob92331.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Laatst online: 26-06 23:19

wij

Ben benieuwd of iedereen dezelfde default instellingen heeft. Dan kunnen we die op het net zetten dat is wel handig voor de mensen die erg enthousiast begonnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:43
Ik heb de KV-28FX20B, maar het geluid van die sub die erin zou zitten is niet echt mega ofzo.. how come?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Op vrijdag 16 november 2001 22:12 schreef Chillz het volgende:
Hier een Sony 32FX60...
maar op de afstandsbediening zit dus geen '?'-toets
en de knopjes aan de zijkant (als bij de FX65) werkt het niet... (btw. zitten de knopjes bij deze aan de bovenkant >:) )

Weet er iemand hoe ik nu bij deze televisie in het service menu kan komen?
gewoon nieuwsgierig *D

je kan dus gewoon de knopjes aan de bovenkant gebruiken.
dus prog + en - indrukken op de bovenkant.
werkt perfect hier op een KV 32FX60B

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Laatst online: 29-01 14:27
Deze zijn van een KV-28WF3...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/sonyktv/Sony001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/sonyktv/Sony002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/sonyktv/Sony003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/sonyktv/Sony004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/sonyktv/Sony005.jpg

Ik heb random een paar menuutjes gefotografeerd, anders zou het wat veel foto's opleveren...

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee waar TT voor staat.

Leuk ? dan 5 dan het volume - knopje en dan op uit-teletext-gaan. Je ziet dan de het aantal uren aan.
Bij ons 9643 uur en 52 minuten Dat is 9643/24 is 402 dagen
402 dagen/365 =1.1 jaar 8-) 24 uur nonstop 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Op zaterdag 17 november 2001 12:03 schreef DarkSide het volgende:

[..]

je kan dus gewoon de knopjes aan de bovenkant gebruiken.
dus prog + en - indrukken op de bovenkant.
werkt perfect hier op een KV 32FX60B
Jah,
Maar nog steeds geen afstandsbediening met '?'-toets,
heb jij die wel dan? of hoe heb je het opgelost...?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Laatst online: 26-06 11:25
nu nog voor jvc en sharp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer de info toets eens.
Je weet wel de toets om On Screen Display (OSD) te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:41

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik krijg wel die TT in beeld (dus toestel aangezet met prog + & - ingedrukt)
Maar ik krijg geen menu, en ik denk dat daar een instelling in is die ik nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Wie voor een loewe tv?????

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bel de servicedesk eens op en bluf dat je werkt als tv monteur bij pietbell's electro-shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 17 november 2001 20:02 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik krijg wel die TT in beeld (dus toestel aangezet met prog + & - ingedrukt)
Maar ik krijg geen menu, en ik denk dat daar een instelling in is die ik nodig heb
2x op menu drukken, maar dat had ik geloof ik al verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Eej kewl :)

Er staat TeC en dan TT--

Ik kan em zo instellen dat ie een haarscherpe witte lijn over het midden van het beeld trekt :)

Ik heb BTW ook nog wel een code voor de Sony MZ-R35 MD Portable :) kun je de magneetkop op en neer doen met de klep los :) pas wel op dat je er dan geen schijffie in drukt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[b]Op maandag 19 november 2001 11:26 schreef
Ik heb BTW ook nog wel een code voor de Sony MZ-R35 MD Portable :) kun je de magneetkop op en neer doen met de klep los :) pas wel op dat je er dan geen schijffie in drukt }:O
vertel! hoe luid die code?

wat heb je trouwens aan die witte lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Laatst online: 26-06 22:03

DFY

Sja...

Weet heel goed waar je aan begint, want al schrijf je alle waarden op waar ze op standaard op staan, veel waarden zijn gekoppeld aan elkaar tussen de menu's, dus als je ergens een getal veranderd dan veranderd het op een andere plaats mee.
Als je weer terugwil naar de standaard waarden waar je TV op stond, bereidt je dan voor op enige frustratie.

Als je zin hebt om er een paar uur achter te zitten, dan kun je heel veel goedmaken, zo heb ik ongeveer 10% meer beeldinformatie teruggetoverd omdat er instellingen waren gekozen die weliswaar makkelijk waren, maar niet optimaal, m'n beeld was als het ware ge'pan en scan'ed, plus je kleurinstellingen die kun je echt super maken, alleen dat kost veel tijd en het makkelijkst met referentiemateriaal zoals een test DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het beste is inderdaad om er een testdvd bij te gebruiken, omdat daar beelden op staan met bijvoorbeeld allemaal lijntjes om je beeld zo strak mogelijk in te stellen. en zo nog veel meer. inderdaad tijdrovend werk.
het gewone menu is inderdaad gekoppeld aan het service menu. verstel je in het gewone menu 1 waarde dan veranderen er in het service menu veel meer waarden, dat komt omdat die ene waarde eigenlijk uit meerdere bestaat. die kun je dus appart van elkaar instellen in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Ehmmmm weet iemand ook een code om je TV weer te resetten? Ehhhh nou heb ik 't zelf lopen verkloten toen ik de v-position iets te ver naar benden verschoof, hij schakelde zichzelf uit en de stand-by staat nu te knipperen, zwart beeld zeg maar...... uit/aan niks helpt, geen menu, zwart..... oeps! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier staan meer "truukjes" en reparatie tips

http://www.globalxs.nl/home/h/hoogen/rep1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15471

Op maandag 19 november 2001 13:40 schreef DFY het volgende:
Ehmmmm weet iemand ook een code om je TV weer te resetten? Ehhhh nou heb ik 't zelf lopen verkloten toen ik de v-position iets te ver naar benden verschoof, hij schakelde zichzelf uit en de stand-by staat nu te knipperen, zwart beeld zeg maar...... uit/aan niks helpt, geen menu, zwart..... oeps! :'(
Sukkel :) Je wordt ook niet een weinig gewaarschuwd hier >:)

Ik denk dat je je TV maar het beste naar de winkel trug kan brengen, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Op maandag 19 november 2001 15:42 schreef josuf het volgende:

[..]

Sukkel :) Je wordt ook niet een weinig gewaarschuwd hier >:)

Ik denk dat je je TV maar het beste naar de winkel trug kan brengen, daar kunnen ze je vast wel verder helpen.

Succes :)
Ik zal deze keer ook niet ontkennen dat ik een sukkel ben, want dit is behoorlijk stom, maar ik was er niet op bed8, ik had zelf de meeste instellingen al een hele tijd geleden gedaan, maar omdat ik vandaag dit weer voorbij zag komen, d8 ik, kom laat ik nog eens gaan klooien.... had ik niet moeten doen..... ben bang dat ik het verkloot heb, zal hem een paar uur uit laten staan, maar de kans is groot dat ik de gegevens al naar de eeprom heb geschreven, oftwel: vervangen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

hehehe to tweak or not to tweak... that is the question...

Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/happy/xyxthumbs.gif

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het beste kun je net alsof doen dat je er geen zak van snapt waarom hij zo doet bij de toko waar je dat ding heb gekocht. als de garantie nog maar niet verlopen is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Weet iemand het voor Nordmende, en Hanseatic TV's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37315

Of voor Aristona tv's..(lees: Philips) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 09:56 schreef George-dubbeljoe-Bush het volgende:
Of voor Aristona tv's..(lees: Philips) :)
philips tv's is al in en gelijknamige topic besproken. gebruik de search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb ik ook gehad 1/2 jaar geleden.
Beeld op zwart standby knipperen maar wel geluid kunnen horen.
Een of ander kanon was er door gefikt >:) achja shit happens. Ik had nog 5 jaar gerantie, altijd extra jaren gerantie nemen vooral op tv's en monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Stand van zaken: (zonder heel het lulverhaal te moeten vertellen na 3 technicians contact te hebben gehad en 5 service handleidingen te hebben doorgelezen):

Beeldkanon voor de breedbeeld (volbeeld bij Sony) modus te ver naar beneden gericht. TV schakelt zichzelf uit om de boel niet op te blazen (high current error), heb het voor elkaar gekregen om hem weer aan te krijgen, maar alleen als alles wordt gekozen behalve breedbeeld modus. Geen DVD's kijken dus en Teletext, want dan schakelt TV zichzelf weer uit, en kun je met een truucje te boel weer aan krijgen op een smart-zoom stand BV. Ti's niet te fixen zonder hardware te vervangen, want de info voor de volbeeld modus is in de eeprom geschreven als default waarde....

Heb wel een goede reden om een nieuwe TV te kopen, maar dat was ik pas over een half jaar van plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
hier staat niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op maandag 19 november 2001 11:26 schreef FerryHeibrink het volgende:
Eej kewl :)

Er staat TeC en dan TT--

Ik kan em zo instellen dat ie een haarscherpe witte lijn over het midden van het beeld trekt :)

De magneetkop nog wel ! Minidisc is een optisch systeem. Het werkt inprincipe net zoals een cdspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Op dinsdag 20 november 2001 15:42 schreef tbusquet het volgende:
De spanning op de buis is waarschijnlijk te hoog.
Kast open. Potmeter in de hoogspanning bijstellen. Moet de oplossing kunnen zijn.
Het woord "hoogspanning" is voor mij al voldoende om er niet aan te beginnen. Ik heb veel verstand van PC's, maar ik snap nog net waar m'n TV last van heeft, maar om hem nu ook te gaan repareren zelf? :) Tenzij er iemand is in de buurt van Deventer die veel verstand van dit soort spul heeft en zin heeft om eens te kijken tegen een avondje DVD plezier en een krat bier en een heel dankbaar persoon (als het spul weer werkt natuurlijk, anders is er niet zoveel plezier te beleven aan een DVD zonder beeld ;), ga ik maar eens op zoek naar een vervangende TV, want de TV zelf is in geld niet meer dan 900,- waard ongeveer, en repareren kost al snel een gulden of 400,- die ik beter kan besteden aan een nieuwe TV (waarschijnlijk een Sony KV32FX65, 82CM 100Hz, etc etc)

Ik heb m'n lesje wel geleerd, ik hou het bij computers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Laatst online: 26-06 11:25
kun je niet een backup maken op de tv zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 20784

bij mij komt er wel TT te staan, maar als ik dan 2x op menu druk gaat hij eerst in het normale menu en er dan weer uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY

DFY

Sja...

Op dinsdag 20 november 2001 16:02 schreef Xsion het volgende:
kun je niet een backup maken op de tv zelf ;)
Als dat kon dan had ik het wel gedaan ;)
Als ik hem nou kon formateren en opnieuw installeren met de nieuwste software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Nou, geen van beide methodes werkt bij m'n SONY KV29FX30B...
Bij het aanzetten van de tv terwijl ik program up/down ingedrukt hou gaat hij alleen maar kanalen zappen als hij eenmaal aan is. En bij de andere methode met de afstandsbediening en vanuit standby gaat hij al aan zodra ik op 5 druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op dinsdag 20 november 2001 16:51 schreef PsyFlux het volgende:
Nou, geen van beide methodes werkt bij m'n SONY KV29FX30B...
Bij het aanzetten van de tv terwijl ik program up/down ingedrukt hou gaat hij alleen maar kanalen zappen als hij eenmaal aan is. En bij de andere methode met de afstandsbediening en vanuit standby gaat hij al aan zodra ik op 5 druk...
Dan moet je ff een post verder van me lezen.. en stap 3 en 4 (geloof ik) omdraaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand nog andere keuzes.
volume + is het service menu en Volume - laat de gebruiksuren zien. Dat zijn de enige die ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 15:13 schreef DFY het volgende:
want de info voor de volbeeld modus is in de eeprom geschreven als default waarde....
nou snap ik een ding niet. is het dan niet zo dat voor alle beeld formaten (volbeeld; zoom; 14:9; 4:3; smartzoom) dezelfde instellingen opgaan?? als je beeld in 'zoom' staat dan zet je de v-position gewoon weer een end omhoog en dan kun je weer volbeeld kijken.
welk type tv heb jij nu overigens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34584

Wat zijn die errors nou weer???

Afbeeldingslocatie: http://wsphotofews.excite.com/015/nL/OT/QX/0u13530.jpg

PS: 2064uur/24 = 86 dagen, valt nog mee binnen 2 jaar

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 15:46 schreef Badley98 het volgende:
Wat zijn die errors nou weer???
catherina???? is dat interesant ofzo?

die errors? ik weet het niet. nooit een vastloper gehad met je tv, of dat ie stond te flippen?

Topicstarter
is er trouwens nog iemand die hiermee zijn tv heeft gesloopt???

• DFY

DFY

Sja...

Op woensdag 21 november 2001 10:43 schreef wussy het volgende:

[..]

nou snap ik een ding niet. is het dan niet zo dat voor alle beeld formaten (volbeeld; zoom; 14:9; 4:3; smartzoom) dezelfde instellingen opgaan?? als je beeld in 'zoom' staat dan zet je de v-position gewoon weer een end omhoog en dan kun je weer volbeeld kijken.
welk type tv heb jij nu overigens??
Bij mijn televisie ( en ik gok en denk dat dat voor alle sony breedbeeld geld) maak je instelling per formaat. De TV die ik dus heb gesloopt is een KV-28WX1B. Geen WEGA, gewoon een 50Hz 28" TV.

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 09:33 schreef DFY het volgende:

[..]

Bij mijn televisie ( en ik gok en denk dat dat voor alle sony breedbeeld geld) maak je instelling per formaat. De TV die ik dus heb gesloopt is een KV-28WX1B. Geen WEGA, gewoon een 50Hz 28" TV.
ik zal vanavond even bij mijn tv kijken hoe dat zit met die formaten. ik post vanavond dus een reactie

• Lost-Viking
  • Laatst online: 18-12-2024

Lost-Viking

Log off, Live Life

hehe, sterk werk DFY !!!

• DFY

DFY

Sja...

Op donderdag 22 november 2001 11:24 schreef Lost-Viking het volgende:
hehe, sterk werk DFY !!!
Ik zat er al op te w8'en dat je je gezicht in deze thread zou laten zien :) Ik ben al op zoek naar een vervangende TV... :)

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Het wordt volgens mij tijd voor My First Sony .... >:)

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Maar ff geen geouwehoer... dat is echt klote.... Tis idd jammer dat er geen garantie op zit... anders had je je gewoon van de domme kunnen houden. Omdat het beeld van de TV het nu gewoon doet, zou je wellicht de tv gewoon als inruil kunnen wegdoen...

• DFY

DFY

Sja...

Een TV heeft niet alleen een geldelijke waarde, die is van deze TV, zeker omdat het doel van breedbeeld door mijn actie voorbij gestreefd is (hij kan niet meer op volbeeld), minimaal geworden, hij is dus meer waard om gewoon als slaapkamer TV te gebruiken, al is het een beetje een luxe TV daarvoor, maar goed. Inruil gaat dus niet door. Maar het komt wel goed, ik moet alleen de aanschaf van een nieuwe TV vervroegen met een half jaar.

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 12:11 schreef DFY het volgende:
Een TV heeft niet alleen een geldelijke waarde, die is van deze TV, zeker omdat het doel van breedbeeld door mijn actie voorbij gestreefd is (hij kan niet meer op volbeeld), minimaal geworden, hij is dus meer waard om gewoon als slaapkamer TV te gebruiken, al is het een beetje een luxe TV daarvoor, maar goed. Inruil gaat dus niet door. Maar het komt wel goed, ik moet alleen de aanschaf van een nieuwe TV vervroegen met een half jaar.
als je nu toch een nieuwe tv moet hebben ga je naar een of andere toko toe en zeg dan tegen die verkoper: "ik koop bij jou een nieuwe dikke sony breedbeeld als jij mij mijn ouwe tv repareerd" misschie dat ze daar wel een beetje schappelijk in zijn.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Ik heb een sony KV-14LT1B maar ik krijg die code niet voor elkaar, als ik die 5 indruk gaat ie aan en ik krijg het tt menu niet op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 14:17
Hoe verminder ik nou de overscan op een sony? (55cm FD trinitron 4:3) met 16:9 knopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 49230

Meer informatie/uitleg over de Sony Service menu instellingen is hier te vinden: http://www.kv32tweak.freeuk.com/

Wees wel voorzichtig met het wijzigen van instellingen want sommige instellingen kunnen de televisie voorgoed onbruikbaar maken!
Schrijf in ieder geval de huidige instellingen op. Deze kunnen namelijk onderling verschillend zijn bij hetzelfde model televisie.

Baldy2
Pagina: 1