Toon posts:

Grappig............

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een aantal topic's te lezen over "welke PC" e.d.
Nu zie ik dat die gesloten worden, omdat de vraag teveel voorkomt.....

Het is toch een hardware forum ??? Ligt de censuur daar nu al op ??
Tevens zie ik opmerkingen van : het is toch altijd hetzelfde... nou... als dat zo is, sluit het HELE forum dan maar of leer iets over hardware.... want de ontwikkeling gaat sneller als dat jullie hier kunnen posten.

Dat de meeste mensen die hier posten, totaal voor ingenomen zijn en alleen antwoord kunnen geven met de informatie daarin, die anderen gezegd hebben. Dat is jullie probleem.

Een systeem kan via een hele boel criteria samen gesteld worden, zoals, prijs, behoefte, programma's, handicap, ruimte.

Natuurlijk snap ik ook dat een aantal mensen, die hier vaak komen, zich daaraan ergeren... LEES HET DAN NIET MEER !!!

Typisch nederlands, om te zeuren en te zeiken over dingen die er totaal niet toe doen, bemoei je met je eigen zaken.... Ik vind het hetzelfde als klagen over mensen die in de botswagens tegen een ander oprijden...

BOEHOEHOEHOEHOE :(

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Hmmm ben het er toch niet helemaal mee eens aangezien de meerdere mensen het over dezelfde systemen hebben of problemen die al vaker zijn behandel niet 1 malig maar al 10 of 15 keer intussen dat is denk ik het grootste probleem.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• xillius
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01-2022
klap klap klap klap

ben ik het helemaal mee eens!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het is ook de bedoeling dat andere mensen hier iets aan hebben.
Als je zegt ik wil dit mobo, die proc, zoveel van dat geheugen, die harde schijf, en die dvd-speler en die writer, enz... en dan komt de vraag hoe is dit systeem...
dan hebben andere mensen daar niet echt iets aan.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

HA -> LA lijkt me :)
Gaat over modbeleid dus meer Lieve Adjes werk.

Overigens heb ik geen problemen met al die n00b topics over 'welke pc' moet ik kopen, ik lees ze gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 13:31 schreef ShadowBumble het volgende:
Hmmm ben het er toch niet helemaal mee eens aangezien de meerdere mensen het over dezelfde systemen hebben of problemen die al vaker zijn behandel niet 1 malig maar al 10 of 15 keer intussen dat is denk ik het grootste probleem.
Heel simpel, als iets eerder behandeld is, wil nog niet zeggen, dat iedereen het gelezen heeft... En het gaat meer om het principe als om het dubbele topic-je

Verder is het nog zo, dat een maand later ervaringen van mensen veranderd kunnen zijn.

Kortom, ik heb er niet zoveel moeite mee en vind dat men gewoon niet zo moeilijk moet doen... wees blij dat er mensen posten

(nu persoonlijk : HEE SCHADUWBUBBEL, SMOEL !!, anders ban ik je op Wolves |:( hahahaha)

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Move > LA

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Misschien handig om er een apart forum voor te maken... ik vind het persoonlijk wel leuk om te lezen wat mensen kiezen, en waarom...

Bovendien zie je vaak "bijtende" combinaties die je met een regeltje ff kan aanstippen wat voor een (quasi)newbie een heel gezoek kan zijn...

Verwijderd

Topicstarter
wat moet dit nu in lieve adjes ???
Ik had het daar wel gepost hoor... als ik het daar had willen hebben....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 13:53 schreef --EasY-- het volgende:
Misschien handig om er een apart forum voor te maken... ik vind het persoonlijk wel leuk om te lezen wat mensen kiezen, en waarom...

Bovendien zie je vaak "bijtende" combinaties die je met een regeltje ff kan aanstippen wat voor een (quasi)newbie een heel gezoek kan zijn...
Volgens mij is daar het forum ook voor bedoeld, maar ik zie gewoon dat er een aantal mensen zijn, die een bepaalde stempel op het forum willen drukken, die ik gewoon niet terecht vind...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07

Arno

PF5A

Op donderdag 15 november 2001 13:54 schreef Wolvie het volgende:
Jouw vraag betreft een policy issue, en daarom is LA een betere locatie dan HA :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oke, wie is er voor het volgende:
Er komt een hardware wizard op de Tweakers.net frontpage. Waarin je de belangrijkste elementen van een pc samensteld aan de hand van allemaal uitrol menu`s. Als je een Logitech Cordless Desktop System selecteerd moet de wizard ook automatisch de muis vervangen met ditzelfde systeem (keyboard en mouse in 1 namelijk) en zo verder.

Met andere woorden: gewoon een handig systeem waaraan een bezoeker zijn computer kan samenstellen. De wizard gaat dan aan de hand van beoordelingen per product bekijken wat voor een cijfer de samenstelling krijgt (1 tot 10).

Femme & co. ACTIE! :P

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 13:54 schreef Wolvie het volgende:
Als jij een topic schrijft wat ansich niets met hardware te maken heeft maar over hoe de topics hieroer gemodereert/behandeld worden, moet je dit wel in het juiste forum plaatsen... anders krijg je ook de verkeerde discussie denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
oke, maar reageer eens op wat ik gepost heb ?? want daar ging het over volgens mij....

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 15 november 2001 14:00 schreef Wolvie het volgende:
oke, maar reageer eens op wat ik gepost heb ?? want daar ging het over volgens mij....
Je hebt wel een beetje een arrogante houding zeg, mensen wijzen je op JOUW fout (in verkeerde forum gepost) en je gaat ze aanvallen of afwimpelen.

Verwijderd

Dat het niet vaak hetzelfde is ben ik helemaal met je eens omdat de techniek niet bij te houden is. Maar. Het hele forum komt dan bol te staan met dit soort topics. Veel van die topics hebben zelfs een hoog 'patsgehalte' (dat zijn degene waar IK me het meest aan stoor). En omdat ze niet specifiek hardwaregericht zijn, eigenlijk alleen nuttig voor de topicstarter en vaak op hetzelfde uitdraaien zie ik het nut er verder niet van in.
Dat er dan bijvoorbeeld 1 centraal topic aan gewijd wordt kan ik nog wel mee leven maar dat zal vast je bedoeling wel niet zijn.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Goed ik zal ff serieus proberen te reageren, al moet ik zeggen dat ik iewat aanstoot neem aan het toontje van de topicstarter.

Er worden _zeer_ veel topics gestart met de vraag: 'Stel ff snel, nu, onmiddelijk, een PC voor mij samen'. Deze mensen hebben zelf geen enkele research gedaan, als je erg veel mazzel hebt hebben ze een keurig lijstje met onderdelen ge-copy-pasted, maar daar houd het dan ook echt mee op.
Dergelijke topics zijn ongewenst, omdat ze slechts en alleen interessant zijn voor de (luie) topicstarter. Verder schiet niemand er iets mee op.
Komt nog bij dat er niet zoiets is als één bepaald top-systeem. Veel dingen zijn toch eerder persoonlijke smaak, dan feit.

Als je, daarentegen, een topic start, waarin je specifiek vraagt of onderdeel A lekker samen werkt met onderdeel B, dan is er niks aan de hand en zal het topic (iig door mij) niet snel gesloten worden.

Dit is de policy. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op donderdag 15 november 2001 13:40 schreef Wolvie het volgende:

(nu persoonlijk : HEE SCHADUWBUBBEL, SMOEL !!, anders ban ik je op Wolves |:( hahahaha)
Jij kan mij niet bannen ik heb SQL xs dus altijd toegang :P Zelfs R.... kan dat niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 14:02 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Je hebt wel een beetje een arrogante houding zeg, mensen wijzen je op JOUW fout (in verkeerde forum gepost) en je gaat ze aanvallen of afwimpelen.
Het verkeerde forum... misschien maar het was wel een vraag gericht aan de mensen van dat forum....
Een arrogante houding ?? omdat ik zeg wat ik denk ??
Als je dat vind, is dat jou probleem. Ik zeg altijd wat ik denk. Overigens heb ik nog niemand aangevallen, voor zover ik kan bekijken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 november 2001 14:25 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Komt nog bij dat er niet zoiets is als één bepaald top-systeem. Veel dingen zijn toch eerder persoonlijke smaak, dan feit.
Hier wil ik nog iets aan toevoegen. Het probleem is namelijk dat het gros van de mensen heel star vasthoudt aan z'n eigen mening over bepaalde hardware. Zodoende loopt elke topic over een systeem uit op een eindeloze discussie over de te kiezen componenten.

De een vindt Intel de beter, de andere AMD, en de een zweert bij Asus videokaarten terwijl de ander liever voor Hercules gaat. Of de een vindt Creative veel beter dan Terratec terwijl de anders juist kotst op Creative.

Kortom: Bijna al die topics lopen uit op een discussie die oeverloos is, en daar heeft niemand iets aan. Zelfs de topicstarter niet! Je kunt beter je eigen research doen en je eigen conclusies trekken. Geeft meer voldoening ook, en het maakt pas een echte Tweaker. Want een systeempje laten samenstellen op GoT is natuurlijk geen tweaken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op donderdag 15 november 2001 14:34 schreef Wolvie het volgende:

Overigens heb ik nog niemand aangevallen, voor zover ik kan bekijken
Jawel je hebt mij aangevallen :P maar wacht maar totdat ik thuis ben dan zal ik je ff lekker uitschelden >:) mag je het morgen ochtend lezen :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Sowieso al de vraag waarom je een systeem door iemand anders samen wilt laten stellen?? Daar komt het namelijk wel op neer..

Als ik een nieuw systeem wil kopen, ga ik zelf op onderzoek uit.. Ik lees wat reviews, ik lees hier wat topics, ik denk zelf na van wat ik ermee wil gaan doen, wat mijn eisen zijn, en wat mijn budget is.. Als ik dat gedaan heb kan ik makkelijk zelf een systeem samenstellen.. Daar hoef ik echt geen topic voor te openen. Als ik bijvoorbeeld zou twijfelen of m'n Pentium-III goed zou samenwerken met m'n MSI K7T Pro, dan zou ik daarover nog een topic kunnen openen, maar da's heel wat anders!

Je moet ook even een beetje in je achterhoofd houden wat nou de doelgroep van GoT is!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 14:25 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Goed ik zal ff serieus proberen te reageren, al moet ik zeggen dat ik iewat aanstoot neem aan het toontje van de topicstarter.

Dergelijke topics zijn ongewenst, omdat ze slechts en alleen interessant zijn voor de (luie) topicstarter. Verder schiet niemand er iets mee op.
Die aanstoot is ook gedeeltelijk mijn bedoeling, omdat ik vrij veel lees en ook in de antwoorden een hoop onzin tegen kom.

Wat mijn punt is, dat ik er moeite mee heb, dat anderen gaan bepalen wat nuttig is en wat niet.... Als je met die insteek gaat lezen, kan misschien wel 90% van alle topics verwijderd en gesloten worden... omdat de meeste mensen zelf nauwelijks tot geen onderzoek gedaan hebben...

Het nadeel van zo'n "open" forum is gewoon dat je vrij veel van dit soort vragen krijgt en dat ik me afvraag, waarom we ons daar allemaal zo druk over maken....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 14:29 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Jij kan mij niet bannen ik heb SQL xs dus altijd toegang :P Zelfs R.... kan dat niet :P
Dat weet ik vriend bobbel :P
Ik mag je toch wel een beetje pesten ? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 14:36 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Jawel je hebt mij aangevallen :P maar wacht maar totdat ik thuis ben dan zal ik je ff lekker uitschelden >:) mag je het morgen ochtend lezen :P
hahahahaha, maar jij stinkt en bent lelijk :)
das geen aanvallen, das de waarheid.... hahahaha
anyway, ik zie je niet op ICQ, anders..... ROTFLMAO !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 14:38 schreef Twynn het volgende:
Sowieso al de vraag waarom je een systeem door iemand anders samen wilt laten stellen?? Daar komt het namelijk wel op neer..
Dat wil jij niet... en dat wil ik niet... maar er zijn gewoon heel veel mensen die wel een goed systeem willen en absoluut niets van hardware (computers) afweten
Je moet ook even een beetje in je achterhoofd houden wat nou de doelgroep van GoT is!
Vertel mij eens wat de doelgroep is ?? en vergelijk dat eens met de mensen die er daadwerkelijk komen ?? Hou er rekening mee, dat er veel noobs zitten... natuurlijk is dat niet erg, die moeten het ook leren.... maar hoeveel mensen zijn er wel niet met bijzonder weinig karma ?

Op elk board heb je mensen die serieus zijn en mensen die lopen te klooien... dat hou je toch... ik zal ook niet snel dat soort postings doen, maar kan me aan de andere kant ook ergeren aan de mensen die daar zo "militant" tegen optreden.

Maar in principe zijn wij het aardig eens volgens mij

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 15 november 2001 15:06 schreef Wolvie het volgende:
Dat wil jij niet... en dat wil ik niet... maar er zijn gewoon heel veel mensen die wel een goed systeem willen en absoluut niets van hardware (computers) afweten
Met alle respect, maar voor die mensen is GoT nooit bedoeld geweest. Dat ze er zijn is een feit, maar we hoeven niet het niveau van GoT aan hen aan te gaan passen.
Vertel mij eens wat de doelgroep is ?? en vergelijk dat eens met de mensen die er daadwerkelijk komen ?? Hou er rekening mee, dat er veel noobs zitten... natuurlijk is dat niet erg, die moeten het ook leren.... maar hoeveel mensen zijn er wel niet met bijzonder weinig karma ?
Ja, maar we vinden niet dat we ons daaraan hoeveen aan te passen. We verwachten toch wel wat eigen kennis/niveau/inzicht en vooral inzet. Een newbie die zelf wat onderzoek heeft verricht en met gerichte vragen komt, die help ik erg graag. Dat zijn namelijk de mensen die laten zien dat ze iets willen leren, en daar moeite voor willen doen.
Op elk board heb je mensen die serieus zijn en mensen die lopen te klooien... dat hou je toch... ik zal ook niet snel dat soort postings doen, maar kan me aan de andere kant ook ergeren aan de mensen die daar zo "militant" tegen optreden.
We zitten hier niet te wachten op mensen die maar wat aanklooien. Dat die mensen er zijn daar doe je niet veel tegen, maar je hoeft het niet voor lief te nemen. Dat zijn we dan ook niet van plan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 15:22 schreef Exirion het volgende:
Op donderdag 15 november 2001 15:06 schreef Wolvie het volgende:
[..]

Met alle respect, maar voor die mensen is GoT nooit bedoeld geweest. Dat ze er zijn is een feit, maar we hoeven niet het niveau van GoT aan hen aan te gaan passen.
[..]

Ja, maar we vinden niet dat we ons daaraan hoeveen aan te passen. We verwachten toch wel wat eigen kennis/niveau/inzicht en vooral inzet. Een newbie die zelf wat onderzoek heeft verricht en met gerichte vragen komt, die help ik erg graag. Dat zijn namelijk de mensen die laten zien dat ze iets willen leren, en daar moeite voor willen doen.
[..]

We zitten hier niet te wachten op mensen die maar wat aanklooien. Dat die mensen er zijn daar doe je niet veel tegen, maar je hoeft het niet voor lief te nemen. Dat zijn we dan ook niet van plan.
Daar is GOT nooit voor bedoelt... ik snap je wel, maar zie je dan niet, dat het gros van de mensen dan sowieso helemaal niet hier zou horen volgens je eigen woorden ??

Heel simpel gezegd, de meeste mensen op GOT komen van tweakers af... elke gek leest tweakers.... Tenminste.... als ik op mijn werk kijk wie tweakers allemaal lezen.... nou dat zijn een stelletje lichten hoor....

"We verwachten toch wel wat eigen kennis/niveau/inzicht en vooral inzet."
Ik vind het erg goed klinken... maar inzet van wat ?? Dit is een klets forum... Ik kan hier geen software halen, geen hardware, ik hoef niets te bouwen... welke inzet ??

Even voor de duidelijkheid, ik weet heel goed wat je bedoeld, maar ik denk dat een bijzonder groot deel van "internet" dat niet weet of begrijpt... "alles is gratis en voor niets" is de mentaliteit...

• Dennis
  • Laatst online: 00:45
Op donderdag 15 november 2001 13:32 schreef xillius het volgende:
klap klap klap klap

ben ik het helemaal mee eens!
Dat kun je met 4 posts natuurlijk ook goed weten |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 07:17 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

4 posts wil nog niet zeggen, dat je niets gelezen hebt...
Overigens... jij post 30 posts per dag, daar komt per definitie ook niet veel nuttigs uit dan.....

(ik kan ook generaliseren... en commentaar leveren)

En voor dat je heel boos gaat reageren e.d...... lees eerst je eigen berichten en reacties op het forum maar eens door...

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 16 november 2001 07:17 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Goh, dat zegt veel...

• Twynn
Op vrijdag 16 november 2001 07:14 schreef Wolvie het volgende:
"We verwachten toch wel wat eigen kennis/niveau/inzicht en vooral inzet."
Ik vind het erg goed klinken... maar inzet van wat ?? Dit is een klets forum... Ik kan hier geen software halen, geen hardware, ik hoef niets te bouwen... welke inzet ??
Onder die inzet versta ik zoiets als: Zelf dingen uitzoeken, proberen, nadenken. Niet als een kip zonder kop topics gaan plaatsen met de instelling 'dat zoeken anderen wel uit'. Als je een probleem hebt, waar je echt niet uitkomt, of als je al een tijdje aan het zoeken bent naar specifieke informatie over een bepaald ding, maar je komt er niet uit, dan is het geen probleem om te posten. Maar als je net een harddisk hebt gekocht, en je komt vervolgens hier vragen: hoe moet ik dat ding aansluiten, dan heb je gewoon een slag gemist! Daar had je namelijk vantevoren even aan moeten denken..

Tja, en mensen die dus echt niks van hardware afweten (waar we het dus in principe dan over zouden hebben) kunnen gewoon genoeg leren door topics te lezen.. Bovendien zijn er voor dat soort mensen ook genoeg andere fora..

Tja, en je andere opmerking: Wat versta jij onder kletsforum?
Dat je hier geen software kunt halen. Klopt, maar je leert wel waar je dingen kunt vinden.
Je kunt hier geen hardware halen. Klopt, maar je kunt wel de ervaringen van anderen met die hardware terugvinden, zodat je weet waar je op moet letten.
Je hoeft niets te bouwen. Klopt, maar als je hier komt (en dan heb ik het natuurlijk over de hardware fora), moet je ervanuit gaan dat je toch weet hoe je moet bouwen!

Maar wat je hier dus wel kunt vinden is kennis! En zeer veel ook. Dit forum is gewoon een vorm van kennisdeling. Daarbij moet je dus ook uitgaan van het idee dat iedereen wel wat kennis heeft. Is de kennis niet aanwezig, dan is het gewoon een kwestie van leren! En dat kan dus gewoon door maar te lezen!

Ik reageer hier misschien een beetje fel op, maar de meesten die hier zitten hebben ook wel gemerkt dat het niveau in de fora steeds omlaag ging naarmate er meer nieuwe gebruikers kwamen. En dat is gewoon jammer!
Ik ben dan ook een groot voorstander van het principe dat die topics waarin geen niveau zit gewoon te voorzien van een slot!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat je de strekking van mijn berichtje niet helemaal goed begrepen hebt (of ik niet duidelijk genoeg geweest)

IK begrijp wel waar zo'n forum over gaat... MIJ zie je ook niet van dat soort topic's plaatsen en reageren op niet boeiende dingen....

Maar er zijn (denk ik) teveel mensen hiero, die dat wel doen EN een heleboel mensen die als je het goed bekijkt, eigenlijk alleen stomme opmerkingen maken of meelullen met anderen, die meer "macht" hebben als zij...

In een van mijn eerdere berichtjes haal ik eigenlijk ook naar iemand uit, die weer eens zo'n "ik weet het beter, dus jij moet je mond houden" berichtje plaatst.

Ik weet heel goed, dat ik soms door een beetje confronterend te posten best wel eens een flinke opmerking kan krijgen. Maar dat heb ik liever dan zo'n schaapachtige reactie waar je niets mee kan.

Over mijn eerste posting wordt bijvoorbeeld gezegd dat ik hem in het verkeerde forum gepost had (terecht)
De rede dat ik hem daar poste was, dat ik aan die mensen wilde vragen wat hun problemen nou zijn met de "wat moet ik kopen" postings, omdat dat nou precies is, waar het hele forum over gaat...

Aangezien er ZOVEEL mensen zijn, die commentaar leveren, maar dat wel op ELKE posting doen, die ze tegenkomen... zijn zij eigen zelf degene die het forum omzeep helpen... als je niet wilt posten, hou je kop dan !!!!

Al die reacties met gezeur zijn ook niet goed gepost, want die zouden in LA moeten staan... ipv van in het hardware forum....

Vervolgens wordt ik aangevallen over het feit dat ik in het verkeerde forum post, terwijl op de inhoud van mijn post niet gereageerd wordt... Dat is nou precies wat er dus verkeerd zit in de manier van posten....
Als je het mij vraagt, geeft dat dan meer het nivo weer...
Wel zeiken, maar geen antwoorden....

Voor alle kleuters onder ons die weer willen zeuren : "Ik val niemand persoonlijk aan met dit bericht en heb waardering voor de mensen die hier normaal op kunnen reageren"

• Twynn
Op vrijdag 16 november 2001 09:38 schreef Wolvie het volgende:
IK begrijp wel waar zo'n forum over gaat... MIJ zie je ook niet van dat soort topic's plaatsen en reageren op niet boeiende dingen....
Dat zeg ik ook niet.. Ik had het meer over het algemeen. Maar als jij niet op die topics reageert heb je in ieder geval de goede instelling!
Maar er zijn (denk ik) teveel mensen hiero, die dat wel doen EN een heleboel mensen die als je het goed bekijkt, eigenlijk alleen stomme opmerkingen maken of meelullen met anderen, die meer "macht" hebben als zij...
Mjah, dat is inderdaad ook een lastig iets. Sommigen willen alleen maar de HK-access voor elkaar posten, anderen vinden het gewoon nodig iets te posten om hun postcounter hoger te krijgen. Maar ook al ben je geen mod ofzo, volgens mij mag je er gerust mensen op aanspreken. (Maar doe het dan wel op zo'n manier dat je niet gaat flamen, maar diegene gewoon een beetje probeert te sturen!)
Over mijn eerste posting wordt bijvoorbeeld gezegd dat ik hem in het verkeerde forum gepost had (terecht)
De rede dat ik hem daar poste was, dat ik aan die mensen wilde vragen wat hun problemen nou zijn met de "wat moet ik kopen" postings, omdat dat nou precies is, waar het hele forum over gaat...
En dat ben ik nou dus niet met je eens. Het forum gaat gedeeltelijk over hardware.. Mee eens.
Niet iedereen kan alles over hardware weten.. Maar er is zoveel over terug te vinden dat je gewoon door wat onderzoek genoeg te weten kunt komen. Waarom moet je dan nog posten!?
Aangezien er ZOVEEL mensen zijn, die commentaar leveren, maar dat wel op ELKE posting doen, die ze tegenkomen... zijn zij eigen zelf degene die het forum omzeep helpen... als je niet wilt posten, hou je kop dan !!!!
Ligt aan de manier waarop zij dat doen.. iemand die een constructieve bijdrage levert aan het forum, mag best een newbee een beetje de weg wijzen. Maar iemand die inderdaad niks anders doet dan alleen maar commentaar leveren en verder niemand helpt, tja.. Daar heb ik ook geen goed woord voor over!
Al die reacties met gezeur zijn ook niet goed gepost, want die zouden in LA moeten staan... ipv van in het hardware forum....
Nah, nog een veel betere oplossing is inderdaad om gewoon niks in dat betreffende topic te posten, maar gewoon even een topicje in SU te openen. Dan kan iemand van de crew er even naar kijken, en gewoon locken!
Veel mensen zien dat overigens als verklikken ofzo, maar daar ben ik het dus ook niet mee eens.. Ik zie het eerder als een manier om het gewoon een beetje opgeruimd te houden. (tja, en als mensen je dan aanvallen dat je een wannabee mod zou zijn ofzo: So be it. We zijn hier met heel veel gebruikers, en moeten dus met z'n allen zien er iets van te maken. En daar kan iedereen dus ook aan meehelpen!)

Verwijderd

Topicstarter
hehehe, hoe verschrikkelijk eens kunnen wij het zijn :)

Verwijderd

Om maar even te reageren op de topicstarter: ik ben het er mee eens. Ze zijn idd te streng. Het zou toch wel een stuk minder mogen vind ik. Het is hier toch een pc-forum? Daarvoor is het bedoeld tochy? OK, dat je op de vrijetijds forums streng bent, OK, maar het dreunt allemaal te ver door in de tech-forums.

Om nou even mijn laatste topic als voorbeeld te geven: deze is door Sinterklaas gesloten onder het motto:' Heb je de search wel goed gebruikt.' (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/321579)
Ik schreef:
Ik heb de search er al op na gezocht, maar daar vond ik niet alles in wat ik wilde weten, dus vraag ik het ff hier. En ook al waren er topics over, verwijs me er dan even naar: nee dat doet meneer sinterklaas ook niet :(.
Ik heb het antwoord wel gevonden uiteindelijk, maar Sinterklaasje had wel een stuk minder streng mogen zijn of mij even een handje helpen en dan het topic sluiten. Of wordt zijn serverload dan te hoog, als hij gaat searchen.

Misschien mag ik het Sinterklaasje ook niet al te kwalijk nemen en komt het eigenlijk allemaal een beetje vanwege het feit dat GoT te kinderlijk wordt. Misschien moet ik toch maar weer overwegen de overstap te nemen terug naar het computertotaal-forum. Dit forum is dan weliswaar rustiger, dus een reactie duurt langer en er komen minder reacties, MAAR het gedrag is daar volwassener en er wordt daar naar mijn weten lang niet zo streng gemod.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 16 november 2001 11:17 schreef Neobazz het volgende:
Misschien mag ik het Sinterklaasje ook niet al te kwalijk nemen en komt het eigenlijk allemaal een beetje vanwege het feit dat GoT te kinderlijk wordt.
Ik moet zeggen dat ik het eens ben met het slotje van Sinterklaas. Het gebeurt wel eens dat we (de hele crew) het onderling niet eens zijn over een slotje, maar in dit geval is het overduidelijk iets wat je makkelijk zelf uit kunt zoeken.

Dan over wat je hier boven typt. Ik denk dat je het inderdaad goed begrijpt waarom we hard aan het ingrijpen zijn. Er is een sterke daling van het niveau die al minstens een half jaar gaande is, en we willen het niveau van GoT weer opkrikken naar een niveau dat je van een Tweakers forum mag verwachten.

Tweaker was een term voor die-hards, maar het is nu een erg ruim begrip geworden omdat de die-hards nu in de minderheid zijn op GoT. Opzich niks mis mee, maar we willen wel graag dat iedereen meewerkt aan de kwaliteit van GoT. Dat houdt in dat we overbodige topics filteren en mensen meer eigen initiatief laten tonen. Zelf uitzoeken en zelf doen is nog altijd de beste manier om iets te leren.

Zoiets als 'geef iemand geen vis, maar geef 'm een hengel om zelf vis te vangen'. Als mensen GoT alleen maar als helpdesk gebruiken dan drijft GoT straks op een handjevol mensen die in staat zijn om antwoorden te geven, en de rest leert niks bij omdat ze een helpdesk wel comfortabel vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 11:31 schreef Exirion het volgende:

Tweaker was een term voor die-hards, maar het is nu een erg ruim begrip geworden omdat de die-hards nu in de minderheid zijn op GoT.

Zoiets als 'geef iemand geen vis, maar geef 'm een hengel om zelf vis te vangen'. Als mensen GoT alleen maar als helpdesk gebruiken dan drijft GoT straks op een handjevol mensen die in staat zijn om antwoorden te geven, en de rest leert niks bij omdat ze een helpdesk wel comfortabel vinden.
Volgens mij zeggen wij precies hetzelfde, ik met mijn postings en een paar harde uitspraken.

Als je nu GOT en tweakers.net bekijkt heb je de volgende groepen (het is een schatting)
- de admins en mods (1%)
- de it-ers (10%)
- de tweakers (10%)
- de beter weters (10%)
- de wannabee's (10%)
- de meelopers en zeikerts (10%)
- de zwijgende meerderheid (49%)

Kijk met maar na.... de mensen die veel replien, zijn de mensen die bij de it-er/tweakers horen of bij de betweters/zeikers...
Er zijn maar weinig mensen die discusseren om ergens een oplossing voor te vinden, ze willen allemaal gelijk hebben, zeiken elkaar af, of maken stomme opmerkingen....

Ik zie ZEER weinig posts met daarin : heb je hieraan gedacht, of heb je dat gedaan ??
Er staat wel, dat iemand er niets van snapt of dat hij in het verkeerde forum gepost heeft... en nu heel populair (vandaar de eerste posting) dat het onderwerp al welles behandeld is....

Als dat een criteria voor posten is... dan zou er misschien nog maar 1 post per dag gepost kunnen worden, want het is overal al welles over gegaan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 november 2001 11:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het eens ben met het slotje van Sinterklaas. Het gebeurt wel eens dat we (de hele crew) het onderling niet eens zijn over een slotje, maar in dit geval is het overduidelijk iets wat je makkelijk zelf uit kunt zoeken.
Ik reageer hier even apart op.
Ik ben het dus niet met dat slotje eens... Ik kan het wel begrijpen, maar ben het niet eens met de "censuur" die uiteindelijk uitgevoerd wordt...

Als je je doel wilt bereiken... moet je een private board gaan runnen... en geen public... dan moet iedereen zijn CV opsturen en zijn leeftijd erbij geven... dan kan je alle newbies e.d. weren....

GOT is een public board, waaraan een aantal mensen restricties aan het gebruik willen leggen.... antwoord dan gewoon niet meer.... anders lijken jullie net papagaaien...:Y)

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 12:03 schreef Wolvie het volgende:

[..]

Ik reageer hier even apart op.
Ik ben het dus niet met dat slotje eens... Ik kan het wel begrijpen, maar ben het niet eens met de "censuur" die uiteindelijk uitgevoerd wordt...

Als je je doel wilt bereiken... moet je een private board gaan runnen... en geen public... dan moet iedereen zijn CV opsturen en zijn leeftijd erbij geven... dan kan je alle newbies e.d. weren....

GOT is een public board, waaraan een aantal mensen restricties aan het gebruik willen leggen.... antwoord dan gewoon niet meer.... anders lijken jullie net papagaaien...:Y)
Als je faciliteiten ter beschikking stelt, mag je daar best wat restricties/richtlijnen voor gebruik aan koppelen.
Ik ben het wel eens met een drempel-nivo voor topics zodat de aandacht en bandbreedte beschikbaar blijft voor mensen die echt gemotiveerd zijn een probleem op te lossen.
En de draadjes zullen dan voor iedereen interessanter worden.

Bovendien wat is in jouw laatste opmerking het verschil tussen niet meer replien c.q. negeren en een slotje dat het verder oplost?
In het geval van een slotje vertegenwoordigt de mod dan toch de algemene mening en voorkomt verdere nutteloze replies?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, je ziet nog vrij veel mensen een week later dezelfde topic weer starten :)
als je niet reageert, starten ze die nie (hehehe)

Maar ik wil nogmaals benadrukken, dat de regels een lijdraad moeten zijn en geen wet.. anders haal je sowieso wel ERG veel werk op je nek en dat kan ook de bedoeling niet zijn... dan kan je beter mensen een mailtje sturen, dat werkt directer
Pagina: 1