Toon posts:

Systeemeisen voor het kijken van films.

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search er al op na gezocht, maar daar vond ik niet alles in wat ik wilde weten, dus vraag ik het ff hier.

Met het kijken van films gaat het voornamelijk om Divx-films met een resolutie van ca. 700x350 en beter. Dus Divx Films die je voor 1,5 uur kijkplezier ca. 650 MB ruimte of meer kosten.

Ten eerste vraag ik mij af: Wat is het meeste van belang bij het kijken van dit soort films. Een goeie CPU, veel geheugen of een goeie videokaart.

En als laatste wil ik natuurlijk graag weten: wie kan er een redelijke inschatting maken wat je ongeveer nodig hebt voor het kijken van zo'n Divx-film. Wat voor CPU, hoeveel geheugen en wat voor videokaart minimaal?

Alvast bedankt.

Verwijderd

divx kijken op een cel 500 met 256 mb intern en een tnt2 m64 gaat netaan, mijn systeem dus.
denk dat dit rond het minimum ligt, als ik namelijk niet alles uitschakel dan loopt het geluid niet gelijk met het beeld, heel irri.

denk dat de proc het belangrijkste is bij het kijken van films samen met het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 16:52 schreef blissard het volgende:
www.divx.com
www.digital-digest.com
Hier kan ik dus geen flikker mee, waar staat het dan 'minimum sytem requirements'?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 17:04 schreef Neobazz het volgende:

[..]

Hier kan ik dus geen flikker mee, waar staat het dan 'minimum sytem requirements'?
wedden van wel

onder support en dan faq
http://www.divx.com/support/faq.php#13

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 17:08 schreef jadjong het volgende:

[..]

wedden van wel

onder support en dan faq
http://www.divx.com/support/faq.php#13
Dank u.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:03
Ik denk dat je zeker een 100 MHz bus moet hebben, op mijn AMD-K6 333 doet ie het voor geen meter (256 Mb TNT2)
En bij een huisgenoot op PII350 met 64 Mb, en een 8Mb kutvideokartje met win98 en alles aan in systray enzo (je kent dat wel) loopt het prima. (zelfs in Mediaplayer)

specs

Verwijderd

Hier zijn echt wel veel topis over geweest hoor, ik weet niet hoe je gezocht hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.