Toon posts:

Javascript expert gezocht voor radeloos blondje

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit me al twee dagen stuk te bijten op een stukje -waarschijnlijk heel simpele- javascript en het wil maar niet doen wat ik wil. Probleem is dat ik helemaal niets van javascript weet, maar omdat mijn baas me dit nu eenmaal in mijn schoot heeft geworpen probeer ik toch een voorbeeldcode uit elkaar te rafelen en daarna weer in elkaar te rafelen zodat het doet wat ik wil. Nu ben ik dus gefrustreerd. Waarschijnlijk is de oplossing heel simpel voor iemand die weet waar hij naar kijkt. Als ik nou heel lief mijn hoofdje schuin hou en verleidelijk met mijn ogen knipper, is er dan iemand die eventjes voor mij naar die code wil kijken en vertellen wat ik fout doe? eeuwige dank zal uw deel zijn...

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Geweldig! Eeuwige dank van blondines! Graag!

Maar wat is het probleem nou?

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:05
als je ff wat code hier neer poept dan kunnen wij ff kijken

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Je doet je haarkleur eer aan :)...........ik wil je met alle plezier van de wereld helpen........maar het is wel handig om te weten waarmee :).

• Blue-eagle
  • Niet online
Eerst foto, dan het script en dan... zien we wel verder ;)

edit: geen foto van het script dus hè?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09

Hoicks

Techno!

Voor eeuwige dank doe ik het niet :+

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

Rofl!! dit gaat ranzig worden >:)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
ik wil wel, maar steeds als ik een lange message post kan mijn computer opeens de requested url niet vinden. ik word dus doodleuk geboycot.
Ik wil het anders wel naar iemand mailen. Wie wil helpen (en niet zijn neus ophaalt voor mijn eeuwige dank) mag anders mailen naar fok@phileine.demon.nl

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het nog maar eens, maar dan zonder het inleidende scriptgebrabbel, misschien lust het forum dat niet

Even nog een korte uitleg. 'AssetUrl(nummer)' is iets van het content management systeem, dat is puur een verwijzing naar plaatjes. Dat gaat zo te zien allemaal goed, dus daar zit de fout niet in.
De bedoeling van het scriptje is als volgt:
Die 12 plaatjes staan in een cirkeltje. Als je er eentje aanklikt, verdwijnen alle 12 de plaatjes en verschijnt daarvoor in de plaats het bijpassende tekstje (horoscoopje dus). Onderaan dat tekstje staat weer een plaatje, als je daarop klikt kom je weer terug in het eerste scherm met de 12 plaatjes. Dat is geloof ik alles wat het moet doen.

---------
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
<div id="layer0" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:1">[img]"AssetUrl(28125)"[/img]
  <div id="Layer2" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:3; left: 132px; top: 77px">[img]"AssetUrl(29204)"[/img]</div>
  <div id="Layer3" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:4; left: 110px; top: 145px">[img]"AssetUrl(29206)"[/img]</div>
  <div id="Layer4" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:5; left: 83px; top: 150px">[img]"AssetUrl(29202)"[/img]</div>
  <div id="Layer5" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:6; left: 57px; top: 146px">[img]"AssetUrl(29207)"[/img]</div>
  <div id="Layer6" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:7; left: 33px; top: 129px">[img]"AssetUrl(29198)"[/img]</div>
  <div id="Layer7" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:8; left: 29px; top: 102px">[img]"AssetUrl(29203)"[/img]</div>
  <div id="Layer8" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:9; left: 32px; top: 76px">[img]"AssetUrl(29197)"[/img]</div>
  <div id="Layer9" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:10; left: 57px; top: 55px">[img]"AssetUrl(29199)"[/img]</div>
  <div id="Layer10" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:11; left: 83px; top: 52px">[img]"AssetUrl(29200)"[/img]</div>
  <div id="Layer11" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:12; left: 110px; top: 55px">[img]"AssetUrl(29212)"[/img]</div>
  <div id="Layer12" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:13; left: 138px; top: 102px">[img]"AssetUrl(29196)"[/img]</div>
  <div id="Layer13" style="position:absolute; width:18px; height:18px; z-index:14; left: 134px; top: 127px">[img]"AssetUrl(29201)"[/img]</div>

<div id="Layer14" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:15; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
<br><br><br><br>Horoscoop <br>
Boogschutter * Je<br> 
bent energiek en hebt<br>
zelfvertrouwen. Dit <br>
is een goed moment <br>
om met je baas te <br>
praten<br>
  <br>
  [img]"AssetUrl(28155)"[/img] 
  </font></div>

<div id="Layer15" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:16; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Steenbok *<br>
Je hebt inspiratie voor originele<br>
plannen. Durf risico's te nemen<br>
en gooi dat idee in de groep waar<br>
je al zo lang mee rondloopt.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer16" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:17; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Weegschaal *<br>
Artistieke weegschalen hebben<br>
vandaag volop inspiratie, niets is<br>
te gek. Laat je speciale gevoelens<br>
eindeljk eens weten aan die ander.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer17" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:18; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Waterman *<br>
Je kunt vandaag goed uit-<br>
drukken wat je bedoelt. Gebruik<br>
dat voor het voeren van belangrijke<br>
gesprekken of onderhandelingen.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer18" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:19; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Tweeling * <br>
Vandaag is een goede dag<br>
om problemen op te lossen.<br>
De Tweelingen-charme maakt <br>
overuren, ga in op spannende<br>
uitnodigingen.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer19" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:20; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Schorpioen * <br>
De kans op onbegrip en menings-<br>
verschillen is groot vandaag. Sta<br>
 open voor de mening van anderen<br>
om ruzie te voorkomen.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer20" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:21; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Stier * <br>
Je nieuwsgierigheid voert <br>
vandaag de overhand. Volg <br>
je intuitie. Op zakelijk <br>
gebied leg je interessante <br>
contacten.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer21" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:22; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Kreeft * <br>
Je hebt vandaag weinig zelf-<br>
discipline. Geen goede dag <br>
voor inspannende zakelijke<br>
besprekingen, saaie <br>
vergaderingen of duffe<br>
recepties.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer22" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:23; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Leeuw *<br>
Vandaag lijkt het of er <br>
niets mis kan gaan. Voor <br>
alles heb jij een oplossing.<br>
Een goed moment voor een <br>
nieuwe studie of cursus.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer23" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:24; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horsocoop Vissen *<br> 
Jij voelt je vandaag tot alles <br>
In staat. Gebruik die kracht en <br>
energie om problemen aan te<br>
pakken die je al een tijd hebt <br>
laten liggen.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer24" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:25; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Ram* <br>
Je zit vandaag vol <br>
energie en daadkracht.<br>
Met de creativiteit <br>
je vandaag in je hebt, <br>
maak je een leuk plan<br>
voor vanavond.<br>
<br>
  </font></div>

<div id="Layer25" style="position:relative; width:200px; height:115px; z-index:26; left: 25px; top: -250px; visibility: hidden"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1"> 
Horoscoop Maagd *<br>
Je hebt nieuwe energie om<br>
te genieten van het leven!<br>
Doe iets volkomen anders<br>
en schep ruimte voor <br>
spontaniteit.<br>
<br>
  </font></div>

</div>

• RM-rf
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Zoals ik aangaf in het eerste hoofdstuk is slecht 13% van de personen op het
internet van het vrouwelijke geslacht. Dit geeft de vrouwen een zeer eigen
positie, en zorgt ervoor dat zij overal veel aandacht krijgen. Dat deze aandacht
echter niet altijd even gewenst is, moge ook duidelijk zijn, vandaar dat vrouwen
zich vaak op het net tonen met een geslachts-neutrale naam; zo worden herhaaldelijke
verzoeken om cybersex voorkomen. Toont een vrouw zich toch in haar eigen geslacht,
dan moet zij mondig en bijdehant kunnen reageren om toch de vervelende mannen
van zich af te slaan. Op het internet zijn er diverse websites ingericht speciaal
voor de vrouwen in cyberspace, waar enkel vrouwen kunnen komen, of waar advies
gegeven wordt aan vrouwen op het internet. Sinds 1996 bestaat de vereniging
Webgrrrls, een internationale vereniging die zich als doel stelt een netwerk
te zijn voor vrouwen op het internet, en waar ook onderdelen als mailinglisten
en cursussen zijn opgenomen. Het feit dat vrouwen beduidend meer aandacht
krijgen, leidt er uiteraard toe dat veel mannen zich onder een vrouwennaam
op het net vertonen; men is daar ook altijd wel op bedacht in het contact
met een vrouw. Een "verdachte" vrouw wordt wel een UFO genoemd (Unidentiefied
Female Object) en het is een sport om deze UFO's te ontmaskeren. Vaak is dit
niet zo moeilijk, aangezien zij zich supervrouwelijk proberen te profileren
en vaak gelijk over sex beginnen, terwijl de meeste "echte" vrouwen zich veelal
nogal stoer gedragen en in het in de regel niet snel over sex hebben, om ongewenste
net-intimiteiten te voorkomen. Die intimiteiten zijn trouwens onvermijdelijk.
Vooral in chatboxen waar privé-boodschappen mogelijk zijn (en dus ook in MUD
en ICQ) kan dit erg vervelend worden. In MUD is het probleem des te groter
omdat je daar ook virtueel iemand kan betasten, uitkleden of in de borsten
knijpen. Zoiets wordt toch ervaren alsof het in het echt gebeurt, en kan dus
zeer kwetsend zijn. Vooralsnog echter is de positie van de vrouw iets dat
ook uitgebuit kan worden, vrouwen krijgen automatisch veel aandacht, en men
is bereid veel voor ze te doen. Steeds meer vrouwen beginnen zich die machtspositie
te realiseren en er gebruik van te maken.
omdat overigens nemand anders dit je verteld ( ;) );
kijk eens op http://javascript.internet.com/ de [url="http:///search.php"]search[/url] op tweakers, op http://www.irt.org
dat zijn handige resources, of zoek een tutorial op via google, verder kan ik je niet helpen als je geen source post

edit: ah, alsnog

in je code roep je MM_showhide()-function aan, die staat toch wel in je head (ehm, dat stukje tussen <head>-tags) gedefinieerd?

eventueel kun je kiezen vor een wat simplere tussenfunctie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function showOneHideRest(show){
  for (i=1:1<25;i++)
  {
    theLayer= "Layer"+i
    if (theLayer == show) showhide = 'show'
    else showhide = 'hide'
    MM_showHideLayers(theLayer,'',showhide)
  }
}

aan te roepen ipv die lange MM_showhidelayer()
als onmousedown="showOneHideRest('Layer25')"

eventueel kun je de functie ook omdraaien, dat ie juist 1 layer hide en de rest show-ed

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
en dan het voorlopend scriptgebrabbel (ik geloof dat ik dat niet mag posten van het forum)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<!--
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->

function MM_findObj(n, d) { //v4.0
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && document.getElementById) x=document.getElementById(n); return x;
}

function MM_showHideLayers() { //v3.0
  var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args[i]))!=null) { v=args[i+2];
    if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'visible':(v='hide')?'hidden':v; }
    obj.visibility=v; }
}
//-->
</script>

ps. Als mensen om een foto vragen stuur ik altijd gewoon deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.phileine.demon.nl/Pix/fok.jpg
voldoet dat?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op donderdag 15 november 2001 11:59 schreef phileine het volgende:
[lap code]
edit:
nevermind, inmiddels gedaan zie ik

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
scherp gezien RM ;) (en bedankt voor het opmerken, ik moet dat spul nog eens weghalen daar)

Het script staat eronder. Ik weet dat de eerste regel ontbreekt, maar anders liet het forum me het niet posten.

het probleem is dat als ik op een gewenst plaatje klik, er niets gebeurt, of de plaatjes verdwijnen wel maar mijn tekstje verschijnt niet. Andere keren doet het terugknopje het niet.

Ik heb een andere variant die wel werkt (alleen met veel minder plaatjes en tekst), en daar heb ik het javascript gedeelte regelrecht uit gekopieerd, dus ik dacht dat dat gedeelte wel klopte. Ik weet dus niet of de fout in het script of in de html zit, dat heb -maar ik zei toch ook al dat ik er niets van wist- misschien verkeerd gezegd.

Het probleem is dat het content management systeem dat we gebruiken ook nog wel eens wil struikelen over bepaalde tags en codes (zo lust hij de <p> tag meestal niet), dus het kan zijn dat dit allemaal klopt, maar dat het cms het gewoon niet vreet.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:09

Hoicks

Techno!

Op donderdag 15 november 2001 12:02 schreef phileine het volgende:
en dan het voorlopend scriptgebrabbel (ik geloof dat ik dat niet mag posten van het forum)

<!--
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->

function MM_findObj(n, d) { //v4.0
var p,i,x; if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
if(!x && document.getElementById) x=document.getElementById(n); return x;
}

function MM_showHideLayers() { //v3.0
var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args[i]))!=null) { v=args[i+2];
if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'visible':(v='hide')?'hidden':v; }
obj.visibility=v; }
}
//-->
</script>

ps. Als mensen om een foto vragen stuur ik altijd gewoon deze:
[afbeelding]
voldoet dat?
Nee, we willen een betere foto ;) .. en code ..

Wijzig even je bericht en zet er [code ] voor en [ /code] achter (zonder spaties), dat maakt het leesbaarder.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

code:
1
2
<!--
<!--

haal die tweede '<!--' er eens uit, saskia

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 11:03 schreef phileine het volgende:
Als ik nou heel lief mijn hoofdje schuin hou en verleidelijk met mijn ogen knipper, is er dan iemand die eventjes voor mij naar die code wil kijken en vertellen wat ik fout doe? eeuwige dank zal uw deel zijn...
hmmm. klinkt als net-prostitutie..
maar ipv 50 piek voor een **** een javascriptje voor een knipoog

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 12:33

Tim Schuhmacher

abasios

Ik denk dat we binnenkort en een stortvloed van vrouwen (?)hier krijgen. Binnen no-time heb je eet W&G in je topic zitten.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op donderdag 15 november 2001 12:30 schreef Lotte het volgende:

[..]

Dat zijn geen Amsterdamse prijzen. :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 15 november 2001 12:30 schreef Lotte het volgende:

* RM-rf ontkent alle lage beschuldigingen dat hij in zijn vrije tijd aan minderjarige jongetjes javascript-uitleg geeft: A) dat is niet waar en B) ik wist niet dat ze minderjarig waren ;)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 08:50

s3mt3x

I choose not to know...

Wordt rm-rf het nieuwe schandknaapje van W&G?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Wie was de oude dan :P

• McVirusS
Op donderdag 15 november 2001 16:22 schreef Gordijnstok het volgende:
Wie was de oude dan :P
Jij wist je dat niet?

En ehm........heb topicstartster maar ff gemailed voor de hele code. Jammer dat topictitel niet de titel van een contactadvertentie is :P.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 15 november 2001 12:45 schreef waxle het volgende:

[..]

Dat zijn geen Amsterdamse prijzen. :P
* DeFeCt staat verbaast van het feit dat waxle reeds nu al op de hoogte is van de kostprijs van de sociale dienst van Amsterdam.

"overwerken"

jaja....

Flickr

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Het tempo waarin, binnen W&G, een niveau kan zakken tot ver beneden Nieuw Amsterdams Peil doet me ernstig denken aan de lunch op mijn werk. Gelukkig.. bijna naar huis.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al mailde aan McVirusS (heet ie zo?) heb ik het even anders opgelost, zodat er iets online kan en de urgentie er af is. Dan heb ik nu de rust om te gaan puzzelen, want het wordt een erekwestie natuurlijk om dat ding aan de praat te krijgen. Al moet ik er voor op cursus! Ik kom er dus nog wel op terug, maar ik wou even uitleggen waarom ik nu was stilgevallen.

Het is wel bedenkelijk dat jullie alleen maar een vrouw willen helpen als jullie haar eerst hebben gezien. Niet heel galant hoor, heren. Ik heb helaas geen foto's van mezelf meer digitaal. Er stond ooit een ouwetje op fok! maar die is volgens mij met de serververhuizing verdwenen, het spijt me.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 15 november 2001 18:09 schreef phileine het volgende:
Zoals ik al mailde aan McVirusS (heet ie zo?) heb ik het even anders opgelost, zodat er iets online kan en de urgentie er af is. Dan heb ik nu de rust om te gaan puzzelen, want het wordt een erekwestie natuurlijk om dat ding aan de praat te krijgen. Al moet ik er voor op cursus! Ik kom er dus nog wel op terug, maar ik wou even uitleggen waarom ik nu was stilgevallen.

Het is wel bedenkelijk dat jullie alleen maar een vrouw willen helpen als jullie haar eerst hebben gezien. Niet heel galant hoor, heren. Ik heb helaas geen foto's van mezelf meer digitaal. Er stond ooit een ouwetje op fok! maar die is volgens mij met de serververhuizing verdwenen, het spijt me.
Dat van de foto moet je niet serieus nemen (vrouwen die dat wel doen, tja, die doen hun naam 'radeloos blondje' al gauw eer aan).

Maar je script was niet erg duidelijk, het zou handiger zijn als je een kleine functie zou neerzetten... het zag er nogal chaotisch uit.

Als ik het goed begrijp is het opgelost, maar wil je het alleen nog oplossen? In dat geval veel succes ermee :P
En voor vragen neem ik aan dat de webdev-ers hier je graag willen helpen, zover dat mogelijk is.

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 15 november 2001 18:09 schreef phileine het volgende:
Zoals ik al mailde aan McVirusS (heet ie zo?)
Jeps, das zijn echte naam. Best lijp, en dan heb je um nog niet in het echt gezien :)
Dan heb ik nu de rust om te gaan puzzelen, want het wordt een erekwestie natuurlijk om dat ding aan de praat te krijgen.
Tis mijn droom dat iedereen er zo over zou denken en de tijd nam om eerst twee dagen te proberen, dan te posten en dan nog de energie hebben om het te proberen. Zou mij een hoop werk schelen hier.
Het is wel bedenkelijk dat jullie alleen maar een vrouw willen helpen als jullie haar eerst hebben gezien. Niet heel galant hoor, heren.
Volgens mij is dat niet zo, maar willen vrouwen dat graag ;) Anyway, met dat heren sla je de plank voor een procent of 90 mis. Ze zijn er wel hoor, hoog in ivoren torens.

* OzBoz zwaait ver omhoog naar: Nelis, DeFeCt, Oh,when, XangadiX, Waxle, B-Top, McVirusS, Cutter, Seraph, Obi, Pelle, Necromancy en vele anderen..

<font size=1>DISCLAIMER: Via ICQ vragen waarom je er niet bij staat betekend meteen de ignore-lijst (Oz moet lijstje opschonen)</font>

Verwijderd

Topicstarter
Tja, da's nou het lullige he. Ik heb gewoon alles hier neergezet wat ik heb, ik WEET niet eens dat ik dan nog zoiets als een functie zou moeten hebben. Zo erg is het. Misschien moet ik maar opgeven. Ik vond het zelf ook een chaotische boel, maar ik dacht dat jullie er vast wel chocola van konden maken.

Anyway, ik heb iets dergelijks (alleen met een andere html-gedoe) dat wel werkt, maar dat heeft me dus nog niet veel geholpen.

Dat van die foto nam ik niet echt heel serieus hoor. Ik vond alleen dat ik het aan mijn pose als blondje verplicht was om zoiets op te merken, maar ben ervan overtuigd dat jullie hier allemaal hele lieve galente mensen zijn. ;)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op donderdag 15 november 2001 19:36 schreef phileine het volgende:
Tja, da's nou het lullige he. Ik heb gewoon alles hier neergezet wat ik heb, ik WEET niet eens dat ik dan nog zoiets als een functie zou moeten hebben. Zo erg is het. Misschien moet ik maar opgeven. Ik vond het zelf ook een chaotische boel, maar ik dacht dat jullie er vast wel chocola van konden maken.

Anyway, ik heb iets dergelijks (alleen met een andere html-gedoe) dat wel werkt, maar dat heeft me dus nog niet veel geholpen.

Dat van die foto nam ik niet echt heel serieus hoor. Ik vond alleen dat ik het aan mijn pose als blondje verplicht was om zoiets op te merken, maar ben ervan overtuigd dat jullie hier allemaal hele lieve galente mensen zijn. ;)
Op hun allemaal na, wel ja :P (neej, ik wil geen ban :P)

Ennuh, ik snap geen kont van je code :P

Verbouwing

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 12:00 schreef RM-rf het volgende:

eventueel kun je kiezen vor een wat simplere tussenfunctie
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function showOneHideRest(show){
  for (i=1:1<25;i++)
  {
    theLayer= "Layer"+i
    if (theLayer == show) showhide = 'show'
    else showhide = 'hide'
    MM_showHideLayers(theLayer,'',showhide)
  }
}

aan te roepen ipv die lange MM_showhidelayer()
als onmousedown="showOneHideRest('Layer25')"
Dat klinkt wel een stuk handiger(dikke kans dat er bij dat hide en show iets mis is gegaan), maar hoe doe ik dat dan als ik wel wil dat hij meerdere lagen tegelijk laat zien? Dat wisselt namelijk steeds af. Dat 'beginschermpje' heeft 12 lagen (die plaatjes), en elke keer als je klikt komt je op één laagje, daarna moet ie weer terug naar die 12 lagen tegelijkertijd.

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 15 november 2001 19:36 schreef phileine het volgende:
Het ging mij erom dat je het wel zelf probeerde op te lossen.. en das is helaas meer uitzondering dan regel.
...maar ben ervan overtuigd dat jullie hier allemaal hele lieve galente mensen zijn. ;)
Weet wat je zegt.. ;) Maar het valt inderdaad mee, heb er zo langzamerhand aardig wat live gezien op wat meetings en durf best te zeggen dat W&G-peoples volgens mij toch wel de meest menselijke groep op GoT is (no flame intended richtin de andere mensjes). Dat heeft er ook mee te maken dat het wat eerder een gezellig zooitje wordt in een topic.

< opvoedkundig >
Voor de volgende de vraag, probeer je topictitel een naampje mee te geven waar andere mensen ook wat aan hebben mochten ze de search knop per vergissing gebruiken :) Verder, have fun.
< / opvoedkundig >

• McVirusS
Ik heb inmiddels mailtje naar topicstartster gestuurd waarin ik het een en ander heb uitgelegd... ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu :).

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 21:51 schreef McVirusS het volgende:
Ik heb inmiddels mailtje naar topicstartster gestuurd waarin ik het een en ander heb uitgelegd... ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is nu :).
stelletje slijmballen zijn jullie ook he.! :D

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Op donderdag 15 november 2001 19:11 schreef OzBoz het volgende:

Volgens mij is dat niet zo, maar willen vrouwen dat graag ;) Anyway, met dat heren sla je de plank voor een procent of 90 mis. Ze zijn er wel hoor, hoog in ivoren torens.

* OzBoz zwaait ver omhoog naar: Nelis, DeFeCt, Oh,when, XangadiX, Waxle, B-Top, McVirusS, Cutter, Seraph, Obi, Pelle, Necromancy en vele anderen..
HE, HO! het wordt hier kanka druk met torens man, straks gaan onverlaten er nog bommen op gooien.

* XangadiX bouwt mooi een luchtkasteel

Stoer; Marduq

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op donderdag 15 november 2001 22:45 schreef XangadiX het volgende:

[..]

HE, HO! het wordt hier kanka druk met torens man, straks gaan onverlaten er nog bommen op gooien.

* XangadiX bouwt mooi een luchtkasteel
* oh,when? heeft zijn high-tech raketscherm al laten importeren en ook de lokale vliegvelden geadviseerd op verhoogde risicofactoren...

;)

"You're only as good, as what you did last week."

• McVirusS
Op donderdag 15 november 2001 22:29 schreef Lotte het volgende:
stelletje slijmballen zijn jullie ook he.! :D
I admit it........maar ja..........je moet wat he :-|.

* McVirusS bouwt 2 torens die op Twin Towers lijken en spant spandoek ertussen: "Osama: You Suck!". (jaja...living on the edge....waiting to be pushed over).

Verwijderd

Topicstarter
-had ik hier net een heel verhaal getiept, druk op 'verstuur', page cannot be displayd, alles weg. :(-

Het is misschien wat prematuur maar het lijkt of McVirusS het onmogelijke heeft gepresteerd, namelijk mijn klus klaren.
Morgen hang ik alle toeters en bellen eraan en dan weet ik zeker of het werkt, maar ik wou hem alvast hier even bedanken voor de energie die hij erin heeft gestopt.

Overigens mag wat mij betreft de topictitel best veranderd worden hoor. Zoals ik als aan McV uitlegde is het als tekstschrijver mijn beroepsdeformatie op koppen zo wervend mogelijk te maken, maar sociaal is anders. Dus moderator van dienst: voel je vrij er iets zinnigers van te maken.

• OzBoz

OzBoz

Op donderdag 15 november 2001 23:26 schreef phileine het volgende:
-had ik hier net een heel verhaal getiept, druk op 'verstuur', page cannot be displayd, alles weg. :(-
Bij lange verhalen doe ik meestel ff een ctrl-c zodat je het in elk geval niet kwijt bent, zeker gezien de dalletjes van GoT de laatste tijd.
...maar ik wou hem alvast hier even bedanken voor de energie die hij erin heeft gestopt.
Wil ik graag van deze gelegenheid gebruik maken om McVirusS te vragen wanneer ie zin heeft mijn fiets schoon te maken en te zorgen dat ik weer wat andere versnellingen kan gebruiken. Tss. je haalt ze er zo uit die mensen met tijd teveel ;)
Dus moderator van dienst: voel je vrij er iets zinnigers van te maken.
Grijns, leuk geprobeerd.. maar de copywriters op mijn werk horen het ook als ze een heading verzinnen die niet kan, mag of kansloos is. Wat dat betreft nog een geluk dat je er geen woordgrap in hebt gegooid (ben ik vreselijk gevoelig voor) :) Maar kan me voorstellen die titel van dit topic, blijft ook voor een tekstschrijver lastig iets te verzinnen als ze niet weten waar de bodytekst eigenlijk over gaat ;)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Op donderdag 15 november 2001 22:57 schreef McVirusS het volgende:

[..]

I admit it........maar ja..........je moet wat he :-|.

* McVirusS bouwt 2 torens die op Twin Towers lijken en spant spandoek ertussen: "Osama: You Suck!". (jaja...living on the edge....waiting to be pushed over).
:P

Pas maar op voor ome (8> , jochie :+ hij weet je te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 23:59 schreef OzBoz het volgende:
Maar kan me voorstellen die titel van dit topic, blijft ook voor een tekstschrijver lastig iets te verzinnen als ze niet weten waar de bodytekst eigenlijk over gaat ;)
Waarmee ik dus maar wil zeggen dat voor MIJ de titel volledig de inhoud van het topic dekt en ook zijn doel heeft gediend, dat had RM-rf scherp gezien ;)

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Zo,

Testosteron in da house gasten ;)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 08:50

s3mt3x

I choose not to know...

Da's dan gelijk de eerste keer dat testosteron een probleem oplost in plaats van er een te creeeren. ;)

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Alweer een dame op GoT! En nog wel voor W&G!
Welkom Phileine - zeg jij zo vaak sorry dan? - of is dat ook je echte naam?

iig, ik hoop dat je het gezelly vindt... je zult snel genoeg leren wat hier de gebruiken zijn.

«-- * Dark Blue is ook een lady :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1