Toon posts:

6210 niet waterproof [help?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
go[PIEPERDEPIEPERDEPIEP]omme !

Vanmorgen m'n mobieltje laten vallen in het water. Binnen notime er weer uitgehaald maar nu (na al bijna twee uur op de verwarming) zit er nog water achter het display.

Iemand hier ervaring mee?

Of weet iemand hoe een nokia 6210 uit elkaar is te halen (met de bedoeling om die later weer werkend in elkaar te zetten!)

Zucht, ascii gaat nu maar even wachten.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Schroefjes losdraaien misschien?

Nee ff serieus, mijn motto is altijd: wat inelkaar kan kan ook weer uitelkaar. Je moet goed de volgorde en de plaats van je schroefjes en dingetjes onthouden (telefoon tekenen op papier en daar je onderdelen op leggen kan helpen..) lijkt me eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

Verwijderd

Ik heb eens gehoord van iemand die z'n telefoon een paar seconden in de magnetron had gelegd ... maar dat lijkt me niet verstandig om te proberen eigenlijk.

Ik zou trouwens tijdens het drogen wel de batterij er even afhalen (eigenlijk meteen nadat ie in het water was gevallen al).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 10:46 schreef Spor het volgende:
Ik heb eens gehoord van iemand die z'n telefoon een paar seconden in de magnetron had gelegd ... maar dat lijkt me niet verstandig om te proberen eigenlijk.

Ik zou trouwens tijdens het drogen wel de batterij er even afhalen (eigenlijk meteen nadat ie in het water was gevallen al).
Ja als ik een nieuwe wil is dit een goed idee.

Maare de patient ligt nu op de verwarming en de hoeveelheid water bij het display wordt al minder. Gewoon geduld ben ik bang.

O en de batterij is er allang af hoor.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 11:28 schreef ascii het volgende:

[..]

Maare de patient ligt nu op de verwarming en de hoeveelheid water bij het display wordt al minder. Gewoon geduld ben ik bang.
geduld is een schone zaak.. gewoon lekker laten drogen een hele tijd en dan proberen aan te zetten.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
6210 repareren:

*BATTERIJ ERUIT HALEN!!!
*uit elkaar halen (hoe het moet staat om www.salesplaza.nl
*Heel lang laten drogen, niet direct op de verwarming, maar *iets erboven (echt 4 dagen ofzo)
*In elkaar zetten en aanzetten
*Doet hij het nog steeds niet, inspuiten met remreiniger. Dan doet hij het vaak weer (zie mijn post op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/310091)

Verwijderd

Ja, openschroeven. Fohn erop. Beetje contactspray. Gefixt.

Ga nooit met je mobo zwemmen btw. Je hebt namelijk een hele slechte ontvangst onder water :)

Verwijderd

Topicstarter
Drie uur op de verwarming doen wonderen.

Oftewel fixed (was wel wat warm, zo'n gestoofde mobile aan m'n oor)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drogen drogen en nog eens drogen, verwarming kan daar uiteraard bij van dienst zijn.

Magnetron lijkt me niet zo'n goeie optie, tenzij je naast een nieuwe telefoon ook nog een nieuwe magnetron wil aanschaffen, in een magnetron zorgt metaal namelijk voor kortsluiting, dus dat lijkt me geen strak plan.
Pagina: 1