Nieuwe revolutionaire CLONECD uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Sinds vandaag is er een nieuwe clonecd uit (3.2.0.1) Nu komen er vaak nieuwe versies uit van clonecd, maar deze is toch wel bijzonder: 8-)
Version 3.2.0.1 14 November 2001

New features:
Added "Amplify Weak Sectors" option! (not available in USA and Great Britain)
Added CloneCD Tray Icon!
Added Option to "hide" CDR Media from applications (not available in USA and Great Britain, not available on Windows NT4)
Added CD-Writer YAMAHA CRW-70, MITSUMI 4809, TEAC 524 and many new PHILIPS drives (see Supported Writers)
CloneCD no longer aborts reading, if the device doesn't support reading of subchannel data!
Better compatibility with IDE Busmaster drivers.
Improved Audio reading of Audio CDs with corrupt TOC with PLEXTOR and other CD-Writers
Updated Bras. Portuguese Language.

Bug fixes:
Fixed read problems with SONY CRX-175, SONY CRX-0811 and SONY CRX-1611
Fixed possible crash, when CloneCD was started
Feitelijk houdt dit in dat ALLE branders die RAW-DAO kunnen branden, met deze versie van clonecd een backup kan maken van hun favoriete games, maar met name beveiligd met SAFEDISK 2.
Added "Amplify Weak Sectors" option!
Een cd beveiligd met Safedisk 2 bevat opzettelijke beschadigde sectoren en "moeilijk leesbare" sectoren, die laatste zijn dus nu ook te kopieren met bijvoorbeeld een plextor 8x of 12x. :)
Added Option to "hide" CDR Media from applications
Deze versie heeft zelfs een tool waarmee je een applicatie voor gek kan houden of je een cd-recordable in je brander hebt zitten of een geperste cd, d.m.v. de ATIP die alleen op een cd-recordable aanwezig is. Een applicatie die dit gebruikt is, jawel, een safedisk 2 beveiligd spel

Allemaal cool opties, zeker voor de mensen met hun "oude" RAW-DAO branders zoals een Philips cdd3610, Plextor 4x, 8x 12x, mitsumi 4804 enz... maar voor mij gaat Clonecd nu toch te ver. De naam mag vanaf nu wel veranderd worden in "HackCd" ofzo, omdat er nu geen "clone" of 1:1 kopie, maar een gemodificeerde kopie gemaakt wordt. |:(

Ollie, de maker van clonecd, heeft uit voorzorg deze opties "uitstaan" als je in de USA of UK woont. Ze weten dat ze volgens de wet in die landen een ILLEGAAL programma op de markt brengen, met name omdat er "truuks" worden toegepast om kopierbeveiligingen te omzeilen. :?

Het zal me dan ook niet verbazen dat clonecd vanaf nu in meerdere juridische zaken betrokken wordt. O.a. met Macrovision, de producent van Safedisk 1 & 2

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Interessant.

/me heeft een 12x Plex.

Ik fik alleen zelden spellen, en al helemaal niet van een origineel. Maar toch :)

Dit staat trouwens ook al hier: http://www.tweakers.net/meuktracker/1225

Verwijderd

ondersteund nog steeds geen multiple cdrw devices :(
Dus ik kan nu office en windows ceedeetjes burnen zonder dat die me een error geeft?

Ik denk niet dat het meer functies als nero heeft

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 20:56
Op donderdag 15 november 2001 05:54 schreef kyle_2000 het volgende:
ondersteund nog steeds geen multiple cdrw devices :(
Dus ik kan nu office en windows ceedeetjes burnen zonder dat die me een error geeft?

Ik denk niet dat het meer functies als nero heeft
niet meer fucties als nero ?

Je moet hem NAAST nero gebruiken, voor puur en alleen het copyersn van disks.

In het copyeren is hij toch echt wel ff HEEL wat beter dan nero hoor :)

Verwijderd

Ik ben nog niks tegengekomen dat Nero niet slikt.

Nahja .. een UB40 CD. Die was gewoon zwaar fUx0r3d. Die heb ik toen met AudioCatalyst gedaan en daarna manual CD van gebouwd.

Maar data-CD's kopieeër ik eigenlijk niet.

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
je kon al eerder safedisk 2 spellen kopieeren, alleen dan moest je met een proggie de weak sectors eruit halen en daarna met blaybackup spelen, koste maar 1 mb extra geheuge omdat het een emulator is...................
en zo speel ik al red alert2 en no one lives forever
ps doet ook securom 2

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik kan ook normaal safedisc2 copieeren hoor :)
en daar heb ik de laatste ccd niet voor nodig :P

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

omdat ik een engelstalige xp versie heb zegt ie dat ik in de us of uk woon en kan ik die extra's niet gebruiken :(

weet iemand hoe je dat kan wel kan gebruiken ?

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Uhm, geen 1:1 kopieen ? Lees dit dan maar: http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=2975

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• digitri
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

digitri

here and now

Op donderdag 15 november 2001 21:26 schreef Cm-fan het volgende:
omdat ik een engelstalige xp versie heb zegt ie dat ik in de us of uk woon en kan ik die extra's niet gebruiken :(

weet iemand hoe je dat kan wel kan gebruiken ?
Ja dat was alweer een bug. Download het kerstvers 3.2.0.2, die zou het moeten doen.

Verwijderd

Met die versie krijg ik de melding ook ;(

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb je tijdens instalatie van winXP als land Amerika ofzo gekozen, mischiend at ie daarnaar kijkt?

• Copycat
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op donderdag 15 november 2001 05:16 schreef Ronnie_T het volgende:
Een cd beveiligd met Safedisk 2 bevat opzettelijke beschadigde sectoren en "moeilijk leesbare" sectoren, die laatste zijn dus nu ook te kopieren met bijvoorbeeld een plextor 8x of 12x. :)
Revolutionair :? :? Man ik fik die cd's altijd al perfect met m'n plex 8/20 en met cloneCD 2.4.1.2 en eerder. B-)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Ik ga er ook eens naar kijken, klink allemaal kewl :)

Ik hoop alleen dat alles het doet met een engelse XP :{

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 23:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Revolutionair :? :? Man ik fik die cd's altijd al perfect met m'n plex 8/20 en met cloneCD 2.4.1.2 en eerder. B-)
Gefeliciteerd man! Je bent dus de gelukkige eigenaar van een plextor SCSI 8/20, de ENIGE plextor die, voor het verschijnen van de plextor 24x speed, perfecte copies kan maken van safedisk2 cd's. Niet iedereen heeft een safedisk 2 compatible brander, laat staan net die ene SCSI-plextor die het wel kan |:(

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op donderdag 15 november 2001 21:54 schreef Snikker het volgende:
Uhm, geen 1:1 kopieen ? Lees dit dan maar: http://www.cdfreaks.com/news2.php3?ID=2975
Als dit waar is dan moet ik gedeeltelijk mijn woorden terugnemen en is het een zeer knap staaltje programmerwerk van Olli 8-), ik wacht wel af wat voor testresultaten er binnenkomen :7

p.s. ik ben te lui om het zelf te testen, want kost me tijd en een lege cd :P

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
net nog even opgepikt (cloneclinic):

If you made an image from an IMperfect disc and burnt it with a burner which supports correct efm encoding, the copy became a perfect one. The point is that EFM is used for error correction. so there's some data which some writers which don't support correct efm encoding change; say a number is 0.99 and a mitsumi drive burns it as 1. then the copy protection kicks in. But if you make an image again of the imperfect copy, the drive with which you read will change the value back to 0.99. or maybe it's the efm compatible burner which notices that the number is incorrect and sets it back from 1 to 0.99. anyway, the data is not lost. It's just a slight difference in numbers. I guess Betablocker and latest clonecd change the image in such a way which prevents the drive from changing the efm number to an incorrect one.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 23:38 schreef BOMBER het volgende:
Heb je tijdens instalatie van winXP als land Amerika ofzo gekozen, mischiend at ie daarnaar kijkt?
Geen idee eigenlijk.. gewoon vergeten.. maar het lijkt me dat ik gewoon Nederland als woonplaats heb opgegeven.. komt het door de engelse taal? Of kan ik het nog ergens instellen zodat ik hem wel goed kan instaleren? Prutsen in een van de install files of zo :?

Verwijderd

fuck, zelfde probleem :(

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Workaround (Enabling AWS & Hide CDR):

1. Before installing CCDv3201, simply change your Time Zone, Keyboard and Regional Settings* properties to a different country (other than the US or BG), e.g., English (Canada) or Spanish (Mexico). Be sure to select the same country (locale) for each setting.

* NOTE: Under Windows 9x, you may find (as I did) that the other system locales are masked and thus the Region Settings only show a multiple listing of the same (or default) locale. Just scroll up or down and select a blank area in the listing. Then, click the 'Apply' button and click 'Yes' to the 'Restart' message. Go back to Regional Settings and you should now see a list of all available system locales.

2. Install CCDv3201 and the install setup should enable the new features.

NOTE: If the AWS & Hide CDR do not activate, run Regedit and do a search (Find) for 'AmplifyWeak' or go to the following key:

HKEY_CURRENT_USERSoftwareElaborate BytesCloneCDSettings

Once you've located 'AmplifyWeak', double-click it and change the Value data field from 0 (disabled) to 1 (enabled). ** If two AmplifyWeak appear, enable value for both entries. ** Then, reboot to reset the new setting.

3. According to Olli, if you change the Regional Settings back to the US or GB locales, it will disable the AWS & Hide CDR features. Therefore, this setting must remain at whatever locale you chose to use these two features.

Conversely, fb- claims he/she changed all the above settings (Time Zone, Keyboard and Regional Settings) back to their previous (or default) locale, rebooted and the AWS and Hide CDR remained activated...

You'll just have to see which method works best for you.

Peace,
eljay

Verwijderd

ok.. dat gaan we morgen ff proberen dan :)
Pagina: 1