Sinds vandaag is er een nieuwe clonecd uit (3.2.0.1) Nu komen er vaak nieuwe versies uit van clonecd, maar deze is toch wel bijzonder: 

Allemaal cool opties, zeker voor de mensen met hun "oude" RAW-DAO branders zoals een Philips cdd3610, Plextor 4x, 8x 12x, mitsumi 4804 enz... maar voor mij gaat Clonecd nu toch te ver. De naam mag vanaf nu wel veranderd worden in "HackCd" ofzo, omdat er nu geen "clone" of 1:1 kopie, maar een gemodificeerde kopie gemaakt wordt.
Ollie, de maker van clonecd, heeft uit voorzorg deze opties "uitstaan" als je in de USA of UK woont. Ze weten dat ze volgens de wet in die landen een ILLEGAAL programma op de markt brengen, met name omdat er "truuks" worden toegepast om kopierbeveiligingen te omzeilen.
Het zal me dan ook niet verbazen dat clonecd vanaf nu in meerdere juridische zaken betrokken wordt. O.a. met Macrovision, de producent van Safedisk 1 & 2
Feitelijk houdt dit in dat ALLE branders die RAW-DAO kunnen branden, met deze versie van clonecd een backup kan maken van hun favoriete games, maar met name beveiligd met SAFEDISK 2.Version 3.2.0.1 14 November 2001
New features:
Added "Amplify Weak Sectors" option! (not available in USA and Great Britain)
Added CloneCD Tray Icon!
Added Option to "hide" CDR Media from applications (not available in USA and Great Britain, not available on Windows NT4)
Added CD-Writer YAMAHA CRW-70, MITSUMI 4809, TEAC 524 and many new PHILIPS drives (see Supported Writers)
CloneCD no longer aborts reading, if the device doesn't support reading of subchannel data!
Better compatibility with IDE Busmaster drivers.
Improved Audio reading of Audio CDs with corrupt TOC with PLEXTOR and other CD-Writers
Updated Bras. Portuguese Language.
Bug fixes:
Fixed read problems with SONY CRX-175, SONY CRX-0811 and SONY CRX-1611
Fixed possible crash, when CloneCD was started
Een cd beveiligd met Safedisk 2 bevat opzettelijke beschadigde sectoren en "moeilijk leesbare" sectoren, die laatste zijn dus nu ook te kopieren met bijvoorbeeld een plextor 8x of 12x.Added "Amplify Weak Sectors" option!
Deze versie heeft zelfs een tool waarmee je een applicatie voor gek kan houden of je een cd-recordable in je brander hebt zitten of een geperste cd, d.m.v. de ATIP die alleen op een cd-recordable aanwezig is. Een applicatie die dit gebruikt is, jawel, een safedisk 2 beveiligd spelAdded Option to "hide" CDR Media from applications
Allemaal cool opties, zeker voor de mensen met hun "oude" RAW-DAO branders zoals een Philips cdd3610, Plextor 4x, 8x 12x, mitsumi 4804 enz... maar voor mij gaat Clonecd nu toch te ver. De naam mag vanaf nu wel veranderd worden in "HackCd" ofzo, omdat er nu geen "clone" of 1:1 kopie, maar een gemodificeerde kopie gemaakt wordt.
Ollie, de maker van clonecd, heeft uit voorzorg deze opties "uitstaan" als je in de USA of UK woont. Ze weten dat ze volgens de wet in die landen een ILLEGAAL programma op de markt brengen, met name omdat er "truuks" worden toegepast om kopierbeveiligingen te omzeilen.
Het zal me dan ook niet verbazen dat clonecd vanaf nu in meerdere juridische zaken betrokken wordt. O.a. met Macrovision, de producent van Safedisk 1 & 2
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU