Toon posts:

Geheugen???????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een k7t266 pro mobo en een amd 1700+ met een 256 DDR geheugen.
Alles gaat zoals ik had gehoopt maar na de installatie van diverse OS blijf ik last houden van spontane reboots.
Ik denk zelf dat het iets met het geheugen te maken heeft.
Alleen ik weet ik hoe ik daar achter komen?
Weet iemand of er een proggie te krijgen is,
om mijn geheugen op de rest van het systeem te testen.Het liefst dat hij ook de bios instellingen tegelijk controleert.
Ik bedoel er mee dit, een testje die mijn geheugen controleert of hij goed is ingestalleerd en geconfigureerd in de bios, en dan vergeleken met de mobo

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Moet je maar even met coolcase gaan praten 8-)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/320678

Verwijderd

Hmm, het begint op n epidemie te lijken... alsof t tussen n Athlon XP en veel merken geheugen niet wil boteren... something sinister is afoot my dear Watson!

Verwijderd

Memtest86.
Als ie geen fouten geeft, is je geheugen OK en de instellingen in orde.
Geeft ie wel fouten, dan is je geheugen niet OK, de settings zijn niet OK, en/of het geheugen is toevallig niet compatible met je mobo.

Ik gebruik dit progje om te kijken wat de maximale snelheidsinstellingen voor geheugenmodules zijn; hij geeft al fouten bij bepaalde instellingen waar windhoos nog vrolijk mee boot en draait!

Elke overclocker zou dit testje ff moeten draaien, om erachter te komen dat z'n geheugen toch niet zo goed is als ie dacht :P

• Malle_Pietje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 13:17
Heb zelf een topic gestart over spontane reboots, maar MemTest kon zelfs in meest aggressieve timing geen fouten ontdekken. Ben nu nog verder aan 't puzzelen.

Euh, btw, ik heb gewoon een TB1200 en geen XP.

Efficiency is intelligent laziness

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik memtest downloaden?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op donderdag 15 november 2001 19:55 schreef thunderguy het volgende:
waar kan ik memtest downloaden?
Staat in de Faq :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn geheugen ligt het dus niet aan.
De bios denk ik ook niet meer want ik heb load default settings gedaan dus in principe moet dat ook goed zijn.Wat kan ik dan nog meer testen?
Is er een mogelijkheid om mijn voodoo kaart te testen.
Want de xp ondersteund hem niet en onder win 98 heb ik ookal problemen.Daar krijg ik steeds de melding bij opstarten dat mijn beeldscherm adapter een fout heeft.Bij de XP niet.
Issie te testen en waarmee?
Zoja waar kan ik die vinden?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
als het kan je geheugen voltage met 0.10 volt verhogen

• Xplosive15
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
hoeveel watt voeding heb je in je systeem zitten?? Als dit te weinig is dan zou dit het probleem namelijk ook heel goed kunnen veroorzaken.

For those about to rock, we salute you!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe kast gekocht met een 350 watt voeding, er werd mij verteld dat dat voldoende was voor mijn systeem.
Ik heb nu bij de xp nu ook bij systeem eigenschappen alle programma's aan gezet bij foutmeldingen misschien komt er daar wat uit.
Ik heb daar ook het vinkje van "computer opnieuw laten opstarten " uitgezet, uds de blauwe schermen moet nu wel van zelf wel weer komen misschien staat daar meer info over wat er nu fout gaat.

Taz3d_nl ik zou niet weten hoe dat gaat mijn geheugen voltage ophogen maar ik ga er naar zoeken.
Maar kun jij mij de reden er voor ook geven waarom ik dat kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net in andere topics iets over systeem klok.
Bij mij is het geval dat mijn systeem klok op 133 mhz staat,maar ik krijg mijn geheugen er niet op, want dan hangt mijn systeem al bij het booten van windows xp.Ik heb deze nu op 100 mhz staan.Ik heb een 256 mb ddr pc2100.Merk weet ik zo niet meer.
Pagina: 1