Toon posts:

Mijn pc reboot spontaan!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het geval: sinds een week heb ik een paar stukjes nwe hardware:

MSI K7T266a pro2
Athlon XP 1500+ (met Coolermaster)
2x 128mb DDR
nwe STD voeding van 300W
(rest: 2x Maxt 20GB 5400, FDD, CDR/W, Matrox G450, LAN, Rockwell int, Guillemot gelkaart.

Win XP installeren is tot op heden nog niet gelukt op dit systeem, heel vreemd. Win2000 werkt gelukkig wel. Maar, hij start soms spontaan opnieuw op!!! In een keer BOEM, weg scherm, bij stil weer. En dat kondigt hij niet aan! Heel vervelend, het gebeurt zo'n 3x per uur ofzo. Heeft iemand enig id waar het aan ligt??

De temp vd CPU ligt volgens PC Alert III op 34'C. Lijkt me niet zorgwekkend.

(De brander wil ook niet fatsoenlijk een cd fikken, misschien heeft het hiermee te maken?)

• toontjuh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 11:03
Dat probleem heb ik vandaag ook gehad. Ik heb toen (dit was op het werk) incd van Nero verwijderd via software en had ik dat probleem niet meer.

specs

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb dit ook een keer gehad.. bij mij was het brak geheugen. Dus probeer eens een andere geheugen module ofzo/

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Bij computer -> properties -> advandced -> Startup and recovery, staat waarschijnlijk bij jou dat vinkje aan van automatically reboot. Zet deze uit.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit hele gedonder van Nero (5.5.5.1) kunnen komen?! Dan gaat dat er direct vanaf!

Maar even voor alle duidelijkheid: ik doe er dus helemaal niets aan, en hij reboot.

Ik heb de enige 2 reepjes geheugen DDR dat ik in huis heb hierinliggen, kan ik dat dan ergens mee testen?
En hij loopt wel "normaal" voor de rest, kan het dan alsnog kapot zijn?

Verwijderd

steekt de stekker goed in?

Verwijderd

Topicstarter
De stekker... Lullige, doch eventemeer een relevante opmerking. (heb een uur geleden de printer van de buren er nog mee aan de praat geholpen...)

Maargoed, stel dat dat het geval is, dan zou hij uit gaan, maar dan niet tegelijk weer aan. Lijkt mij zo. Maar ik zal het zeker even nagaan!

Verwijderd

IK heb het ff gefixed bij mij bedankt :D

Verwijderd

Ik denk eerder een rebelse pci kaart die weigert om op een gedeeld irq te werken.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 08:55
is het geheugen toevallig Twinmos???

Verwijderd

400 watt erin pleure :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet te geloven, maar het lijkt erop dat mijn probleem verholpen is: de pwrconnector bleek niet helemaal degelijk aangesloten op het mobo.0.. |:( Goed... Nero ligt er inmiddels af, dat geeft verder niets. Ik hoop dat hij nu gewoon wel doordraait!

IIGTNX2ALL

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, dat was nog es een vergissing!!! Hij stopte net weer!

Nu straks maar even de CPU core voltage omhoog. (Waar loopt een xp 1500+ standaard trouwens op?)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Misschien kortsluiting in je kast? Anders alles eruit en stuk voor stuk opbouwen, duurt even maar geeft in dit soort vage gevallen vaak beste resultaat.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb dit probleem bijna dagelijks, maar aangezien ik anders toch aan een stuk door achter de pc zit is dit geen probleem, bijna alle office programma's kennen 'autoherstel'...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Copyman
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Bij mij lag het probleem aan de processor (bij mijn athlon 1000), deze was dus brak, maar er zit ook een kans in dat je voeding brak is, kameraad had een maal zijn 300 watt voeding vervangen door een nieuwe 300 watt, nu draait ie weer als een tiet. :)

(kameraad had dus hetzelfde probleem)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Elke dag minstens een keer een spontane reboot?? Dat trek je toch niet!!!

Ik heb trouwens inmiddels het automatisch opstarten van winn2000 uitgeschakeld (zie voorgaande), wie weet of dat helpt...

Verwijderd

Topicstarter
OK, een brakke voeding behoort dus ook nog tot de mogelijkheden blijkbaar. Deze is echter nog geen week oud... Maargoed, ik heb nog een 250 liggen, misschien wil hij daar stabiel mee lopen, tis de moeite vh proberen waard. Ik zal mn systeem eerst wel een beetje strippen, anders kon het wel es niet goed gaan... (8>

Verwijderd

hallo
ik had een zogenaamd I hate you virus opgehaald bij piep piep met het downloaden van jouw os. Ik had het uit winrar uitgepakt, en dat virus boot-te steeds mijn pc opnieuw, gelukkig waren het niet zulke wiz-kids, bij mij kon ik gewoon in veilige-modus een paar verd8te filetjes uit mijn register te plempen :(
ik heb nu nog wel een worm op ijn pc staan maar daar he ik niet echt veel last van
suc6

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb hier een AMD 1700+ met een msi k7t266 pro en 256 ddr geheugen.Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet meer voor elkaar.Ik heb net windows 98 weer eropgezet en viola tijdens de installatie van windows 98 en diverse drivers (geluidskaart,voodookaart,ect.), kreeg ik 6 keer een beschermingsfout melding.Dus ik denk dat het hier,misschien bij jou ook,een hardware fout zit.Maar wat, ik dacht geheugen niet goed maar ik heb vannacht mijn geheugen getest, 8,5 uur bezig geweest en geen fouten gevonden.Dus denk ik weer aan de bios.Maar aan de ene kant kan dat ook weer niet want dan mag hij toch niet normaal opstarten?
Weten jullie nog suggesties?
Ps voeding getest is goed en alle connectors zitten goed vast.

Verwijderd

echt niemand????

Verwijderd

Topicstarter
(topocstarter:) Sinds ik de instelling "automatisch opnieuw opstarten" (zie voorgaande: Cansu) heb uitgeschakeld, is het bij mij opgelost. Wel heb ik twee keer een blauw scherm gehad met onder andere de tekst: Bezig met het starten van de fysieke geheugendump, geen id wat het is, behalve dan dat het vervelend is... Iemand enig id?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ben ik weer lekker scherp geweest. Na het uitschakelen van het automatisch opnieuw opstarten, moet ik het gewoon zelf doen... :( Het probleem bestaat dus nog steeds! BAH (Coolcase, remind your name...)8-)

Op dit moment heb ik mn 2e hdd er maar uitgepakt, evenals mn LANkaart en mn Gelkaart. De FDD is ook helemaal afgekoppeld, je weet het maar nooit...

Volgens een bericht op een forum, zou het beide aan drivers of aan hardware kunnen liggen. (WIN XP wil totaal niet installeren) Dus maar even een paar actuele drivers er tegenaan, maar of dat de oplossing is?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 19:15 schreef Coolcase het volgende:
Dit is het geval: sinds een week heb ik een paar stukjes nwe hardware:

MSI K7T266a pro2
Athlon XP 1500+ (met Coolermaster)
2x 128mb DDR
nwe STD voeding van 300W
(rest: 2x Maxt 20GB 5400, FDD, CDR/W, Matrox G450, LAN, Rockwell int, Guillemot gelkaart.

Win XP installeren is tot op heden nog niet gelukt op dit systeem, heel vreemd. Win2000 werkt gelukkig wel. Maar, hij start soms spontaan opnieuw op!!! In een keer BOEM, weg scherm, bij stil weer. En dat kondigt hij niet aan! Heel vervelend, het gebeurt zo'n 3x per uur ofzo. Heeft iemand enig id waar het aan ligt??

De temp vd CPU ligt volgens PC Alert III op 34'C. Lijkt me niet zorgwekkend.

(De brander wil ook niet fatsoenlijk een cd fikken, misschien heeft het hiermee te maken?)
1. probeer het met 1 van de 2 DDR plaatjes, werkt het nog niet? kies de andere.
2. Haal je geluidskaart/netwerkkaart eruit, het is beetje loos maar je kunt het altijd proberen, zou lullig zijn als het achteraf aan zoiets lag
3. rag er wat meer I/O en Core voltage op in je bios
niet te veel meer, 0,1volt ofzow moet makkelijk kunnen, meestal zat voor instabiele PC's.
De laatste tijd zie je op het forum dit probleem steeds vaker bij Athlons en VIA chipsets, ik denk dat het voltage probleem bij de voeding ligt maar het is irritant als je bijv. een ECS mobo hebt zonder instelbaar voltage. Dus als je hier problemen mee hebt, zoek dan een andere voeding.
4. HEEL vaak zie je hier op GoT mensen die gewoon slecht hebben aangesloten, kortsluiting tussen mobo en kast, check die plastic dingetjes en je moederbord

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 23:14 schreef Coolcase het volgende:
Jaja, dat was nog es een vergissing!!! Hij stopte net weer!

Nu straks maar even de CPU core voltage omhoog. (Waar loopt een xp 1500+ standaard trouwens op?)
als je in je bios voor manual kiest staat hij waar hij standaard op draait den kik

• Bananenplant
  • Laatst online: 12:37

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

kortsluiting tussen mobo en kast? wat moet ik me daarbij voorstellen?

(trouwens "pecunia laetificat cor"? geld maakt niet gelukkig, hoor ;) )

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Coolcase kun jij je geheugen wel op 133 mhz laten lopen want bij mij wil dat niet dan start hij niet eens meer op?
Ik heb nu mijn systeem op 133mhz en mijn geheugen op 100mhz.Vreemd eigelijk maar het kan niet anders.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het in de BIOS wel gewoon instellen, hem op 133 te zetten bedoel ik dus.(standaard zet hij hem op 100!) Ik heb net gemaild met mn computerboer, de NoRRoD, (goeie winkel). Die linkten me door naar de site www.simmtester.com Daar kun je geheugentestprg's vandaan halen. Bij mij kwam eruit dat het reepje DDR idd stuk is. (althans, het resultaat even naar de HLPDSK vd NoRRoD gemaild, die concludeerden dat hij stuk moet zijn. Ik had dus voor de gelegenheid er 1 reepje uitgehaald. Wat die andere doet weet ik niet. Ik ga dadelijk even ermee terug, garantie rules! (8>

Het testprgtje, ik snapte het niet helemaal, maar gaf wel zoiets aan dat het geheugen niet op 133 draaide oid, maar ik zei al, ik snapte hem niet helemaal.

Bestaat er een performanceverschil tussen 2x een reepje 128, of een van 256?

Verwijderd

Dat proggie heb ik al eens gedaan maar daaruit bleek dat mijn geheugen wel goed was.Hij was ongeveer 8,5 uur bezig (snachts) en in die tijd issie geen een keer gereboot.
Vreemd he?
Ik heb dat automatische opstarten weggevinkt en nu krijg ik dus blauwe schermen.
Een keer een foutmelding met

Fout gevonden in het bestand win32k.sys
Page_Fault_In_Nonpaged_Area
Wat dat inhoud weet ik niet.
En de andere kreeg ik al twee keer..
Irql_Not_Less_Or_Equal
Weet iemand wat deze foutmeldingen betekenen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was een andere fout dan ik had. Ik had:

***STOP:0x000000IE (0x 8044C136 0x00000000 0x8045223D

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

***ADRESS 8044C136 base at 80400000 Date stamp 384d9b17ntoskernel.exe
***ADRESS 8045223d base at 80400000 Date stamp 384d9b17ntoskernel.exe

Bezig met het starten van de fysieke geheugen blabla

Maar ik heb nu nieuw geheugen, en hij heeft het nog niet weer gezegd... :D

Verwijderd

staat je comp wel aangesloten op een stopcontact met randaarde? 'k heb sinds kort randaarde boven en nu restart m'n comp niet meer spontaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Randaarde is idd een belangrijke zaak. ik had het tot een paar weken terug ook niet. Nu wel dus. Voorheen kreeg af en toe gigantische storing op mn geluid. Dat is nu helemaal opgelost. Ik heb bij de NoRRoD ook wel es gehoord, dat het afwezig zijn van randaarde een reden was waardoor branders het niet doen.

Op een LANparty hadden we ook es geen aarding, even aanleggen op de verwarming dachten we... Enorme vonken!! Gewoon 8 pctjes.

(Als je het trouwens zelf hebt aangelegd, check even met je multimeter of het echt wel aangesloten is! Je moet een spanning v 220V over de aarde kunnen meten. Bij ons was de kabel in de meterkast, die er al lag, niet aangesloten!!! :+ (vorige bewoner...))

Verwijderd

Ik heb hetzelfde mobo en eerder ook al reboots gehad, lag dus aan brak DDR geheugen wat het niet trok in mijn systeem, na vervanging door infineon geen probs meer gehad.

Wat je zegt over randaarde klopt ook. Mjah niks aan te doen behalve randaarde aansluiten op je contactdoos. :)

Verwijderd

Topicstarter
Een fout heeft hij tot nu toe nog niet weer gegeven, maar hij liep dus op 100Mhz, de FSB. Dat kwam door een BIOS reset. Een XP 1500+ loopt dan op 1Ghz, en dat is mij toch te weinig. Dus nu heb ik hem weer op 133Mhz gezet.

Wat zegt Sisoft Sandra nu bij Mainbord information:

"Warning W2541: FSB exceeds chipset rated speed. Reduce FSB."

Wat is dat voor onzin, mijn chipset is toch speciaal gebakken voor 2x 133 FSB?
-Snapt deze versie van Sisoft het niet? 2001.5.8.11
-Is er een PCI device dat het niet aankan? Unex LANcard, Guillemot gelkaartje, Rockwell int v E-tech

Het klinkt me wat vreemd. Iemand enig id wat Sandra bedoelt?? :?
Pagina: 1