Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook XP vraagt om toegang email

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wordt hier al een tijdje gek van, en heb me rot gezocht naar een oplossing, maar helaas nog niet gevonden.

Probleem is dat elke keer ik Outlook XP opstart, hij zegt dat een programma probeert in mijn email adressen te kijken en of ik dit wil toestaan, met een max aan 10min.
Moet dus elke 10 min. dat stomme schermpje weg klikken.

Weet iemand raad ?
Afbeeldingslocatie: http://xxxstore.org/xpnag.jpg

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:06

backupdevice

No Risk , Full Push

virus ???? dat staat in het venster

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

(jarig!)
Gebruik eens een virus scanner

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Kan je even Ctrl+ALT+Del Drukken en laten zien welke processen er draaien en toepassingen?

Misschien staat er iets verdachts tussen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

CPU verbruik staat btw op 100% zie ik,.. kan heel goed mogelijk zijn dat er een virus probeert te forwarden oid.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
heb je toevallig iets van palm/organiser software ?
Die doet dat ook namelijk. Had het met mijn Plam Vx software ook. Superirritant.

Verwijderd

Topicstarter
nee heb geen virus en draai NAV2002
cpu 100% door mijn koe die staat te grazen }:O

heb NAV2002 er al is af gegooid, en email gewoon in oulook gemaakt ipv in Word.
helpt niks, blijft hiermee komen
in taskmanager komt er niks bij, als de warning messages getoond word

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 12:56 schreef DEM0N het volgende:
CPU verbruik staat btw op 100% zie ik,.. kan heel goed mogelijk zijn dat er een virus probeert te forwarden oid.
Dat kan eventueel door die koe rechtsboven komen, denk ik?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 14 november 2001 12:57 schreef PROnline het volgende:
Die doet dat ook namelijk. Had het met mijn Plam Vx software ook. Superirritant.
nop niks van dat

Verwijderd

Topicstarter
nog ff wat info,ook als note voor mezelf :)
de HELP knop toont dit :
[help]Een programma probeert toegang te krijgen tot het adresboek
Een programma probeert toegang te krijgen tot het adresboek of tot de contactpersonen. Virussen kunnen zich verspreiden door kopieën van een e-mailbericht te verzenden aan mensen die in uw adresboek worden vermeld. Voordat de verwerking van het programma kan worden voortgezet, moet u dit programma toegang tot het adresboek toestaan of weigeren.

Toegang toestaan

Voer een van de volgende acties of beide acties uit:

Klik op Ja als u het programma alleen deze keer (bijvoorbeeld voor één contactpersoon) toegang wilt geven.
Schakel het selectievakje Toegang geven voor in en klik op een tijdsduur in de lijst om onbeveiligde toegang gedurende maximaal 10 minuten toe te staan.

Toegang weigeren

Klik op Nee.[/help]
begrijp dus dat eenofander progie toegang wil hebben tot email adressen, kan dus toch NAV2002 zijn die de virusen in de mail acc. wil scannen. |:(

Da's best, maar ik wil af van die vraag en voor altijd toegang verlenen aan dat programma. :)

zolang mijn mail server alles al blocked, mijn NAV blocked, en ik nie zomaar bestanden open, kan dat makkelijk.
Iemand een reg key om te editen ?

btw, bij opstarten van Outlook vraagt hij er eerst om, als outlook draait pas als ik op email klik
haalt dus wel mail op

Verwijderd

PROnline schreef op 14 november 2001 @ 12:57:
Ik weet dat dit topic meer dan een jaar oud is. Dit is het enige topic dat over mijn probleem gaat.

Bij mij verschijnt het schermpje ook en ik heb wel een organiser.
Is het op enige manier in te stellen dat de melding niet terug komt of standaard op 10 minuten komt te staan?

Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 16:59
Ontzettend brute kick... Sorry.

Maar met een reden. Ik heb precies hetzelfde probleem met Outlook XP. Ik probeer van uit een access db een mail te versturen, maar krijg elke keer deze irritante melding.

Iemand enig idee hoe dit uit te zetten?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Kick maar weer

Ik heb dus ook dit probleem, en het lijkt wel of niemand hier iets over weet ;)
Toch maar nog een keer vragen:
Weet iemand hoe je dit op kunt lossen

Alsjeblieft :)

Verwijderd

Ok, als het gebeurt zonder dat je ergens een mail probeert te sturen (in wat voor programma) dan ook, dan is het waarschijnlijk een virus oid.

Komt het voor als je expliciet vanuit een programma een mail verstuurd dan is dit een normaal verschijnsel, het is de beveiliging van Microsoft die dit regelt.

Software ontwikkelaars kunnen dit aanpassen op een aantal manieren
(zijn te vinden hier op GoT)
Link 1: http://www.dimastr.com/redemption/
Link 2: MSDN : http://msdn.microsoft.com...tml/odc_securitynotes.asp

zullen misschien wel meer oplossingen zijn, maar deze ken ik.
van link 1, kan ik zeggen dat het werkt enwel met zeer weining aanpassingen
aan de code (mits de originele code beetje fatsoenlijk is natuurlijk)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2003 01:20 ]

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
nou ik weet wel dat er bij OE6 hetvolgende is:
tools-> options en dan tabblad security:
Warn me when other applicationstry to send mail as me.

misschien als je dat nou eens uitvinkt :)

Verwijderd

SaiBork schreef op 10 september 2003 @ 01:22:
nou ik weet wel dat er bij OE6 hetvolgende is:
tools-> options en dan tabblad security:
Warn me when other applicationstry to send mail as me.

misschien als je dat nou eens uitvinkt :)
Het gaat over Outlook XP.

Enne als jij last hebt dat je virusscanner steeds opkomt met een waarschuwing dat je een virus hebt, schakel je dan gewoon je virusscanner uit?

• SaiBork
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik probeer van uit een access db een mail te versturen, maar krijg elke keer deze irritante melding.
1. ik denk dat outlook xp ook vast wel zon setting heeft
2. als hij die melding niet wilt hebben dan moet ie die melding uitzetten

heeft geen ruk met een firewall te maken :( :X

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 06:53
Na lange tijd weer even een kick, ik zit namelijk ook met dit probleem maar dan met Outlook 2000.

Weet iemand raad ???

• DEvRV
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 00:32
Subtiele kick hier.

Heb het probleem hier ook.

VRaagt om de minuut of ik of ik onbeveiligd t oegang wil geven tot email adressen.

Draai hier NAV2004 en Outlook2003.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Heb windows.com en google.nl afgezocht.... geen resultaat!

• KSR
  • Niet online

KSR

Het is maar een idee, maar zou het niet met MSN te maken kunnen hebben :?
Die heeft toch ook zo'n functie van : Naar adressenboek gaan.

Be Stronger Than Your Excuses

• DEvRV
DEvRV schreef op 03 maart 2004 @ 22:58:
Subtiele kick hier.

Heb het probleem hier ook.

VRaagt om de minuut of ik of ik onbeveiligd t oegang wil geven tot email adressen.

Draai hier NAV2004 en Outlook2003.

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Heb windows.com en google.nl afgezocht.... geen resultaat!
Iemand toevallig al een idee?

• DEvRV
kick

• DEvRV
Jongens, Please help.

Heb al mn emailberichten verwijderd -> geen effect
Heb al mn contacten verwijderd -> geen effect

(beide wel gebackupped)

Ben ik dan de enige met dit probleem?

• eymey
  • Laatst online: 13:26
Nou dan kick ik ook maar weer.

Hier op het werk hebben we dus ook 1 PC draaien met dit probleem in Outlook. Echt bij ieder mailtje dat mijn collega leest krijgt ze de vraag of een programam toegang mag krijgen tot haar adresboek.

Alles is al over die PC heen gegaan: Kaspersky for Workstation (nieuwste versie), McAfee stinger, diverse anti-spyware progs.

Het enige dat ik me kan bedenken is een client voor het CRM pakket "Super Office" dat ik heb geinstalleerd. Normaal werkt iedereen bij ons met de web versie dus ik wil helemaal niet dat die client zich integreert met Outlook, ze heeft die client alleen nodig omdat mailings versturen vanuit de windows client moet.

Maar goed, ondertussen zit ik dus met een Outlook integratie die niet werkt omdat ze het blijkbaar niet hebben geprogrammeerd op de manier die sinds Office XP SP3 moet, en die ik ook niet meer ongedaan kan maken :(

En Outlook heeft dus geen enkele manier blijkbaar om de toegang permant toe te staan of te weigeren. :r

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Wow, bijna een heel topic vol kicks, dat vraagt om een antwoord >:)

Wat bij mij vaak de oorzaak is dat in Outlook "Use MS Word to edit e-mail messages" (of in NL "MS Word gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten") aan staat. Deze optie is te vinden onder Tools --> Options --> Mail-Format (of in NL "Extra --> Opties --> E-mailindeling").
Dit staat namelijk default enabled in Outlook 2000/2002/2003 (97 weet ik niet zeker) en om de 1 of andere vage reden, waar ik dus zelf ook nog niet achter ben, herkent Outlook zijn eigen broertje in die gevallen niet meer als 'betrouwbaar programma' en komt de pop-up.

Aangezien veel mensen de Word-extra's toch niet gebruiken is de workaround dus gewoon om die optie simpelweg te disablen, is nog sneller bij het composen ook ;)

Wees consequent, maar niet altijd

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb nu ook het probleem.

Outlook XP geeft ook aan dat een programma namens mij..enz.
Dit is gekomen nadat ik SP3 heb geïnstalleerd. Het SP was nodig omdat iets ander in Word het niet deed.
Is er niet al een update of iets dergelijks voor?

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik meen te herinneren van mijn werk dat dit 'probleem' optrad na de installatie van een fix, dus het zou SP3 kunnen zijn enz.

Een fix tegen dit probleem ben ik nog niet tegen gekomen.

"It's not a bug, it's a feature..."

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eymey schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:29:
Het enige dat ik me kan bedenken is een client voor het CRM pakket "Super Office" dat ik heb geinstalleerd. Normaal werkt iedereen bij ons met de web versie dus ik wil helemaal niet dat die client zich integreert met Outlook, ze heeft die client alleen nodig omdat mailings versturen vanuit de windows client moet.
Ik heb geen last gehad met SuperOffice, maar draai het al even niet meer dus misschien is er wat veranderd. Ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen met de support?
Motrax schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:12:
Ik meen te herinneren van mijn werk dat dit 'probleem' optrad na de installatie van een fix, dus het zou SP3 kunnen zijn enz.

Een fix tegen dit probleem ben ik nog niet tegen gekomen.

"It's not a bug, it's a feature..."
Inderdaad een feature, helpt (een beetje) tegen het verspreiden van virussen :) Maar bij toegang tot broncode is het goed op te lossen, zie vele andere topics in SA. (Outlook Redemption).
edit:
Oeh en ook eerder in dit topic: Verwijderd in "Outlook XP vraagt om toegang email"

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 25-11-2004 14:30 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ook schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:25:
Wow, bijna een heel topic vol kicks, dat vraagt om een antwoord >:)

Wat bij mij vaak de oorzaak is dat in Outlook "Use MS Word to edit e-mail messages" (of in NL "MS Word gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten") aan staat. Deze optie is te vinden onder Tools --> Options --> Mail-Format (of in NL "Extra --> Opties --> E-mailindeling").
Dit staat namelijk default enabled in Outlook 2000/2002/2003 (97 weet ik niet zeker) en om de 1 of andere vage reden, waar ik dus zelf ook nog niet achter ben, herkent Outlook zijn eigen broertje in die gevallen niet meer als 'betrouwbaar programma' en komt de pop-up.

Aangezien veel mensen de Word-extra's toch niet gebruiken is de workaround dus gewoon om die optie simpelweg te disablen, is nog sneller bij het composen ook ;)
Ik heb deze oplossing geprobeert, en het werkt!
Het was nl. bij een klant, en daar zit ik nu niet, vandaar dat ik eerst een andere oplossing wilde.
Maar ik heb het telefonisch kunnen oplossen.
Ik hoop dat deze oplossing voor meer personen dé oplossing is!
Bedankt!

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

Pagina: 1

Let op:
Let even op dat je niet gaat reageren op posts van een jaar oud ;)