Toon posts:

Unlocken Sim

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prepaid van KPN, ouder dan een jaar, dus KPN wil dat ding wel unlocken voor me ... Maar, ze stellen de belachelijke eis dat ik de originele factuur meestuur, en die heb ik nou net niet meer.. (Gooi die rotzooi altijd weg als de garantie afgelopen is...)

Mag KPN die eis wel stellen, ze weten toch immers wanneer de eerste keer is dat ik dat ding gebruikt heb ? Iemand enig idee hoe dat eigenlijk werkt, dat unlocken ?

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Oh j*s*s, ze proberen ook echt alles om onder die simverwijderverplichting uit te komen.

Telfort heeft een andere methode, die zijn zogenaamd de lijst met codes kwijt, en hebben een grote achterstand, zodat je een in april aangevraagde code pas eind oktober krijgt.

Je moet in hun algemene voorwaarden kijken, staat daar niks over orinele facturen hebben ze pech. Of je houdt een zwamverhaal op dat dit bij alle andere providers niet moet en dat je de consumentenbond erbij haalt omdat dit onredelijk is. Of je zegt dat je de originele factuur niet opstuurt omdat er ook nog andere dingen bijstaan.

Even specifiek op je vragen:
1. Ja, dat weten ze, bij telfort is het helemaal niet nodig, daar kijken ze wanneer hij is geactiveerd.
2. Je krijgt een briefje met een lange code. Als je je gsm opstart met een vreemde sim erin, vraagt hij om die code. Vul je deze in, is hij simlockvrij

Wavoortelefoonishet?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Nokia, 3210 geloof ik ...

Verwijderd

hehe ik zeg een ding: [mod break] ik zeg niet meer doen.
staat duidelijk in de I&T FAQ

Verwijderd

khoop dat de consumentenbond zich door kan zetten, zij wilden de simlock gaan afschaffen voor prepay phones om zo meer concurrentie te krijgen alleen dat gaat denk ik niet lukken :(

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ja, logisch toch. Die telefoons zijn niet voor niets zo goedkoop met pre-pay. Simlock weg betekent telefoon 2x zo duur.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 15:44 schreef ErectionJackson het volgende:
Ja, logisch toch. Die telefoons zijn niet voor niets zo goedkoop met pre-pay. Simlock weg betekent telefoon 2x zo duur.
ja maar das dus niet de bedoeling de toestellen moeten wel een redelijke prijs houden ;) en niet 2x zo duur worden :)

• FH16
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07-2025
Tja bij mijn 3310 staat het duidelijk in de voorwaarden die bij in de doos zaten dat je het org bewijs moet meezenden
Je krijgt dan een code toegestuurd die je intoetst daar na zijn je Locks weg

Verwijderd

Ik vind de factuur meesturen geen onredelijke eis.
Moet je dat ding maar bewaren.
Dat jij toevallig besloten had dat ding weg te gooien kunnen zij niets aan doen. De factuur is een geheel normaal middel om de aankoopdatum te bepalen.

Van telfort weet ik iig wel dat ze echt vervelend doen bij de unlockcodes, maar in dit geval vind ik niet dat KPN onredelijk handelt.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Wel logisch dat ze daarom vragen, wie weet heb je hem gejat..

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

@johnny appleseed:

Mijn excuus.... wist niet dat ik dit niet had mogen posten ben een n00b bij GoT, ik heb er niet bij stilgestaan dat dit niet mocht.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 23:44 schreef Donkey het volgende:
@johnny appleseed:

Mijn excuus.... wist niet dat ik dit niet had mogen posten ben een n00b bij GoT, ik heb er niet bij stilgestaan dat dit niet mocht.
Geen probleem :)
Het is wel verstandig om even de FAQ door te nemen en de modpolicies van de fora waar je in wilt posten.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
kijk anders even op het forum bij [acm-spam-verwijdering] want daar mag je wel over unlocken praten.......staan ook adressen waar t kan enzo...

[acm-break]
Niet spammen he?
[/acm-break]

iRacing Profiel

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 01:13 schreef kroegtijger het volgende:
kijk anders even op het forum bij
-spam-
want daar mag je wel over unlocken sinterklaas en zwarte piet praten.......staan ook adressen waar t kan enzo...
dit mag niet :+
Pagina: 1