on-line winkel

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jenne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:02
Uhhmm, ik heb een vraagie,

Ik moet op mijn stagebedrijf een online winkel maken, alleen nou weet ik niet precies wat ik nodig heb, kan ik nou het beste met php maken of met asp, het makkelijkste zou zijn als de 'winkel' alle gegevens uit een Acces 97' database kan halen, omzet in een soort van winkel, met winkel karretje enzo.

En weten jullie mischien een website waar ik informatie kan vinden en waar ik misschien kant en klare stuff kan downloaden.

alvast bedankt :?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

access lijdt meestal tot asp
en bekijk de faq van [forum=14] eens voor links

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Access is niet fijn om met queries te werken iig.

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

maar als het een stage betreft is het dan niet een id zelf eens wat te onderzoeken?
met google enzo?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• jenne
Op woensdag 14 november 2001 10:20 schreef Nielsz het volgende:
Access is niet fijn om met queries te werken iig.
Wat dan wel, is wel het makkelijkst anders moeten ze hier andere programma's gaan gebruiken, en dat is erg lastig *D

Verwijderd

ik zou gaan voor de combinatie PHP en MySQL (ASP wordt traaaaaaaaaaaaag bij groote hoeveelheid records).

Ik zou eerst ff kijken wat jehost ondersteund. (8>

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op woensdag 14 november 2001 10:24 schreef Donkey het volgende:
ik zou gaan voor de combinatie PHP en MySQL (ASP wordt traaaaaaaaaaaaag bij groote hoeveelheid records).

Ik zou eerst ff kijken wat jehost ondersteund. (8>
:? uh traagheid komt echt niet door je script maar eerder door je database en de manier hoe je je database benadert.

• jenne
Heeft php ook server package nodig, of wordt dat gewoon standard ondersteund :?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

Op woensdag 14 november 2001 10:42 schreef Decapitator het volgende:
server package :?

je moet PHP wel installeren ja... zo mogelijk als onderdeel van de webserver - en dan weer bij voorkeur apache (tenzij je veel $$$ overhebt)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mithrandir
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op woensdag 14 november 2001 10:42 schreef Decapitator het volgende:
D'oh...

Je server heeft een package nodig (de meeste gratiz servers hebben dat niet :'( ). daarom is F2S zo populair.

Verbouwing

• jenne
Ze zitten hier bij MoveNEXT, maar ik kan gewoon nergen vinden wat ze ondersteunen |:(

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
www.MoveNext.nl draait op *nix systemen. op www.netcraft.com kan je zien wat voor systeem een webserver draait :)

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 10:05 schreef Decapitator het volgende:
Uhhmm, ik heb een vraagie,

Ik moet op mijn stagebedrijf een online winkel maken, alleen nou weet ik niet precies wat ik nodig heb, kan ik nou het beste met php maken of met asp, het makkelijkste zou zijn als de 'winkel' alle gegevens uit een Acces 97' database kan halen, omzet in een soort van winkel, met winkel karretje enzo.

En weten jullie mischien een website waar ik informatie kan vinden en waar ik misschien kant en klare stuff kan downloaden.

alvast bedankt :?
ik wens je heeeeeel veeeel su6! (ja zal het nodig hebben)
er is btw iets voor mysql dat je een access om kan zetten naar. (en php heeft het gloof ik ook)

• jenne
Wat is dat dan, en waar kan ik info vinden daarover :'(

• jenne
Heeft mischien ook al iemand zoiets gemaakt, zo ja reageer ff zodat ik ff wat dingen kan vragen als het fout loopt

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

Op woensdag 14 november 2001 13:42 schreef Decapitator het volgende:
Wat is dat dan, en waar kan ik info vinden daarover :'(
Hier

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

ik zou voor de combinatie php+mysql gaan

mocht je met met asp/access willen werken kun je ook macromedia dreamweaver ultradev proberen, kun je bijna met klikken en slepen een database connectie maken en quaries uitvoeren, maarja de code die die uitpoept is niet al te best...

edit:
typo's

Verwijderd

ik zou ook voor PHP/MySQL gaan. Ik heb zelf ook een webwinkel (boekenshop) gebouwd, en er komt ook nog heel wat bij kijken. Trek maar alvast een paar weken uit voor de beveiliging...

- wanneer kan iemand inloggen en wanneer wordt deze automatisch uitgelogd.
- beveiligde pagina even in de favorieten opslaan en later weer opvragen.
- ga maar even door.

waarom ik niet voor ASP kies, is heel eenvoudig; moeilijk om te leren, het is zelfs zo moeilijk dat Microsoft het dadelijk laat verdwijnen voor het .net principe.

• raptorix
Op woensdag 14 november 2001 22:02 schreef insul het volgende:
ik zou ook voor PHP/MySQL gaan. Ik heb zelf ook een webwinkel (boekenshop) gebouwd, en er komt ook nog heel wat bij kijken. Trek maar alvast een paar weken uit voor de beveiliging...

- wanneer kan iemand inloggen en wanneer wordt deze automatisch uitgelogd.
- beveiligde pagina even in de favorieten opslaan en later weer opvragen.
- ga maar even door.

waarom ik niet voor ASP kies, is heel eenvoudig; moeilijk om te leren, het is zelfs zo moeilijk dat Microsoft het dadelijk laat verdwijnen voor het .net principe.
Mijn god waarom praat ik eigenlijk nog tegen mensen zoals jou, weet je eigenlijk wel wat .net is? Nee, denk het niet. En waarom zou asp moeilijk zijn om te leren? In tegenstelling tot bijvoorbeeld php heb je een scala aan talen waar je uit kan kiezen om asp technologie te bedrijven, Vbscript, Jscript, Perlscript Pythonscript, etc.

Verwijderd

mwoah die beveiligde pagina opslaan in favorieten en daar weer terugkomen?? Dachtut niet... is toch gewoon bovenaan al je beveiligde pagina's de check voor een "session!!" cookie zetten. en dan met een if en een else
aangeven dat alie wel geset is je de pagina ge-echood krijgt en als ie niet geset is je het inlog scherm krijgt?

PHP is server side scripting... so.....

en zijn de MySQL en PHP progs voor de servers niet gratiz? :?

Volgens mij is het juist hierom dat ik PHP en MySQL boven het (relatief) dure ASP zou kiezen. Plus dat je over het algemeen je scripting om de ASP database aan te spreken (de access databse dan maakt niet uit) over het algemeen ASP scripts gebruikt... die niet veel verschillen van PHP scripts.

• raptorix
Op donderdag 15 november 2001 00:27 schreef Donkey het volgende:
Volgens mij is het juist hierom dat ik PHP en MySQL boven het (relatief) dure ASP zou kiezen. Plus dat je over het algemeen je scripting om de ASP database aan te spreken (de access databse dan maakt niet uit) over het algemeen ASP scripts gebruikt... die niet veel verschillen van PHP scripts.
GOh en als asp relatief duur is aan wat voor prijzen denk je dan? Heb je zowiezo wel eens commercieel aan een website gewerkt, dan kijk je echt niet naar die paar tientjes hosting dat het meer kost.

Het 2e gedeelte, absoluut geen idee wat je bedoelt. Wat is een asp database :? Weet je eigenlijk zowiezo wel wat asp is of net zo veel als die gast er boven? Asp scripts niet veel verschillen van php scripts? WTF Bedoel je in godsnaam, ga je eerst ergens in verdiepen voordat je gaat mee kwebbelen.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 15 november 2001 01:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

GOh en als asp relatief duur is aan wat voor prijzen denk je dan? Heb je zowiezo wel eens commercieel aan een website gewerkt, dan kijk je echt niet naar die paar tientjes hosting dat het meer kost.
Ik durf zelfs verder te gaan, ASP is goedkoper. De paar tientjes in de maand zijn de kosten niet. Het maken van de applicatie (web winkel) kost veel meer. Als jij het in PHP wil laten maken ben je over het algemeen duurder uit. Aangezien veel programeer bedrijven meer ASP programmeurs hebben, dan PHP programmeurs.
En PHP programmeurs (professioneel, dus geen hobbisten, no offense) zijn minder veel te vinden, waardoor de kosten van de programmeur aanzienlijk stijgt. Vaak wel zo'n 30 tot 50 gulden verschil per uur! Voor dezelfde kwaliteit programmeur.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Als eerste zou ik uitzoeken of het verplicht is dat die webwinkel bij een bepaalde provider komt te draaien. Daarna zou ik de telefoon pakken en die provider opbellen om te vragen wat voor ondersteunings pakketten hebben.

Dan zou ik wat analyses los laten op wat de klant nou precies wil met zijn of haar webwinkel. Kan dit in alle ontwikkelings omgevingen die ondersteund worden op de servers van de provider. Ga dan kijken naar performance verschillen en naar persoonlijke voorkeuren.

Ik persoonlijk heb een voorkeur aan PHP in combinatie met een willekeurige database. Veel mensen denken dan PHP+MySQL een verplichte combo is terwijl mysql ook goed kan werken met andere databases.

My 2 cents

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 01:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het 2e gedeelte, absoluut geen idee wat je bedoelt. Wat is een asp database :? Weet je eigenlijk zowiezo wel wat asp is of net zo veel als die gast er boven? Asp scripts niet veel verschillen van php scripts? WTF Bedoel je in godsnaam, ga je eerst ergens in verdiepen voordat je gaat mee kwebbelen.
Pardon? vanwaar deze persoonlijke aanval? Ik heb je toch niks gedaan of wel? Ga alsjeblieft niet wijs proberen te doen dat je aale kennis in pacht heb als iemand een andere mening heeft dan jij.
Ik heb met beiden gewerkt, dus zowel ASP (access) als PHP (mysql)... ik weet dus wel degelijk wat beiden inhouden.
Dat van die commerciele site heb je gelijk in, dat je dan niet op een paar tientjes kijkt.

Toch blijf ik er bij dat PHP en MySQL een betere combinatie is voor database en scripting dan ASP (met access) voor het web.

Dat van die prijs van die programmeurs is hier niet aan de orde, hij moet hem toch zelf maken.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

raptorix & donkey:

hou het aub gezellig.

• raptorix
Op donderdag 15 november 2001 12:12 schreef wasigh het volgende:
raptorix & donkey:

hou het aub gezellig.
Dan moeten mensen niet met onzin argumenten komen maar met argumenten gebaseerd op feiten, daarnaast is het gewoon volkomen onzin wat er staat en absoluut geen persoonlijke aanval.

Donkey als je iets zegt kom dan met argumenten, en geef gewoon eens antwoord op mijn vraag. Wat is een asp database?

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 15 november 2001 12:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moeten mensen niet met onzin argumenten komen maar met argumenten gebaseerd op feiten, daarnaast is het gewoon volkomen onzin wat er staat en absoluut geen persoonlijke aanval.

Donkey als je iets zegt kom dan met argumenten, en geef gewoon eens antwoord op mijn vraag. Wat is een asp database?
idd, vecht het uit met argumenten en speel het niet op de man...

Verwijderd

Waarschijnlijk probeert Donkey in donkeytaal duidelijk te maken dat de combinaties ASP-Access en PHP-MySQL gebruikelijk zijn. Toch zou ik geen Access nemen (Hobby Bob DB). Meeste voor de hand liggende alternatief is MS SQLServer.

Zo te zien heb je niet al te veel ervaring met online shops. In dat geval raad ik je aan om bij je baas om MS Commerce te zeuren (in combi met SQLServer). Daar zit nml een wizardje in waarmee je binnen een uurtje een winkeltje hebt (obv ASP) wat je als uitgangspunt kunt gebruiken. Misschien ben je dan binnen je stageperiode klaar :)

Succes.

• raptorix
Op donderdag 15 november 2001 13:14 schreef Prof.Nuttbutter het volgende:
Waarschijnlijk probeert Donkey in donkeytaal duidelijk te maken dat de combinaties ASP-Access en PHP-MySQL gebruikelijk zijn. Toch zou ik geen Access nemen (Hobby Bob DB). Meeste voor de hand liggende alternatief is MS SQLServer.

Zo te zien heb je niet al te veel ervaring met online shops. In dat geval raad ik je aan om bij je baas om MS Commerce te zeuren (in combi met SQLServer). Daar zit nml een wizardje in waarmee je binnen een uurtje een winkeltje hebt (obv ASP) wat je als uitgangspunt kunt gebruiken. Misschien ben je dan binnen je stageperiode klaar :)

Succes.
Je weet ook wat de licentiekosten zijn voor een commerceserver 2000 en een sqlserver database :)

Overigens heb ik net een project met commerce server 2000 gedaan, vond het zelf nogal ruk, het is idd wel makkelijk maar wil je net even iets afwijkends dan kost het ontzettend veel moeite om het voor elkaar te krijgen.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 15 november 2001 13:14 schreef Prof.Nuttbutter het volgende:

Succes.
Ik heb net boven jouw reply de opmerking gemaakt dat er niet op de man gespeeld mag worden. Doe dat dan ook niet! Hou je toon normaal of je riskeert een waarschuwing.

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 13:44 schreef wasigh het volgende:

[..]

Ik heb net boven jouw reply de opmerking gemaakt dat er niet op de man gespeeld mag worden. Doe dat dan ook niet! Hou je toon normaal of je riskeert een waarschuwing.
Mijn toon is normaal. Op een simpele vraag hoort een simpel antwoord en vv. Als Decapitator een vraag stelt waaruit blijkt dat ie niet al te veel ervaring heeft met dit soort dingen, geeft Donkey daar terecht een antwoord op waar Decapitator iets mee kan. Je gaat dus niet zeggen dat je ook MySQL in combinatie met ASP kan gebruiken, want daar komt Decapitator niet verder mee. Miscchien was de term "ASP database" wat ongelukkig gekozen, maar iedereen weet toch wat ie bedoelt niet? ;)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op donderdag 15 november 2001 14:12 schreef Prof.Nuttbutter het volgende:

[..]

Mijn toon is normaal. Op een simpele vraag hoort een simpel antwoord en vv. Als Decapitator een vraag stelt waaruit blijkt dat ie niet al te veel ervaring heeft met dit soort dingen, geeft Donkey daar terecht een antwoord op waar Decapitator iets mee kan. Je gaat dus niet zeggen dat je ook MySQL in combinatie met ASP kan gebruiken, want daar komt Decapitator niet verder mee. Miscchien was de term "ASP database" wat ongelukkig gekozen, maar iedereen weet toch wat ie bedoelt niet? ;)
Ik vind je toon niet normaal. Verder deze discussie graag buiten het topic houden. Ik ben bereikbaar via icq of anders via LA

Verwijderd

sorry dat jullie me niet begrepen, maar ik doelde inderdaad op de combinatie ASP met Access database en PHP met een MySQL database.

Door de structuur van een Access database is het zo dat wanneer er een hele grote hoeveelheid records in staan de database traag wordt. Met MySQL is dit niet zo. Dit is de reden dat ik voor de combinatie PHP en MySQL zou gaan.

Ik heb trouwens alleen gewerkt met een combinatie van ASP en Access ik zou niet weten hoe ASP in combinatie met andere databses presteerd,

• raptorix
Je vergelijking is nogal krom, je gaat access (een file database) vergelijken met een database server, als je wilt vergelijken zou je mysql moeten vergelijken met ms sqlserver, in dat opzicht leidt het geen twijfel dat sqlserver beter is, overigens is sqlserver helemaal niet zo prijzig als je gebruikt maakt van MSDE, dat is gewoon sqlserver 7 zonder enterprise tools.

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik heb deze discussie is even zitten bekijken en was niet van plan te reageren, maar ik moet toch even wat kwijt.

Eerst zit die "raptorix te vertellen:
"Donkey als je iets zegt kom dan met argumenten..."
En vervolgens doet ie dit:
"Als je wilt vergelijken zou je mysql moeten vergelijken met ms sqlserver, in dat opzicht leidt het geen twijfel dat sqlserver beter is..."
Nou kom maar op dan met die argumenten. Want volgens mij ben jij hier degene die loos in de ruimte zit te ouwehoeren.

• BierPul
  • Laatst online: 16-09 18:33

BierPul

2 koffie graag

Op woensdag 14 november 2001 21:33 schreef rick-80 het volgende:

mocht je met met asp/access willen werken kun je ook macromedia dreamweaver ultradev proberen, kun je bijna met klikken en slepen een database connectie maken en quaries uitvoeren, maarja de code die die uitpoept is niet al te best...
En dan zeker ook nog met de shoppingcart extension :9

Is wel handig voor eem snel klussie maar als je echt wat wil leren raad ik het je niet aan :)

Iets maken is namelijk 1 maar het nog begrijpen ook is een heel ander verhaal >:)

Ja man

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik zou gewoon een keer naar http://www.mijnwinkel.nl gaan om het een en ander te bekijken

succes!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• jenne
Uhmm, ik moet hem zelf maken, en khad het zo gedacht van dat de mensen hier zelf in konden loggen, om de gegevens te veranderen en toevoegen, gewoon op een php siteje, en dat moet ie dan ff opslaan in een database, dus waarschijnlijk een MySQL databaseje, duss. Niet dat ik er een laat maken. :9

• raptorix
Op vrijdag 16 november 2001 09:49 schreef kaandorp het volgende:
Ik heb deze discussie is even zitten bekijken en was niet van plan te reageren, maar ik moet toch even wat kwijt.

Eerst zit die "raptorix te vertellen:
[..]

En vervolgens doet ie dit:
[..]

Nou kom maar op dan met die argumenten. Want volgens mij ben jij hier degene die loos in de ruimte zit te ouwehoeren.
Uh moet ik nu echt gaan zitten vertellen waarom sqlserver beter is als mysql :?

Ok ff snel dan:

Sql 92 compliant
Views
Stored Procedures
Transactions
Indexed Views
DTS
UserManagement met win2k integratie
BackupScheduling
Linked Servers
Functions
User defined Datatypes
T-Sql

Moet ik doorgaan of is dit al genoeg?

• HunterPro
  • Niet online
rip maar wat uit mijn kant en klare winkel http://www.service2bier.nl/webshop . Dat ga ik dus ook doen om m'n eigen webshop (lees: uit MySQL gegenereerd) te bouwen.

Verwijderd

Mijn suggestie:

Gebruik MS SQL Server en Macromedia Coldfusion 5 Server.
En met asp kan t ook prima, met php ook wel denk ik.
Als je t makkelijk wilt houden gebruik je ook nog cookies.

En helemaal izi: een js-scriptje zoals op http://www.trefcon.nl/infopost en over de productenlijst draai je een query.

Veel suc6! :P
Pagina: 1