Toon posts:

Aldi PC vanaf 21 november

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.622 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 09:55 schreef StRiFe het volgende:
Ik heb hem nu thuis staan. Het was echt druk vertelde mijn vader (die heeft hem voor mij gehaald) er waren maar 10 schermen (5*19 inch en 5*17 inch), 25 pc's en meer dan 50 mensen.

:)
En? ervaringen

Verwijderd

Nee ik ben zelf aan het stagelopen. Dus ik ga vanavond ervaring op doen. :)

Verwijderd

Ik zit er nu achter en er is echt helemaal niets mis mee :D

Ik heb XP er meteen afgegooid en weer geinstalleerd want dat van compuserve sucks. Toen ging het installeren van de drivers erg mooi snel zonder een probleem !

Deze pc rulez :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:03 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Ik zit er nu achter en er is echt helemaal niets mis mee :D

Ik heb XP er meteen afgegooid en weer geinstalleerd want dat van compuserve sucks. Toen ging het installeren van de drivers erg mooi snel zonder een probleem !

Deze pc rulez :)
Kijk dat is mooi. Mijn vader heeft hem vanochtend voor me gehaald want ik moet werken dus ik heb hem nog nie gezien maar door zulke berichten krijg ik er onwijs zin in :)

Verwijderd

Het is ook een hele mooie stille pc!

Ik stond er vammorgen al om 7 uur bij de plaatselijke Aldi. Eerst was ik alleen en toen kwamen er nog eens 2 om half 8. Om kwart voor acht werd het ineens heel erg druk en om half negen stonden er 30 mensen :)

Maar alles is goed gekomen en ik heb een 19" scherm en een mooie pc :D

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 21 november 2001 13:43 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Het is ook een hele mooie stille pc!

Ik stond er vammorgen al om 7 uur bij de plaatselijke Aldi. Eerst was ik alleen en toen kwamen er nog eens 2 om half 8. Om kwart voor acht werd het ineens heel erg druk en om half negen stonden er 30 mensen :)

Maar alles is goed gekomen en ik heb een 19" scherm en een mooie pc :D
:+ kwamen ze daar niet gewoon boodschappen doen voordat ze gingen werken, of misschien waren het wel actieve huismoeders (ook wel huismanagers genoemd :r ) :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:55 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

:+ kwamen ze daar niet gewoon boodschappen doen voordat ze gingen werken, of misschien waren het wel actieve huismoeders (ook wel huismanagers genoemd :r ) :)
Ja duhuh wist je dan niet dat de aardappelen in de aanbieding waren :P

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen die een 19" bij de aldi hebben gehaald. Zit er bij jullie ook een paarse waas over het scherm (als hij uitstaat of zwart beeld geeft)? Ik heb er vanochtend namelijk 1 gehaald en die van mij had dat wel. Dit was zo erg dat ik hem heb teruggebracht.
Bij de aldi heb ik nog een doos opengemaakt om te kijken of die beter was, maar die monitor had hetzelfde probleem. Toen heb ik dus maar mijn geld terug gevraagd.

Heeft iedereen dit, of had mijn aldi gewoon een slechte voorraad?

• salvador4
  • Laatst online: 22:54
Op woensdag 21 november 2001 14:21 schreef PerlFreak het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die een 19" bij de aldi hebben gehaald. Zit er bij jullie ook een paarse waas over het scherm (als hij uitstaat of zwart beeld geeft)? Ik heb er vanochtend namelijk 1 gehaald en die van mij had dat wel. Dit was zo erg dat ik hem heb teruggebracht.
Bij de aldi heb ik nog een doos opengemaakt om te kijken of die beter was, maar die monitor had hetzelfde probleem. Toen heb ik dus maar mijn geld terug gevraagd.

Heeft iedereen dit, of had mijn aldi gewoon een slechte voorraad?
das het bescherm plastic dat je er af moet halen :+

nah, als dat al bij 2 schermen is lijkt me 't echt crap, blijft aldi he en huisvrouwen die 1 brief per 2 weken typen ergeren zich daar vast niet aan, of weten niet beter.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

keb net een 17 inch monitor gekocht en ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben...

Hier staat tekst

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:48 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
keb net een 17 inch monitor gekocht en ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben...
toch maar eens over nadenken om straks een extra 17 inch goedkoop te kopen om als extra te hebben :)

Verwijderd

Bij mij in het dorp staan nog 3 pc's en een 5 a 6 tal beeldschermen. Maarja ik heb al een pc en ik zweer bij AMD vooral tijdens de koude dagen.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:46 schreef salvador4 het volgende:

[..]

das het bescherm plastic dat je er af moet halen :+

nah, als dat al bij 2 schermen is lijkt me 't echt crap, blijft aldi he en huisvrouwen die 1 brief per 2 weken typen ergeren zich daar vast niet aan, of weten niet beter.
:D Nee, dat was het niet, het zat echt in de beeldbuis.

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Hey mensen die zon ding hebben gezien/gekocht.
Heeft de 17" echt 100% vlakke buis?
Wat is de max resolutie @ hoeveel Hz ?

Blender....

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:12 schreef PerlFreak het volgende:

[..]

:D Nee, dat was het niet, het zat echt in de beeldbuis.
Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzo :?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:

[..]

Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzo :?
Nee, het lag niet aan de kabel. Het beeld in windows had gewoon goede kleuren en was goed scherp. Maar als de monitor uit stond of wanneer er een groot zwart vlak op staat, dan kon je het goed zien. Als je dan via de monitor naar buiten kijkt (dus als je hem als spiegel gebruikt), dan was alles fel paars.

Als die van jou het niet heeft, dan heb ik waarschijnlijk pech gehad, of de aldi in delft heeft een lading slechte ertussen zitten.
Ik heb nu trouwens toch maar een Dell 17" bij de MediaMarkt gehaald voor 479. Die is wel helemaal vlak en is voor mij eigenlijk ook al groot genoeg.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Andre21 het volgende:
Hey mensen die zon ding hebben gezien/gekocht.
Heeft de 17" echt 100% vlakke buis?
Wat is de max resolutie @ hoeveel Hz ?
nee het is niet een volledig vlakke beeldbuis, maar ik ben ermee tevreden.. max resolutie is 1600x1200 @ 75 Hz!! :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Hmm misschien moet ik morgen toch nog maar eventjes stiekem gaan kijken of ze er nog eentje hebben staan.

Verwijderd

m8 van me heeft er ook een
linkerhoek geeft een weird smudgefunctie
echt niet zoals het hoort.... mjah blij dat ik een NEC heb dan (wel 100% vlak) :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 17:24

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:

[..]

hiero de 19" gewoon perfecto hoor paarse waas :S

Alleen is ie wel erg blauw als ie uitstaat

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 21 november 2001 15:33 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

nee het is niet een volledig vlakke beeldbuis, maar ik ben ermee tevreden.. max resolutie is 1600x1200 @ 75 Hz!! :)
100Hz op 1024*768 trekt ie ook :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Even een dom vraagje maar hij liep net vast (geen idee hoe), maar toen kon ik de reset knop niet vinden :?

Als ik op de powerknop drukte gebeurde er ook niets :?

Zit er een reset knop op deze pc?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:21 schreef markvt het volgende:

[..]

100Hz op 1024*768 trekt ie ook :)
Mijn 19 "
1024-768 met 85 Hz :(
maar een stapje hoger 1162 ofzo-nogiets wat hoger is dan 768
wel met 100hz, raar hè;.
Die paarse waas hoort gewoon zo, geen last van.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Even een dom vraagje maar hij liep net vast (geen idee hoe), maar toen kon ik de reset knop niet vinden :?

daar begint het al >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

De powerknop langer ingedrukt houden.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Onder de ledjes aan de voorkant zit een heel klein grijs knopje wat je met een pen in moet drukken >:)

Ik heb de pc ook (om 8:30 alles al op, stond nog genoeg in het magazijn :)) en hij bevalt echt goed. Lekker stil, met de 19" monitor heb ik ook geen problemen. Camera aansluiten werkt ook perfect, met WinCinema kun je wat meer dan de Windows Movie Maker...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op donderdag 22 november 2001 03:13 schreef Robin201 het volgende:

[..]

Mijn 19 "
1024-768 met 100 Hz :)

• Taco T.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11-2021
Misschien interessant voor wie dicht bij de Duitste grens woont, bij de Aldi in Duitsland kost hij maar 2300 DM, ofwel iets meer dan 2530 piek.

Krijg je wel Duitstalige Windows ;)

http://www.aldi-sued.de/aktuell_do.htm

Be careful what you wish for.. you just might get it.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ondanks dat de prijs vrij concurrerend is, toch wat puntjes van commentaar:

Waarom een dure P4 met een el cheapo SDRAM mobo, dat is echt funest voor de prestaties.
Dan hadden ze beter een P3/SDRAM of een Athlon/SDRAM/DDRAM kunnen nemen.
Een intern winmodem is bij voorbaat al brak.
Zoiezo heb ik geen al te beste ervaringen met all-in-one mobo's, de geluidschip is meestal ook brak.

Maarja, de prijs blijft natuurlijk wel erg scherp :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:21 schreef markvt het volgende:

[..]

hiero de 19" gewoon perfecto hoor paarse waas :S

Alleen is ie wel erg blauw als ie uitstaat
Hiero ook gewoon normaal scherm geen vage wazen over het scherm heen. :)

Echt een onwijze PC

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 09:40 schreef DSmarty het volgende:
Ondanks dat de prijs vrij concurrerend is, toch wat puntjes van commentaar:

Waarom een dure P4 met een el cheapo SDRAM mobo, dat is echt funest voor de prestaties.
Dan hadden ze beter een P3/SDRAM of een Athlon/SDRAM/DDRAM kunnen nemen.
Een intern winmodem is bij voorbaat al brak.
Zoiezo heb ik geen al te beste ervaringen met all-in-one mobo's, de geluidschip is meestal ook brak.

Maarja, de prijs blijft natuurlijk wel erg scherp :)
Een andere MOBO kopen met Rimm en een Geluidskaart is goedkoper als een P4 samenstellen van el cheapo spullen.

Verwijderd

Ze presenteren graag met een flinke processor. Daar kicken de meeste mensen op. Dat het moederbord verder niet veel is, kijken de meeste niet naar. Die zien alleen die 1,8 Ghz staan.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:06 schreef Sinph het volgende:
Ze presenteren graag met een flinke processor. Daar kicken de meeste mensen op. Dat het moederbord verder niet veel is, kijken de meeste niet naar. Die zien alleen die 1,8 Ghz staan.
Wat maakt dat nou uit. Een andere MOBO is goedkoper.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 10:12 schreef StRiFe het volgende:

[..]

volgens mij maakt dat weldegelijk uit :+ ;)

• Sick Nick
  • Laatst online: 23:13

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 22 november 2001 10:12 schreef StRiFe het volgende:

[..]

En als jij als winkel veel wilt verkopen, waar lok je dan mee? Met een snel mobo en een tragere CPU of een bagger mobo en een snelle CPU voor hetzelfde geld?
De doelgroep kicked gewoon op veeeeeeel Mhz/Ghz, en een 1,8 Ghz is gewoon aantrekkelijker om te kopen voor hun doelgroep. Weten zij veel dat het op een baggertraag moederbord zit, het boeit ze ook niet want 'hun' computer is 1,8 Ghz en die van de buurman 1,4 Ghz DUS is die van hun sneller |:(

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 11:09 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

En als jij als winkel veel wilt verkopen, waar lok je dan mee? Met een snel mobo en een tragere CPU of een bagger mobo en een snelle CPU voor hetzelfde geld?
De doelgroep kicked gewoon op veeeeeeel Mhz/Ghz, en een 1,8 Ghz is gewoon aantrekkelijker om te kopen voor hun doelgroep. Weten zij veel dat het op een baggertraag moederbord zit, het boeit ze ook niet want 'hun' computer is 1,8 Ghz en die van de buurman 1,4 Ghz DUS is die van hun sneller |:(
Als jij een systeem P4 systeem samensteld ben je een stuk duurder uit omdat als je de ALDI PC hebt en een andere MOBO met RIMM en een andere Geluidskaart S 5.1 koopt kom je rond de 3800 3900 gulden uit. probeer voor deze prijs maar een systeem te maken dat voldoet aan de ALDI PC (GF 3 80 GIG)

|:(

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

In eerst instantie mensen kennen Intel Pentium beter als AMD. 2 Het is weliswaar all in one mobo, maar daarvoor heb je Geforce3 T200

Lucky Goldstar

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 12:46
Ik ben er nu op bezig. Best ok die bak met een 19".
+ lekker stille HD
+ Unreal loopt extreem lekker
- processorFan loopt niet helemaal lekker stil
(even nieuwe kopen.
- videokaart zit een beetje in de weg bij het
bijprikken van geheugen (er zitten 2 slotjes in)
- toen ik 256 bijprikte begon die te stinken! Waarom?
niet dat ik zoiets nooit eerder heb gedaan...
+ de front aansluitingen voor USB geluid en video
zijn top!

als ik meer bevindingen heb laat ik ze wel weten. Enneh.. waar blijven die specs?

Verwijderd

Super Moederbord !!! ........ dus niet, hele systeem direct wrak.

• Dr.Dokter
Bijn alles doet het inmiddels prima. Geheugen erbij geprikt. Alleen krijg ik het video-capture gedeelte van de Geforce 3 niet aan de praat...
Iemand?

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
Op donderdag 22 november 2001 13:07 schreef Dr.Dokter het volgende:

uhm... computer eerst uitzetten? :+

maar ik neem aan dat je dat zelf ook nog wel kon bedenken... heb geen idee hoe 't komt...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Verwijderd

Heb die xp er meteen afgegooid en natuurlijk wat geheugen bijgeprikt. Het ding loopt nu als een trein alleen dat k*t moederbord is traag en heeft maar 3 pci sloten. Misschien toch een andere moederbord halen

• Dr.Dokter
HOE KRIJG IK DIE VIDEOCAPTURE AAN DE PRAAT?

(oeps! caps lock aan)

Verwijderd

Ik heb m ook maar eh als ik de partities van de HD optel kom ik op ongeveer 74 gig

Boot C: = 44,7
Backup D: = 26,3
Recover E: = 3,41

t zal er wel in zitten dat er niet precies 1000 bytes in een Mb gaan maar scheelt dat zoveel?

• sypie
  • Niet online
hoor mensen zeuren over slechte spullen bij de aldi toko. had de eerste van de serie. de 450 MHz pc. steeds blauw beeld onder 98. ingeruild, was even een klein probje vanwege een registratiekaart die weg was. toch opgelost (zonder dozen enzo!! dus alles los op een pallet gedropt ) daarna de 500 versie meegnomen. beetje $$ erbij. en het probleem was opgelost.
alles draait perfect. nu nog steeds. alleen andere OS erop. en that's it.

maat van me heeft ook die 500 MHz, en als ik zie wat die er niet mee heeft gedaan.. volgens mij neemt ie em nog net niet mee naar bed.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 00:20 schreef thee het volgende:
Ik heb m ook maar eh als ik de partities van de HD optel kom ik op ongeveer 74 gig

Boot C: = 44,7
Backup D: = 26,3
Recover E: = 3,41

t zal er wel in zitten dat er niet precies 1000 bytes in een Mb gaan maar scheelt dat zoveel?
Dat heb je nou eenmaal bij supermarkten: mag het een onsje meer zijn? In dit geval een paar gig minder. :)

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Kan er nou niemand ff een benchmark van die nieuwe aldi PC posten in 3dmark2001 default?? Al dat gepraat over langzaam MOBO etcetera post eens een benchmark!

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Ik wil wel een 3dMark score neerpleuren als iemand mij een directe link daar heen geeft :)

Verwijderd

Tis stil hier. ;(

Ik wil wel eens weten of die PC'tje nou bevallen of niet?

Verwijderd

Die aldi pc zuigt:r want je kunt alles wat erin zit van Medion er wel uithalen en vervangen want dat is rommel.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:29
Het blijft toch wel zielig hoor als je maar een beetje in de lucht loopt te ouwenelen, als je niet weet wat voor een produkt het is.

Maar goed, dat zal wel aan mijn signature liggen....

Greetz
FX

Stay safe

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:00

Floor-is

5.2

Op zaterdag 24 november 2001 14:51 schreef Eleanor het volgende:
Die aldi pc zuigt:r want je kunt alles wat erin zit van Medion er wel uithalen en vervangen want dat is rommel.
Wat is dat nou voor crap-bericht?

Medion is een samenwerking van een aantal hele grote bedrijven, ik heb me laten vertellen dat onder andere Asus en Aopen hier onderdeel van zijn. Deze maken niet alleen maar slechte producten hoor :)

Bericht hierboven

• Atomsk
  • Laatst online: 17-05 00:25
Op donderdag 22 november 2001 16:36 schreef Dr.Dokter het volgende:
HOE KRIJG IK DIE VIDEOCAPTURE AAN DE PRAAT?
Wat/waarmee capture je? Digitale videocam eraan met firewire/I-link? Ben eigenlijk wel benieuwd of dit een beetje fatsoenlijk werkt met die intervideo software.

_██_
(ಠ_ృ)

• Dr.Dokter
Er zit een breakout box onder de a-schijf aan de voorkant waar o.a. een video in (cinch en s-video) in zit. Deze zit direct aangesloten op de GeForce3 ti 200. Alleen heb ik nergens op internet iets kunnen vinden over een video-in mogelijkheid van de GFti200.
Ik krijg em ook niet aan de praat (die video in).

Voor de rest een erg leuk computertje voor dat geld. Maar nou ben ik ook geen echte tweaker... meer een user Afbeeldingslocatie: http://212.187.65.210/zwerfhond/smilea.gif

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:07 schreef Dr.Dokter het volgende:
Toen ik laast wat in mijn vriendin prikte, begon het ook opeens te stinken, zulke dingen gebeuren nou eenmaal. :9~

Verwijderd

Cinch EN S-video ? klinkt ernaar dat onze jongen het over de TV-OUT functie heeft , der zijn namelijk nog geen GF3 Ti's met TV_in dacht ik ....

Verwijderd

kan er iemand wat shots nemen van de binnenkant?
misschien een klein reviewke ?
ze komen hier ook aan in Belgie >:)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Op zondag 25 november 2001 03:00 schreef real_raichu70 het volgende:
Cinch EN S-video ? klinkt ernaar dat onze jongen het over de TV-OUT functie heeft , der zijn namelijk nog geen GF3 Ti's met TV_in dacht ik ....
Onze jongen heeft het WEL over de Video-in, die zit aan de voorkant.
Je kan gewoon je 'normale' videocamera (Hi8) aansluiten met een Cinch-kabel (gele plugjes: video-uit camera en video-in frontpanel pc). Dan laat WinDVR meteen de beelden zien... Werkt echt lekker! Ik heb ervaring... sinds afgelopen woensdag!

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Sneak[3G]
Ok ik heb deze PC 1,8 GHZ met GF3 ti 200 getest met de 2 benchmarks op default natuurlijk:
De 3Dmark2000 score is
6800
en de 3Dmark2001 score is
4800
Ik vind dit heel erg vreemd! Die 3Dmark2001 score is goed!, maar ik vind de 3Dmark2000 score nog al laag, want ik haal ook 6800 met mijn geforec 2 GTS op een pIII 1 GHZ in 3dmark2000 (de vorige PC van de aldi in maart dit jaar).
Kan iemand mij dit uitleggen? Ik snap het niet! Als je met de 3Dmark 2001 een score van 4800 haalt dan verwacht ik eigenlijk wel een score van 10000 of meer bij 3Dmark2000!
(Ik heb de test meteen gedraaid nadat ik hem had uitgepakt, dus geen andere drivers of zo er op gedaan!)

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• Vorkie
  • Niet online
oops...vergeten...die site was anders >:)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 22:05 schreef ImPrEzA het volgende:

[..]

Onze jongen heeft het WEL over de Video-in, die zit aan de voorkant.
Je kan gewoon je 'normale' videocamera (Hi8) aansluiten met een Cinch-kabel (gele plugjes: video-uit camera en video-in frontpanel pc). Dan laat WinDVR meteen de beelden zien... Werkt echt lekker! Ik heb ervaring... sinds afgelopen woensdag!
Welke kabels heb ik nodig voor mijn video-out en welke heb ik nodig voor mijn video-in?

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Op zondag 25 november 2001 23:05 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:

[..]

Welke kabels heb ik nodig voor mijn video-out en welke heb ik nodig voor mijn video-in?
Voor de video-out (tv-out) ben je een kabel nodig met aan de ene kant een Cinch(tulp)-plug voor videosignaal (normaal geel) en aan de andere kant een Scart-plug die in je tv kan.

Voor video-in ben je een kabel nodig met aan beide uiteinden zo'n gele Cinch-plug die je aan de ene kant in je camera doet en aan de andere kant in de video-in.

ik hoop dat het zo beetje duidelijk is...

• Sneak[3G]
Is er niemand die de nieuwe Aldi pc heeft en hier een paar 3dmark2000 benchmarks wil neerzetten?

Verwijderd

Volgens mij kun je beter wachten op de volgende aanbieding van de Aldi. Waarschijnlijk een AMD-systeem. Hopelijk (weer) met Asus moederbord en DDR-geheugen.

Met deze config heb je niets aan zo'n snelle processor (processor iets van 3x zo snel dan geheugen aankan).

Soms hebben ze op de duitse versie van aldi (www.aldi.de) ook wel leuke aanbiedingen.

:Z ff paar maanden wachten dus...:Z

Verwijderd

laat maar :Z

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 15:32 schreef klaas_h het volgende:
Volgens mij kun je beter wachten op de volgende aanbieding van de Aldi. Waarschijnlijk een AMD-systeem. Hopelijk (weer) met Asus moederbord en DDR-geheugen.

Met deze config heb je niets aan zo'n snelle processor (processor iets van 3x zo snel dan geheugen aankan).

Soms hebben ze op de duitse versie van aldi (www.aldi.de) ook wel leuke aanbiedingen.

:Z ff paar maanden wachten dus...:Z
Of gewoon een andere MOBO met RIMM en een Geluidskaart voor dit systeem kopen

• Sneak[3G]
ik heb de 21.83 drivers erop gezet en de aldi pc haalt nu een score van 5536 in 3dmark2001!

Verwijderd

gewoon een andere MOBO met RIMM en een Geluidskaart voor dit systeem kopen
Zou dat nou echt merkbaar schelen om in plaats van sdram rimm geheugen op die p4 te gooien? Zo ja dan heeft Medion toch wel een blundertje begaan denk ik. Waarom hebben ze niet gelijk een een rimm-geschikt moederboard erin gegooid?
Kost dat veel meer?

• Sangurash
  • Laatst online: 01-07 17:49

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

3dmarks 2001 score 5800 op aldi pc bij een kameraad nadat ik de nieuwe video drivers erop gegooid had :D

Uw SAP specialist

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 16:57 schreef bbarten81 het volgende:
ik heb de 21.83 drivers erop gezet en de aldi pc haalt nu een score van 5536 in 3dmark2001!
Nou ik heb een Athlon XP 1600+ met gf3 (gewoon, dus iets betere kaart) en ik haal dus wel ff een hogere score (rond 6800) terwijl je zou verwachten dat een 1,8 ghz pentium toch wel iets sneller zou moeten zijn. Ok deze pc is dan stukkie goedkoper maar qua snelheid valt het nog tegen. Trouwens, met die drivers klopt, de 21.83 drivers zijn een STUK sneller. Eerst had ik ook maar 5400 ofzo zonder die drivers, scheelt nog een heel eind. Raar dat die computerwinkels er dat er niet opzetten bij de installatie.

Maar ja, Aldi-PC is wel goed maar was toffer geweest asset een AMD was met DDR ram, altijd nog beter dan SDRAM.

Verwijderd

Weet iemand welke socket deze P4 heeft.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 10:49 schreef StRiFe het volgende:
Weet iemand welke socket deze P4 heeft.
Ja, socket 478

• Dr.Dokter
Update over de video in:
Ik heb een system restore (koopstaat) gedaan en dan doet de video in het gewoon. Toch vreemd dat er nergens documentatie over te vinden is.

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
Ja ja Het is weer zover
Aldi scoort morgen weer een keer.

Ditmaal met een 2.66 mhz. P4 machine.

Dus weer massaal kopen ?? :+ :+ :+

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Marinus-Roro
Oja, was vergeten de prijs te noemen.

1250 eurotjes - echter wel zonder beeldscherm.

overigens is hij in duitsland 50 euro goedkoper.
zelfde berijf / zelfde machine / zelfde EEG groep.

wellicht iets voor de regering :-)
wie dit laatste uit kan leggen kan beginnen.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

milieuheffing en btw zullen niet in elk land hetzelfde zijn

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Marinus-Roro schreef op 19 November 2002 @ 21:37:
Ja ja Het is weer zover

Nu vraag ik me toch echt af of je dit topic wel gelezen hebt (misschien zelfs niet eens de volledige titel?) 8)7

/off topic Tretorn???? Dunlop Max TP roeleren! (weet er nix van, werk er alleen maar 8) )

Verwijderd

Marinus-Roro schreef op 19 november 2002 @ 21:37:
Ja ja Het is weer zover

Ik zal er zijn :) Mijn oude drol, zie sig., is aan vervangen toe :)

• Marinus-Roro
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook.
Maar hij komt toch echt de 20e november 2002 in de winkel.

Maar als je dan de folder een beetje bekijkt is er geen Diskette station meer
aanwezig?? er is volgens mij ook gewoon geen plaats meer om hem in de kast
in te bouwen. Geeft dit evt. problemen voor de toekomst ??
anders een externe inbouwen. Zal dan de enige oplossing zijn.
Maar die zijn A - niet zo regulier leverbaar en B - dan heb je weer
een losse driver op je bureau staan. En dat is nu net weer niet de
bedoeling.

Verwijderd

Marinus-Roro schreef op 19 november 2002 @ 22:14:
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook.
Maar hij komt toch echt de 20e november 2002 in de winkel.

Maar als je dan de folder een beetje bekijkt is er geen Diskette station meer
aanwezig?? er is volgens mij ook gewoon geen plaats meer om hem in de kast
in te bouwen. Geeft dit evt. problemen voor de toekomst ??
anders een externe inbouwen. Zal dan de enige oplossing zijn.
Maar die zijn A - niet zo regulier leverbaar en B - dan heb je weer
een losse driver op je bureau staan. En dat is nu net weer niet de
bedoeling.
Effe opletten: die 21 november had betrekking op 2001 :o

Er zit geen floppy drive in en er is geen mogelijk om die in te bouwen. Maar heb je die nog wel echt nodig ? Zo ja, dan is dit één van de alternatieven: http://www.tdk.com/drives/floppy.html
Of gewoon je netwerk gebruiken natuurlijk..
:P

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

uit de pc-welt test:
Zur Erweiterbarkeit (Note 1,3):
In den PC passen noch 1 Speichermodul, 2 Laufwerke und 2 PCI-Karten.
Positiv: Die vielen Schnittstellen lassen kaum Wünsche offen.
So bietet der Multimedia-Front-Einschub neben Sound-, Firewire- und USB-Anschlüssen auch Leseschächte für 4 Speicherkarten-Typen (Compact-Flash, SD/MMC, Memory Stick und Smartmedia).

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• DaOverclocker
  • Laatst online: 07-07 16:09

DaOverclocker

Overclocker for life...

Waarom lopen er nou twee draadjes over die nieuwe aldi pc? lekker irritant!

systeem specs

Verwijderd

waarom is deze weer omhoog geschopt? zie startdatum van topic :?

Verwijderd

Jah een beetje erg oud :?

• digital8
  • Laatst online: 05-01 10:52
Dit is iig de nieuwe Aldi PC volgens ZDNet...
De Aldi Titanium MD8000 is zeer volledig uitgerust. Onder de motorkap vinden we een Pentium 4 2,66 met 533 MHz FSB - de bus vooraan, zoals Aldi het zelf noemt - met 256 MB DDR-merkgeheugen op 333 MHz. De gebruikte chipset komt van SiS. Het moederbord zelf is een minimalistisch model met drie PCI-sleuven en plaats voor twee geheugenstaafjes.
Intern...
*naamloos* GeForce 4 Ti4200 AGP 8x 128MbDDR
*naamloos* TV Tuner
*naamloos* 16x DVD player
*naamloos* 10/100 Netwerk
Seagate 120Gig. HDD 7200rpm
Sony CD-RW 40x/12x/48x

Software...
WindowsXP Home
Works Suite 2002
AutoRoute 2002
MusicMatch
Nero Burning Rom

http://www.zdnet.nl/rev.cfm?id=22748&mxp=28##shot

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.nl/images/nw0211/021120_aldi1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.nl/images/nw0211/021120_aldi3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.nl/images/nw0211/021120_aldi2.jpg

Voor 1249 Euro...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 23:03:
[...]

Effe opletten: die 21 november had betrekking op 2001 :o

Er zit geen floppy drive in en er is geen mogelijk om die in te bouwen. Maar heb je die nog wel echt nodig ? Zo ja, dan is dit één van de alternatieven: http://www.tdk.com/drives/floppy.html
Of gewoon je netwerk gebruiken natuurlijk..
:P
Floppy drive is gewoon in te bouwen. Er is een ruimte onder de aansluitingen aan de voorzijde.

Vandaag peeceetje gehaald, diskette station ingebouwd, 256MB geheugen bijgeprikt, ge-upgrade naar XP Pro en draaien als een zonnetje :)

• Xu
  • Laatst online: 29-04-2025

Xu

en wat voor score haal je met 3d mark 2001se?? :P die geforce lijkt me wel lekker(8x agp.. heb mobo met 8x agp :D)

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
ik vind em zeer net, hier toch maar niet gehaald, was voor pa van huisgenoot en die wou iets minder besteden, heeft ook niet zo'n snelle pc nodig....

die monitoren zijn ook interessant!

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zijn er al tweakers die wat benchmarks hebben gedraaid? Ben zeer benieuwd. Heb zelf nog de 1 Ghz van de Aldi.. draai er Linux op en ben zeer tevreden :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Xu schreef op 20 november 2002 @ 23:14:
en wat voor score haal je met 3d mark 2001se?? :P die geforce lijkt me wel lekker(8x agp.. heb mobo met 8x agp :D)
Ik heb net 3d mark 2001 SE gedraaid: 9732 kwam eruit :)

Dit was dus met de originele configuratie zonder extra RAM of wat dan ook.

• jevn
  • Niet online
Wat is dat: 3d mark 2001 SE? Een progje ofzo?

Verwijderd

??? doe je nou alsof of weet je dat echt niet??
dat is een benchmark, een soort progje die allerlei verschillende taken die een normale gebruiker zoal uitvoert snel achter elkaar doet, en vervolgens uitrekent hoe snel dat is gegaan. hoe meer punten hoe beter. 3d mark is bedoeld om te kijken hoe goed de pc is op grafisch 3d gebied. er zijn ook algemenere, de bekendste is sysmark. benchmarks zijn bedacht toen bleek dat de snelheid van de processor lang niet meer alles zei over de prestaties van een pc (laten we zeggen, vanaf de pentium ii). toen gingen ook de hd, ram, videokaart, etc, etc, etc meespelen

• jevn
  • Niet online
haha dit was een serieuze vraag. Bedankt voor het antwoord.

Verwijderd

jezus zeg. Zijn jullie allemaal KIEREWIET geworden of mis IK iets!??
Dit is gewoon een bagger systeem, en dat voor dus 2700 PIEK!?!??!
Echt VIJF keer te duur, miskoop van het jaar!

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

juist ja... onderbouwingen zijn ver te zoeken zie ik |:(

• jevn
  • Niet online
OK, ik daag je uit, tweak jij ff een systeempje dat aan dezelfde eisen voldoet voor minder geld!

Let dus wel op dat je dezelfde eisen eraan mag stellen, dus ook oa de service die super is naar mijn mening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 22:58:
jezus zeg. Zijn jullie allemaal KIEREWIET geworden of mis IK iets!??
Dit is gewoon een bagger systeem, en dat voor dus 2700 PIEK!?!??!
Echt VIJF keer te duur, miskoop van het jaar!
In verhouding tot pc zaken is de aldi bijna altijd goedkoper hoor :+

• jevn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 November 2002 @ 23:20:
[...]

In verhouding tot pc zaken is de aldi bijna altijd goedkoper hoor :+
Sterker nog: ik heb nog nergens een aanbieding gezien die die van de aldi evenaart.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:18
Letten jullie wel allemaal een beetje op de frontpage. Hier een link waarin bewezen word dat het allemaal niet veel voorsteld dit keer. Jammer voor de aldi fanboys vrees ik, maar voor degenen die hem toch al hebben aangeschaft. Veel plezier ermee!!! :P

nieuws: Nieuwste aanbieding van de Aldi getest

• Twynn
  • Laatst online: 07-07 15:29
Mjah, waarom dit oude topic eigenlijk?
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.