Toon posts:

Aldi PC vanaf 21 november

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.622 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Die modem is een robotics; al dan niet met een medion stickertje erover of niet.

En voor de zekerheid; videokaart toch niet onboard he?!!

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 17:32 schreef Robin201 het volgende:
Best wel mooi pctje
ik vind het ook een mooi pc'tje en ben zeer tevreden met mijn pc die ik nu heb (kwam ook van de aldi) was erg goedkoop toen en erg snel en stabiel
maar ook voor 1683,- zelf te bouwen.
bij mycom
Ik vind het wel vreemd dat je zegt dat je hem voor 1690 bij mycom.nl kan krijgen want toen ik hem daar ging "bestellen"(dus ongeveer dezelfde onderdelen kiezen) kwam ik op meer dan 4000,- uit dus ik denk niet dat 1690,- haalbaar is :?

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
maar uhh heb je wel p4s met sd ram? ?? :? ik dacht dat ze alleen met Rambus konden?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Mij lijkt het wel een lachuh pc'tje...

• Nariman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01-2024
Op dinsdag 13 november 2001 17:54 schreef CrashOne het volgende:

[..]

Niet slecht toch?
FF een vraagje?

Weet iemand toevallig wat voor een hardeschijf erin zit? een 5400 rpm of een 7200. *D

• Nariman
  • Laatst online: 31-01-2024
Op donderdag 15 november 2001 15:23 schreef DKtje het volgende:

[..]

Lidl had wel een flat CRT samsung 19" .25 voor 700 piek :)
Hi, zou mij willen vertellen hoe en waar ik zo'n monitor kan kopen?

TNX *D

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

In de aanbieding op de site hebben ze het over "spits technologie" :?
(over de PC)

What the hell is dat nou weer :? :P

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 21:54 schreef brammus het volgende:
In de aanbieding op de site hebben ze het over "spits technologie" :?
(over de PC)

What the hell is dat nou weer :? :P
ken je dat niet :? :P
das de nieuwste technologie :P
net zoals bij shampoo de vitamines die erin zitten kortom onzin praat :? :+

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een herinnnering: ALDI=duits. En bij ALDI Nederland kunnen ze veel vertalen, maar dat Spitz top betekent wisten ze niet. :+
Het is dus toptechnologie voor een klein prijsje.

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 22:19

gpex

Pex voor intimi

Je kan een foto zien op http://www.aldi.nl.
Kies dan voor de link Netherlands en daarna voor 'Aldi Actueel'.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Tinman
  • Laatst online: 06-07 18:18
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILD01.JPG

Pentium 4, 1800 MHz MultiMedia Internet entertainment PC

Beleef thuis de digitale bioscoop
CD branden online surfen
spelen leren
Intel(r) Pentium(r) 4 processor
1,8 GHz klokfrequentie
400 MHz Front Side Bus
256 Second Level Cache
Medion Moederboard met
3 PCI-sleuven
Grafische kaart uitbreidbaar
met AGP 4x sleuf
TV OUT & VIDEO IN
brengt de DVD-video belevenis
op uw televisiescherm
(gemakkelijk aansluiten aan de TV)
Nieuwe GeForce 3Ti 200
grafische kaart
met spitstechnologie
64 MB DDR dubbele datasnelheid
SDRAM AGP 4x
Sony CD brander 16 x 10 x 40 x
Incl.Nero Burning Rom OEM-versie
(De professionele software voor
het maken van eigen CD-rom's)
DVD-ROM 16x
Seagate 80 GB harde schijf
Ultra ATA 100 interface
Samsung 256 MB PC 133 SD-Ram
werkgeheugen (1 module,
max werkgeheugen 1 GB)
Firewire/IEEE 1394
1 x front, 2 x achterzijde
6-kanaal Audio-controller
voor AC-3 5.1 audio
Netwerkcontroller on board
Ethernet 10/100 Mbit
4 x USB (2 front,
2 USB aan de achterzijde)
front audio/video-in,
1 x frontmicrofoon in
Medion 56 K V90 PCI data-fax-modem
incl. faxsoftware (OEM versie)
en telefoonleiding
Sony 3,5' Diskdrive
Wheelmuis incl. pad OEM versie
Medion PS/2 toetsenbord
met Multimedia HotKeys
Multimedia Luidsprekers

:)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 17:24

markvt

Peppi Cola

Op zaterdag 17 november 2001 17:46 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Hallo, was dat beledigend bedoelt ofzo, ik werk bij de groenten (albert heijn) en ik weet toch wel redelijk iets af van computers (dacht ik). verander maar naar kassa ****.
ik werk bij de A&P aan de kassa, en ik weet er toch redelijk wat van, verander maar in vulploeg ****

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt

markvt

Peppi Cola

ik heb hier nu een 19" beeldscherm van ze staan, is wel grappig :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 10:32 schreef markvt het volgende:
ik heb hier nu een 19" beeldscherm van ze staan, is wel grappig :)
Betekent dat de kwaliteit ook goed is?

Verwijderd

Op zaterdag 17 november 2001 21:25 schreef Nariman het volgende:

[..]

FF een vraagje?

Weet iemand toevallig wat voor een hardeschijf erin zit? een 5400 rpm of een 7200. *D
80 Gig 5400, anders is er nog niet, dacht ik.

Monitor=0.26 dpi Dus..........

Verwijderd

Inkoopafdeling van de Aldi is gewoon super! Ze persen hun leveranciers gigantisch uit, maar ja dat komt de consument alleen maar ten goede.

Het is inderdaad geen tweakersbak, maar ik vind de specs aanzienlijk bter dan een vobis of dynabyte systeem. En dat worden toch computerwinkels genoemd.....

Ben benieuwd of een dergelijk systeem wel echt iets is voor de ALDI klanten, ik bedoel de eerste systemen van de Aldi lagen rond de Fl 2000 piek. Je hebt toch met een klantenkring te maken die veelal niet al te vermogend is. Dit is geen flame richting iemand of watookmaar.

Publiek bij de Ah is wat meer vermogend, daar zie ik eerder een systeem van ongeveer 3000 piek staan.

Wat me echt opvalt is dat de systemen van de Aldi binnen enkele dagen (soms uren) zijn uitverkocht. Naar mijn gevoel gaan de PC's van de AH lang zo snel niet de deur uit....

• Lamborghini
  • Laatst online: 08-06-2022
Die beeldschermen hebben een flatscreen beeldbuis. Wat is het verschil met een gewonen beeldbuis dan? Dat je scherm niet meer zo diep is, of dat de voorkant van je scherm plat is en niet een beetje rond loopt?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:38
Op zondag 18 november 2001 12:09 schreef Lamborghini het volgende:
Die beeldschermen hebben een flatscreen beeldbuis. Wat is het verschil met een gewonen beeldbuis dan? Dat je scherm niet meer zo diep is, of dat de voorkant van je scherm plat is en niet een beetje rond loopt?
hij loopt een HEEL klein beetje rond.....

Ikzelf vind het dan niet de moeite..minimaal 101% vlak :P

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op zondag 18 november 2001 10:45 schreef HansLinkSite het volgende:

[..]

80 Gig 5400, anders is er nog niet, dacht ik.

Monitor=0.26 dpi Dus..........
jawel hoor, ik heb een WD 80GB 7200 ata 100 schijfje :)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 12:25 schreef Petergr het volgende:

[..]

jawel hoor, ik heb een WD 80GB 7200 ata 100 schijfje :)
En een 10BG schijf. En hoeveel mag dat dan wel niet zijn? :)

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 12:00
hmm...er staat nergens iets bij over USB, das toch best wel lullig als je een digitale camera hebt op USB. En een fire-wire kable te kopen is nu ook niet meteen het goedkoopste :*

Ik zou hem iig niet kopen hoor, ik heb al een goeie :Y)

edit:

Ik had de plaatjes nog niet gezien |:(

Verwijderd

Ik heb een korte tijd een Aldi peeceetje gehad (1 jaar geleden) en ik had na twee weken al een kapot geheugen......nu wil ik aan de hand van mijn slechte ervaring niet beweren dat alle peecees van aldi bagger zijn maar ik had voor 300,- meer een beter zelfbouwsysteem met een iets kleinere HD en een betere videokaart.......dat van de snelle garantie klopt ook niet echt want in geval van reparatie was ik 'm 3 weken kwijt geweest.......maar een goed smoesje bedacht en 'm teruggebracht.Gellukkig kreeg ik geld terug en geen tegoedbonnen (ik heb er by the way niet mee lopen klooien want het was mijn eerste peecee).

Verwijderd

Het is een leuke pc. Alleen hadden ze de configuratie wat beter moeten afstemmen. Dat pc133 haalt natuurlijk de prestaties danig naar beneden.

Zelf een p!!! 1000 van de Aldi en een 19" mon.
Bij het aanzetten duurt het ff voor het hele beeld zichtbaar is. :'( De taskbar staat niet helemaal op het scherm.

Duurt +/- 5 min en dan is alles weer zichtbaar

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:38

Keida

dr.

ff iets anders, misschien beetje off topic, maar goed het gaat over de Aldi...
Dit staat (waarschijnlijk) al een aantal jaar op onze wc deur, heb ik ff ingescanned, sorry voor de kwaliteit, maar het is te lezen, vond het wel grappig.

http://www.geocities.com/redkef/aldi4.htm

blijkt maar weer dat alle soorten mensen er naar toe gaan, dus waarom zouden wij niet?

IJsdikte op de Elfstedentocht

• Kippenijzer
  • Laatst online: 29-06 07:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Is die modem nou idd gewoon onboard? Net als de firewire? Want op de plaat aan de achterkant zitten 2x firewire en de modem op 1 plaat...

Dus je kunt dan nog wel fijn alle 3 pci sloten vrijj hebben omdat alles verder onboard zit, maar je heb wel 1 van je pci slotplaten bezet met die modem/firewire...

Verwijderd

Vindt het wel een aardig systeempje, maar er zijn wel een paar dingen vaag:
MOBO merk ?? (toch behoorlijk belangrijk)
HDD, 5400 of 7200 rpm.
Weet iemand hier iets meer over?

Betr. de SDRAM, ja dat is een keuze voor de lagere prijs. Trekt wel de presatatie van de P4 omlaag. Maar met een P4 1,8 kun je dan nog aardig wat leuks doen lijkt mij.

• J0YR1D3R
  • Niet online
Mobo=MSI
http://www.hardwareinfo.net/nieuws.php?id=958
Enne, dat van die schijven weet ik niet. Destijds zat er in mijn P3-667 een 7200 rpm Seagate.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:17
Medion gebruikt voor haar pc's op haar website ook 80 GB HDs van seagate (ST380020A) dit zijn 5400rpm schijven helaas.
www.medion.de

Verwijderd

Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar:

- het type moederbord van MSI :?
- het type socket (423 of 478) Ik denk zelf 423 :?
- Zoals Kippenijzer al zegt, heb je dan nog maar 2 PCI sloten vrij ? :(

Tot nu toe weten we de volgende dingen dus al :

Processor : Intel Pentium 4 processor 1,8 GHz

Moederbord : MSI met 3 PCI-sleuven

Grafische kaart : nVidia GeForce 3Ti 200 / 64 MB grafische kaart met TV OUT & VIDEO IN

Brander : Sony 16 x 10 x 40 x

DVD-speler : 16x

HDD : Seagate 80 GB (ST380020A) Ultra ATA 100 / 5400RPM

Geheugen : Samsung 256 MB PC 133 SDRAM

Netwerk : Onboard Ethernet 10/100 Mbit

Geluid : Onboard

Modem : Medion 56 K V90 PCI data-fax-modem

FDD : Sony 3,5' Diskdrive

Muis : Wheelmuis incl. pad OEM versie

Toetsenbord : Medion PS/2 toetsenbord met Multimedia HotKeys

Speakers : Medion Multimedia Luidsprekers

Software : Windows XP Home Edition / Nero Burning Rom OEM / Microsoft WorksSuite 2001 OEM / WinCinema, WinDVR, WinCoder, WinProducer en WinRip OEM versie's

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 09:50
Op zondag 18 november 2001 19:54 schreef Kippenijzer het volgende:
Is die modem nou idd gewoon onboard? Net als de firewire? Want op de plaat aan de achterkant zitten 2x firewire en de modem op 1 plaat...

Dus je kunt dan nog wel fijn alle 3 pci sloten vrijj hebben omdat alles verder onboard zit, maar je heb wel 1 van je pci slotplaten bezet met die modem/firewire...
Nee de firewire/modem is een geintegreerde kaart. Die zit in een blauw pci slot. Daarnaast heb je nog 2 vrije pci sloten. Dus in totaal 3 en niet 3 vrij zoals ik hier lees.

Frostie

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

• J0YR1D3R
  • Niet online
Type socket is hoogstwaarschijnlijk een 478 aangezien een 423 geen RDRAM aan kan dacht ik. Het moederbord is van MSI en die staat waarschijnlijk niet op de site. Heb zelfeff gekeken. Mijn moederbord staat er ook niet op. Ik heb zelf een MSI-6318 en die bestaat niet volgens de site.

Verwijderd

Opzich vind ik dit wel een mooi pc-tje. Ik voel me helemaal weer uitgedaagd om deze te kopen. (Ik heb net mijn vorige aldi brak ding verkocht.) Nu de vraag geef eens een goede reden om het niet te doen.
Is het toevallig niet stiekem deze mobo: MSI 645 ultra http://www.tweakers.net/nieuws/19212?highlight=intel Is het eventueel mogelijk om het geheugen te veranderen? Als ik mij niet vergis is dit namelijk die nieuwe intel chipset die i845 PC133 http://www.tweakers.net/nieuws/19028?highlight=intel

Zoja dan is het erg sweet O+

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor meer info zie ook:

http://www.heise.de/newsticker/data/ciw-16.11.01-000/

Daar zijn ze onder andere aan de informatie gekomen dat het een i845 chipset is...

Op de Duitse Aldi site staat ook nog wat info, maar dat is in grote lijnen gewoon hetzelfde:

http://www.aldi-nord.de/OFFER_D/home.htm

greetz,

Ruben

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 12:10 schreef Matrix het volgende:
zou 't deze kunnen zijn?
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850_MS6385.htm
Nee dat kan niet, zoals je ziet gaat dat moederbord om een een 850m (deze support geen pc 133) Dus helaas.

*evil minded* woensdag naar de aldi lopen. Met een onbewuste koper afspreken dat hij je geheugen simmetje van je overkoopt omdat dat toch veel beter is voor de snelheid van winXP en daarna zelf beter geheugen erin stoppen. Wat mij overigens opvalt is dat www.completer.com gebruik maakt van hetzelfde geheugen.

• Frostie
Op maandag 19 november 2001 12:10 schreef Matrix het volgende:
zou 't deze kunnen zijn?
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850_MS6385.htmLaat maar geen SDRAM
deze dan?
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6532
Die dingen zijn gewoon speciaal gemaakt voor medion. Dat houdt ook in dat je voor bios updates e.d. op hun bent aangwezen en dat er dus niet een type nummer aanhangt. Het zal ongetwijfeld door MSI zijn gemaakt aangezien Medion daar laatst een miljoen mobo's had besteld. Verder is zelfs intern de info over dit bord niet meer dan het is een medion 2001 dus het bord kan hoogstens op een bestaand msi bord lijken maar niets meer dan dat.

Frostie

(die dus zaterdag met die pc heeft mogen spelen)

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:11 schreef Frostie het volgende:

[..]

Die dingen zijn gewoon speciaal gemaakt voor medion. Dat houdt ook in dat je voor bios updates e.d. op hun bent aangwezen en dat er dus niet een type nummer aanhangt. Het zal ongetwijfeld door MSI zijn gemaakt aangezien Medion daar laatst een miljoen mobo's had besteld. Verder is zelfs intern de info over dit bord niet meer dan het is een medion 2001 dus het bord kan hoogstens op een bestaand msi bord lijken maar niets meer dan dat.

Frostie

(die dus zaterdag met die pc heeft mogen spelen)
Ennn??? Ik bedoel, hoe is hij? Is hij snel is hij stabiel, is hij mooi etc? Nee okay zonder dollen, je hebt er al op zitten spelen, maar hoe beviel hij? Ik heb enorm mijn twijfels over het geheugen, maar ik zie dat geheugen overal terugkomen in de meeste winkels gebruiken ze momenteel hetzelfde, dus zo slecht kan het toch niet zijn dan, toch?

En het geluid? (Fans etc) Of kan ik binnenkort niet meer slapen als ik dit speeltje koop.

Verwijderd

Volgens mij is dit echt zo'n bij elkaar geraapt zootje pctje...

Er zal op zich wel goed spul inzitten. Maar om nou te zeggen dat alles op elkaar is afgestemd?
NOPE.

Volgens mij krijg je bij de eerste hardware-uitbreiding meteen allerlei conflicten...

En een beetje van Maggy zullen we maar zeggen...

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:35 schreef speedysplaza het volgende:

Er zal op zich wel goed spul inzitten. Maar om nou te zeggen dat alles op elkaar is afgestemd?
NOPE.

Volgens mij krijg je bij de eerste hardware-uitbreiding meteen allerlei conflicten...

Wat nou op elkaar afgestemd als je een andere mobo zou kopen met eventueel RIMM en een geluidskaart. Dan heb je volgens mij toch wel een leuke PC

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:35 schreef speedysplaza het volgende:

NOPE.

Vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Je moet maar zo denken, je koopt een kast vol met spullen en je maakt er zelf iets leuks van. :9

Verwijderd

Het begint al met de windows die erop staat....nu was het vorig jaar bij mij zo dat er een zeer vervelende Compuserve gesponsorde windows ME opstond.....bij het opstarten kwam er standaard 5 min. Compuserve propaganda uit.Ik wilde er een andere windows opzetten maar halverwege de install hield ie 't voor gezien.....dus verplicht Compuserve kijken......dit verpestte het echt.:(

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:46 schreef Ganymedus het volgende:

[..]

Vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Je moet maar zo denken, je koopt een kast vol met spullen en je maakt er zelf iets leuks van. :9
KIJK DAAR HEB JE HELEMAAL GELIJK IN. *D:)*D:)*D:)*D:)*D:)

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 19 november 2001 13:47 schreef AAtuSSS het volgende:
Het begint al met de windows die erop staat....nu was het vorig jaar bij mij zo dat er een zeer vervelende Compuserve gesponsorde windows ME opstond.....bij het opstarten kwam er standaard 5 min. Compuserve propaganda uit.Ik wilde er een andere windows opzetten maar halverwege de install hield ie 't voor gezien.....dus verplicht Compuserve kijken......dit verpestte het echt.:(
|:( |:(

Het eerste wat ik deed met mijn P3 1Ghz van de Aldi was format c en fdisken ....

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:46 schreef Ganymedus het volgende:

[..]

Of je koopt gewoon in 1 keer de juiste spullen die je nodig hebt en je bent nog goedkoper uit!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Op maandag 19 november 2001 13:55 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Of je koopt gewoon in 1 keer de juiste spullen die je nodig hebt en je bent nog goedkoper uit!
Okee, kom NU maar ff met een vergelijkbaar zelf samengesteld P4 systeem dat aanzienlijk goedkoper is!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:55 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Via de pricewatch zeker voor ieder onderdeel de goedkoopste winkel uizoeken zeker en op laten sturen ben je nog honderden guldens verzend en rembours kosten kwijt of liters benzine omdat je half nederland moet afrijden. :Z

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 13:58 schreef Undertaker2 het volgende:

[..]

Okee, kom NU maar ff met een vergelijkbaar zelf samengesteld P4 systeem dat aanzienlijk goedkoper is!
Zoek maar bij elkaar op tweakers, dan vind je vanzelf wel iets.

Stel dat je toevallig die onderdelen moet hebben die er nu inzitten dan kun je dit ALDI systeem kopen, maar als je wat anders wil dan kijk ik meteen naar een eigen bouw systeempje.

Een exact vergelijkbaar systeem zul je dus niet voor die prijs vinden, maar als je nu eenmaal redelijk wat onderdelen gaat aanpassen zul je goedkoper uit zijn met een ander systeem.

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 14:02 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Zoek maar bij elkaar op tweakers, dan vind je vanzelf wel iets.

Stel dat je toevallig die onderdelen moet hebben die er nu inzitten dan kun je dit ALDI systeem kopen, maar als je wat anders wil dan kijk ik meteen naar een eigen bouw systeempje.

Een exact vergelijkbaar systeem zul je dus niet voor die prijs vinden, maar als je nu eenmaal redelijk wat onderdelen gaat aanpassen zul je goedkoper uit zijn met een ander systeem.
Kijk dat is wel zo. Maar opzich als ik dit systeem zou kopen zou ik waarschijnlijk maar twee dingen veranderen, meer geheugen en eventueel een andere mobo, meer niet. De vraag is natuurlijk of die mobo mij dan veel gaat kosten, zo niet, dan gaat er alleen een hoop extra geheugen in, ohja en natuurlijk een optical 8-) muisje en draadloos toetsenbord oid, maar dat is bijzaak.

• Frostie
Op maandag 19 november 2001 13:29 schreef Ganymedus het volgende:

[..]

Ennn??? Ik bedoel, hoe is hij? Is hij snel is hij stabiel, is hij mooi etc? Nee okay zonder dollen, je hebt er al op zitten spelen, maar hoe beviel hij? Ik heb enorm mijn twijfels over het geheugen, maar ik zie dat geheugen overal terugkomen in de meeste winkels gebruiken ze momenteel hetzelfde, dus zo slecht kan het toch niet zijn dan, toch?

En het geluid? (Fans etc) Of kan ik binnenkort niet meer slapen als ik dit speeltje koop.
Ja snel wat moet ik daar over zeggen ik had op het moment geen benchmark progje bij me dus dat was een beetje jammer. Verder viel me wel op dat hij behoorlijk stil was. Het geheugen staat standaard op 333 maar 222 was volgens mij geen enkel probleem (ik heb xp iig niet zien crashen). Morgenavond zal ik wel even benchmarkjes draaien.

Frostie

Verwijderd

Ahh mooi dus hij is waarschijnlijk een stuk stiller dan de p3 1ghz die ze voorheen hadden, dat wordt weer :z voor mij. :)
Die benchmarks, wanneer post je die? Morgenavond of woensdag middag? :)

Ik hoop dat je ze iets eerder hebt, kan het niet vanavond of morgenochtend zijn? * Ganymedus is erg veel eisend, ik weet het.

Verwijderd

Hmm is de topic soms een beetje doodgebloed?

• Frostie
Op maandag 19 november 2001 15:10 schreef Ganymedus het volgende:
Ahh mooi dus hij is waarschijnlijk een stuk stiller dan de p3 1ghz die ze voorheen hadden, dat wordt weer :z voor mij. :)
Die benchmarks, wanneer post je die? Morgenavond of woensdag middag? :)

Ik hoop dat je ze iets eerder hebt, kan het niet vanavond of morgenochtend zijn? * Ganymedus is erg veel eisend, ik weet het.
Ik zou ze graag eerder posten maar ik ben pas morgenavond op mijn werk dus kan ik dan pas die benchmark draaien. Post ik ze dus morgenavond rond een uurtje of 11 wel.

• Turmoil
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08-2024
Dit zou wel eens heel goed de Medion-PC Titanium MD 3000 kunnen zijn.
Hier de antwoorden op al jullie vragen:
Processor: Intel P4 1,8 GHz
Geheugen: 256 MB SDRAM PC 133
Geheugen uitbreidbaar tot: 1 GB (2SDRAM)
DVD: Artec DHI-G40 (16x DVD/40x CD)
Brander: Sony CRX1611 (16x/10x/40x CD-RW)
Modem bzw. ISDN-Gerät: Creatix HAM 1394 (wahlweise ISDN-Karte) (???)
HD: Seagate ST380020A (UDMA-100/5400 rpm)
Slots: 3 PCI, 1 AGP
Videokaart: MSI MS-8838 (Nvidia Geforce 3 TI-200; 64 MB DDR-SDRAM)
Max. resolutie (32 bit kleur(?),85Hz): 1600 x 1200
Geluidskaart: C-Media CMI8738/C3DX (on board)
Voeding: Fortron Source FSP 250-60GTA (250 Watt)
Cache: 32 KB (level 1) 7256 KB (level 2)
Moederbord: Medion MSI (UDMA-100)
Chipset/BIOS: Intel 845/Award
Toetsenbord: Chicony KB-9908
Afmetingen: 17,8 cm x 36,5 cm 41,2 cm (bxhxd)

zo ongeveer vertaald door mij *D
Bron: http://www.medion.de/test/computer_bild/bericht_011119.html

Wordt er trouwens een Engelse of een Nederlandse WinXP meegeleverd (of een Duitse?); hoe zat dat bij eerdere ALDI computers?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Turmoil het volgende:
[allemaal specs]

Wordt er trouwens een Engelse of een Nederlandse WinXP meegeleverd (of een Duitse?); hoe zat dat bij eerdere ALDI computers?
Lijkt me toch echt wel dat het de NL versie is...

• J0YR1D3R
  • Niet online
Heb de P-3 667 versie en daar zat gewoon een Win 98 2nd Edition NL bij. Geen upgrade ofzo, gewoon de volledige versie. Aldi is tenminste niet zo dat ze alleen windows op een restore cd leveren, maar ook nog eens apart. :Y)

Verwijderd

Ben echt wel heel benieuwd naar de prestaties van dit systeem... vind het niet duur afgaande op de specs :9

• Frostie
Op maandag 19 november 2001 21:17 schreef J0YR1D3R het volgende:
Heb de P-3 667 versie en daar zat gewoon een Win 98 2nd Edition NL bij. Geen upgrade ofzo, gewoon de volledige versie. Aldi is tenminste niet zo dat ze alleen windows op een restore cd leveren, maar ook nog eens apart. :Y)
Dat is nu dus wel zo. Je krijgt die win XP home edition op een restore cd en niet los als full version erbij.

Frostie

Verwijderd

Het leuke van die restore cd's is dat je vaak ook het OS er vanaf kan rippen en als full install cd kunt gebruiken.
Een nadeel van een Aldi pc, de drivers update en bios update van bijv. het moederbord, dat kun je niet zomaar ergens downloaden, dat vind ik wel jammer. Dus je moet eerst gaan uitzoeken wat voor moederbord erin zit en dan kijken of de drivers van de maker erop werken, zoniet, dan moet je weer alles opnieuw instellen. :'(

• Frostie
Op dinsdag 20 november 2001 08:14 schreef Ganymedus het volgende:

Een nadeel van een Aldi pc, de drivers update en bios update van bijv. het moederbord, dat kun je niet zomaar ergens downloaden, dat vind ik wel jammer.
Hmm vreemd op www.lifetec.nl (zij doen de support voor die systemen) staan de laatste drivers voor je hardware. Soms loont het om op www.gsc.be te kijken want zij doen de ondersteuning voor belgie en zijn soms iets eerder met bepaalde updates.

Frostie

Verwijderd

Ik wil deze PC kopen en lees veel negatieve reacties over met name het mobo en geheugen en de vrije sloten. Wat is het bezwaar voor de gewone gebruiker.
internetten en spellen bv MS Flight simulator 2000.

Kan het systeem gewoon in een netwerk met een andere PC op internet.

Is de brander geschikt voor CloneCD

En kan iemand vertellen wat de beste monitor is voor een dergelijke prijs, en wat is het verschil tussen 25 en 26 voor de gaatjesmaskers

• Pampers
  • Laatst online: 22-12-2021

Pampers

met plasgootje

Weet er iemand toevallig wat de openingstijden van de Aldi zijn??
Kan niks vinden op Aldi.nl

Tnhx

System specs PIII 500

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Turmoil het volgende:
Dit zou wel eens heel goed de Medion-PC Titanium MD 3000 kunnen zijn.
Turmoil, je heb helemaal gelijk het is de Titanium MD 3000, zie het artikel op de website van chip.de:

http://www.chip.de/news_stories/news_stories_8614888.html

En mocht er een van jullie nog in bezit zijn van het duitse bald 'Computer Bild'?? :? Daar schijnt namelijk een test in te staan van de laatste ALDI PC. Het enige wat ik als resultaat gevonden heb is:

Arbeitsgeschwindigkeit: Medion/Aldi 194.77%

Hoop dat dit iets was waar jullie wat aan hebben???

greetz,

Ruben

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 12:46
Om 9uur ga ik met auto en pinpas op stap. Dus binnenkort bij vraag en aanbod bij tweakers staat er weer een peeceetje bij (mijn oudeAfbeeldingslocatie: http://212.187.65.210/zwerfhond/smile6.gif).

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34

tomic

Smexylittlebabe!

Op woensdag 21 november 2001 07:31 schreef Dr.Dokter het volgende:
Om 9uur ga ik met auto en pinpas op stap. Dus binnenkort bij vraag en aanbod bij tweakers staat er weer een peeceetje bij (mijn oude[afbeelding]).

Toch maar een weblog?

Verwijderd

Tja ik zit nog steeds de overweging te maken of ik het nu wel of niet zal doen. Bij www.completer.nl hebben ze een AMD Athlon 1800xp die ietsjes duurder is, maar wel met 512 mb pc266 en een ati Radeon erin. Je moet dan enkel zelf nog de brander kopen etc. Dus je bent om en nabij de 3400 gulden kwijt voor dit systeem in amd uitvoering.

lastig lastig, ik voel me net een klein kind in een snoep winkel, wil ik nu dat rode glanzende snoepje of die dikke lange zwarte trek drop............... hmzzzz
Ohja Frostie, waar blijven die benchmarks nou.............

• Frostie
Op woensdag 21 november 2001 08:09 schreef Ganymedus het volgende:

Hmm ja sorry het zat niet mee. Gister duurde het allemaal een beetje lang en daardoor was er geen tijd maar om een fatsoenlijke test te draaien :/ Wel heeft ie op 800x600x32bit gedraaid en toen scoorde ie 5961 en dat is dus zoals het systeem wordt geleverd (qua drivers e.d.)

Frostie

Verwijderd

Hmm tja dat is idd wel redelijk. Probleem is een beetje dat ik nu op mijn werk zit en ik kan niet meer naar de aldi toe rijden, dus voor mij is die mogelijkheid niet meer aanwezig :(

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 08:09 schreef Ganymedus het volgende:
Tja ik zit nog steeds de overweging te maken of ik het nu wel of niet zal doen. Bij www.completer.nl hebben ze een AMD Athlon 1800xp die ietsjes duurder is, maar wel met 512 mb pc266 en een ati Radeon erin. Je moet dan enkel zelf nog de brander kopen etc. Dus je bent om en nabij de 3400 gulden kwijt voor dit systeem in amd uitvoering.

lastig lastig, ik voel me net een klein kind in een snoep winkel, wil ik nu dat rode glanzende snoepje of die dikke lange zwarte trek drop............... hmzzzz
Hier zit ook geen Beeldscherm bij. Dus je bent wel 3800 gulden kwijt.

Verwijderd

Ik heb hem nu thuis staan. Het was echt druk vertelde mijn vader (die heeft hem voor mij gehaald) er waren maar 10 schermen (5*19 inch en 5*17 inch), 25 pc's en meer dan 50 mensen.

Verwijderd

geen monitor dus......

mhwoa, das al minder.

Ik schroef ze liever zelg inmekaar :)

Verwijderd

Weet iemand al wel MSI moederboard het is :?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 09:55 schreef StRiFe het volgende:
Ik heb hem nu thuis staan. Het was echt druk vertelde mijn vader (die heeft hem voor mij gehaald) er waren maar 10 schermen (5*19 inch en 5*17 inch), 25 pc's en meer dan 50 mensen.

En? ervaringen

Verwijderd

Nee ik ben zelf aan het stagelopen. Dus ik ga vanavond ervaring op doen. :)

Verwijderd

Ik zit er nu achter en er is echt helemaal niets mis mee :D

Ik heb XP er meteen afgegooid en weer geinstalleerd want dat van compuserve sucks. Toen ging het installeren van de drivers erg mooi snel zonder een probleem !

Deze pc rulez :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:03 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Ik zit er nu achter en er is echt helemaal niets mis mee :D

Ik heb XP er meteen afgegooid en weer geinstalleerd want dat van compuserve sucks. Toen ging het installeren van de drivers erg mooi snel zonder een probleem !

Deze pc rulez :)
Kijk dat is mooi. Mijn vader heeft hem vanochtend voor me gehaald want ik moet werken dus ik heb hem nog nie gezien maar door zulke berichten krijg ik er onwijs zin in :)

Verwijderd

Het is ook een hele mooie stille pc!

Ik stond er vammorgen al om 7 uur bij de plaatselijke Aldi. Eerst was ik alleen en toen kwamen er nog eens 2 om half 8. Om kwart voor acht werd het ineens heel erg druk en om half negen stonden er 30 mensen :)

Maar alles is goed gekomen en ik heb een 19" scherm en een mooie pc :D

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
Op woensdag 21 november 2001 13:43 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Het is ook een hele mooie stille pc!

Ik stond er vammorgen al om 7 uur bij de plaatselijke Aldi. Eerst was ik alleen en toen kwamen er nog eens 2 om half 8. Om kwart voor acht werd het ineens heel erg druk en om half negen stonden er 30 mensen :)

Maar alles is goed gekomen en ik heb een 19" scherm en een mooie pc :D
:+ kwamen ze daar niet gewoon boodschappen doen voordat ze gingen werken, of misschien waren het wel actieve huismoeders (ook wel huismanagers genoemd :r ) :)

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 13:55 schreef Kev0867 het volgende:

[..]

:+ kwamen ze daar niet gewoon boodschappen doen voordat ze gingen werken, of misschien waren het wel actieve huismoeders (ook wel huismanagers genoemd :r ) :)
Ja duhuh wist je dan niet dat de aardappelen in de aanbieding waren :P

Verwijderd

Even een vraagje voor de mensen die een 19" bij de aldi hebben gehaald. Zit er bij jullie ook een paarse waas over het scherm (als hij uitstaat of zwart beeld geeft)? Ik heb er vanochtend namelijk 1 gehaald en die van mij had dat wel. Dit was zo erg dat ik hem heb teruggebracht.
Bij de aldi heb ik nog een doos opengemaakt om te kijken of die beter was, maar die monitor had hetzelfde probleem. Toen heb ik dus maar mijn geld terug gevraagd.

Heeft iedereen dit, of had mijn aldi gewoon een slechte voorraad?

• salvador4
  • Laatst online: 22:54
Op woensdag 21 november 2001 14:21 schreef PerlFreak het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die een 19" bij de aldi hebben gehaald. Zit er bij jullie ook een paarse waas over het scherm (als hij uitstaat of zwart beeld geeft)? Ik heb er vanochtend namelijk 1 gehaald en die van mij had dat wel. Dit was zo erg dat ik hem heb teruggebracht.
Bij de aldi heb ik nog een doos opengemaakt om te kijken of die beter was, maar die monitor had hetzelfde probleem. Toen heb ik dus maar mijn geld terug gevraagd.

Heeft iedereen dit, of had mijn aldi gewoon een slechte voorraad?
das het bescherm plastic dat je er af moet halen :+

nah, als dat al bij 2 schermen is lijkt me 't echt crap, blijft aldi he en huisvrouwen die 1 brief per 2 weken typen ergeren zich daar vast niet aan, of weten niet beter.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

keb net een 17 inch monitor gekocht en ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben...

Hier staat tekst

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:48 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
keb net een 17 inch monitor gekocht en ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben...
toch maar eens over nadenken om straks een extra 17 inch goedkoop te kopen om als extra te hebben :)

Verwijderd

Bij mij in het dorp staan nog 3 pc's en een 5 a 6 tal beeldschermen. Maarja ik heb al een pc en ik zweer bij AMD vooral tijdens de koude dagen.

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 14:46 schreef salvador4 het volgende:

[..]

das het bescherm plastic dat je er af moet halen :+

nah, als dat al bij 2 schermen is lijkt me 't echt crap, blijft aldi he en huisvrouwen die 1 brief per 2 weken typen ergeren zich daar vast niet aan, of weten niet beter.
:D Nee, dat was het niet, het zat echt in de beeldbuis.

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Hey mensen die zon ding hebben gezien/gekocht.
Heeft de 17" echt 100% vlakke buis?
Wat is de max resolutie @ hoeveel Hz ?

Blender....

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:12 schreef PerlFreak het volgende:

[..]

:D Nee, dat was het niet, het zat echt in de beeldbuis.
Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzo :?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:

[..]

Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzo :?
Nee, het lag niet aan de kabel. Het beeld in windows had gewoon goede kleuren en was goed scherp. Maar als de monitor uit stond of wanneer er een groot zwart vlak op staat, dan kon je het goed zien. Als je dan via de monitor naar buiten kijkt (dus als je hem als spiegel gebruikt), dan was alles fel paars.

Als die van jou het niet heeft, dan heb ik waarschijnlijk pech gehad, of de aldi in delft heeft een lading slechte ertussen zitten.
Ik heb nu trouwens toch maar een Dell 17" bij de MediaMarkt gehaald voor 479. Die is wel helemaal vlak en is voor mij eigenlijk ook al groot genoeg.

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Andre21 het volgende:
Hey mensen die zon ding hebben gezien/gekocht.
Heeft de 17" echt 100% vlakke buis?
Wat is de max resolutie @ hoeveel Hz ?
nee het is niet een volledig vlakke beeldbuis, maar ik ben ermee tevreden.. max resolutie is 1600x1200 @ 75 Hz!! :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Hmm misschien moet ik morgen toch nog maar eventjes stiekem gaan kijken of ze er nog eentje hebben staan.

Verwijderd

m8 van me heeft er ook een
linkerhoek geeft een weird smudgefunctie
echt niet zoals het hoort.... mjah blij dat ik een NEC heb dan (wel 100% vlak) :)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:

[..]

hiero de 19" gewoon perfecto hoor paarse waas :S

Alleen is ie wel erg blauw als ie uitstaat

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op woensdag 21 november 2001 15:33 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:

[..]

nee het is niet een volledig vlakke beeldbuis, maar ik ben ermee tevreden.. max resolutie is 1600x1200 @ 75 Hz!! :)
100Hz op 1024*768 trekt ie ook :)

Verwijderd

Even een dom vraagje maar hij liep net vast (geen idee hoe), maar toen kon ik de reset knop niet vinden :?

Als ik op de powerknop drukte gebeurde er ook niets :?

Zit er een reset knop op deze pc?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:21 schreef markvt het volgende:

[..]

100Hz op 1024*768 trekt ie ook :)
Mijn 19 "
1024-768 met 85 Hz :(
maar een stapje hoger 1162 ofzo-nogiets wat hoger is dan 768
wel met 100hz, raar hè;.
Die paarse waas hoort gewoon zo, geen last van.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Even een dom vraagje maar hij liep net vast (geen idee hoe), maar toen kon ik de reset knop niet vinden :?

daar begint het al >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• fulgore
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

De powerknop langer ingedrukt houden.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• ImPrEzA
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Onder de ledjes aan de voorkant zit een heel klein grijs knopje wat je met een pen in moet drukken >:)

Ik heb de pc ook (om 8:30 alles al op, stond nog genoeg in het magazijn :)) en hij bevalt echt goed. Lekker stil, met de 19" monitor heb ik ook geen problemen. Camera aansluiten werkt ook perfect, met WinCinema kun je wat meer dan de Windows Movie Maker...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• markvt

markvt

Peppi Cola

Op donderdag 22 november 2001 03:13 schreef Robin201 het volgende:

[..]

Mijn 19 "
1024-768 met 100 Hz :)

• Taco T.
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11-2021
Misschien interessant voor wie dicht bij de Duitste grens woont, bij de Aldi in Duitsland kost hij maar 2300 DM, ofwel iets meer dan 2530 piek.

Krijg je wel Duitstalige Windows ;)

http://www.aldi-sued.de/aktuell_do.htm

Be careful what you wish for.. you just might get it.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ondanks dat de prijs vrij concurrerend is, toch wat puntjes van commentaar:

Waarom een dure P4 met een el cheapo SDRAM mobo, dat is echt funest voor de prestaties.
Dan hadden ze beter een P3/SDRAM of een Athlon/SDRAM/DDRAM kunnen nemen.
Een intern winmodem is bij voorbaat al brak.
Zoiezo heb ik geen al te beste ervaringen met all-in-one mobo's, de geluidschip is meestal ook brak.

Maarja, de prijs blijft natuurlijk wel erg scherp :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.