Die modem is een robotics; al dan niet met een medion stickertje erover of niet.
En voor de zekerheid; videokaart toch niet onboard he?!!
En voor de zekerheid; videokaart toch niet onboard he?!!
Verwijderd
Verwijderd
ik vind het ook een mooi pc'tje en ben zeer tevreden met mijn pc die ik nu heb (kwam ook van de aldi) was erg goedkoop toen en erg snel en stabielOp zaterdag 17 november 2001 17:32 schreef Robin201 het volgende:
Best wel mooi pctje
Ik vind het wel vreemd dat je zegt dat je hem voor 1690 bij mycom.nl kan krijgen want toen ik hem daar ging "bestellen"(dus ongeveer dezelfde onderdelen kiezen) kwam ik op meer dan 4000,- uit dus ik denk niet dat 1690,- haalbaar ismaar ook voor 1683,- zelf te bouwen.
bij mycom
"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"
FF een vraagje?Op dinsdag 13 november 2001 17:54 schreef CrashOne het volgende:
[..]
Niet slecht toch?
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
ken je dat nietOp zaterdag 17 november 2001 21:54 schreef brammus het volgende:
In de aanbieding op de site hebben ze het over "spits technologie"
(over de PC)
What the hell is dat nou weer![]()
Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-
ik werk bij de A&P aan de kassa, en ik weet er toch redelijk wat van, verander maar in vulploeg ****Op zaterdag 17 november 2001 17:46 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
Hallo, was dat beledigend bedoelt ofzo, ik werk bij de groenten (albert heijn) en ik weet toch wel redelijk iets af van computers (dacht ik). verander maar naar kassa ****.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Betekent dat de kwaliteit ook goed is?Op zondag 18 november 2001 10:32 schreef markvt het volgende:
ik heb hier nu een 19" beeldscherm van ze staan, is wel grappig
Verwijderd
80 Gig 5400, anders is er nog niet, dacht ik.Op zaterdag 17 november 2001 21:25 schreef Nariman het volgende:
[..]
FF een vraagje?
Weet iemand toevallig wat voor een hardeschijf erin zit? een 5400 rpm of een 7200.
Verwijderd
hij loopt een HEEL klein beetje rond.....Op zondag 18 november 2001 12:09 schreef Lamborghini het volgende:
Die beeldschermen hebben een flatscreen beeldbuis. Wat is het verschil met een gewonen beeldbuis dan? Dat je scherm niet meer zo diep is, of dat de voorkant van je scherm plat is en niet een beetje rond loopt?
jawel hoor, ik heb een WD 80GB 7200 ata 100 schijfjeOp zondag 18 november 2001 10:45 schreef HansLinkSite het volgende:
[..]
80 Gig 5400, anders is er nog niet, dacht ik.
Monitor=0.26 dpi Dus..........
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
En een 10BG schijf. En hoeveel mag dat dan wel niet zijn?Op zondag 18 november 2001 12:25 schreef Petergr het volgende:
[..]
jawel hoor, ik heb een WD 80GB 7200 ata 100 schijfje
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Nee de firewire/modem is een geintegreerde kaart. Die zit in een blauw pci slot. Daarnaast heb je nog 2 vrije pci sloten. Dus in totaal 3 en niet 3 vrij zoals ik hier lees.Op zondag 18 november 2001 19:54 schreef Kippenijzer het volgende:
Is die modem nou idd gewoon onboard? Net als de firewire? Want op de plaat aan de achterkant zitten 2x firewire en de modem op 1 plaat...
Dus je kunt dan nog wel fijn alle 3 pci sloten vrijj hebben omdat alles verder onboard zit, maar je heb wel 1 van je pci slotplaten bezet met die modem/firewire...
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
Verwijderd
Nee dat kan niet, zoals je ziet gaat dat moederbord om een een 850m (deze support geen pc 133) Dus helaas.Op maandag 19 november 2001 12:10 schreef Matrix het volgende:
zou 't deze kunnen zijn?
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850_MS6385.htm
Die dingen zijn gewoon speciaal gemaakt voor medion. Dat houdt ook in dat je voor bios updates e.d. op hun bent aangwezen en dat er dus niet een type nummer aanhangt. Het zal ongetwijfeld door MSI zijn gemaakt aangezien Medion daar laatst een miljoen mobo's had besteld. Verder is zelfs intern de info over dit bord niet meer dan het is een medion 2001 dus het bord kan hoogstens op een bestaand msi bord lijken maar niets meer dan dat.Op maandag 19 november 2001 12:10 schreef Matrix het volgende:
zou 't deze kunnen zijn?
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850_MS6385.htmLaat maar geen SDRAM
deze dan?
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6532
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Verwijderd
Ennn??? Ik bedoel, hoe is hij? Is hij snel is hij stabiel, is hij mooi etc? Nee okay zonder dollen, je hebt er al op zitten spelen, maar hoe beviel hij? Ik heb enorm mijn twijfels over het geheugen, maar ik zie dat geheugen overal terugkomen in de meeste winkels gebruiken ze momenteel hetzelfde, dus zo slecht kan het toch niet zijn dan, toch?Op maandag 19 november 2001 13:11 schreef Frostie het volgende:
[..]
Die dingen zijn gewoon speciaal gemaakt voor medion. Dat houdt ook in dat je voor bios updates e.d. op hun bent aangwezen en dat er dus niet een type nummer aanhangt. Het zal ongetwijfeld door MSI zijn gemaakt aangezien Medion daar laatst een miljoen mobo's had besteld. Verder is zelfs intern de info over dit bord niet meer dan het is een medion 2001 dus het bord kan hoogstens op een bestaand msi bord lijken maar niets meer dan dat.
Frostie
(die dus zaterdag met die pc heeft mogen spelen)
Verwijderd
Verwijderd
Wat nou op elkaar afgestemd als je een andere mobo zou kopen met eventueel RIMM en een geluidskaart. Dan heb je volgens mij toch wel een leuke PCOp maandag 19 november 2001 13:35 schreef speedysplaza het volgende:
Volgens mij is dit echt zo'n bij elkaar geraapt zootje pctje...
Er zal op zich wel goed spul inzitten. Maar om nou te zeggen dat alles op elkaar is afgestemd?
NOPE.
Volgens mij krijg je bij de eerste hardware-uitbreiding meteen allerlei conflicten...
En een beetje van Maggy zullen we maar zeggen...
Verwijderd
Vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Je moet maar zo denken, je koopt een kast vol met spullen en je maakt er zelf iets leuks van.Op maandag 19 november 2001 13:35 schreef speedysplaza het volgende:
Volgens mij is dit echt zo'n bij elkaar geraapt zootje pctje...
Er zal op zich wel goed spul inzitten. Maar om nou te zeggen dat alles op elkaar is afgestemd?
NOPE.
Volgens mij krijg je bij de eerste hardware-uitbreiding meteen allerlei conflicten...
En een beetje van Maggy zullen we maar zeggen...
Verwijderd
Verwijderd
KIJK DAAR HEB JE HELEMAAL GELIJK IN. *D:)*D:)*D:)*D:)*D:)Op maandag 19 november 2001 13:46 schreef Ganymedus het volgende:
[..]
Vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Je moet maar zo denken, je koopt een kast vol met spullen en je maakt er zelf iets leuks van.
Op maandag 19 november 2001 13:47 schreef AAtuSSS het volgende:
Het begint al met de windows die erop staat....nu was het vorig jaar bij mij zo dat er een zeer vervelende Compuserve gesponsorde windows ME opstond.....bij het opstarten kwam er standaard 5 min. Compuserve propaganda uit.Ik wilde er een andere windows opzetten maar halverwege de install hield ie 't voor gezien.....dus verplicht Compuserve kijken......dit verpestte het echt.:(
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Of je koopt gewoon in 1 keer de juiste spullen die je nodig hebt en je bent nog goedkoper uit!Op maandag 19 november 2001 13:46 schreef Ganymedus het volgende:
[..]
Vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Je moet maar zo denken, je koopt een kast vol met spullen en je maakt er zelf iets leuks van.
Okee, kom NU maar ff met een vergelijkbaar zelf samengesteld P4 systeem dat aanzienlijk goedkoper is!Op maandag 19 november 2001 13:55 schreef speedysplaza het volgende:
[..]
Of je koopt gewoon in 1 keer de juiste spullen die je nodig hebt en je bent nog goedkoper uit!
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Verwijderd
Via de pricewatch zeker voor ieder onderdeel de goedkoopste winkel uizoeken zeker en op laten sturen ben je nog honderden guldens verzend en rembours kosten kwijt of liters benzine omdat je half nederland moet afrijden.Op maandag 19 november 2001 13:55 schreef speedysplaza het volgende:
[..]
Of je koopt gewoon in 1 keer de juiste spullen die je nodig hebt en je bent nog goedkoper uit!
Verwijderd
Zoek maar bij elkaar op tweakers, dan vind je vanzelf wel iets.Op maandag 19 november 2001 13:58 schreef Undertaker2 het volgende:
[..]
Okee, kom NU maar ff met een vergelijkbaar zelf samengesteld P4 systeem dat aanzienlijk goedkoper is!
Verwijderd
Kijk dat is wel zo. Maar opzich als ik dit systeem zou kopen zou ik waarschijnlijk maar twee dingen veranderen, meer geheugen en eventueel een andere mobo, meer niet. De vraag is natuurlijk of die mobo mij dan veel gaat kosten, zo niet, dan gaat er alleen een hoop extra geheugen in, ohja en natuurlijk een opticalOp maandag 19 november 2001 14:02 schreef speedysplaza het volgende:
[..]
Zoek maar bij elkaar op tweakers, dan vind je vanzelf wel iets.
Stel dat je toevallig die onderdelen moet hebben die er nu inzitten dan kun je dit ALDI systeem kopen, maar als je wat anders wil dan kijk ik meteen naar een eigen bouw systeempje.
Een exact vergelijkbaar systeem zul je dus niet voor die prijs vinden, maar als je nu eenmaal redelijk wat onderdelen gaat aanpassen zul je goedkoper uit zijn met een ander systeem.
Ja snel wat moet ik daar over zeggen ik had op het moment geen benchmark progje bij me dus dat was een beetje jammer. Verder viel me wel op dat hij behoorlijk stil was. Het geheugen staat standaard op 333 maar 222 was volgens mij geen enkel probleem (ik heb xp iig niet zien crashen). Morgenavond zal ik wel even benchmarkjes draaien.Op maandag 19 november 2001 13:29 schreef Ganymedus het volgende:
[..]
Ennn??? Ik bedoel, hoe is hij? Is hij snel is hij stabiel, is hij mooi etc? Nee okay zonder dollen, je hebt er al op zitten spelen, maar hoe beviel hij? Ik heb enorm mijn twijfels over het geheugen, maar ik zie dat geheugen overal terugkomen in de meeste winkels gebruiken ze momenteel hetzelfde, dus zo slecht kan het toch niet zijn dan, toch?
En het geluid? (Fans etc) Of kan ik binnenkort niet meer slapen als ik dit speeltje koop.
Verwijderd
Ik zou ze graag eerder posten maar ik ben pas morgenavond op mijn werk dus kan ik dan pas die benchmark draaien. Post ik ze dus morgenavond rond een uurtje of 11 wel.Op maandag 19 november 2001 15:10 schreef Ganymedus het volgende:
Ahh mooi dus hij is waarschijnlijk een stuk stiller dan de p3 1ghz die ze voorheen hadden, dat wordt weervoor mij.
Die benchmarks, wanneer post je die? Morgenavond of woensdag middag?
Ik hoop dat je ze iets eerder hebt, kan het niet vanavond of morgenochtend zijn? * Ganymedus is erg veel eisend, ik weet het.
Verwijderd
Lijkt me toch echt wel dat het de NL versie is...Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Turmoil het volgende:
[allemaal specs]
Wordt er trouwens een Engelse of een Nederlandse WinXP meegeleverd (of een Duitse?); hoe zat dat bij eerdere ALDI computers?
Verwijderd
Dat is nu dus wel zo. Je krijgt die win XP home edition op een restore cd en niet los als full version erbij.Op maandag 19 november 2001 21:17 schreef J0YR1D3R het volgende:
Heb de P-3 667 versie en daar zat gewoon een Win 98 2nd Edition NL bij. Geen upgrade ofzo, gewoon de volledige versie. Aldi is tenminste niet zo dat ze alleen windows op een restore cd leveren, maar ook nog eens apart.
Verwijderd
Hmm vreemd op www.lifetec.nl (zij doen de support voor die systemen) staan de laatste drivers voor je hardware. Soms loont het om op www.gsc.be te kijken want zij doen de ondersteuning voor belgie en zijn soms iets eerder met bepaalde updates.Op dinsdag 20 november 2001 08:14 schreef Ganymedus het volgende:
Een nadeel van een Aldi pc, de drivers update en bios update van bijv. het moederbord, dat kun je niet zomaar ergens downloaden, dat vind ik wel jammer.
Verwijderd
Turmoil, je heb helemaal gelijk het is de Titanium MD 3000, zie het artikel op de website van chip.de:Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Turmoil het volgende:
Dit zou wel eens heel goed de Medion-PC Titanium MD 3000 kunnen zijn.
).
Op woensdag 21 november 2001 07:31 schreef Dr.Dokter het volgende:
Om 9uur ga ik met auto en pinpas op stap. Dus binnenkort bij vraag en aanbod bij tweakers staat er weer een peeceetje bij (mijn oude[afbeelding]).
Toch maar een weblog?
Verwijderd
Hmm ja sorry het zat niet mee. Gister duurde het allemaal een beetje lang en daardoor was er geen tijd maar om een fatsoenlijke test te draaienOp woensdag 21 november 2001 08:09 schreef Ganymedus het volgende:
Ohja Frostie, waar blijven die benchmarks nou.............
Verwijderd
Verwijderd
Hier zit ook geen Beeldscherm bij. Dus je bent wel 3800 gulden kwijt.Op woensdag 21 november 2001 08:09 schreef Ganymedus het volgende:
Tja ik zit nog steeds de overweging te maken of ik het nu wel of niet zal doen. Bij www.completer.nl hebben ze een AMD Athlon 1800xp die ietsjes duurder is, maar wel met 512 mb pc266 en een ati Radeon erin. Je moet dan enkel zelf nog de brander kopen etc. Dus je bent om en nabij de 3400 gulden kwijt voor dit systeem in amd uitvoering.
lastig lastig, ik voel me net een klein kind in een snoep winkel, wil ik nu dat rode glanzende snoepje of die dikke lange zwarte trek drop............... hmzzzz
Ohja Frostie, waar blijven die benchmarks nou.............
Verwijderd
En? ervaringenOp woensdag 21 november 2001 09:55 schreef StRiFe het volgende:
Ik heb hem nu thuis staan. Het was echt druk vertelde mijn vader (die heeft hem voor mij gehaald) er waren maar 10 schermen (5*19 inch en 5*17 inch), 25 pc's en meer dan 50 mensen.
Verwijderd
Verwijderd
Kijk dat is mooi. Mijn vader heeft hem vanochtend voor me gehaald want ik moet werken dus ik heb hem nog nie gezien maar door zulke berichten krijg ik er onwijs zin inOp woensdag 21 november 2001 13:03 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Ik zit er nu achter en er is echt helemaal niets mis mee![]()
Ik heb XP er meteen afgegooid en weer geinstalleerd want dat van compuserve sucks. Toen ging het installeren van de drivers erg mooi snel zonder een probleem !
Deze pc rulez
Verwijderd
Op woensdag 21 november 2001 13:43 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Het is ook een hele mooie stille pc!
Ik stond er vammorgen al om 7 uur bij de plaatselijke Aldi. Eerst was ik alleen en toen kwamen er nog eens 2 om half 8. Om kwart voor acht werd het ineens heel erg druk en om half negen stonden er 30 mensen![]()
Maar alles is goed gekomen en ik heb een 19" scherm en een mooie pc
Verwijderd
Ja duhuh wist je dan niet dat de aardappelen in de aanbieding warenOp woensdag 21 november 2001 13:55 schreef Kev0867 het volgende:
[..]
kwamen ze daar niet gewoon boodschappen doen voordat ze gingen werken, of misschien waren het wel actieve huismoeders (ook wel huismanagers genoemd
)
Verwijderd
das het bescherm plastic dat je er af moet halenOp woensdag 21 november 2001 14:21 schreef PerlFreak het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die een 19" bij de aldi hebben gehaald. Zit er bij jullie ook een paarse waas over het scherm (als hij uitstaat of zwart beeld geeft)? Ik heb er vanochtend namelijk 1 gehaald en die van mij had dat wel. Dit was zo erg dat ik hem heb teruggebracht.
Bij de aldi heb ik nog een doos opengemaakt om te kijken of die beter was, maar die monitor had hetzelfde probleem. Toen heb ik dus maar mijn geld terug gevraagd.
Heeft iedereen dit, of had mijn aldi gewoon een slechte voorraad?
Hier staat tekst
Verwijderd
toch maar eens over nadenken om straks een extra 17 inch goedkoop te kopen om als extra te hebbenOp woensdag 21 november 2001 14:48 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
keb net een 17 inch monitor gekocht en ik moet zeggen dat ik helemaal tevreden ben...
Verwijderd
Verwijderd
Op woensdag 21 november 2001 14:46 schreef salvador4 het volgende:
[..]
das het bescherm plastic dat je er af moet halen
nah, als dat al bij 2 schermen is lijkt me 't echt crap, blijft aldi he en huisvrouwen die 1 brief per 2 weken typen ergeren zich daar vast niet aan, of weten niet beter.
Blender....
Verwijderd
Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzoOp woensdag 21 november 2001 15:12 schreef PerlFreak het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet, het zat echt in de beeldbuis.
Verwijderd
Nee, het lag niet aan de kabel. Het beeld in windows had gewoon goede kleuren en was goed scherp. Maar als de monitor uit stond of wanneer er een groot zwart vlak op staat, dan kon je het goed zien. Als je dan via de monitor naar buiten kijkt (dus als je hem als spiegel gebruikt), dan was alles fel paars.Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
[..]
Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzo
nee het is niet een volledig vlakke beeldbuis, maar ik ben ermee tevreden.. max resolutie is 1600x1200 @ 75 Hz!!Op woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Andre21 het volgende:
Hey mensen die zon ding hebben gezien/gekocht.
Heeft de 17" echt 100% vlakke buis?
Wat is de max resolutie @ hoeveel Hz ?
Hier staat tekst
Verwijderd
Verwijderd
hiero de 19" gewoon perfecto hoor paarse waasOp woensdag 21 november 2001 15:18 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
[..]
Daar heb ik met mijn 19" scherm helemaal geen last van. Misschien lag het wel aan de kabel ofzo
100Hz op 1024*768 trekt ie ookOp woensdag 21 november 2001 15:33 schreef Sjaak_Afhaak het volgende:
[..]
nee het is niet een volledig vlakke beeldbuis, maar ik ben ermee tevreden.. max resolutie is 1600x1200 @ 75 Hz!!
Verwijderd
Verwijderd
Mijn 19 "Op woensdag 21 november 2001 16:21 schreef markvt het volgende:
[..]
100Hz op 1024*768 trekt ie ook
daar begint het alOp woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Even een dom vraagje maar hij liep net vast (geen idee hoe), maar toen kon ik de reset knop niet vinden
Als ik op de powerknop drukte gebeurde er ook niets
Zit er een reset knop op deze pc?
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
De powerknop langer ingedrukt houden.Op woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Even een dom vraagje maar hij liep net vast (geen idee hoe), maar toen kon ik de reset knop niet vinden
Onder de ledjes aan de voorkant zit een heel klein grijs knopje wat je met een pen in moet drukkenOp woensdag 21 november 2001 16:38 schreef Mr.Pyromaniac het volgende:
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Op donderdag 22 november 2001 03:13 schreef Robin201 het volgende:
[..]
Mijn 19 "
1024-768 met 100 Hz
Be careful what you wish for.. you just might get it.
Dit topic is gesloten.
![]()