Toon posts:

[flash5]button actionscript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik heb een button waar bij de mouse-over een animatie wordt afgespeeld. Hoe zorg ik ervoor dat de animatie afgespeeld wordt ook al staat de cursor niet meer op de Hit?

Ik hoop dat iemand mij deze vraag kan beantwoorden,

bij voorbaat dank voor de moeite.

groeten Daanniejel

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd

Topicstarter
thank you Pelle,

maar dat werkt alleen bij flash 4,
heb je ook een idee voor Flash 5?

Daanniejel

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:21

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 13 november 2001 16:51 schreef Daanniejel het volgende:
maar dat werkt alleen bij flash 4,
heb je ook een idee voor Flash 5?
Euhm.. fout. Flash5 kent ook Tell Target. Kijk maar eens in het boek dat je erbij hebt gekregen, of druk op F1 ofzo, dan wordt het je allemaal uitgelegd.
Daanniejel
Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq ook 'ns door:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Verwijderd

Net zo makkelijk om gewoon tegen de movie te zeggen wat ie moet doen :D:
code:
1
_root.movieclip.gotoAndPlay(2);

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie kan het even uitleggen op n00b nivo? De topicstarter heeft nl. nog geen antwoord.

De andere topic was gesloten, vandaar deze kleine kick.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 14:44 schreef Blue-eagle het volgende:
Wie kan het even uitleggen op n00b nivo? De topicstarter heeft nl. nog geen antwoord.

De andere topic was gesloten, vandaar deze kleine kick.
nouuu, je hebt een mc met de animatie. Je hebt een button, en die button geef je een actie. Die actie is dan rollover met
code:
1
_root.movieclip.gotoAndPlay(2);

Verwijderd

Op laag niveau dan:

Je hebt dus flash 5...en je wil een knopje iets laten doen...dat knopje moet dus aan een andere instance (zo noemen we dat....da's dus een object wat iets kan, en wat als zodanig ook benoemd is) iets gaan vertellen.

Als je ooit nog in dos hebt getyped kan je je wel herinneren dat als je commander keen wilde opstarten, je vanaf het laagste niveau naar het 'mapje' van keen moest..

dit laagste niveau, wat in dos nogal wel eens c:\ was bestaat ook ongeveer in flash, dit noemen we _root.

Op je oude pc noemden we het DOS, in flash noemen we het actionscript...

wat deed je als commander keen wilde starten?
je deed dit:

cd c:\keen\
en dan typte je keen.exe

sommigen onder ons deden toen al:
c:\keen\keen.exe

dat werkt ook zo in actionscript....maar nu zo

_root.keen.gotoAndPlay(2);

genoeg noob niveau :+ ?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 22:28 schreef B-Top het volgende:
Op laag niveau dan:

Je hebt dus flash 5...en je wil een knopje iets laten doen...dat knopje moet dus aan een andere instance (zo noemen we dat....da's dus een object wat iets kan, en wat als zodanig ook benoemd is) iets gaan vertellen.

Als je ooit nog in dos hebt getyped kan je je wel herinneren dat als je commander keen wilde opstarten, je vanaf het laagste niveau naar het 'mapje' van keen moest..

dit laagste niveau, wat in dos nogal wel eens c:\ was bestaat ook ongeveer in flash, dit noemen we _root.

Op je oude pc noemden we het DOS, in flash noemen we het actionscript...

wat deed je als commander keen wilde starten?
je deed dit:

cd c:\keen\
en dan typte je keen.exe

sommigen onder ons deden toen al:
c:\keen\keen.exe

dat werkt ook zo in actionscript....maar nu zo

_root.keen.gotoAndPlay(2);

genoeg noob niveau :+ ?
Keen is kewl!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, sorry Pelle dat ik de groeten deed en vergeten was te vermelden dat ik een newbie ben. Ik heb op school geleerd buttons en filmpjes te maken en verder is men daar niet met Flash5 gekomen.
Nu moet ik voor mijn werk Flashen en heb ik ontdekt dat er een actionscript bijzit. Ik heb alle help onderwerpen al vaak doorgelezen. Een button maken die bij de mouse-over een animatie afspeelt maken is niet moeilijk, maar de juiste codes vinden om bij de over de animatie af te laten spelen ook al is de cursor van de hit af is lastiger.
Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen? Of een tip vinden waar ik zo'n tutorial kan vinden?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 15 november 2001 16:52 schreef Daanniejel het volgende:
Een button maken die bij de mouse-over een animatie afspeelt maken is niet moeilijk, maar de juiste codes vinden om bij de over de animatie af te laten spelen ook al is de cursor van de hit af is lastiger.
Kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen? Of een tip vinden waar ik zo'n tutorial kan vinden?
Koop op rekening van de baas dan een paar goede boeken. Die zijn er namelijk genoeg. Kijk eens rond bij comcol.nl of amazon.com of de boekhandel om de hoek.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Open Žs een paar voorbeelden in de help van Flash.
Help=>Samples
Kijk dan bijvoorbeeld naar "Track As Menu"
Dat is dus een menu (duh..) maar het principe (=onMouseOver, OnRollOut e.d.) is hetzelfde.

Daar staat vast wel wat tussen.

Succes!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1