Toon posts:

SBS met adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb het volgende probleem ik ben hier op de zaak benoemd tot degene die de computers en server aan de praat moeten houden.
Nu heb ik hier een server met daarop draaien sbs met een inbelverbinding via ISDN.
Nu wil ik dit gaan omzetten naar adsl omdat het gebruik van de ISDN lijn boven de 4 uur per dag zit.
nu mijn probleem moet ik hiervoor een router nemen zo ja welke of moet ik gewoon een alcatel nemen die gebruikt maakt van de inbelverbinding?
Welke van de twee oplossingen is de beste en welke het veiligst? :?

met vriendelijke groet,

Dylan

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
de alcatel is ook een router, dus veiligheid maakt niet uit.
Belangrijk bij router keuze is dat je goed kan configureren wat wel en niet mag. Bijv. smtp alleen toelaten van de mailserver naar 1 mail server buiten, en verder alles blocken. met alcatel heb ik geen ervaring, want ik heb kabel met een Netgear router.
Lees de thread eens over "kabel/adsl router uitzoeken is pittig".

Als je ook internet volledig wil openzetten kan je ook aan een firewall/proxy/router oplossing denken. maar mischien is dat overkill in jou geval.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Uit de FAQ
<li>Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
</li>

'Beetje' offtopic, maar wel nuttig :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ik weet niet met hoeveel gebruikers je daaro zit.
maar neem fastadsl of van kpn of als je het goed wil doen van babyxl.

als je voor die van kpn gaat krijg je ene alcatel ethnetmodempie erbij. die kun je heel gemakkelijk upgraden.
dan hoef je hem alleen nog maar in je hub tegooien en draaien (en natuurlijk ff de standaard gateway op de workstations goed zetten). dit is ook een veilige oplosing omdat er geen connectie meer gemaakt kan worder met jouw ip (als je tenminste een def_server invult die niet bestaat) en er dus geeen services draaien die gehacked kunnen worden.

Voor virussen ben je dus NIET veilig.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-08 11:19

PanMan

Spun!

Als die server toch draait kan je ook daarop gewoon je ADSL lijn aansluiten, en die server het verkeer laten delen. Daar zijn voor zowel linux als windoos prima oplossingen voor.
Wat is btw SBS?

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> I&T
Pagina: 1