Mijn ouders willen een nieuwe stereo kopen
Maar ik kijk wel veel films dus wil ik ze eigenlijk een setje met een dvd speler aanraden maar welke
Gelukkig heb je niet even alle oudere topics doorgenomen met de search, en heb je ook niet alvast in een winkel geluisterd enzo. 
Wat wil je ervoor uitgeven, wat voor speakers willen je ouders? Welke vonden ze mooi klinken? Wat voor TV willen ze in de huiskamer neerzetten?
Ga eerst maar eens in een winkel orienteren, kom daarna gerichte vragen stellen. Je mag er zelf ook wel wat enerigie in steken
.
Wat wil je ervoor uitgeven, wat voor speakers willen je ouders? Welke vonden ze mooi klinken? Wat voor TV willen ze in de huiskamer neerzetten?
Ga eerst maar eens in een winkel orienteren, kom daarna gerichte vragen stellen. Je mag er zelf ook wel wat enerigie in steken
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik heb al wel oudere topics nagekeken maar daar kon ik niet zoveel vinden. Ik de winkel heb ik ook al verschillende bekeken en geluisterd. Maar ik wou vragen welke jullie mij aanraden om eens na te kijken/luisteren, want ik hou ze bijna niet meer uit elkaar.Op dinsdag 13 november 2001 01:30 schreef JvS het volgende:
Gelukkig heb je niet even alle oudere topics doorgenomen met de search, en heb je ook niet alvast in een winkel geluisterd enzo.
Ga eerst maar eens in een winkel orienteren, kom daarna gerichte vragen stellen. Je mag er zelf ook wel wat enerigie in steken.
Mijn ouders willen er 2000 piek aan uitgeven en we hebben een philips (type zoek ik vanmiddag wel effe op)
Verwijderd
Als je een compleet setje wilt. Dan heb je in de prijsklasse tot 2000,- de keus uit een sony en panasonic. Die pioneer is volgens mij rond de 2400,-. Maar die ziet er wel strak uit. (losse display)
Ik heb nu zelf de panasonic sa ht80. Deze bevalt me goed alleen kan ik geen cdr afspelen en zit er geen dolby digital uit of in op.
.
De nieuwe versie van deze is ook al uit en daarmee kun je dus wel cdr's afspeeln en heb je en dolby digital in en out.
Ga maar eens naar de winkel en luister maar eens naar deze twee merken.
Ik heb nu zelf de panasonic sa ht80. Deze bevalt me goed alleen kan ik geen cdr afspelen en zit er geen dolby digital uit of in op.
De nieuwe versie van deze is ook al uit en daarmee kun je dus wel cdr's afspeeln en heb je en dolby digital in en out.
Ga maar eens naar de winkel en luister maar eens naar deze twee merken.
Hij ziet er welOp dinsdag 13 november 2001 01:32 schreef flagnite het volgende:
Ik raad je een Pioneer DV444Sys systeempje aan.
maar welke boxen zouden hier heel mooi passen?

Specifications
General
Frequency Response 4 - 44,000 Hz (96 kHz)
Frequency Response 4 - 22,000 Hz (48 kHz)
Horizontal Resolution (Lines) (DVD) 540
S/N Ratio 118 dB
Dynamic Range 103 dB
Total Harmonic Distortion 0.0016%
Power Requirements 220 - 240 V, 50 - 60 Hz
Power Consumption 13 W
Dimensions (W x H x D) 420 x 55 x 279 mm
Weight 2.6 kg
die 444Sys is een compleet systeem... dvdspeler, bijpassende slimline versterker en boxenset (verkoop f2499,- geloof ik)
errug mooi systeempje inderdaad.
maggoed onder de 2000,- kun je kiezen voor Sony DAV-S500, Panasonic SCHT70.
klopt ik zag hem net ook in het krantje van de harense smit staan voor volgens mij 2400 piek.Op dinsdag 13 november 2001 02:05 schreef flagnite het volgende:
die 444Sys is een compleet systeem... dvdspeler, bijpassende slimline versterker en boxenset (verkoop f2499,- geloof ik)
En welke set van ongeveer 1500 piek raden jullie mij aan om eens na te kijken/luisteren
Sony DAVS300, Panasonic SCHT70 (voorkeur voor de laatste)Op dinsdag 13 november 2001 19:06 schreef tinus1983 het volgende:
En welke set van ongeveer 1500 piek raden jullie mij aan om eens na te kijken/luisteren
Een goede...
Gaat ik jou eens ff heel fijn, een audiosonic dvdspelert aanraden, en een schitterend DT2500 setje van creative, 500 echt watts..
Zeker een aanrader.
Gaat ik jou eens ff heel fijn, een audiosonic dvdspelert aanraden, en een schitterend DT2500 setje van creative, 500 echt watts..
Zeker een aanrader.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Die audiosonic is zeker wel goed ja, kan ook mp3 afspelen! En heeft een video output via tulp, gelukkig geen scart. Overigens heb ik ook mijn Creative DT2500
set erop aangesloten, alleen mijn rears werken opeens niet, wat nu??? En kan ik mijn creative sub ook doorlussen naar mijn Yoko sub, dies ook zwaar vet 
(note the sarcasm)
(note the sarcasm)
OWJA ! heeft jouw Audiosonic geen SCART ? Dan ben je hard gebuttfuckt man !! Hebben ze jou het el-cheapo model aangesmeerd !! Mijne heel wel een scart, was ook goed duur. 700 pieken man. En die DT2500 is een perfect ding, die sub gaat super laag, heb 5hz nog kunnen horen !!Op dinsdag 13 november 2001 20:52 schreef ShittyOldMan het volgende:
Die audiosonic is zeker wel goed ja, kan ook mp3 afspelen! En heeft een video output via tulp, gelukkig geen scart. Overigens heb ik ook mijn Creative DT2500set erop aangesloten, alleen mijn rears werken opeens niet, wat nu??? En kan ik mijn creative sub ook doorlussen naar mijn Yoko sub, dies ook zwaar vet
(note the sarcasm)
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Is scart beter dan? Tegen mij werd gezegd dat dit de beste was en tulpstekkers zijn ook het beste. Dat zeiden ze dus ik geloofde dat meteen. Die lijers bij de megapool...
Kan je nie die actie van AH 15 dvd's + Grundig player en dan ngo een dt2500 doen? Ik weet nie wat die dt2500 kost maar heb je wel 15 dvd's 
En die grundig kan ook mp3 enzo (heb dat setje zelf gekocht
) en de afstandsbediening is wel heel vet
En die grundig kan ook mp3 enzo (heb dat setje zelf gekocht
Best knap dat jij het Bose Home Cinema setje al hebt (vooral aangezien Bose die nog niet maaktOp dinsdag 13 november 2001 20:10 schreef neographikal het volgende:
neem geen bose....ik heb hier echt grote problemen om de bass uit dat kreng te krijgen
Maargoed, je kunt wel wat meer bas uit een losse componeneten Acoustimas systeem krijgen door de basmodule op een 'klankkast' te richten. Klinkt een beetje knullig, maar ik bedoel dat ie bijvoorbeeld onder een bank, in een nis, onder een laag tafeltje ligt.
Succes ermee in ieder geval
Op dinsdag 13 november 2001 23:15 schreef ShittyOldMan het volgende:
Is scart beter dan? Tegen mij werd gezegd dat dit de beste was en tulpstekkers zijn ook het beste. Dat zeiden ze dus ik geloofde dat meteen. Die lijers bij de megapool...
offtopic:
Nah, tulpen zijn veel beter. Ik heb er pas nog een stuk of 25 naar mijn vriendin gebracht en die was er echt ontzettend blij mee hoor!
Nah, tulpen zijn veel beter. Ik heb er pas nog een stuk of 25 naar mijn vriendin gebracht en die was er echt ontzettend blij mee hoor!
om weer ff ontopic te komen heb je ook een goedkopere home cinema van pioneer, namelijk de xv-dv55 met nog een sub erbij en stalatiet boxjes. bij de mediamarkt heb ik deze gekocht voor 1900,-
hij inderstuent ook dts maar dat doen andere ook wel.
Om toch maar eens enigzins zinvol te reageren, ik zou eens naar de betere audio/video winkel stappen. Daar het verhaal eens voorleggen en vragen wat ze te bieden hebben. Zodoende kunnen ze je een hoop uitleggen wat wel en niet verstandig is. Luister naar de speakers, vooral luisteren is belangrijk. Mocht je een paar honderd gulden erboven zitten dan kunnen ze heus wel er een leuke prijs van maken. Een beetje korting mag best, het is geen supermarkt ofzo.
DVD speler, tja je hoort er veel verhalen over. Iedereen vind z'n eigen erg goed. Ik heb er geen dus ik kan je er niet veel over vertellen. Maar van wat ik gezien en vergeleken heb vind ik Pioneer er bovenuit springen. Hiteker, Cyberhome, Hakki Takki, en dergelijke merken hebben een mindere beeldkwaliteit. Geluid weet ik niet, niet goed genoeg gehoord/meegemaakt. Wat mij wel meerdere malen zelfs is verteld, is dat philips bijzonder goed om kan gaan met cd-r, cd-rw en vooral mp3 op een cd-r. Andere merken schijnen het af en toe alleen goed te doen op een orginele mp3 cd (?) en niet op een mp3 cd-r. Maar dat is slechts wat mij verteld is, heb er zelf geen ervaring mee.
Versterker en speakers: gezien je budget zal het lastig worden om onder een sub-sat systeem uit te komen. Heel persoonlijk zou ik gaan voor 5 fullrange speakers (in ieder geval de fronts echt fullrange, dus niet scheer&foppen fullrange). Maargoed, luisteren is de key en een leuke korting kan je erbij helpen. Probeer het eens in winkels als de Correct (rotterdam), Stassen (venlo), Staffhorst (utrecht, amersfoort), Steenweg (utrecht, wel drie kwartier wachten op hulp daar), en andere zaken van dat type.
ps.
DVD speler, tja je hoort er veel verhalen over. Iedereen vind z'n eigen erg goed. Ik heb er geen dus ik kan je er niet veel over vertellen. Maar van wat ik gezien en vergeleken heb vind ik Pioneer er bovenuit springen. Hiteker, Cyberhome, Hakki Takki, en dergelijke merken hebben een mindere beeldkwaliteit. Geluid weet ik niet, niet goed genoeg gehoord/meegemaakt. Wat mij wel meerdere malen zelfs is verteld, is dat philips bijzonder goed om kan gaan met cd-r, cd-rw en vooral mp3 op een cd-r. Andere merken schijnen het af en toe alleen goed te doen op een orginele mp3 cd (?) en niet op een mp3 cd-r. Maar dat is slechts wat mij verteld is, heb er zelf geen ervaring mee.
Versterker en speakers: gezien je budget zal het lastig worden om onder een sub-sat systeem uit te komen. Heel persoonlijk zou ik gaan voor 5 fullrange speakers (in ieder geval de fronts echt fullrange, dus niet scheer&foppen fullrange). Maargoed, luisteren is de key en een leuke korting kan je erbij helpen. Probeer het eens in winkels als de Correct (rotterdam), Stassen (venlo), Staffhorst (utrecht, amersfoort), Steenweg (utrecht, wel drie kwartier wachten op hulp daar), en andere zaken van dat type.
ps.
Het is pas echt mooi als ze blij wordt van een scartkabel!Nah, tulpen zijn veel beter. Ik heb er pas nog een stuk of 25 naar mijn vriendin gebracht en die was er echt ontzettend blij mee hoor!
Pioneer DV55 zul je nog sporadisch tegenkomen in winkels, is namelijk een errug uitlopend model (wordt al iets van 5-6 maanden niet meer nieuw gemaakt).Op woensdag 14 november 2001 19:47 schreef furean het volgende:
om weer ff ontopic te komen heb je ook een goedkopere home cinema van pioneer, namelijk de xv-dv55 met nog een sub erbij en stalatiet boxjes. bij de mediamarkt heb ik deze gekocht voor 1900,-
Opvolgend model is de DV88 en die is nog veeeel wreder
(leukste is misschien wel dattie ook mp3s kan afspelen). Dat model kost je ongeveer 2299,-
Verwijderd
ja hoor, 5 Hz en dat hoor jij. dat zou je alleen kunnen zien. de conus van je sub zie je 5x in de seconde trillen. misschien dat je de glazen op tafel hebt horen trillen en dat je dacht dat je je subwoofer hoorde.Op dinsdag 13 november 2001 20:56 schreef tbusquet het volgende:
[..]
OWJA ! heeft jouw Audiosonic geen SCART ? Dan ben je hard gebuttfuckt man !! Hebben ze jou het el-cheapo model aangesmeerd !! Mijne heel wel een scart, was ook goed duur. 700 pieken man. En die DT2500 is een perfect ding, die sub gaat super laag, heb 5hz nog kunnen horen !!
Neem geen setje!
Kijk een goed naar zo'n setje.. heb je weer van die sateliet speakertjes! Je hebt bij je huidige stereo toch ook geen melkpakjes als speakers. In de bios hebben ze dat toch ook niet.
Je moet gewoon een dvd-speler (pioneer is goeie prijs/kwaliteit) en een DD/DTS receiver (zoals de sony str-db840) en dan wat extra speakers (als je huidige speakers nog goed zijn) anders 2 zuilen voor, achter 2 "normale" speakers en een goeie center speaker.
Size does mater!!
Kijk een goed naar zo'n setje.. heb je weer van die sateliet speakertjes! Je hebt bij je huidige stereo toch ook geen melkpakjes als speakers. In de bios hebben ze dat toch ook niet.
Je moet gewoon een dvd-speler (pioneer is goeie prijs/kwaliteit) en een DD/DTS receiver (zoals de sony str-db840) en dan wat extra speakers (als je huidige speakers nog goed zijn) anders 2 zuilen voor, achter 2 "normale" speakers en een goeie center speaker.
Size does mater!!
Coïtus ergo sum
Op dinsdag 13 november 2001 20:56 schreef tbusquet het volgende:
[..]
En die DT2500 is een perfect ding, die sub gaat super laag, heb 5hz nog kunnen horen !!
Ga anders op http://www.dvdforum.nl het maar eens vragen.
Coïtus ergo sum
Je moet het ook niet al te serieus nemenOp donderdag 15 november 2001 08:38 schreef wussy het volgende:
[..]
ja hoor, 5 Hz en dat hoor jij. dat zou je alleen kunnen zien. de conus van je sub zie je 5x in de seconde trillen. misschien dat je de glazen op tafel hebt horen trillen en dat je dacht dat je je subwoofer hoorde.
En denk ook niet dat ik een scartloze audiosonic heb (maken die wel dvd spelers?)
Ik denk dat ik deze :

voor 1400 piek ga kopen

voor 1400 piek ga kopen
Hoeveel dingen maakt LG in godsnaam wel niet allemaal?
tinus1983, met een beetje goed zoeken zou je die voor 1199,- moeten kunnen kopen hoor... 1400 piek is echt teveel voor die set
Verwijderd
Neem gewoon een receiver van rond de 600,- en een dvd/mp3/vcd speler van rond de 600,- met daarbij een setje sony pascal boxen 700,- ben je onder de 2000,- klaar een heb je een goede surround.
oh waar danOp vrijdag 16 november 2001 06:26 schreef flagnite het volgende:
tinus1983, met een beetje goed zoeken zou je die voor 1199,- moeten kunnen kopen hoor... 1400 piek is echt teveel voor die set
Hmm.. Ik heb geen glazen.. en de speaker kan ik niet zien.. die zit in het kastje.Op donderdag 15 november 2001 08:38 schreef wussy het volgende:
[..]
ja hoor, 5 Hz en dat hoor jij. dat zou je alleen kunnen zien. de conus van je sub zie je 5x in de seconde trillen. misschien dat je de glazen op tafel hebt horen trillen en dat je dacht dat je je subwoofer hoorde.
Ik heb em daar pas bij Mikro Electro voor zien staanOp vrijdag 16 november 2001 10:49 schreef tinus1983 het volgende:
[..]
oh waar dan
Pagina: 1