Ac 97 - onboard sound - Drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 22:02
Heb op men nonkel zijn pc'tje Win2k geïnstald, eerst draaide ie Me :r Nu vond ie natuurlijk nergens zen driver cd...

Is zo'n all on-board integrated micro-atx boardje

Nu heb ik via de site van de maker al zen onderdelen (lan , modem, vga, ...)

Enkel zen AC 97 sound ding werkt nog niet...

Op de site van de fabrikant staan 12 verschillende drivers vr soundkaarten, enkel naam, geen uitleg

Kan ik zo'n driver nergens vinden? Of hebben verschillende bedrijven zo'n AC 97 gemaakt?

Pls help

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

is AC97 wel een naam van een soundchip? Is dat niet een heel algemene omschrijving? Volgens mij moet je eens gaan kijken in het moederbord boekje wat het precies is, dan zou je op de site van de mobo fabrikant wel moeten kunnen vinden welke driver je nodig hebt...

post btw eens het merk + typenummer van het mobo, dan kunnen we je helpen zoeken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xenon
Hier is een linkie naar de specs van het mobo

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is van via, zit ook op mijn mamaborden :)

• Xenon
Er staat een via driver op die driver site

Zal het eens gaan proberen...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de chipset van het bord is de SiS730(S), als ik zo die driver download site van de fabrikant bekijk, staat daar geen audio driver voor de SiS730 tussen ...
Ik ga ff verder zoeken...

[edit]

hier http://www.sis.com/support/driver/7018.htm staat een driver voor SiS 730 chipset sound, ook een XP versie...

hij stond wel in het audio lijstje op de PCChips site, alleen er stond geen typenummer bij, je moet die hebben waar alleen maar SiS bij staat, het is deze file:

ftp://210.17.18.14/driver/sound/sis/sis7018.zip

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

voor de vt8321 chipset hiero loaden http://downloads.viaarena.com/drivers/audio/68mu210b.zip

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 10 november 2001 10:45 schreef Revenant het volgende:
voor de vt8321 chipset hiero loaden http://downloads.viaarena.com/drivers/audio/68mu210b.zip
het is geen VIA het is een SiS chipset ;)

ik denk trouwens dat je beter die driver van de SiS site kunt pakken, die van de PCChips FTP site doet het niet echt goed...

• WHiZZi
  • Laatst online: 10-08 22:53

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Op zaterdag 10 november 2001 10:35 schreef limoentje het volgende:
is AC97 wel een naam van een soundchip? Is dat niet een heel algemene omschrijving? Volgens mij moet je eens gaan kijken in het moederbord boekje wat het precies is, dan zou je op de site van de mobo fabrikant wel moeten kunnen vinden welke driver je nodig hebt...
AC'97 is een standaard beschreven manier voor geluid. Deze 'geluidskaarten' bestaat uit 1 chip die op het moederboard zit. Deze chip is dan weer uitgebracht door de leverancier van het moederboard (ALI, Via etc etc)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• Xenon
Heb gewoon alle drivers van de mobo-site + die 2 van de sis site op cd gepent...

Zal ze effe allemaal uitproberen

Volgens mij zijn het ook die van sis, zal wel zien

Alvast bedankt iedereen

Verwijderd

Het makkelijkste is om gewoon de windows update te runnen.. Dan vind ie em wel...

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Windows Update...vind ook C-Media chipsets en installeert de correcte drivers.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

• Xenon
Ding was niet op inet aangesloten, geen zin men adsl eraan te gaan hangen...

Heb ze uiteindelijk gevonden via sis site

Thx iedereen

Verwijderd

Xenon schreef op 10 November 2001 @ 16:25:
Ding was niet op inet aangesloten, geen zin men adsl eraan te gaan hangen...

Heb ze uiteindelijk gevonden via sis site

Thx iedereen
Ik zag dat je ook een Intel 82801BA/BAM ICH2-AC'97 AudioController geluidskaart heb, ik zit al enkele weken met het probleem dat ik hiervoor geen drivers kan vinden, hopelijk zou jij me hiermee verder kunnen helpen. (kevers84@hotmail.com is mn e-mail adres voor als je ze doorwil mailen of iets dergelijks)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 12:08:
[...]

Ik zag dat je ook een Intel 82801BA/BAM ICH2-AC'97 AudioController geluidskaart heb, ik zit al enkele weken met het probleem dat ik hiervoor geen drivers kan vinden, hopelijk zou jij me hiermee verder kunnen helpen. (kevers84@hotmail.com is mn e-mail adres voor als je ze doorwil mailen of iets dergelijks)
Wees nu eens even niet zo dom om dat in elk topic te posten maar gewoon je eigen topic eens in de gaten te houden |:( :r :O

Verwijderd

Het lijkt me dat na 1½ jaar dit probleem wel eens is opgelost... ;)
Er staat toch altijd bij oude topics een waarschuwing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 12:11:
Het lijkt me dat na 1½ jaar dit probleem wel eens is opgelost... ;)
Er staat toch altijd bij oude topics een waarschuwing?
Ik hoop het daarom doe ik ook juist reply'n om te vragen waar ze hem nou vandaan hadden gehaald :) I hope the can help me...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 13:10
Gelieve dan ff te mailen met die user, mailadres staat vermeld. Gezien je al een topic hebt lopen hoef je deze dan niet omhoog te schoppen ;)

Probeer ook ff de oplossingen die in dat topic gegeven worden, en reageer of dat wel of niet heeft gewerkt, dan weet iedereen waar-ie aan toe is :)
Gezocht: Drivers Intel 82801BA/BAM ICH2-AC'97AudioController

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.