XP 1600+ met afgebrokkelde core...

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 14:40
Ik heb hier een Athlon XP 1600+ liggen, waarvan rechtsboven een klein stukje core is afgebroken van ongeveer 1mm bij 0.5mm

Achten jullie de kans groot dat deze het nog doet? Ik hem ff te leen van een vriend als ie het doet mag ik 'm wel ff een tijdje gebruiken :9 nu heb ik een Duron 800 dus dat is wel lekker ;)

Het erinzetten is alleen nogal een klus, Ik heb een FOP32 en vond het heel zwaar om die op mijn Duron 800 te zetten is wel goed gelukt enzo
maar nu moet ie eraf dus, nieuwe proc. erop en er weer in, ik denk dat ik beter mijn mobo helemaal uit de PC kan halen aangezien ik dan wat werkruimte heb, het kost nogal wat kracht om die koeler erop te zetten :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
je KEN et proberen, maar grote kans dat ie D00d is :(

hoe heb je et voor elkaar gekregen er een stuk van de core af te breken?
Ik meende dat de Xp core's streker waren dan de Athlons ?

• Xtuv
IK Heb het niet gedaan...

makkelijke smoes ok, maarja heb niet eens geld voor zo'n proc joh :) het doet er ook niet toe hoe het is gebeurd 't is nu eenmaal zo

Verwijderd

Jezus, bginnen die XP cores ook al te brokkelen? ze zijn lekker bezig bij AMD. Misschien effe nieuwe oventjes aanschaffen daar ofzo?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Meten is weten... Ik zou je het niet kunnen vertellen. Dit verschilt per geval. Hiero liggen 2 processoren; 1 x Duron 700, weinig afgebrokkelt, maar dood als een pier. En nog een TB 1333Gh met iets meer schade (afbrokkeling) Die draait op dit moment stabiel XP op 1400Mhz en 39 graden. Ik zou het iig proberen, want mocht de XP goed zijn dan kun je hem lekker laten ziten en loopt je systeem veel sneller in vergelijk met die Duron!!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Xtuv
Dat laatste zeker ja :9

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:47
Hebben we net geleerd op school:

In dit hoekje zit de L1 cache, in dat hoekje zit de L2 cache, in dat hoekje zit... etc.

Roep ik ineens door de klas: Dus daarom gaan AMD's dood als je er een hoekje afbreekt, je kunt gewoon een gat in het midden boren want alles zit in de hoekjes.

• Xandrios
  • Laatst online: 23:19
Op vrijdag 09 november 2001 19:31 schreef _JGC_ het volgende:
Hebben we net geleerd op school:

In dit hoekje zit de L1 cache, in dat hoekje zit de L2 cache, in dat hoekje zit... etc.

Roep ik ineens door de klas: Dus daarom gaan AMD's dood als je er een hoekje afbreekt, je kunt gewoon een gat in het midden boren want alles zit in de hoekjes.
lol :P

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:02

Wimo.

Shake and Bake!

Op vrijdag 09 november 2001 19:07 schreef SALLY het volgende:
Jezus, bginnen die XP cores ook al te brokkelen? ze zijn lekker bezig bij AMD. Misschien effe nieuwe oventjes aanschaffen daar ofzo?
|:(

• Xtuv
Bios van m'n MSI KT266 alvast ff geflasht, zo maar eens aan de slag dan.... :D

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

nou mijn CPU (weliswaar geen XP) is ook afgebrokkeld, en nog erger dan wat ik van jouw hoor...

de mijnes doet het nog best... al heb ik wel het ID dat hij wat heter loopt dan normaal :?

en ja... ik heb het zelf gedaan met de instalatie van mijn S.Orb, kut dingen zijn dat man :r

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De core kan wat warmer worden door het kleinere contact opppervlak.
Zou je voor de gein eens moeten narekenen, hoeveel % er is af gebrokkeld.
Maar je kunt ook gewoon een slechte package hebben, dat scheelt ook qua hitte. Dat verklaart ook waarom je hem hebt gesloopt (kunnen slopen).

• Xtuv
In % is het heel weinig hoor... ik denk niet dat dat veel uitmaakt in de hitte..

Naja, strax ga ik het maar 'ns proberen :)

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Je hebt misschien de kans datie het nog wel doet als je de L1 of/en L2 cache uitzet (maar lijkt me niet echt lekkur werken)

• JeroenT
  • Laatst online: 03:51

JeroenT

hoi!

Op vrijdag 09 november 2001 19:48 schreef Wimo. het volgende:

[..]

|:(
Ze mogen idd die core wel wat steviger maken...

als ze dan ook nog een beetje aan de temp denken is mijn volgende proc een AMD :P ;)

• Xtuv
whoooooohooooohoooooooooot :D
't was ff 2 uurtjes werken, complete PC incl koeler gedemonteerd, post opstelling gemaakt met de nieuwe proc, en ja hoor :) :) hij doet 't!!

Alles weer in elkaar gezet, net 'n paar minuutjes in windows, hij werkt gewoon nog!! :D

* Xtuv is blij! heerlijk snel :) strax ff OCen :P is goeie core nog ook AGKGA-K Heerlijk dit :9

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
gefeliciteerd

• Xtuv
Tnx :D
ff benchmarken ;)

• Xtuv
hij is up and running @ 1533Mhz :9~

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 23:37 schreef Xtuv het volgende:
hij is up and running @ 1533Mhz :9~
das wel weinig ... 1700 moet hij toch doen vind ik

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 09 november 2001 22:13 schreef Xtuv het volgende:
whoooooohooooohoooooooooot :D
't was ff 2 uurtjes werken, complete PC incl koeler gedemonteerd, post opstelling gemaakt met de nieuwe proc, en ja hoor :) :) hij doet 't!!

Alles weer in elkaar gezet, net 'n paar minuutjes in windows, hij werkt gewoon nog!! :D

* Xtuv is blij! heerlijk snel :) strax ff OCen :P is goeie core nog ook AGKGA-K Heerlijk dit :9
Als je SSE wilt moet je even opnieuw installen hoor :)
Have Phun!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Xtuv
Op vrijdag 09 november 2001 23:43 schreef DuronDude het volgende:

[..]

das wel weinig ... 1700 moet hij toch doen vind ik
Kan de MP niet veranderen.. potloodstreepjes op m'n duron vond ik al heel wat :P nu is dat wel ff wat lastiger..

• Xtuv
Op vrijdag 09 november 2001 23:44 schreef nigelator het volgende:

[..]

Als je SSE wilt moet je even opnieuw installen hoor :)
Have Phun!
Is dat zo?
maakt dat uit in 't algemeen of alleen bij een paar SSE programma's?
ik heb het niet zo op formateren enzo :P

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
je hoeft niet te formatten voor SSE, das cpu-intern. Ik zou zeggen: waag het erop, je mobo gaat er niet kapot aan ofzow. Niet geschoten altijd mis... >:)

Verwijderd

Je moet ook niet op de core gaan stampen. Dat is delicaat. En ik vind dat je maar gewoon voorzichtig moet zijn.

Maarja, dat zal mijn rare gedachtengang wel weer wezen.

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Tsja, das waarschijnlijk te wijten aan de mentaliteit om iedere dag een 20GB HD in de schooltas mee te sjouwen om ff wat files uit te wisselen... ;)

Voorzichtig en delicaat zijn woorden die "niet" in ieders woordenboek meer voorkomen....

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Nou ik weet niet wat jullie dan prutsen hoor maar die van mij is niet stuk te krijgen. Een goede tweaker weet trouwens hoe hij om moet gaan met gevoelige hardware.

• Xtuv
hey dont blame me! :( :D

Verwijderd

- Tsja, das waarschijnlijk te wijten aan de mentaliteit om iedere dag een 20GB HD in de schooltas mee te sjouwen om ff wat files uit te wisselen... -

Kan ook anders...via de MP3 speler met een diskje erin van 6 of 15 Gb lijkt me voldoende om gegevens uit te wisselen, aansluiten op de USB en pompen maar die handel! >:)

• NiGeLaToR
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 10 november 2001 12:52 schreef CB het volgende:
- Tsja, das waarschijnlijk te wijten aan de mentaliteit om iedere dag een 20GB HD in de schooltas mee te sjouwen om ff wat files uit te wisselen... -

Kan ook anders...via de MP3 speler met een diskje erin van 6 of 15 Gb lijkt me voldoende om gegevens uit te wisselen, aansluiten op de USB en pompen maar die handel! >:)
tss .. das traag .. :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:36
Tsja, das waarschijnlijk te wijten aan de mentaliteit om iedere dag een 20GB HD in de schooltas mee te sjouwen om ff wat files uit te wisselen...
Niks mis mee toch? Weleens vaker gedaan :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Wimo.
  • Laatst online: 07:02

Wimo.

Shake and Bake!

Steker nog.. ik MOET het iedere dag doen van sgool :(

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Behalve als je vergeet dat die HD los in je tas zit en je rugzakkie ergens neersmijt.....bye-bye Quantum Atlas 10K II :'(

My software never has bugs, it just develops random features...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op vrijdag 09 november 2001 20:02 schreef TheGhostInc het volgende:
De core kan wat warmer worden door het kleinere contact opppervlak.
Zou je voor de gein eens moeten narekenen, hoeveel % er is af gebrokkeld.
Maar je kunt ook gewoon een slechte package hebben, dat scheelt ook qua hitte. Dat verklaart ook waarom je hem hebt gesloopt (kunnen slopen).
Door dat kleinere oppervlak wordt 'ie echt niet warmer hoor.
Waar 'ie wel warmer door kan worden, is wanneer er een scheur door de core heen loopt die je niet ziet.
Het silicium heeft dan plaatselijk een hogere weerstand (waar dat niet geplanned was door de fabrikant) en daar kan 'ie juist warmer worden, of zelfs doorfikken.
Soms hebbie mazzel, en dan heb je een core die het prima doet, maar waar wel een of meerdere stukken uit zijn.

[edit]
8-) vergeten...... 8-)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1