100!!!!
dat SHTML is voor het nieuws. werkt veel makkelijker. IK gooi hem nog wel in de sitecheck. Maar kan iemand ff ene screenie maken met netschaap?
Niemand heeft toch netschaap 
iets van 13% van alle browsers...
iets van 13% van alle browsers...
zo blijkt maar weer dat niemand Netscape (wil) hebben.
precies Hans 
voorbeeldje uit de praktijk.. site voor 'n klant: Klant zei dat 99% van z'n bezoekers IE gebruiker was, en dat we dus gewoon 'n IE site moesten/mochten maken.. hartstikke leuk, lekkere complexe dingen met table's gedaan enzo, wauw
We hebben 'm wel gewaarschuwd voor 't feit dat netscape gebruikers nog wel bestaan, maar neenee.. hoefde ie niets van te hebben..
Site online, klant kreeg klachten van z'n bezoekers ivm Netscape incompatibiliteit, dûh..
Uiteindelijk is de site aangepast zodat ie nu wel in Netscape werkt, ziet er nog pico-bello uit, alleen 't is 'n paar k groter geworden per pagina.. jammerdan!
Moraal van het verhaal.. maak sites 100% compatible voor IE & Netscape.. ALTIJD! anders vraag je om problemen..
voorbeeldje uit de praktijk.. site voor 'n klant: Klant zei dat 99% van z'n bezoekers IE gebruiker was, en dat we dus gewoon 'n IE site moesten/mochten maken.. hartstikke leuk, lekkere complexe dingen met table's gedaan enzo, wauw
Site online, klant kreeg klachten van z'n bezoekers ivm Netscape incompatibiliteit, dûh..
Uiteindelijk is de site aangepast zodat ie nu wel in Netscape werkt, ziet er nog pico-bello uit, alleen 't is 'n paar k groter geworden per pagina.. jammerdan!
Moraal van het verhaal.. maak sites 100% compatible voor IE & Netscape.. ALTIJD! anders vraag je om problemen..
blah blah...
Anoniem: 4663
En toch valt dit meestal nie mee
...
(Originele grootte, normale lettertype instellingen, netschaap....)
Ps. Kan zijn dat er hier af en toe eendeadlink staat, staat op eigen webserver die nie constant aanstaat
....

(Originele grootte, normale lettertype instellingen, netschaap....)
Ps. Kan zijn dat er hier af en toe eendeadlink staat, staat op eigen webserver die nie constant aanstaat
LOL
Links boven, bij die ronding/schaduw, die loopt ook niet helemaal goed over
moet nog s wat aan gebeuren...
Links boven, bij die ronding/schaduw, die loopt ook niet helemaal goed over
moet nog s wat aan gebeuren...
Oh jah, dan nog ene vraagje, moet de site in frames of niet?
wel of geen frames dan barst er weer een hele ander discusie los soms zijn frames wel handig en soms ook niet. ligt er dus maar helemal aan wat je er mee wil.
offtopic:
Spirit, dat noemen ze nou 't opbouwen van ervaring
(problemen zijn bekend btw)
de site uit m'n voorbeeld is 'n tijdje na je (ik zie ze niet) screengrabs gemaakt..
toen waren we hiero nog van mening dat op IE mikken toereikend was, nee dus..
Aangezien de eXiD site binnenkort weer compleet vernieuwd wordt (gaat op 'n bepaald moment vervelen 'eej?), richten we ons liever op de nieuwe-site en onze klanten dan dit soort wissewasjes te gaan wegpielen..
Maargoed, daar ging het hier helemaal niet over
Spirit, dat noemen ze nou 't opbouwen van ervaring
de site uit m'n voorbeeld is 'n tijdje na je (ik zie ze niet) screengrabs gemaakt..
toen waren we hiero nog van mening dat op IE mikken toereikend was, nee dus..
Aangezien de eXiD site binnenkort weer compleet vernieuwd wordt (gaat op 'n bepaald moment vervelen 'eej?), richten we ons liever op de nieuwe-site en onze klanten dan dit soort wissewasjes te gaan wegpielen..
Maargoed, daar ging het hier helemaal niet over
blah blah...
Ok, site maak ik nu zonder frames (is proffesioneler, alle goede (lees=tweakers.net) hebben geen frames. Ik ga hem ook Netscape compartible maken. Heb net netscape erop, en wat blijkt nu; hij leest bij het shtml bestand alleen de code op, niet compilen...maar daar open ik wel ff een andere topic over
tables jongen... een onderschat onderdeel, je kan er veeeeeel mee... soms is frames handig, maar Netschaap kan ze nog altijd niet willekeurig plaatsen, dat is RUK!
Veel oeffenen, ook met JavaScript CGI etc.
Veel oeffenen, ook met JavaScript CGI etc.
}>}>}>}>}>:r<P><BR>
Ik maak hem gewoon zonder frames jah, is veel stoerder
Hey Cyberghost
Nou, zou toch maar eens een ander baantje zoeken want jij kan wel wat meer verdienen met die papieren
Nou, zou toch maar eens een ander baantje zoeken want jij kan wel wat meer verdienen met die papieren
Ik ben (net) 21 heb geen mcse(nog niet) wel 1 jaar systeembheer (MBO) en heb al bijna hetzelfde salaris als jou...Ik ben gecertifieceert voor CISCO Netwerk Designer en tevens MCSE+Internet. En daarvoor heb ik HTS electronica gedaan ik verdien momenteel goed in dit SCHOOLTJE 3750,- netto p.m. Tevens hebben wij een eigen bedrijf, dus ik zie geen ene cent voor me neus voorbij gaan.
Ik heb alleen een vbo electro diploma en verdien evenveel als jij.
Nog een vraag: Wat verdien je eigen als webdesginer (builder)?
Als designer meer dan builder... en het hangt van de orders af die je binnenhaalt... helemaal als je voor jezelf begint zal dat toch zeker doorslaggevend zijn voor wat je verdient...
Dat terzijde, denk ik niet dat je begrepen hebt dat het meerendeel hier vind dat je nog maar eens moest gaan oeffenen en een portfolio in elkarr moest gaan knutselen...
Kortom, je bent er nog helemaal niet aan toe... niet qua leeftijd, niet qua ervaring en niet qua inspiratie/creativiteit... zoiets moet groeien en ik denk dat ik voor het meerendeel nu spreek, of niet?
Dat terzijde, denk ik niet dat je begrepen hebt dat het meerendeel hier vind dat je nog maar eens moest gaan oeffenen en een portfolio in elkarr moest gaan knutselen...
Kortom, je bent er nog helemaal niet aan toe... niet qua leeftijd, niet qua ervaring en niet qua inspiratie/creativiteit... zoiets moet groeien en ik denk dat ik voor het meerendeel nu spreek, of niet?
}>}>}>}>}>:r<P><BR>
máár.....ik zie het leven nog zitten, en wil geen zelfmoord pogingen doen
. Ik ben er ook nog veel te jong voor,dat weet ik ook. Maar ik vraag alvast voor later...
Ey shi, wat doe jij nu hier!?
How's life? 
Hoeveel je verdiend loopt ver uiteen, depends on hoe groot het bedrijf (of of het een bedrijf is; freelance of zwart zijn veelgebruikte
) is waar je werkt. Ik werk dus als webdesigner/builder/master bij wegener/dttc, en ik val onder de grafische cao, en dan begin je met 18 jaar (toen ik begon hier) behoorlijk onderaan de salarisschaal 
Maar je leert snel en netwerkt snel als je eenmaal werkt, en talent komt vanzelf bovendrijven
Hoeveel je verdiend loopt ver uiteen, depends on hoe groot het bedrijf (of of het een bedrijf is; freelance of zwart zijn veelgebruikte

Maar je leert snel en netwerkt snel als je eenmaal werkt, en talent komt vanzelf bovendrijven
Als webbuilder weet ik niet en me collega die over mijn schouder mee gluurt wil het niet zeggen 
(Web) vormgever kan ik ook niet precies zeggen als zij meekijkt (anders krijgen de twee afdelingen oorlog)
Het legt er echt aan hoe goed je bent. Ik ken mensen die Fl 1000,- krijgen voor een kort flashfilmpje (denk een 30 seconden durende tekenfilm)
Ik ken webdesigners die werken voor 15 piek en ik ken webdesigners die nooit onder de 35 piek zouden zitten.
Als je voor jezelf werkt verdien je veel meer dan als je voor een baas werkt, maarja je hebt ook minder zekerheden.
Ach, growing up is hard.
(Web) vormgever kan ik ook niet precies zeggen als zij meekijkt (anders krijgen de twee afdelingen oorlog)
Het legt er echt aan hoe goed je bent. Ik ken mensen die Fl 1000,- krijgen voor een kort flashfilmpje (denk een 30 seconden durende tekenfilm)
Ik ken webdesigners die werken voor 15 piek en ik ken webdesigners die nooit onder de 35 piek zouden zitten.
Als je voor jezelf werkt verdien je veel meer dan als je voor een baas werkt, maarja je hebt ook minder zekerheden.
Ach, growing up is hard.
|{ brrr }] |
De slimste opmerking die ik hierboven zag is 'zorg dat je gewoon wat sites maakt. Evt voor kleinere bedrijven, evt. voor een club ofzo, die er allemaal anders uitzien.' Op het moment dat je het een en ander kunt laten zien, is het wat makkelijker om jezelf te verkopen. Je zult toch klein moeten beginnen. Ga niet 10 persoonlijke sites maken, want je eigen leven kan voor jou heel boeiend zijn, maar het is niks om als referentie te laten zien. Een site voor een basisschool in de wijk, voor de winkel op de hoek, etc. biedt meer mogelijkheden om info op een leuke manier weer te geven.
Anoniem: 4679
Ik wil ook wel aan de bak als HTML programeur
wie wil me mailen.. check me e-mail aderes /me werkt kladblok..