Geld verdienen met HTML(?)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 21:51
Ik heb aardig veel verstand van HTML (soms moet ik nog ff wat nakijken :)). Maar waar kan ik nu werk vinden? Is er niet een site waar allemala vacatures staan voor webdesigners?
Milenco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 21-06 13:45

Nietzman

Woei!

was het maar zo simpel.....

je zegt dat je zelf html kan programeren..... waarom werk je dan in frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
werk ik in frontpage?
Ik maak ales zelf met kladblok
ik zie het al, dat was een megaoude site
no big deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrea
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

Ik denk dat Nietzman stiekum even de fundering van je huisje heeft bekeken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128

Er is werk zat als je echt goed bent. Alleen HTML is echter waardeloos, want das namelijk rete-simpel.

Kun je naast HTML ook goed Javascript/DHTML of talen als ASP/PHP, dan kun je een prima WEbbuilder worden.

Kun je naast HTML ook goed vormgeven met bijvoorbeeld Illustrator en i.i.g. Photoshop en kun je daarbij ook Flash, dan kun je prima aan de slag als Webdesigner.

Nogmaals: alleen een beetje HTML heb je niet zoveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 21-06 13:45

Nietzman

Woei!

maar milenco heeft nou een nieuw huisje ingesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
HTML heb je denk ik niet zo veel aan, alles wat je met HTML kan kan ook met Dreamweaver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6317

Op deze sites zoeken ze personeel maar ik weet niet of ze HTML gasten zoeken: http://nl.nedstat.net /
& http://www.webads.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik kan naast HTML ook Flash, en ben nog bezig naar andere talen, als ik goeie boeken kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

begin gewoon zelf een webdesing bedrijfje... :)

waar woon je trouwens, scheelt misschien ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrea
  • Laatst online: 24-01-2022

Phrea

( . Y . )

maar milenco heeft nou een nieuw huisje ingesteld
Afbeeldingslocatie: http://www.phrea.com/smiley/widegrin.gif Afbeeldingslocatie: http://www.phrea.com/smiley/widegrin.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08-2024

Clay

cookie erbij?

HTMl, Javascript, PHP, ASP, FLASH, Photoshop, het is allemaal niet moeilijk, het gaat erom dat je er creatief iets mee in elkaar kan gooien. HTML kan elk rund leren, Photoshop is qua gebruik ook niet moeilijk, alleen die talen zijn maybe wat lastiger.
Ik kan alleen HTML, JS en DHTML, maar dat komt alleen omdat ik niet zo'n behoefte heb (voorlopig althans) om me te verdiepen in server side scripting en Databases.
Flash zuigt, dus daar begin ik heel niet aan, maar het blijft gewoon zo dat als je niet creatief bent dat het gewoon nooit wat gaat worden.

't Boeit niet wat je doet, als je't maar GOED doet.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

aan je andere "probleem" topic te zien heb je toch nog niet al te veel ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
HGM:
[quote]soms moet ik nog ff wat nakijken [/qoute]
:#
EN ik woon in Losser, ligt vlak naast Enschede, enw aarom scheelt dat?

Huisje was inderdaad anders ingericht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:41
volgens mij zoeken ze nog iemand http://www.websiedee.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik denk dat als je alleen HTML kennis hebt; je genoeg werk kunt vinden! In ieder geval als je ook een beetje Javascript kunt toepassen en een CSS filetje eraan kunt hangen. Vooral het omzetten van Photoshop bestanden (een al gemaakte layout in Photoshop) naar HTML zal veel voorkomen... als je dat kunt dan denk ik dat je best op freelance basis wat werk kunt vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan
  • Laatst online: 15-01 18:46
HTMl, Javascript, PHP, ASP, FLASH, Photoshop, het is allemaal niet moeilijk, het gaat erom dat je er creatief iets mee in elkaar kan gooien.
Je hebt helemaal gelijk, je moet ook inzicht hebben in wat duidelijk, mooi, leuk, speciaal is etc.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8273

Helemaal met HertogJan en voorgaanden (Clay) eens:'t is natuurlijk een beetje het intrappen van de bekende open deur, maar als je geld wilt verdienen zul je toch echt iets van jezelf moeten meebrengen. Het gros van de bezoekers beoordelen sites op inhoud en op de bereikbaarheid van die inhoud. Techniek is daarbij alleen maar het hulpmiddel, het gereedschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
hhmmzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Het probleem is ook dat ik nog maar 14 (!!!) ben :'(. Ik heb dus nog geen opleiding (achter de rug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

14? In that case: forget it.
Webdesignbedrijven zullen wel twee keer nadenken voor ze iemand van 14 in zullen huren, dus dat zal niet zo snel lukken.

Misschien maak je een kans als je kleine bedrijven in je omgeving brieven stuurt met een offerte voor een kleine website, maar ik denk het eigenlijk niet.

Het punt is (en dit is niet persoonlijk bedoeld, misschien ben je wel beter dan ik ;)) Websites kosten geld, en 'volwassenen' zullen niet zo happig zijn om hun geld in een 14-jarige te stoppen (behalve in Thailand dan :P). Je leeftijd is toch een extra liability-factor voor hun.

Maar toch. Misschien kun je kleine bedrijven een voorstel doen. Kleine sites voor weinig geld. Misschien wel zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2842

Nog even dit,

Als je bijvoorbeeld een mailtje naar een bedrijfje in je buurt stuurt als vorm van sollicitatie, bega dan niet de volgende fouten die ik regelmatig in mijn mailbox tegenkom;

1 Er staat url in van een website ter refrentie, maar niet als link, ik moet hem dus overtikken uit het mailtje
2 Zorg dat de refrentie site werkt zoals het moet, ook dit gaat vaak mis

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Vanaf welke URL kwamen de laatste 25 bezoekers?
23 gathering.tweakers.net/Forum10/HTML/002567.html
1 lw9fd.law9.hotmail.msn.com/cgi-bin/getmsg
1 gathering.aphrodite.tweakers.net/cgi-bin/ubbmisc.cgi

Ik word wel druk bezocht }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

die 14 jaar hoeft op zich geen probleem te zijn.. Het is misschien wel een voordeel voro een beginnend webdesign bedrijf(je), want dat kun je als het goed, flink meegroeien.. Iedereen weet hoe moeilijk het is om aan personeel te komen :)

Maar om nu zelf (als bedrijf) websites te gaan maken, dat lijkt me als 14 jarige niet zo verstandig.. Misschien in combinatie met een wat oudere vriend ofzo, zou dat wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4663

14? In that case: forget it.
Webdesignbedrijven zullen wel twee keer nadenken voor ze iemand van 14 in zullen huren, dus dat zal niet zo snel lukken.

Hoe zit het dan als je 16 bent? Acht jij de kans dat je aangenomen word bij een bedrijf dan ook heel klein? Wat is volgens jou die 'minimum leeftijd' dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

het ligt er gewoon aan hoe goed jij bent..

Als jij op je 14e kunt aantonen dat je goed genoeg bent, dan zie ik niet in waarom je niet aangenomen zou worden...

Zelf werk ik bij een webdesign bedrijf, dat redelijk profi is opgezet.. En daar doe ik oa het personeel enzo. Ik zou dr geen problmen mee hebben om iemand vanaf de 14 aan te nemen, zolang dr geen problemen met belasting ed onstaan. Dus vanaf 16 vind ik nl. zeker geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Alleen kijken wáár ik dan kan werken :)
Dat was ook de _eigenlijke_ topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

daarom vroeg ik ook waar je ongeveer woonde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Oh zo..
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben 15 (word over 10 dgn 16) en werk nu al bijna een half jaar bij een webdesign bedrijf hier in de 'stad' waar ik woon. Ik heb gewoon een contract voor 10 uur per week en werk lekker thuis.
Mijn baas deed er niet echt moeilijk over en ze is heel tevreden over het werk dat ik aflever. Bovendien ben ik naar het werk dat ik aflever toch een goedkope kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
ze
daar heb je het al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2528

Jullie zijn allemaal kinderen volgens mij.
Kinder arbeid is niet toegestaan. Moet jij nintendo spelen.?
Bijna iedereen die hier vragen stelt, zijn 85& tussen 13 en 18 jaar oud.!
En ze willen allemaal alles kunnen ASP,JAVA,HTML,DHTML,PHP,MYSQL,VB. En ze willen allemaal een eigen server met loadballancing 4 processoren+UPS massstroge system+LCD monitoren, supersnelle computers, en ze willen grafisch ontwerper zijn. Hallo WAKE UP MAN. Droom maar lekker verder.

Er zijn meerdere mensen die HTML en andere rotzooi kennen, mischien beter dan jou, die doen ook een andere soort werk. Dus het betekent niet van,> 'Ik ken <HTML> dus ik kan gelijk bij webdesign bedrijf gaan werken''

Er zijn hier zelfs kinderen die via anderen een KvK registratie doen om alleenmaar een .NL domain aante kunnen vragen.?!@!!! Dat bedoel ik nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik zeg helemaal niet dat ik zo maar kan beginnen bij een webdesign bedrijf, ik hoop het alleen :P. En wat is er mis met vragen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En die 'kinderen' leveren vaak een beter staaltje webdesign dan van die hoogopgeleide 'webdesigners' die er uiteindelijk evenveel van bakken. Ik moet toegeven er zijn er veel die denken dat ze goed kunnen designen maar om zo'n reactie te geven?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-06 15:25
Bij professioneel webdesigner komt er veel meer kijken dan jullie net opnoemen. Het is niet alleen een mooi ontwerp maken maar er moet ook strategie en concept achter zitten.

De hele site moet datgene voor ogen hebben dat de klant ook heeft. En datgene wordt toch vaak door de designer bepaald. Als designer hoef je helemaal geen Flash of HTML te kunnen. Photoshop is voldoende. Als eenmaal het ontwerp in photoshop klaar is komen de template programmeurs wel in aktie. (Zo gaat het in ieder geval bij ons http://www.iconmedialab.nl )

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF
  • Laatst online: 20-06 23:22

MF

Take a Seat

CyberGhost niemand is perfecct:
Ik wordt er gek van. Wie weet hoe ik de achtergrond kleur van een JPEG of GIF doorzichtig maak.??? Ik gebruik nu ffe coreldraw als ik een tekst als JPEG opsla, en dat plaatje op een pagina neerzet waarvan de achtergrond zwart is, dan heeft het JPEG image een witte achtergrond.!!???!?
Zo te zien snap ook jij niet alles en vindt het wel fijn als iemand je effe helpt. Want waarom is een forum er om vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

paulh: wat jij beschrijft klopt inderdaad, maar dat geldt vooral voor de wat grotere klanten.. Een zaak die bij jou om de hoek zit, die heeft dat (meestal) niet nodig. Maar zoals jij het beschrijft, zo werken wij nl. ook.

En waarom zou je voor het uiteindelijk omzetten van opzet naar HTML pagina geen ietwat jongere mensen kunnen gebruiken. Ze verdienen dan in ieder geval meer dan wanneer ze kranten gaan gooien..

Wat cyberghost zegt vind ik nergens op slaan, als voor iemand van 14/16 z'n hobby webdesign ofzo is, dan heeft die persoon een leuk bijbaantje, wat hij/zij ook nog leuk vind.. Zou toch kunnen, of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4679

neem me aan ;)

ben 16 jaar en heb HTML kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

waar woon je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister-Freeze >
Boven aan heb ik niet gezegd dat ik een expert was in alles. tuurlijk kan ik ook bepaalde dingen niet, en ik weet ook dat dit een forum is om vragen te stellen. Maar geen forum om kinderen een droom baan aante bieden die niet waar worden. Iemand die een klein beetje html kan moet niet denken dat alle firma's achter degenen zit.
Trouwens vindt ik wel leuk dat je mijn oude posting opgezocht heb. Wat ik precies bedoel is, als je deze forum globaal bekijk is 90% tussen 13 en 16 jaar. En ze willen allemaal ongelovelijke dingen hebben, maken en bouwen wat ze toch niet kunnen, denk je dat iemand van 13 komplete netwerk thuis bouwt met proliant servers en switches met 25,- per maand zak geld.? Daar hebben ze wel elke keer over. Dit zijn kids die pokemon kaarten verzamelen, er is zelfs iemand hierzo die een pokemon site heeft gemaakt. Ze dromen teveel en willen teveel. Soms vindt ik het een beetje te ver gaan. Ze doen stoer, bijv. ik heb 5000,- wat zal ik kopen.? Dat soort dingen, dat is gewoon kinderachtig. Als ik 5000,- heb en ik wil een computer hebben dan weet ik zelf wel wat ik wil. Het is gewoon kinderachtig. Maar ja ik heb natuurlijk weer geen gelijk. Als je met me wilt praten kan je me e-mailen en dan maken we een afspraak op mijn werk. Kom naar Scholengemeenschap HELINIUM in hellevoetslui, Vraag naar de Systeem/Netwerk Beheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

CyberGhost>

nou zijn we het met elkaar eens. Ik denk ook dat iemand van 13 geen droombaan krijgt omdat ie een beetje html'en kan. Maar als iemand richting 16 gaat en redelijk goed kan html'en dan denk ik dat er wel bedrijven zijn die hem graag als medewerker (voor de simpele klusjes waarschijnlijk) wel hebben willen. Natuurlijk moet je dan ook wel bij een redelijk klein bedrijf zijn. (omdat de grotere bedrijven denk ik overal toch wel hun mensen voor hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Your my man. Dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Ik vind het allemaal een beetje onzin cyberghost, ik vind het geweldig dat je netwerk beheerder bent en je zult misschien best veel weten (je zit de hele tijd met je termen te gooien). Maar daar heeft die 14-jarige ook niks aan, hij vraagt een werkplek eventueel, nou dat zal gezien zijn leeftijd moeilijk worden, maar hij vraagt het toch alleen maar, hij schept echt niet op hoor.
En ik ken hier zat mensen die net als ik 20 jr of ouder zijn, en als je dan zo'n toppic tegenkomt van 5000,- welke pc of zoiets, dan kijk je daar toch gewoon niet naar. Zo wel misschien hebben de pa en ma het geld wel en wil hij gewoon advies.

En een beetje html is inderdaad een eitje, maar als hij nou een aantal boekjes koopt of download vbscript in 21 days en javascript in 21days en perl in 20 days en hij maakt mooie dingen dan is er best nog een kansje.

En Milenco, als 14 jarige zul je nog niet veel geld hebben dus als je een paar handleidingen wil, ik heb er zelf gemaakt en een paar gedownload mail dan effe;
java,javascript,html,dhtml,cgi,perl,vbscript,visual basic,sql, php,flash, asp,tcp-ip
en een paar kleine anderen. Probeer de belangrijkste in je grote vakantie een beetje te leren. En als je contact opneemt met bedrijven en je verricht goed werk, dan kun je echt wel ergens aan de bak. In ieder geval als je 16 bent.

En anders inderdaad gewoon websidee (nee dat is flauw).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik weet wel zeker dat je ook als je 16 bent, bij een groot bedrijf kunt komen hoor.

Het is een vooroordeel om te zeggen dat iemand van 16 alleen bij een kleiner bedrijf wat kleine klusjes mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-06 15:25
Zorg gewoon dat je een fatsoenlijke portfolio hebt ... dan kom je heus wel aan de bak.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

meneertje cyberghost is volgens mij wat gefrustreerd dat hij "maar" systeembeheerder is op een schooltje.. En dat hij het grote geld aan zijn neus voorbij ziet gaan :)

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er genoeg 16-jarige zijn, die meer dan genoeg kennis hebben om bij een webdesign bedrijf(je) te werken. Voor een aantal bedrijven zal dit alleen maar voordelig zijn, omdat de loonkosten dan niet meteen zo schrikbarend hoog zijn. Deze "kinderen" zijn met f15 p/uur meer dan tevreden, en voor dit bedrag heb je nog lang geen webdesigner van rond de 20, die enige ervaring heeft.
Verder is het ook nog eens zo, dat deze jonge werknemers goed mee kunnen groeien met het bedrijf, met iemand van 20 moet je dat maar weer bekijken.

Als dr iemand in de buurt van E'hoven hier zit en zou misschien eventueel bij een webdesign bedrijf willen werken, stuur maar een maitlje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een schooltje. Wat ben jij dan wel ? Pokemonkaarten verzamelaar.? Kom hier langs dan laat ik je zien wat een schooltje is.
Wij zijn een vehoede school. We geven 150.000,- per jaar uit aan automatesering. Dat noem ik geen schooltje. Ik gebruik en implementeer hier de apparatuur die jij nog eens niet gezien heb.!
Hier wordt ik wel gek van. Probeeer je me verkleinen met schooltje. "Mischein heb ik hoger dan jou gestudeert.
Ik ben gecertifieceert voor CISCO Netwerk Designer en tevens MCSE+Internet. En daarvoor heb ik HTS electronica gedaan ik verdien momenteel goed in dit SCHOOLTJE 3750,- netto p.m. Tevens hebben wij een eigen bedrijf, dus ik zie geen ene cent voor me neus voorbij gaan. Als je me laat lullen dan krijg je dit soort replys van mij. En wat ik boven gezegd heb is gewoon de waarheid. Er zijn zeer getalenteerde mensen die nog eens geen baan kunnen vinden. En dan verwacht dat iemand die vanuit een boek HTML schrijf een baan krijgt, droom maar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HGM
  • Niet online

HGM

wat ik ben, STUDENT (19) die flink belegt en die bij een webdesign bedrijf werkt..
Ik hoef dus niet zo nodig te gaan vertellen wat ik netto per maand verdien!!

Zolang je maar weet dat het boven modaal is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Dus als ik 16 ben, heb ik veel meer kans om een baan in de webdesign brance te vinden, dan nu (14)?
Ik heb funksngrooves ff gemailt ( :)), thnx BTW.
En CyberGhost ed, stay cool }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 17-06 21:48
ik heb ook maar ff een mailtje gestuurd...

----------------

yes, straks echt kunnen web-designen.! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1870

Milenco:

Mail me maar, en laat me zien, of weten wat je allemaal in huis hebt...

Ik gun een willend jong talent een kijkje in de keuken van de kok.

Obi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1675

He paulh je zegt dat als je een fatsoenlijke portfolio hebt je wel werk kan krijgen, maar hoe kom je aan zoon portflio dan? Je moet toch eerst werk hebben voordat je een portfolio kan opbouwen.

Of moet je eerst een paar websites maken over je hobbies of zo?

BTW Als iemand nog een webdesigner nodig heeft in de buurt van utrecht???? (als het eenmaal begint, dat zelfreclame, dan houd het volgens mij niet meer op :) )

TheScape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Zonder portfolio kun je het inderdaad wel vergeten!! Welk normaal bedrijf gaat er nu iemand in dienst nemen zonder te weten wat hij/zij kan -> geen diploma en geen portfolio -> kun je toch niet aantonen dat je iets kunt?

Dus zorg eerst voor een portfolio van 3/4 redelijk grote sites (niet dat ie uit 2 htmletjes bestaat, maar iets uigebreider) die er allemaal anders uitzien; dan kun je met een beetje leuk gelul eromheen best wel ergens beginnen.

Verder stoppen om hier mensen/webdesigners te vragen -> www.monsterboard.nl (tsjaa sorry t'is een regel op GoT, maar als we dit zogenaamd niet zien, dan staan hier elke keer berichten van mensen die webdesigners vragen). Thanx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1675

en designers die zich aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk sinds mijn 15e bij een webdesign bedrijf en ze zijn zeer tevreden over mijn werk (zeggen ze ;)...

Ik werk daar tien uur per week en ik krijg 10 piek per uur uitbetaald. Kan jij ergens zo'n goedkope 'webdesigner' strikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik werk sinds mijn 15e bij een webdesign bedrijf en ze zijn zeer tevreden over mijn werk (zeggen ze ;)...

Ik werk daar tien uur per week en ik krijg 10 piek per uur uitbetaald. Kan jij ergens zo'n goedkope 'webdesigner' strikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Allemaal,

Aangezien ik heel veel mailtjes heb gehad
heb ik een aantal docs maar ge-rard
Ik heb helaas weinig tijd, en een slechte verbinding daarom heb ik niet alles kunnen uploaden. In de rar kun je het volgende vinden Tcp-ip, cgi, perl, java, c, cookbook.
Dan kan je alvast een aantal dagen zoet zijn en heb ik misschien nog wel zin om de resterende 25mb toe te sturen met mijn 56k6
sorry ik dacht dat ze kleiner zouden zijn maar ik heb er heel veel plaatjes in verwerkt dus daarom...

En cyberghost als je zo goed bent als je zegt, help dan ook de andere tweakers en zet ook wat handleidingen online, ik doe Hogere Informatica en ik ben er ook niet te beroerd voor.

Succes Allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Allemaal,

Aangezien ik heel veel mailtjes heb gehad
heb ik een aantal docs maar ge-rard
Ik heb helaas weinig tijd, en een slechte verbinding daarom heb ik niet alles kunnen uploaden. In de rar kun je het volgende vinden Tcp-ip, cgi, perl, java, c, cookbook.
Dan kan je alvast een aantal dagen zoet zijn en heb ik misschien nog wel zin om de resterende 25mb toe te sturen met mijn 56k6
sorry ik dacht dat ze kleiner zouden zijn maar ik heb er heel veel plaatjes in verwerkt dus daarom...

En cyberghost als je zo goed bent als je zegt, help dan ook de andere tweakers en zet ook wat handleidingen online, ik doe Hogere Informatica en ik ben er ook niet te beroerd voor.

Succes Allemaal!!!

de Url voor het downloaden http://members.tripod.lycos.nl/bigscreen/Books.rar
En het is bedoeld voor de beginners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 17-06 21:07
Geez, CyberGhost, adem in, adem uit...uit je frustatie liever op iemand anders. Wat is het spreekwoord ook alweer....jong geleerd is oud gedaan. Waarom niet als 14-jarige beginnen, je moet ergens beginnen, je leert vanzelf als je ermee bezig bent. Ik ben 17 en werk (fulltime, op school leerde ik toch niks meer) bij een webdesignbedrijf m'n leeftijd was echt geen probleem, behalve dan qua salaris, beetje moeillijk verantwoorden tegen over de aandeelhouders, 17 jarige in dienst voor zoveel duizend per maand, dus heb nu een mooie afspraak gemaakt enzo, maar dat is niet boeiend. Waar het omgaat is dat het heus wel mogelijk is om als 14-jarige (simpele?) websites te bouwen, maar ik zou het zelf niet direct via een webdesignbedrijf doen, maar gewoon beetje rondkijken in je kennissenkring/familie of daar mensen zijn met een bedrijfje of iets dergelijks. Het gemiddelde MKB heeft helemaal geen super database driven site nodig, al is het natuurlijk wel handig als je dat kan. Gewoon zorgen dat eerst goed HTML + Photoshop kan, en zorgen dat je over alle andere onderwerpen veel leest, dan komt het vanzelf goed.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Yep ben ik het et helemaal mee eens, en als je zo het één en ander hebt gemaakt (en dus een portfolio hebt!) is de kans best groot dat je over een jaartje wat bij kunt klussen bij een webdesignbedrijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
USRForceClan, wat is je E-Mail dan? :+
En iedereen bedankt enzo ;)
Ik ben nog steeds op zoek BTW maar weet wel (hoop :)) dat ik heel veel hulp krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Voordeel is wel dat als je 14 bent je nog alle tijd hebt om een goede studie te kiezen :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
1 van de weinige voordelen jah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Hoezo? Als je 18 of 19 bent kun je ook nog een goede studie kiezen hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tom: Ik probeer Milenco ff de brightside te laten zien en dan verpest je dat ook al :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
LOL ;)
deze topic wordt wel groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

zo he....CyberGhost komt wel even uit de hoogte zeg..weten we gelijk allemaal hoe een stoer baantje hij heeft en wat hij krijgt voor dat baantje.
WAUW WAT BEN JIJ STOER, WIJ ZIJN ALLEMAAL JALOERS!! (want dit wil hij natuurlijk ff horen..dus krijgt hij het ook maar, is dat jochie ook weer tevreden)

oh ja, ik had misschien ook nog wat toe te voegen. Je moet het zo zien, die technieken kunnen is allemaal heel mooi en natuurlijk een must voor goed website design, maar je moet ze wel goed kunnen gebruiken. Ik kan best een dure schildersezel, dure kwasten, verf en dat soort spul kopen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik kan schilderen! Creativiteit is een must...als je dat niet hebt kom je eigenlijk niet verder.

en verder, iemand van 14 kan erg creatief zijn, en als je dan de website technieken beheerst of je wil ze wel leren, dan kan je ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Cyberghost: ik ben het helemaal niet met je eens. Mensen verschillen enorm. De ene is op z'n 17e nog lekker speels aan het pokemonnnen en de ander is heel zelfverzekerd, weet veel, is ondernemend en heeft een eigen bedrijf.

Jij generaliseert. Verder maak je spelfouten die niet echt wijzen op die fenomenale opleiding van je.

Tenslotte ben ik blij dat je tevreden bent met je salaris, maar je vergist je als je denkt dat 3750,- p.m. het grote geld is... Als je ziet wat er NU (het komende jaar) te verdienen is met internet zul je lachen om dat bedrag...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Creatief ben ik (denk ik) wel...

Cyber Cows Unlimited

1 van de sites waar ik mee bezig ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
HAHAHA, aanschouw die site eens in 800x600, ken je lachen....

compatibiliteit (arg, kut woord) is een van de belangrijkste dingen... het is leuk als je goed kan werken met CSS, maar dan neuk je de Netschaap users erg hard, omdat ie maar deels CSS1 ondersteund en (haast) geen CSS2 (iig stukken minder dan IE)...

Het is waar dat je wat creativiteit nodig hebt... Wat Photoshop betreft, daar heb je wel wat oefening voor nodig, voordat je daar wat mee kan, vooral als je plaatjes gaat optimaliseren voor het web...

Verder heb je een portie wilskracht nodig... Het handigste is in jou geval, om voor je zelf te beginnen, maar het is echt een full-time job als je dat wil doen, en op je 14 lijkt me dat niet echt verstandig...

Als je ooit wat sjit wil weten over HTML, Javascript, Photoshop e.d. klop je maar aan...

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Mwaa ik denk niet dat het echt nodig is om Photoshop te leren (qua mogelijkheden/effecten enzo), om als HTML'er te werken ergens.

Beetje de basis ervan (wat met layers kunnen knutselen en weten wanneer je GIF of JPG moet nemen enz.) is natuurlijk wel belangrijk (maar dat bedoelde je denk ik ;)).

Er zullen genoeg bedrijven zijn die mensen voor HTML zoeken, dus om van een Photoshop-file (die ze zelf hebben gemaakt) een HTML site te maken, maar verder zonder inhoud (die zullen ze er later zelf wel inzetten, als je een soort template maakt).

In dat geval is het belangrijker dat je weet wat de browserverschillen zijn per versie, en je wat Javascriptjes/CSS kunt toepassen (dat in alle (bekende) browsers goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik heb de background BTW ook niet zelf gedaan, dat heeft een vriend van mij gemaakt. Ook wel zo eerlijk om ff te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAcKiN
  • Laatst online: 28-08-2023
Interessante "discussie" is hier gaande. Punt is dat iedereen hier wel een beetje gelijk heeft en iedereen ook een beetje ernaast zit.

Ik raad Milenco aan om gewoon zelf verder te experimenteren/hobbyen/knutselen zoals je nu ook al doet. Ik begrijp dat je als 14-jarige nu eens wat geld wilt verdienen, maar ik denk niet dat je dat met de kennis en weinige ervaring die je nu hebt van html iets in deze richting kan vinden. Ga kranten bezorgen ofzo ;)
Ondertussen ga je gewoon verder spelen met internet en maak niet de vergissing die ik heb gemaakt door je studie te verwaarlozen met teveel tijd aan deze hobby te besteden. Bij mij heeft het redelijk goed uitgepakt maar dat is another story :)

Verder is het inderdaad zo dat je niet te makkelijk moet denken over het maken van een internetpagina. Je hebt te maken met klanten die je moet adviseren, tevreden moet stellen en je moet goed werk afleveren. Alleen html is dus niet genoeg ;) Vormgeving, structuur/navigatie, bezoekersprofielen, doelstellingen, functionaliteit, dynamische content, database koppelingen, onderhoud en service, al deze onderdelen werken in een synergie bij het maken van een goeie, professionele site. Hoewel html de uiteindelijke vorm is... there is always more than meets the eye.

Ik zelf werk nu fulltime bij De Twentsche Courant Tubantia (Milenco kent het vast wel ;)), een regionaal ochtendblad (een krant dus) met en een oplage van, weet ik veel, 150k. Een volle dochter van Wegener. Zowel dttc als wegener stoeien met internet, maar lopen achter de feiten aan, denken te makkelijk en ongestructueerd over internet en hoe daar geld is te verdienen (grote leugen). Ik ben hier met mijn havo diploma (zat op vwo, zie begin van deze msg ;)) begonnen met mijn 18 jaar. Ok, ik heb al 6 jaar ervaring met internet en 4 jaar ervaring met het maken van internetpaginas, maar verder geen opleiding in deze richting. Wat mijn sterke punt was, was denk ik mijn leeftijd (goedkope kracht) en mijn "portfolio" bestaande uit een heel arsenaal aan experimentjes, clanpages en rotzooi waarvoor ik me nu een beetje schaam :D. Maar ik ben me er bewust van dat ik misschien mazzel heb gehad, dont count on it!

Zoals al is gezegd in deze thread kun je het maken van een pagina vanuit vele kanten bekijken. Je kan 1 persoon het ontwerp laten maken in bijv photoshop en die passed het door aan een html'er die er de feitelijke pagina van maakt. Dit komt veel voor in design- en ontwerpbureaus waarin de designers geen kaas hebben gegeten van html en/internet. Het is in mijn ogen niet de juiste methode, aangezien vormgeving op internet al zijn eigen ongeschreven wetten heeft wbt vormgeving en gebruik. Klassieke designers zitten een beetje vastgeroest in 'papier' en zijn meestal gewend aan statische paginas. Vormgeving op internet is naar mijn mening net zo veel techniek als ontwerp. De mooiste paginas die ik heb gezien op internet zijn verbazend simpel, helder (erg belangrijk), overzichtelijk en totaal nergens mee te vergelijken :) Meestal hebben ze kleine leuke dingetjes gedaan in html waar een designer nog nooit van gehoord heeft, laat staan dat hij weet hoe het moet. Feit is wel dat webdesign nog volwassen moet worden en dat er nog veel over nagedacht moet worden.

omg, ik merk dat ik erg off-topic aan het worden ben dus laat ik het hierbij... misschien een keer voer voor een nieuwe thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ga kranten bezorgen ofzo
Net een week mee gestopt, al 4 kaar gedaan...
Dat sucks echt hard
Ik zelf werk nu fulltime bij De Twentsche Courant Tubantia (Milenco kent het vast wel
Ik ken het jah :), elke dag hier in het brievenbusje op de gornd (zo rond 7 uur :+)

Fotoshoppen is niet m'n sterkste kant, ik ben meer goed in HTML ;). Op http://dikkiedik.student.utwente.nl/ccu / , waar ik nu nog mee bezig ben, heeft Mister Freeze (thnx ;)) bijv het achtergrondej gemaakt in fotoshop, de rest heb ik gedaan (ben er nog steeds mee bezig). Als ik deze site dan af heb, heb ik én een portofolie (of zo?), én een manier om meer bezoekers te trekken :). Misshien dat, als mensen (lees= mensen die mij misschien willen 'aannemen') deze site dan hebben gezien (ik doe hem nog wel ff in de site check), dat ik dan misschien wat meer kans heb. Ik doe nu MAVO, en ik wil later programmeur ofzo worden, maar wat heb je dan pcies nodig voor 'webdesigner'?
BTW /me gefeliteerd zichzelf met deze reply nummero 75 < :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

mwaa zorg wel voor wat meer sites, ééntje is _te_ weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

geen dank (had toch nix beters te doen). En eh je portofolie is dan nog lang niet genoeg. Je hebt meeeeeer sites nodig dan die van CCU (mensen join CCU). Voor een portofolie moet je er denk ik wel een stuk of 5 en meer hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

Nog wat z'n dessign die ik in elkaar geflanst heb op CCU stelt nix voor dat kan iedereen die een dag Photoshop beter bekijkt. En eh misschien is dat wat je zegt wel een zeer goed idee maak die CCU site gewoon MOOI af (knoppen enzo) en dan worden de kansen denk ik al een stuk(je) groter. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Laatst online: 18-11-2022
howly cow wat een lange draad,
die ga ik eg nie helemaal leze.

kwil wel wat zeggen:

met jouw ervaring/leeftijd krijg je geen baan.

-wat je moet doen is voor kennissen/vrienden (bv. van je ouders) sites gaan bouwen.

leer je veel van.

-of zelf een enigszins commercieele site(ala tweakers ofsow) bouwen waar je wat aan kan verdienen.
leer je veel van, staat goed op je cv.

-aan de slag gaan met bv php/mysql, dan kan je als je ietsje pietsje ouder bent opdrachtes voor bedrijven gaan doen.

ik wou dat ik op mijn 14 programmeren had doorgezet.

als je dat leuk vindt en er tijd in stopt kan je op korte termijn al een aardig zakcentje gaan verdienen.

exit;

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shi'ngoth
  • Niet online
Ik geloof dat je voor een beetje Webdesign opleiding al gouw richting HBO/Kunst-accedemie gaat, dus met MAVO wordt dat eerst 3(?) jaar MBO en dan doorstromen in HBO, maar trust me... Daarmee ben je er nog lang niet, voor kunstaccedemie moet je zowiezo toelatingsexamen doen, en dat is _niet_ domme vraagjes beantwoorden, maar iets moois in elkaar frutselen... Dus het minste wat je nodig hebt is inspiratie, kennis van zaken en zeer veel doorzettingsvermogen... Ik denk dat je beter sites kan gaan bouwen als hobbie en er pas over een paar jaar mee verder gaan, want op deze leeftijd (en na wat ik heb gezien van je site) valt er weinig te doen voor je...

-is ook maar mijn kijk op de zaken, maar ik denk dat ik wel eerlijk ben :)-

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Burat, dit is geen 'Talen forum waar iedereen expert is, die geen spel fouten maakt, wat ben jij dan wel nederlands docent of zo.? Als je niets zinnigs te zeggen heb dan moet je je mond dicht houden (of je vingers).

RdB - >
Wat ik verdien, verdien jij toch niet, en het is niet omdat ik stoer doe.!
Als iemand tegen me zegt dat ik niets van IT afweet en geen studie heb, dan knal ik uitelkaar. Vandaar dat salaris en de rest.
O wat stoer zeg. Tuurlijk weet ik dat dat niet stoer is. (voor jou). Maar ik ben er tevreden mee. Via mij werk kan ik overal terecht komen, zoals mijn collega 'Peter de Jong'die momenteel bij LostBoys werkt in Amsterdam (volgens mij). Als je me niet gelooft bel je lostboys effe.

Jullie begrijpen mij niet dat is het, soms komt het wel slecht over. Ik bedoel nogmaals > Er zijn heel veel getalenteerde mensen die experts zijn in HTML/FLASH/ enz . enz. die nog eens geen baan in deze richting kunnen vinden. Denk jij dat een bedrijf liever een 13 jarige joch in dienst neemt die vanuit een boek een pagina maakt of een ervaren HTML/FLASH/PHP/ASP/MySQL gozer van 19 .?
De meeste bezoekers van deze forum leeft in de wolken, terwijl ze op de grond wonen. Begrijp je wat ik bedoel.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

daar heb je CyberGhost weer. Ik moet zeggen CyberGhost dat ik steeds meer begin te denken zoals jij. :) Watn wat je nu vertelt is gewoon de waarhijd iemand die alleen HTML kan heeft een kleine kans want er zijn genoeg anderen die ook nog SQL of iets adners kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ok Cyberghost....peace again :)

Ik vind het altijd een beetje uit de hoogte staan als je gelijk verteld hoeveel geld je wel niet verdiend en wat voor een baan je wel niet hebt, vandaar dat ik MOEST reageren :)

als je geluk hebt kan je als 14 jarige wel ergens een klein baatje krijgen, maar daar moet je inderdaad zeker niet vanuit gaan.
Het voordeel voor zo'n bedrijfje die zo iemand aanneemt is natuurlijk wel het loon. Een gozer van 19 met veel ervaring wil natuurlijk wel meer geld zien dan een 10-tje per uur, terwijl dat jochie van 14 die zijn werk goed doet, helemaal niet veel geld *kan* vragen (en krijgen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Laatst online: 03-06 11:36
He Milenco, heb jij aan de Willibrordlaan in Losser gewoond? Daar woonde bij miijn weten iemand die Milenco heette (irl ja)...

Ik heb er zelf 17 jaar gewoond, en ben nu webdesigner bij NOB interactive in Hilversum.

Webdesigner = design, laatjes, uitstraling.
Webbuilder = html, java(script), etc...

Zijn toch echt 2 heel verschillende beroepen. Webdesign kun je ook op het MBO doen (amsterdam, utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
k, nog ff een paar vraagjes:
wat is het email van USRForceClan?
Kan iemand het RAR bestandje van HGM wille downloaden ( http://members.tripod.lycos.nl/bigscreen/Books.rar ) en opnieuw naar een goede server uploaden, k kirjg hem niet binnen :(.
En Weefselkweekje, that's me ;). Maar wie mag jij dan zijn als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Nee!, Het bestand bestaat niet eens meeer zie ik net.. :(
Heeft iemand dan nog een andere (misschien Nederlandse, bij voorkeur) tutorial (ofzo), van PHP, CGI, MySQL, en nog meer belangrijke/coole talen? Jah, welke talen zijn eigenlijk echt belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 09:27
hier staan ze voor je op een rijtje ;)

http://gathering.tweakers.net/Forum11/HTML/000960.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ok dan!
Thanks he :)
Gelijk ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Laatst online: 03-06 11:36
Hoi Milenco, ik mail je ff... :)

Lachen is dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Is goed :)
Ik wacht met smart(ies) af.. (of zoiets)
Maar weer ff on-topic:
Iemand nog NL tutorials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Wat COOL, m'n overburen! :)
Roy, m'n mail server ligt er ff uit, maar zodra die weer doet wordt de mail verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry Milenco,

Tripod heeft mij van de server af gegooid, waarom is me een raadsel, misschien dachten ze wel dat de books een mp3 bestandje was. Je krijgt het alsnog maar heel even geduld dan. Want ik heb de komende week maar heel weinig tijd.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8673

Hey funksngrooves,

ik had je gemaild over die books.
Maar nogsteeds geen reply gehad....
Ik heb er nl. ook wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ben nu net een tutorial aan het leren over CGI (perl), dat roelt echt _ZWAAR_! :) In ieder geval, vergelijking met HTML dan, ik heb verhalen gehoort dan CGI suckt enzo, en dan je beter zo'n ander taaltje kan gebruiken (ben naam ff kwijt). En funksngrooves, thnx, ik hoor nog van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Ik krijg wel hulp van iedereen aangeboden :). Bedankt daarvoor. Ik ben nu bezig met CGI, en als ik dat dan een beetje snap, dan wil ik verder gaan met PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
Heeft niemand dan een Nederlandse tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De thread sterft uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Laatst online: 06:41
Ik heb even die site van Milenco bekeken, maar netscape laat de source zien in de main frame :)

Waarom shtml? is het zulke gevoelige informatie die overvliegt?

Als je wil designen moet je site wel compatible zijn met een hoop browsers en resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MF

MF

Take a Seat

99 nog 1 dan zitten we op 100
Pagina: 1 2 Laatste