Toon posts:

theorie om toekomst te voorspellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Frankrijk is het wetenschappers gelukt om een anti elektron te laten botsen met een elekron, er kwamen toen twee deeltjes uit. Het rare van deze twee deeltjes is dat ze tegengesteld zijn. Met andere woorden waar ze zich ook bevonden, als je er 1 naar links stuurde ging die andere naar rechts, zonder er aan te komen. Men denkt dat dit komt door een energie veld dat overal (ook buiten de aarde) voorkomt.
Als men dit kan met 3 dimensionale deeltjes zou dit in principe ook kunnen in andere dimensies zoals de tijd! Zie zo'n deeltje als een gebeurtenis. Als een oorzaak en gevolg dan elkaar raken in de tijdlijn gebeurt er iets dat komt door de oorzaak en er komt een gevolg uit. Deze twee zijn dan aan elkaar gebonden via zo'n energie veld wat overal aanwezig is.

Dan komt nu dus de theorie, net zoals de anti elektron en de elektron die aanwezig zijn is dan ook een oorzaak en gevolg altijd aanwezig van welke gebeurtenis dan ook. Als men in staat is om zo'n oorzaak aan te kunnen tonen voordat ze elkaar raken dan zou het mogelijk zijn om die gebeurtenis te kunnen voorspellen.

Wat denken jullie hiervan? Dit heb ik ergens gelezen in een wetenschappelijk blad.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Tijd bestaat niet echt. Dat is van deze dimensie omdat wij in deze dimensie leven. Ik bedoel dus. De mens heeft de tijd verzonnen. Ik denk dat andere dimensies, dimensies die wij niet kunnen waarnemen, tijdloos zijn.

Ik had ooit zelf een theorie bedacht over helderziendheid:
Mijn theorie is als volgt:
Stel dat er naast de dimensie die wij kennen, waar wij dus in leven, idd andere dimensies zijn. Dimensies die wij niet kunnen waarnemen. Maar vanuit die dimensies is onze dimensie wel te zien.
Misschien is het in een andere dimensie wel mogelijk door de tijd te reizen.
Stel dat er in die andere dimensies ook wezens leven, die ons kunnen zien en die weten hoe wij inelkaar zitten. Stel dat deze wezens hoogst inteligente mensen op aarde (zoals Nostradamus) "helpen". De wezens kunnen door de tijd reizen dus reizen naar deze tijd, zien wat er gebeurd (WTC als voorbeeld) reizen terug naar de tijd waar Nostradamus leeft en vertellen hem, doormiddel van telephatie of via een andere manier wat er gaat gebeuren.

Misschien krijgen helderziende mensen dus vanuit een andere dimensie, ingegeven wat er gaat gebeuren, waardoor ze de toekomst kunnen voorspellen.
Misschien is tijdreizen in een andere dimensie ook wel mogelijk.

Ik beweer hier ovigens niks (wat niet zou kunnen, je kan dit niet nagaan). Het is alleen maar een theorie van hoe het kan dat sommige mensen helderziend zijn.
De topic kan je hier lezen

Signature

• MrMartinH
edit:

oeps. Komt omdat het forum het ff niet deed. Sorry :)

Signature

• MrMartinH
edit:

...

Signature

Verwijderd

Topicstarter
1 keertje is wel genoeg en tijd bestaat wel degelijk wel. Tijd is een opeenvolging van gebeurtenissen. Voor de oerknal was er geen tijd, na de oerknal is deze ontstaan.

Hoe zie jij tijdloze dimensies voor je? Aangezien tijd een opeenvolging is van gebeurtenissen hoe zie je dan gebeurtenissen voor je in een tijdloze dimensie?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een andere idee over telepathie, ik denk dus dat die mensen de gebeurtenissen+gevolgen die er dus altijd zijn ergens mee kunnen aanvoelen en zo waarnemen :)

Ik vind jouw theorie heele vaag en heel onwaarschijnlijk, die ik net heb opgeschreven heb ik niet zelf bedacht maar daar zijn wetenschappers ook echt mee bezig dat te onderzoeken.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Tijd is inderdaad een dimensie, maar wij hebben hem niet verzonnen hoor :)

Hoe dan ook. Ik weet niet of toekomst voorspellingen wel op theorie gebaseerd zijn. Als ik naar nostradamus kijk (waar ik vroeger wel in geloofde), kan ik niks anders zeggen dan "
wat een onzin". Waarom? Omdat Nostradamus met zijn honderden kwatrijnen zo vaag en dubieus is dat het op iedere ramp die gebeurdt wel van toepassing is. Stel dat er morgen een atoombom op washington word gemieterd? Wedden dat er een kwatrijn is waarin op een verkapte manier 'hetzelfde' wordt voorspeld? Met de vele kwatrijnen die er zijn is de kans bijzonder groot dat er eentje is die uitkomt natuurlijk.

Maar ja. Stel dat het wel zo is, wat dan? Nostradamus kreeg zijn voorspellingen van God. Heel misschien is ons onderbewuste niet begrensd door de tijd. Misschien gaat onze geest veel verder en overbrugt het dergelijke dimensies. We weten alleen niet hoe we er gebruik van kunnen maken. Dit is natuurlijk puur giswerk. Maar ja, gezien de ongeloofelijke kracht die onze geest herbergt (telekinise, farviewing, etc.) denk ik dat er nog wel meer is dat we niet weten over onszelf.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

sjorsie schreef:
In Frankrijk is het wetenschappers gelukt om een anti elektron te laten botsen met een elekron, er kwamen toen twee deeltjes uit.
Dat is al heel vaak gelukt; dit is niets nieuws.
Het rare van deze twee deeltjes is dat ze tegengesteld zijn. Met andere woorden waar ze zich ook bevonden, als je er 1 naar links stuurde ging die andere naar rechts, zonder er aan te komen.
Dit staat ook bekend als quantum entanglement.
Men denkt dat dit komt door een energie veld dat overal (ook buiten de aarde) voorkomt.
Wie denkt dat?

Het probleem is: hoe kan je verklaren dat een brok informatie (links of rechts) direc invloed op een ander deeltje uit kan oefenen, dwz. de informatie verplaatst zich sneller dan het licht.

Het is nog één van de grootste problemen uit de hedendaagse quantummechanica.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Tijd is inderdaad een dimensie, maar wij hebben hem niet verzonnen hoor
Wij hebben alleen de seconde verzonnen waarmee we de tijd meten :)

Verwijderd

Topicstarter
Wie denkt dat?
Het probleem is: hoe kan je verklaren dat een brok informatie (links of rechts) direc invloed op een ander deeltje uit kan oefenen, dwz. de informatie verplaatst zich sneller dan het licht.

Het is nog één van de grootste problemen uit de hedendaagse quantummechanica.
Wetenschappers denken dat dat komt vanwege een altijd aanwezig energieveld dat zich via de tijdlijn voortplant.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Een belangrijke aanvulling: de deeltjes waarbij quantum entanglement op kan treden, kunnen nooit door onze hersenen worden waargenomen. De thermische ruis in onze hersenen maakt de energie van de deeltjes volstrekt onwaarneembaar, als er al een mechanisme tot waarneming zou zijn. Een systeem voor het waarnemen van losse electronen is er echter niet, noch kan men voldoende electronen 'entangeled' maken om een groot genoeg signaal te krijgen. Bovendien gaat het 'entangled' maken op een moeilijk manier, die zeker niet door de hersenen van een mens te reproduceren zijn.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

sjorsie schreef:
Wetenschappers denken dat dat komt vanwege een altijd aanwezig energieveld dat zich via de tijdlijn voortplant.
Deze nieuwe versie van de ether theorie is voorlopig nog niet geaccepteerd, nog volkomen onbewezen en net als de tijd-theorie van Barbour misschien slechts een wiskundige mogelijkheid om de natuur te beschrijven die geen relatie met de werkelijke natuur meer heeft (daar zijn scharen voorbeelden van).

Het idee is leuk, maar de kerel die nu met de theorie komt (ben z'n naam even kwijt) heeft eerder onzin gepubliceerd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Een belangrijke aanvulling: de deeltjes waarbij quantum entanglement op kan treden, kunnen nooit door onze hersenen worden waargenomen. De thermische ruis in onze hersenen maakt de energie van de deeltjes volstrekt onwaarneembaar, als er al een mechanisme tot waarneming zou zijn. Een systeem voor het waarnemen van losse electronen is er echter niet, noch kan men voldoende electronen 'entangeled' maken om een groot genoeg signaal te krijgen. Bovendien gaat het 'entangled' maken op een moeilijk manier, die zeker niet door de hersenen van een mens te reproduceren zijn.
Er is inderdaad nog geen manier om elektronen waar te kunnen nemen, maar wel een manier om die entangelment aan te tonen. Ik snap niet precies wat je bedoeld met het waarnemen met onze hersenen?
Als je iets waarneemt wat zo ongelooflijk klein is dan wordt dat altijd waargenomen door middel van iets anders en zo zichtbaar gemaakt. Meestal gebeurd dat dmv straling, wat een kleur verandering kan opbrengen met een andere stof. Dat is wel waarneembaar dus ik snap neit precies wat je bedoeld dat het niet waarneembaar is met onze hersenen :)

Het is ook puur theorie wat ik heb opgeschreven hoor :)
Deze nieuwe versie van de ether theorie is voorlopig nog niet geaccepteerd, nog volkomen onbewezen en net als de tijd-theorie van Barbour misschien slechts een wiskundige mogelijkheid om de natuur te beschrijven die geen relatie met de werkelijke natuur meer heeft (daar zijn scharen voorbeelden van).
Er staat toch ook denken, ik ben alleen benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie er van denken of het mogelijk is.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

sjorsie schreef:
Ik snap niet precies wat je bedoeld met het waarnemen met onze hersenen?
Daarmee bedoel ik aan te geven dat dit verschijnsel onmogelijk telepathie en dergelijke kan verklaren.
Dat is wel waarneembaar dus ik snap neit precies wat je bedoeld dat het niet waarneembaar is met onze hersenen :)
Er is teveel thermische ruis om de energie met een organische structuur op te kunnen pikken. Helium gekoelde apparatuur is weer iets heel anders...
Er staat toch ook denken, ik ben alleen benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie er van denken of het mogelijk is.
'Wetenschappers denken' wordt nogal eens geinterpreteerd als 'het is zo' of drukt op z'n minst een waarschijnlijkheid van waarheid uit. Momenteel is er echter slechts een kleine groep, waaronder Davies (was de naam geloof ik), die dit denken. Het heeft de status van koude-kernfusie momenteel.
Wat wij daarvan denken is absoluut irrelevant, omdat niemand hier voldoende verstand van zaken heeft om iets zinnigs te zeggen over de mogelijke juistheid van de theorie. Niet-wetenschappers onderschatten altijd de wiskundige complexiteit en het verband met allerlei andere (juist bevonden) theorieen, waarvan kennis nodig is om iets zinnigs te kunnen zeggen over een allomvattend energieveld.

Het klinkt ook heel mooi, energieveld, maar wie van jullie weet werkelijk wat een energieveld voorstelt?

Verwijderd

Topicstarter
Wat wij daarvan denken is absoluut irrelevant, omdat niemand hier voldoende verstand van zaken heeft om iets zinnigs te zeggen over de mogelijke juistheid van de theorie.
Zijn er hier helemaal geen mensen die wel verstand van dit soort natuurkunde? Ik heb hier inderdaad maar weinig reacties gezien die ergens op slaan in andere topics maar ik dacht ik probeer het ff :)

Ik ben namelijk benieuwd wat andere mensen hiervan vinden en in het normale leven is er niemand die ook maar iets van natuurkunde snapt :(

Ps. ik weet ongeveer wat een energieveld inhoudt, ook niet helemaal trouwens :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een andere idee over telepathie, ik denk dus dat die mensen de gebeurtenissen+gevolgen die er dus altijd zijn ergens mee kunnen aanvoelen en zo waarnemen
Dit dacht ik dus wel zelf :) wat nu dus ook weer onder uit is gehaald :) :)

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op vrijdag 09 november 2001 09:26 schreef sjorsie het volgende:
Dan komt nu dus de theorie, net zoals de anti elektron en de elektron die aanwezig zijn is dan ook een oorzaak en gevolg altijd aanwezig van welke gebeurtenis dan ook. Als men in staat is om zo'n oorzaak aan te kunnen tonen voordat ze elkaar raken dan zou het mogelijk zijn om die gebeurtenis te kunnen voorspellen.
Ah, maar, voordat de oorzaak en het gevolg elkaar raken, zijn ze niet ge-entangled. Dus hebben ze nog geen enkele relatie met elkaar :)

Zeker, achteraf zijn ze wel entangled, dus dan kun je inderdaad mooie voorspellingen doen, maar ja, daar zit niemand op te wachten :)

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:51 schreef corani het volgende:

[..]

Ah, maar, voordat de oorzaak en het gevolg elkaar raken, zijn ze niet ge-entangled. Dus hebben ze nog geen enkele relatie met elkaar :)
Dat klopt, maar alle gebeurtenissen zitten op 1 tijdlijn dus ooit een keer raken ze elkaar :)

• corani
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Op vrijdag 09 november 2001 12:05 schreef sjorsie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar alle gebeurtenissen zitten op 1 tijdlijn dus ooit een keer raken ze elkaar :)
Dat klopt ja.. En ik vind het ook wel aannemelijk dat ze nadat ze elkaar geraakt hebben een relatie hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat dat van te voren ook zo is!?

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Stefke
  • Laatst online: 24-01 13:35
Op vrijdag 09 november 2001 10:44 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Maar ja. Stel dat het wel zo is, wat dan? Nostradamus kreeg zijn voorspellingen van God. Heel misschien is ons onderbewuste niet begrensd door de tijd. Misschien gaat onze geest veel verder en overbrugt het dergelijke dimensies. We weten alleen niet hoe we er gebruik van kunnen maken. Dit is natuurlijk puur giswerk. Maar ja, gezien de ongeloofelijke kracht die onze geest herbergt (telekinise, farviewing, etc.) denk ik dat er nog wel meer is dat we niet weten over onszelf.
Nostradamus kreeg helemaal niks. Hij was gewoon een idioot en het is al lang aangetoond dat zijn voorspellingen de grootste onzin zijn, puur vanwege het feit dat zijn verhaaltjes overal op toepasbaar zijn en dus ALTIJD zullen uitkomen (zo zal er bijvoorbeeld altijd wel ooit een 3e WO uitbreken, op dat moment zal iedereen weer aan zijn lippen hangen :O ).
Het mooiste voorbeeld is zijn zgn. "voorspelling" mbt het TWC: die was niet eens van hem, maar van iemand die precies begreep hoe nostradamus zijn "voorspellingen" maakte.

Mocht iemand een theorie willen verzinnen over voorspellen, haal dan Nostradamus er niet bij aub, want dan baseer je die theorie op onzin (onzin= Nostradamus niet noodzakelijk "voorspellen").

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

sjorsie schreef:
Ik ben namelijk benieuwd wat andere mensen hiervan vinden en in het normale leven is er niemand die ook maar iets van natuurkunde snapt :(
Een willekeurige afgestudeerde natuurkundige kan hier ook niets over zeggen, tenzij h/zij zich er even in verdiept; sommigen zullen hier nooit iets zinnigs over kunnen zeggen. Hooguit hebben wetenschappers in het algemeen wat meer gevoel voor de problemen die een rol spelen en de mogelijke gevolgen. Zoals ik rustig kan zeggen dat quantum entanglement geen basis voor telepathie kan zijn.
Ps. ik weet ongeveer wat een energieveld inhoudt, ook niet helemaal trouwens :(
Het punt van een 'energieveld' is dat je niet kan weten wat het 'is'. Dat is vragen als 'wat is een schaap', wat er op neerkomt dat je de eigenschappen opsomt. Een veld is, zoals een schaap is.

• MrMartinH
Op vrijdag 09 november 2001 12:21 schreef stefijn het volgende:

[..]

Nostradamus kreeg helemaal niks. Hij was gewoon een idioot en het is al lang aangetoond dat zijn voorspellingen de grootste onzin zijn, puur vanwege het feit dat zijn verhaaltjes overal op toepasbaar zijn en dus ALTIJD zullen uitkomen (zo zal er bijvoorbeeld altijd wel ooit een 3e WO uitbreken, op dat moment zal iedereen weer aan zijn lippen hangen :O ).
Het mooiste voorbeeld is zijn zgn. "voorspelling" mbt het TWC: die was niet eens van hem, maar van iemand die precies begreep hoe nostradamus zijn "voorspellingen" maakte.

Mocht iemand een theorie willen verzinnen over voorspellen, haal dan Nostradamus er niet bij aub, want dan baseer je die theorie op onzin (onzin= Nostradamus niet noodzakelijk "voorspellen").
Hm. Volgens de voorspelling komt er in 2001 een 3e wereldoorlog. We zien wel wat er gebeurd. Het zou ook zo zijn dat over ongeveer 2 weken de wereld vergaat, maar goed ie vergaat ook elk jaar met oud en nieuw. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik rustig kan zeggen dat quantum entanglement geen basis voor telepathie kan zijn.
Ik zei het ook meer als een soort van giswerk :) dacht er spontaan aan van HE dat zou weleens kunnen :D

Verwijderd

offtopic:
he Fused, jij studeert toch op de TU Delft Technische natuurkunde he? In welk jaar zit jij, en is het ook een beetje leuk daar in delft???

Ik zit namelijk nog te twijfelen tussen Delft of Leiden

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
er zijn meerdere soorten diminsies. Wij hebben er tot nu toe er 4 ontdekt.

Maar om ff ontopic te blijven, don't mess with time. Je krijgt er alleen moeilijkheden van.

There's no time like the present. :)

dikzak

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Liquidus schreef:
offtopic:
[ot]
Ik ben vierdejaars, met ongeveer 3/4 jaar studieachterstand, dus ik doe voornamelijk derdejaarsvakken. Ik vind Delft leuk, maar ik ken Leiden niet goed natuurlijk ;) Het nieuwe programma ziet er in ieder geval goed uit.

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik heb in het verleden ooit eens geleerd dat tijd niet bestaat, alleen 'veranderingen in toestand van objecten'. Maar ik weet niet meer hoe dat precies zat helaas. Even free-wheelen dus.

Stel ik ga nu slapen, en over 10 uur (een eenheid door mensen ontwikkeld) word ik weer wakker. Ben ik nu 'verder in de tijd' dan nu? Volgens mij zijn er ondertussen in mijn omgeving (lees: alles) alleen dingen qua toestand veranderd. Inclusief de klok die de 'tijd' aangeeft.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

• quistnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09-2020
Op zondag 11 november 2001 01:06 schreef twmc het volgende:
Ik heb in het verleden ooit eens geleerd dat tijd niet bestaat, alleen 'veranderingen in toestand van objecten'.
En als je dan tijd met die veranderingen combineert kom je uit op dat tijd paralelle multitasking is van het leven...
( Das pas een ingeving :P :) )

Maar tijd is dus iets wat eigenlijk niet ingedeeld mag worden in stukken, tijd is een vloeiend proces gebasseerd dus op de beweging van objecten dus...

Maar ja, ga maar gerust verder met "theorie om toekomst te voorspellen" wat ik overigens nog niet echt tegen ben gekomen, of ik heb er overheen gelezen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Tijd is inderdaad een opeenvolging van gebeurtenissen. Tijd bestaat wel anders kan je een beweging niet verklaren evenals het bewegen van elektronen en het trillen van molekulen. Dat heeft allemaal een snelheid en v=m/s (snelheid=afstand/TIJD!)

Dus in een tijdloze demensie is er geen trilling van molekullen dus vallen ze direct uit elkaar in energie :) Dus daar is geen massa

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op vrijdag 09 november 2001 21:42 schreef Liquidus het volgende:
offtopic:
he Fused, jij studeert toch op de TU Delft Technische natuurkunde he? In welk jaar zit jij, en is het ook een beetje leuk daar in delft???

Leiden is niet-technisch toch? Het lijkt me dan vooral een keuze tussen of je wel of niet vooral geintereseerd bent in de technische kant van de natuurkunde.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1