• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Hallo...

Ik zat me laatst hetvolgende af te vragen:

Cristelijke mensen of gelovigen zien overal God in. Alles wat er gebeurd, alles wat er gezegd word, etc. Overal heeft God mee te maken.
Mensen die dus helderziend zijn (dan bedoel ik mensen die dat echt zijn, ik neem als voorbeeld Nostradamus)krijgen volgens die mensen dus de toekomst ingegeven door God.

Aangezien ikzelf niet gelovig ben vind ik het onzin dat mensen ingevingen krijgen van een God. Wel geloof ik dat er meer is tussen hemel en aarde waar wij niks van weten. Bovennatuurlijke dingen.

Mijn theorie is als volgt:
Stel dat er naast de dimensie die wij kennen, waar wij dus in leven, idd andere dimensies zijn. Dimensies die wij niet kunnen waarnemen. Maar vanuit die dimensies is onze dimensie wel te zien.
Misschien is het in een andere dimensie wel mogelijk door de tijd te reizen.
Stel dat er in die andere dimensies ook wezens leven, die ons kunnen zien en die weten hoe wij inelkaar zitten. Stel dat deze wezens hoogst inteligente mensen op aarde (zoals Nostradamus) "helpen". De wezens kunnen door de tijd reizen dus reizen naar deze tijd, zien wat er gebeurd (WTC als voorbeeld) reizen terug naar de tijd waar Nostradamus leeft en vertellen hem, doormiddel van telephatie of via een andere manier wat er gaat gebeuren.

Misschien krijgen helderziende mensen dus vanuit een andere dimensie, ingegeven wat er gaat gebeuren, waardoor ze de toekomst kunnen voorspellen.
Misschien is tijdreizen in een andere dimensie ook wel mogelijk.

Ik beweer hier ovigens niks (wat niet zou kunnen, je kan dit niet nagaan). Het is alleen maar een theorie van hoe het kan dat sommige mensen helderziend zijn.

Signature

Verwijderd

:X
(Misschien dat ik later nog wel wat hierover wil zeggen)

Verwijderd

Het is mogelijk, alleen een beetje heel erg onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Op zaterdag 13 oktober 2001 19:29 schreef NukeZz het volgende:

<knip>
Wel geloof ik dat er meer is tussen hemel en aarde waar wij niks van weten. Bovennatuurlijke dingen.
<knip>
Dus dingen waar we niks vanaf weten zijn bovennatuurlijk?
bv electriciteit wisten ze 1000 jaar geleden ook niks van, toch is het niks bovennatuurlijks. Zodra iets waarneembaar is is het alleen maar een kwestie van tijd voordat het verklaard zal worden. Dingen die we niet kunnen waarnemen zijn inderdaad bovennatuurlijk, en als je iets op geen enkele manier kan detecteren dan lijkt me het gezond dat je ervan uitgaat dat het er niet is.

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

In het boek "licht op de aura" staat op blz 33.
Volgens Einsteins relativiteitstheorie kunnen onder bepaalde voorwaarden twee personen twee gebeurtenissen zelfs in omgekeerd tijdsverloop waarnemen; dat wil zeggen, voor de eerste waarnemer zal gebeurtenis A optreden vóór gebeurtenis B terwijl voor de tweede waarnemer zal gebeurtenis B optreden vóór gebeurtenis A.
Je zou kunnen zeggen dat beide waarnemers voor elkaar 'helder waarnemen'.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

We hebben het hier wel over "bepaalde" omstandigheden, Kroontjespen, en "bepaalde" omstandigheden betekent toch over het algemeen dat beide waarnemers een snelheid hebben die vrij dicht bij de lichtsnelheid komt.

Maar dan nog... Ik kan mij zo gauw geen situatie voor de geest halen waarbij dit zo is. Het lijkt me zelfs in strijd met de causaliteit, tenzij de beide gebeurtenissen natuurlijk helemaal niets met elkaar te maken hebben. Staat er in dat boek ook een beschrijving van die situatie?

[edit]Na ff nadenken: Dit zou kunnen gebeuren als er bijvoorbeeld op een lichtjaar afstand twee sterren toevallig tegelijk ontploffen, ster A en ster B. Voor een waarnemer die dichterbij ster A dan ster B staat, lijkt ster A eerder te ontploffen, en voor een waarnemer die dichter bij ster B staat, lijkt ster B eerder te ontploffen. Totdat beide waarnemers natuurlijk de lichtsnelheid en de afstand tot beide sterren gaat verrekenen... Bovendien hebben deze sterren niks met alkaar te maken. Als dat wel zo is, als de een de ander laat ontploffen kan geen enkele waarnemer de sterren in de omgekeerde volgorde zien ontploffen. De causaliteit blijft dus in stand.

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Op zaterdag 13 oktober 2001 20:57 schreef jona het volgende:

[..]

Dus dingen waar we niks vanaf weten zijn bovennatuurlijk?
bv electriciteit wisten ze 1000 jaar geleden ook niks van, toch is het niks bovennatuurlijks. Zodra iets waarneembaar is is het alleen maar een kwestie van tijd voordat het verklaard zal worden. Dingen die we niet kunnen waarnemen zijn inderdaad bovennatuurlijk, en als je iets op geen enkele manier kan detecteren dan lijkt me het gezond dat je ervan uitgaat dat het er niet is.
Ik bedoel ook dingen die we niet kunnen begrijpen of waarnemen. Zoals geesten of dimensies. Dat is bovennatuurlijk. Ik had de zin alleen een beetje verkeerd neergezet.

Signature

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

MMmmmmm niet slechte theorie, benadaert best aardig wat onder de 'gelovige'mensen, paranormale ook bekend staat.
En dat had jezelf bedacht?? knap hoor, als je zo doorgaat, dan leer je nog eens wat, serieus bedoelt!!

8 )

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op zaterdag 13 oktober 2001 19:29 schreef NukeZz het volgende:
Mijn theorie is als volgt:
Stel dat er naast de dimensie die wij kennen, waar wij dus in leven, idd andere dimensies zijn. Dimensies die wij niet kunnen waarnemen. Maar vanuit die dimensies is onze dimensie wel te zien.
Misschien is het in een andere dimensie wel mogelijk door de tijd te reizen.
Stel dat er in die andere dimensies ook wezens leven, die ons kunnen zien en die weten hoe wij inelkaar zitten. Stel dat deze wezens hoogst inteligente mensen op aarde (zoals Nostradamus) "helpen". De wezens kunnen door de tijd reizen dus reizen naar deze tijd, zien wat er gebeurd (WTC als voorbeeld) reizen terug naar de tijd waar Nostradamus leeft en vertellen hem, doormiddel van telephatie of via een andere manier wat er gaat gebeuren.

Misschien krijgen helderziende mensen dus vanuit een andere dimensie, ingegeven wat er gaat gebeuren, waardoor ze de toekomst kunnen voorspellen.
Misschien is tijdreizen in een andere dimensie ook wel mogelijk.

Ik beweer hier ovigens niks (wat niet zou kunnen, je kan dit niet nagaan). Het is alleen maar een theorie van hoe het kan dat sommige mensen helderziend zijn.
Ja, ik zie het ook zo.

Alleen ze zien ons niet altijd, maar hebben wel de mogelijkheid ervoor. En tijdreizen kan daar idd, omdat de tijd daar niet bestaat, omdat alles eeuwig is.
En die wezens helpen iedereen op aarde, en niet alleen hoogst inteligente mensen.
Terug reizen in de tijd naar nostra hoeft niet. Want toen nostra leefde konde ze het hem al vertellen dat het nu ging gebeuren.
En als jij overlijdt ga je ook naar die andere dimensie.

Verwijderd

Nog iets wat ik aan dit soort theorieen altijd vreemd vind: Waarom zoekt men de (pseudo)wetenschappelijke verklaring van dingen als telepathie, geesten, enz, altijd in de fundamentele natuurkunde? Dingen als extra dimensies, of relativistische omdraaiing van oorzaak en gevolg zijn niet bepaald allerdaags tenslotte, dat is het terrein van de fundamentele natuurkunde, het deel van de natuurkunde dat de aard van het heelal op het laagst mogelijke niveau bestudeert.

Is dat omdat deze natuurkunde zo abstract is en dus zo tot de verbeelding spreekt, en omdat er nergens zoveel populaire misverstanden zijn als bij de fundamentele natuurkunde? Waardoor iedereen die 2 keer discovery gekeken heeft meteen ook denkt dat ie het snapt?

Ik zou, als ik ervan overtuigd was dat helderziendheid of telepathie mogelijk is, de oorzaak toch eerder zoeken in de richting van de neurobiologie.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 11:31 schreef Captain Proton het volgende:
Ik zou, als ik ervan overtuigd was dat helderziendheid of telepathie mogelijk is, de oorzaak toch eerder zoeken in de richting van de neurobiologie.
Ja, ik ook (als het bestaat) en dan misschien nog bepaalde natuurkundige processen (voor het overdragen van de informatie naar andere mensen of iets dergelijks).

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op zaterdag 13 oktober 2001 23:23 schreef KroontjesPen het volgende:
In het boek "licht op de aura" staat op blz 33.
Volgens Einsteins relativiteitstheorie kunnen onder bepaalde voorwaarden twee personen twee gebeurtenissen zelfs in omgekeerd tijdsverloop waarnemen; dat wil zeggen, voor de eerste waarnemer zal gebeurtenis A optreden vóór gebeurtenis B terwijl voor de tweede waarnemer zal gebeurtenis B optreden vóór gebeurtenis A.
Ja, de schrijver vh boek heeft zelf iets opgemaakt uit de relativiteitstheorie. Laat het mares zijn waar het in de theorie staat...

Zoek wat je niet eerder vond

Pagina: 1