Ik had eerlijk gezegd niet eens gezien dat je het antwoord al gepost had voordat ik het probeerde te kraken. Ik heb het dus gekraakt zonder dat ik het antwoord wist.
Ik heb het als volgt gevonden:
Eerst "1","2","3", enz.. uitgeprobeerd, dit leverde niet echt iets structureels op.
Toen "1", "11", "111", "1111" enz.. geprobeerd, toen bleek dat het per 3-tal tekens een steeds terugkerende reeks was.
Maar dan wel met 1 teken extra, dus 7x1 in plaats van 6x1
1111111 levert *****MTExMTExMQ*** op
1111111111 levert *****MTExMTExMTExMQ*** op
Dus waarschijnlijk wordt het per 3-tal tekens gecodeerd die een code van 4 tekens oplevert.
Na een aantal keren steeds weer 1111111111 in te voeren leek het erop dat de eerste 5 en de laatste 3 compleet willekeurig waren dus daar keek ik dan verder niet naar.
En het laatste teken was op dat moment ook niet interessant maar wel nodig om de reeksen goed te tonen
0020020 levert *****MDAyMDAyMA***
0030030 levert *****MDAzMDAzMA***
enz.. dus het verschil van het 3e getal is hoogstwaarschijnlijk +1 ascii waarde
0100100 levert *****MDEwMDEwMA***
0200200 levert *****MDIwMDIwMA***
0300300 levert *****MDMwMDMwMA***
0400400 levert *****MDQwMDQwMA***
het verschil van het tweede karakter is EfghIjklMnopQ dus blijkbaar +4
0000000 levert ***MDAwMDAwMA***
1001001 levert ***MTAwMTAwMQ***
2002002 levert ***MjAwMjAwMg***
3003003 levert ***MzAwMzAwMw***
enz.., hieruit bleek dat het 1e karakter van T naar j naar z naar D ging en dit werd lastiger want dat leek op 16 alleen was de overgang van z naar D onverwacht omdat ik van een code-alfabet uitging van alleen cijfers en letters en dan was het verschil 14, namelijk 0..9 en ABCD
Toen ben ik verder wat dingen gaan invullen en proberen te voorspellen en toen bleek dat gewoon alle leesbare ascii waardes ingevuld konden worden, dus van 32 (spatie) tot 126 (~-teken)
" " bleek *****ICAgICAgIA*** op te leveren, dus I,C,A,g waren de startletters van het codealfabet
Door uit te proberen met " <teken>" kon ik het omslagpunt bepalen waarop ICA* naar ICB* ging, dit bleek bij " ?" en " @" te zijn, namelijk van ICA/ naar ICBA
dus het codealfabet begon met een "A" en eindigde met een "/" en daarvoor bleek " >" de code ICA+ op te leveren dus toen had ik het volledige code alfabet en was ook de vreemde sprong van z naar D verklaard.
Toen gokte ik dat dat omslagpunt ook bij de andere karakters zou werken en dat bleek ook zo te zijn.
Toen moest ik alleen nog rekening houden met de overflow maar dat had ik met wat testen redelijk snel gevonden.
Toen had ik dus de coderingsformule en moest het alleen nog terug, en dat heb ik zoals al eerder beschreven met een combinatie van standaard codes in Excel, brute-force en logisch denkwerk opgelost.
Simpel toch

Ik ben er "slechts" bijna 7 uur mee bezig geweest met 3 velletjes A4 volgeschreven en 3 excel sheets met formule's en een paar bakken koffie