Toon posts:

Hoe sluit je meerdere case fans aan??

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog een beginnertje in het "case modden" en hoop niet dat ik domme vragen stel... (waarschijnlijk is dit er al een)

Mijn msi moederbord heeft 3 aanslutingen voor een fan... 2 ervan zijn al in gebruik (cpu fan & 1 case fan). Ik wil nu nog 3 case fans installeren... hoe moet dit nu???

Zijn er trouwens nog verschillen in een fan die zorgt voor de "intake" van lucht en een die zorgt voor de luchtstroom naar buiten??? Of zet je een fan voor de intake gewoon andersom erin??

Heb zelf al gezocht naar antwoorden, maar die stuiten iedere keer op het gebruik maken van een baybus.... De fans mogen constant aanstaan.

Verwijderd

nee geen verschil in intake en outake (behalve de manier van vastschroeven)

je kunt fans ook aan je voeding aansluiten. daar zijn verloopstukjes voor

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je kunt twee fans gewoon parallel aansluiten (draadjes op elkaar solderen. En inderdaad moet je de fan omdraaien om van intake naar outtake te gaan (fans draaien maar 1 kant op).

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan je case-fans gewoon aansluiten op de draden die naar de harde schijf gaan bijvoorbeeld. Alleen kan je zo niet de toeren aflezen, als je ze niet op het moederbord prikt.

They made me do it.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik zou niet teveel fans op je mobo aansluiten, omdat er niet zoveel stroom (amperes) over je mobo kunnen lopen...

je kunt ze dus beter met een verloopstekertje op je voeding aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reactie's op mijn nogal elementaire vraag...

Nog een vraagje... weten jullie ook waar ik die verloopstekkertjes kan halen??? Of weten ze bij iedere electronica zaak wel wat ik bedoel??

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:57

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Zoiets als dit gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peedjeeh/connector.jpg

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Mark_Oostdam

WHATEVAH!

je kan ook gewoon je koelers aan een ongebruikte connector van je voeding aalsluiten...
soldeer dan de aarde en de 12V draden van de koelers aan de resp. zwarte en gele draad van je voeding.

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 17:04 schreef wija het volgende:
Of weten ze bij iedere electronica zaak wel wat ik bedoel??
Nee :) Ik spreek uit ervaring. Sommige kijken je aan alsof ze water zien branden :)

They made me do it.

Pagina: 1