XP of Athlon als ik wil OC-en?

Pagina: 1
Acties:

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Beste mede-tweak-die-hards

ik vraaag me af waar deze topic thuis hoort.. bij "Processors, Mobo's & Geheugen" of bij "Overclocking & Case Modding" ik heb hem toch maar hier gezet:)

ok de vraag is dus:
welke proc kan ik het beste kopen als ik hem met pelt's+waterkoeling wil gaan koelen en extreem wil OC-en?
ik zat te denken aan...
}:O AMD Athlon Thunderbird 1400 (AYHJA core) FL 359,-
}:O AMD Athlon XP 1600+ (1,4GHz) FL 389,-
ze schelen niet veel in prijs, maar ik heb gelezen dat de XP's een beetje moeilijker te unlocken zijn, maar daar wil ik best ff de tijd voor nemen. :z
het gaat mij erom of de XP na het OC-en nog steeds sneller is dan een Athlon die maximaal ge-OC-ed is :?

bvd: Mark Oostdam

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ja de XP is moeilijker te unlocken maar als je idd de tijd ervoor neemt is het best te doen.
Een xp zul je naar alle waarschijnlijkheid hoger krijgen dan de thunderbird 1400.
Zorg wel voor een goede koeler.

39

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

via de bus kan je xp altijd nog erg hoog krijgen.. ik zou voor de xp gaan !

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

XP is idd lastiger unlocken, maar misschien niet eens nodig als je met fsb te werk gaat en je geheugen trekt het als eerste niet meer...
Op fsb zijn die XP-tjes heel aardig vooruit te schoppen :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
1 ding, als je toch bruut gaat modden met peltiers (dubbele voedingen), waterkoeling en een hele hoop werk en geld, koop dan gelijk een xp 1800 of 1900, heb je dan meer plezier aan denk ik want als je zo te werk gaat wil je toch het maximale haalbare (op dit moment dan)?

Verwijderd

Las ik nou laatst op dit forum dat Eynstein had gemeld dat de 1600+ moeilijker/niet was te unlocken? Kweet t niet meer, maar ik zou voor de zekerheid ff informeren. Ze hebben mijn 1800+ gedaan en die loopt rock steady op 1700mhz... geinig. De koeler is n Alpha 8045 met n Cooltium Power fan (47 CFM - 32 dB(A) stil!)

• Mark_Oostdam
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 16:36 schreef salvador4 het volgende:
1 ding, als je toch bruut gaat modden met peltiers (dubbele voedingen), waterkoeling en een hele hoop werk en geld, koop dan gelijk een xp 1800 of 1900, heb je dan meer plezier aan denk ik want als je zo te werk gaat wil je toch het maximale haalbare (op dit moment dan)?
ja... ik heb me huidige cpu zo goed als gesloopt... en ik wil niet bijna 900 piek uitgeven als ik ook voor 400 piek een aardige cpu heb.

owja... en ik ga niet voor de dubbele voeding... maar ik gaat er zelf een bouwen, maar dat is nog duurder dan dubble voeding... maar met een dubble voeding maak je helaas geen 24V @ 23A, dan zou je al aan 3 voedingen moeten |:(

.-=:SPECS:=-. .-=:CASEMOD:=-. bijna klaar...

Pagina: 1