My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Aannames zijn fataal.
Tjah, ik snap dat het misschien wat lacherig overkomt. Maar het gaat er mij om, dat GoT je benadrukt (in alle fora) dat je eerst zelf zoveel onderzoek verricht, en het wordt bijvoorbeeld ook niet gewaardeerd als je je topic snel omhoogschopt (=ongeduldig).Op donderdag 08 november 2001 16:40 schreef ecteinascidin het volgende:
banbaar gedrag haast.
Als je deze posts in HK toe laat, ga je denk ik tegen deze principes rechtlijnig in.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
En dan sluit ik me weer aan bij Traag, zijn we net een polonaiseOp donderdag 08 november 2001 16:48 schreef Traag het volgende:
* Grrrrrene agrees with GO
Maar tsja, het is idd een beetje lame dat in HK techposts worden gedaan omdat daar "lekker snel" gereageerd wordt
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Er zijn users (eentje valt op, maar ik noem geen namen) die in de HK technische vragen stellen waarvan ze weten dat ze in de techfora een slotje zouden krijgen omdat het een Search-vraag of een doe-zelf-even-wat-moeite-vraag is. Erg irritant, want straks wordt de HK idd misbruikt omdat er veel en snel wordt gereageerd.Op maandag 12 november 2001 12:31 schreef Grrrrrene het volgende:
Maar tsja, het is idd een beetje lame dat in HK techposts worden gedaan omdat daar "lekker snel" gereageerd wordt
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Nou, dus wat aan doen middels de slotje methodiek. Herhaalt een user dit gedrag krijgt hij een waarschuwing. Boeit dit de user niet, dan krijgt hij een HK tempban. Boeit dat ook niet, dan krijgt hij een HK permban.Op maandag 12 november 2001 12:53 schreef Exirion het volgende:
[..]
Er zijn users (eentje valt op, maar ik noem geen namen) die in de HK technische vragen stellen waarvan ze weten dat ze in de techfora een slotje zouden krijgen omdat het een Search-vraag of een doe-zelf-even-wat-moeite-vraag is. Erg irritant, want straks wordt de HK idd misbruikt omdat er veel en snel wordt gereageerd.
Sim-pel.
Aannames zijn fataal.
Kan er later ook niet gezegd worden dat het niet mag.
OK, dan hebben we dus bij deze een officiele policyOp maandag 12 november 2001 12:55 schreef GaMeOvEr het volgende:
Nou, dus wat aan doen middels de slotje methodiek. Herhaalt een user dit gedrag krijgt hij een waarschuwing. Boeit dit de user niet, dan krijgt hij een HK tempban. Boeit dat ook niet, dan krijgt hij een HK permban.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Yup, "bemiddelaar approved" ook nog.Op maandag 12 november 2001 13:00 schreef Exirion het volgende:
[..]
OK, dan hebben we dus bij deze een officiele policy
De HK is gewoon _niet_ voor techposts en ergens posten "omdat je daar snel antwoord krijgt" is lame.
We hebben niet voor niets zoveel fora hoor.
Kijk, het gaat in de HK nu gewoon niet echt lekker, dus moet je het ff wat harder aanpakken.
Aannames zijn fataal.
Ik vind het niet nodig dit in de faq te vermelden, te meer omdat het dan weer zo'n uitgebreide-mierenneukfaq wordtOp maandag 12 november 2001 12:55 schreef LuNaTiC het volgende:
Misschien dan toch nog een regeltje in de FAQ met de nadrukkelijke vermelding dat Tech-vragen niet op prijs gesteld worden?
Als users dit niet zelf al snappen, moeten ze het maar voelen. Sim-pel. Ik ben toevallig bezig met mod-richtlijnen voor HK, ik zal dit punt er in op nemen en een kijken wat een passende maatregel is. Ik zit te denken aan een directe 24 uurs ban.
Jep, komt eraanOp maandag 12 november 2001 13:00 schreef Exirion het volgende:
[..]
OK, dan hebben we dus bij deze een officiele policy
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik vind dit niet in de FAQ thuishoren.......we hebben een hele rits aan forums...."Goh ik heb een probleem met m'n processor...waar zou die thuishoren?" Lijkt mij zelfs voor mensen met een IQ gelijk aan hun leeftijd duidelijk dat dit in "Processors, Mobo's & Geheugen" thuishoort en niet in de "Tweakers Huiskamer". We kunnen wel alles in de FAQ gaan opnemen maar daar wordt ten eerste de FAQ niet duidelijker van en ten tweede vind ik dat we toch wel beetje aanwezigheid van intelligentie mogen verwachten van de gebruikersOp maandag 12 november 2001 12:55 schreef LuNaTiC het volgende:
Misschien dan toch nog een regeltje in de FAQ met de nadrukkelijke vermelding dat Tech-vragen niet op prijs gesteld worden?
IMHO.
Op die manier slaat de gemakszucht natuurlijk heel makkelijk over. Dan kunnen we straks weer gewoon een groot forum doen.Op maandag 12 november 2001 14:18 schreef Mastermind het volgende:
Ach laat ze toch die vragen stellen, maak er geen probleem van! Is van een mug een olifant maken oftewel mierenneuken of tewel van een kleinigheid iets maken alsof het een grote misdaad is.
IMHO.
Aannames zijn fataal.
Tech is tech, en HK is HK. Mensen worden er op aangesproken als ze tech vervuilen met posts van HK-niveau, dus andersom gebeurt dat ook. HK is voor social talk, en niet om mensen te helpen die hun UTFS/RTFM vragen in HK flikkeren omdat ze in tech (terecht) niet geholpen worden.Op maandag 12 november 2001 14:18 schreef Mastermind het volgende:
Ach laat ze toch die vragen stellen, maak er geen probleem van! Is van een mug een olifant maken oftewel mierenneuken of tewel van een kleinigheid iets maken alsof het een grote misdaad is.