Toon posts:

3C515-TX icm. Freesco doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een Freesco router te 'bouwen' met een Compaq Prolinea 4/66, 3COM 3C905B-TPO (ISA) en een 3COM 3C515-TX (ISA). Deze laatste kaart werkt prima onder Windows, maar in Freesco wordt de 3C515-TX niet herkent. Ik heb de juiste driver v/d kaart toegevoegd aan de Freesco diskette, verschillende io ports en interrupts geprobeerd. Ik heb de kaarte zelfs nog in verschillende ISA sloten geprobeerd, maar niks helpt.
:?

Wie heeft er nog een idee?

Gr.

DP

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
Ik probeer ff wat:
- Kaart staat niet op "jumperless"
- De kaart is (onder DOS) niet goed ingesteld qua I/O en IRQ adress, een conflict misschien
- Driver toch niet helemaal lekker
- Rot slot (jaja, heb ik een keer meegemaakt, zij het PCI)

Dat was het voorlopig weer. We horen het wel, succes.

There is no place like 127.0.0.1

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb ook een 3com kaart met freesco. Heb ik ook een hele tijd mee zitten kloten. Die driver heb ik uiteindelijk niet op de freescodiskette gezet. Ik heb hem met de diskette van 3com een irq en een io adres gegeven en dat in freesco ingevuld en toen deed hij het.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx,

Ik heb ondertussen inderdaad uitgevonden dat een ISA PNP kaart is, alleen kan je dmv de door 3COM geleverde drivers/utils dit niet uitzetten.
Om het toch werkend te krijgen moet je het 1 en ander veranderen en compileren aan een linux driver (meer hierover op: http://www.roestock.demon.co.uk/isapnptools/)
Dus daar moet ik eens rustig in duiken. :?
Voorlopig heb ik maar een 2de 3C509B-TPO in de Freesco PC gedaan en dit werkt vlekkeloos, maar wel op 10 Mbit ;( ipv 100Mbit die de 3C515-TX , theoretisch (door de beperkingen van de ISA-bus kom je uiteindelijk niet boven de +- 30 Mbit uit), kan leveren.

Gr.

DP

Verwijderd

Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
FAQ