Post hier je toffe 3D creaties (4 fun only) #2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.064 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:34
Jaaa, omdat het al eerdere Post hier je toffe 3d creaties (4 fun only) topic een beetje off-topic ging, hier een nieuwe.

Misschien is het wel leuk, om elkaar opbouwende kritiek te geven of zo, zodat we wat van elkaar kunnen leren.

Dit is wat ik gisteren avond ffkes heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.fragneck.f2s.com/kamertje.jpg

Who's next! :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Niet slecht!!! In 1 avondje!?
Ik heb ook net 3DSMax maar heb nog niet de tijd gevonden om er es effe lekker voor te gaan zitten :(
Maar als ik het doorheb kun je hier deze in 3D verwachten!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Is wel kewl. Ik vind alleen het licht-donker contrast te veel en misschien iets meer versieringen?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• FragNeck
Op woensdag 07 november 2001 10:46 schreef MayaFreak het volgende:
Is wel kewl. Ik vind alleen het licht-donker contrast te veel en misschien iets meer versieringen?
Ja, ik wil nog wat op die tafel kwijt.
Ik was eerst van plan om er een kleine dude met wat speelgoed op die mat te laten spelen.
Maar dat zal niet echt meevallen......

en even over die skelter, dat is niet echt zo simpel volgens mij, vooral die banden en die stoel, zijn niet een van de simpelse dingen om te modellen....

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Op woensdag 07 november 2001 11:07 schreef jooers het volgende:

[..]

en even over die skelter, dat is niet echt zo simpel volgens mij, vooral die banden en die stoel, zijn niet een van de simpelse dingen om te modellen....
Nope idd maar uitdagingen zijn :9~

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Op woensdag 07 november 2001 11:07 schreef jooers het volgende:
......
Dat valt wel mee hoor. Gewoon ff loften. Ik zit nu op school, maar ik zal vanavond ff een van mijn creaties posten

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Euh....loften?

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

yep je maakt eerst een paar curves en dan loft je. (Of zit die optie niet in 3dsmax, want ik gebruik zelf Maya dus....)

Verwijderd

ik zal wel ff wat posten als ik thuis ben

Verwijderd

Ziet er kewl uit. Ik vraag me eigenlijk nog steeds uit hoe dat allemaal werkt! Wie helpt me eens tukje op weg, of waar staat een goede handleiding voor beginners? alvast bedankt. grtz ostarius

• FragNeck
Op woensdag 07 november 2001 11:40 schreef MayaFreak het volgende:
yep je maakt eerst een paar curves en dan loft je. (Of zit die optie niet in 3dsmax, want ik gebruik zelf Maya dus....)
optie zit wel in max, maar ik gebruik liever een mesh, dat vind ik handiger.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 09:42 schreef jooers het volgende:
Jaaa, omdat het al eerdere Post hier je toffe 3d creaties (4 fun only) topic een beetje off-topic ging, hier een nieuwe.

Misschien is het wel leuk, om elkaar opbouwende kritiek te geven of zo, zodat we wat van elkaar kunnen leren.

Dit is wat ik gisteren avond ffkes heb gemaakt.

[afbeelding]

GAAF! more more

Who's next! :P

Verwijderd

Is een Dodge Viper waar ik al enige tijd mee bezig ben. Heb 'm eens met Brazil gerenderd, wat duurt dat LANG zeg (of doe ik gewoon iets fout :( ). Ik heb dat wireframe erdoorheen laten schemeren met PS, vond ik er wel leuk uitzien.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.dgeus/viper-klein.jpg

Weet iemand trouwens hoe ik in godsnaam een beetje realistische koplampen kan maken? Ik bedoel dus dat het ook eruitziet of de lamp AAN staat, ipv uit (zoals nu....). Als ik de texture in de lampen licht laat geven wordt dit namelijk heel erg gedempt door het glas dat ervoor zit. Is er een manier waarop het toch lijkt alsof er een felle lamp erachter zit??? Ik heb bij het renderen al caustics en volumetrics aangezet, maar dit werkte niet... (is trouwens 3d max 3.1 met de Brazil 0226 Alpha renderer).

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 14:20 schreef Jozias_Z het volgende:
Is een Dodge Viper waar ik al enige tijd mee bezig ben. Heb 'm eens met Brazil gerenderd, wat duurt dat LANG zeg (of doe ik gewoon iets fout :( ). Ik heb dat wireframe erdoorheen laten schemeren met PS, vond ik er wel leuk uitzien.

[afbeelding]

Weet iemand trouwens hoe ik in godsnaam een beetje realistische koplampen kan maken? Ik bedoel dus dat het ook eruitziet of de lamp AAN staat, ipv uit (zoals nu....). Als ik de texture in de lampen licht laat geven wordt dit namelijk heel erg gedempt door het glas dat ervoor zit. Is er een manier waarop het toch lijkt alsof er een felle lamp erachter zit??? Ik heb bij het renderen al caustics en volumetrics aangezet, maar dit werkte niet... (is trouwens 3d max 3.1 met de Brazil 0226 Alpha renderer).
Ehm in de videopost bij image filters vind je "Lens Effects" en dan moet je lens flare hebben... die is wel redelijk...(wel goed instellingen instellen, de std optie ziet er heel amateuristisch uit) en je hebt ook bij gewoon effects lens effect glow...die ziet er ook wel mooi uit, maar wederom zijn de standaard instellingen heel erg brak...

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 15:07 schreef SFie het volgende:

[..]

Ehm in de videopost bij image filters vind je "Lens Effects" en dan moet je lens flare hebben... die is wel redelijk...(wel goed instellingen instellen, de std optie ziet er heel amateuristisch uit) en je hebt ook bij gewoon effects lens effect glow...die ziet er ook wel mooi uit, maar wederom zijn de standaard instellingen heel erg brak...
Ohja, dan kan natuurlijk ook, had ik zelf nog niet aan gedacht :o

Bedankt voor de tip... Alleen zullen de rendertijden wel weer lekker omhoog gaan ;)

• Oefening
  • Niet online
nou, ik ben sinds twee dagen met leocad bezig en ik heb na het voorbeeldautotje nu dit gebouwd (gerendert met de gratis raytrace renderer povray):

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/scholtealbers/images/shuttle.jpg

alleen ik snap nog geen reet van dat renderen, want op de vleugels na is het hele model wit, maar zoals je ziet worden de kleuren nog aardig gemanipuleerd bij het renderen. verder snap ik zoiezo nog geen reet van renderen en zou ik niet weten wat je allemaal in moet stellen, iemand ervaringen mee?

ohja, dat lompe ding aan de onderkant is een brandstoftank en is nog in aanbouw :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jozias wat zijn je brazil settings?

specs

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Work in progress, Toad is nog niet af en cartridge heeft nog betere textures nodig.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.schennink/gbasma3.jpg

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 09-09 15:42
Dit is deel III btw...

Verwijderd

ja, ik wou net zeggen, #2 had ik geopend, dit is #3 :)

Verwijderd

GOD I HATE YOU ALL!!!!!!!

ik snap nog geen drol van 3d max, en ik heb allemaal van die prachtige ideeen waar ik geen drol mee kan :'(

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 22:34 schreef tva_goku het volgende:
GOD I HATE YOU ALL!!!!!!!

ik snap nog geen drol van 3d max, en ik heb allemaal van die prachtige ideeen waar ik geen drol mee kan :'(
helaas kost het de gemiddelde mens een half jaar voordat hij/zij enig zinnig voorwerp naar eigen wensen op het scherm heeft weten te tonen...
njaa...het is het de moeite zeker waard hoor :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 07 november 2001 22:39 schreef SFie het volgende:

[..]

helaas kost het de gemiddelde mens een half jaar voordat hij/zij enig zinnig voorwerp naar eigen wensen op het scherm heeft weten te tonen...
njaa...het is het de moeite zeker waard hoor :P
2 weken met een goede reader van school en ik kon een goudvis maken. Was ik zelf toch wel best trots op. :)

// EDIT:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/black/got/viz_okke.jpg

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 22:40 schreef OkkE het volgende:

[..]

2 weken met een goede reader van school en ik kon een goudvis maken. Was ik zelf toch wel best trots op. :)
Dat jij weining wenst te maken met max dan mag je daar heel blij mee zijn :)

ik bedoelde eigenlijk meer een scene waarvan je eindelijk denkt dattie echt af is...

waarschijnlijk zwom die goudvis in een oneindig zwart :)

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op woensdag 07 november 2001 22:42 schreef SFie het volgende:

[..]

Dat jij weining wenst te maken met max dan mag je daar heel blij mee zijn :)

ik bedoelde eigenlijk meer een scene waarvan je eindelijk denkt dattie echt af is...

waarschijnlijk zwom die goudvis in een oneindig zwart :)
Nee, hij zwom wel echt in het water. Al is dat boven niet te zien omdat ik de textures alleen op school heb.
Maar ik bedoelde meet aan te geven dat 3dsmax wel moeilijker lijkt als dat het eigenlijk is. Je moet alleen wel ff wat tutorials ofzo gebruiken. Want zelf uitzoeken is bijna onbegonnen werk.

Tuurlijk duurt het wel een half jaar eerdat je echt mooie dingen kunt maken. Helemaal mee eens.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 16:42 schreef gladiool het volgende:
jozias wat zijn je brazil settings?
antialiasing on: min samples 2, max samples3
ray server params op de standaard settings

Luma server params: secondary illumination aan, met allow caustics en volumetrics ook aan. (die gaan de volgende keer uit, want volgens mij gaan de rendertijden daar erg van omhoog)

verder global illumination op min -3 max 2

en de sampling control op 4 bounces

thats it... (en natuurlijk alle materials omgezet naar Brazil materialen.)

• maratropa
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 10:47 schreef Jozias_Z het volgende:

[..]

antialiasing on: min samples 2, max samples3
ray server params op de standaard settings

Luma server params: secondary illumination aan, met allow caustics en volumetrics ook aan. (die gaan de volgende keer uit, want volgens mij gaan de rendertijden daar erg van omhoog)

verder global illumination op min -3 max 2

en de sampling control op 4 bounces

thats it... (en natuurlijk alle materials omgezet naar Brazil materialen.)
wow. groep de auto tot 1 object en zet de ray server op manual hybrid. AA is wel goed. 4 bounces is veels te hoog zet hem op 1. GI kun je op min -3 max 0 zetten en de rate beginnen op 25-30 ofzo.

specs

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
is er trouwens nog een 'gratis' versie van Brazil te krijgen zonder die 60 dagen (toch?) tijdslimiet? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de wat oudere versies dit limiet niet hadden..

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 13:10 schreef gladiool het volgende:

[..]

wow. groep de auto tot 1 object en zet de ray server op manual hybrid. AA is wel goed. 4 bounces is veels te hoog zet hem op 1. GI kun je op min -3 max 0 zetten en de rate beginnen op 25-30 ofzo.
Aha, dank je voor de tips... :)

Alleen is het niet zo dat als ik de bounces op 1 zet dat er dan eigenlijk niks meer over blijft van GI?
Want als de lichtstraal maar één keer kan weerkaatsen gebeurt er dus eigenlijk niks.... (krijg je geen reflecties van andere objecten in je scene.)

• FragNeck
Op donderdag 08 november 2001 13:33 schreef mrdata het volgende:
is er trouwens nog een 'gratis' versie van Brazil te krijgen zonder die 60 dagen (toch?) tijdslimiet? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de wat oudere versies dit limiet niet hadden..
Brazil, gewoon de beta downen, die is free ;)

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Afbeeldingslocatie: http://www.alkemade2.myweb.nl/porsche.jpg
Mijn WIP porsche gt3.
Weten jullie misschien een goede maniet voor de koplampen? of een tutorial.....

• maratropa
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 13:39 schreef Jozias_Z het volgende:

[..]

Aha, dank je voor de tips... :)

Alleen is het niet zo dat als ik de bounces op 1 zet dat er dan eigenlijk niks meer over blijft van GI?
Want als de lichtstraal maar één keer kan weerkaatsen gebeurt er dus eigenlijk niks.... (krijg je geen reflecties van andere objecten in je scene.)
nah valt wel mee hoor. En de hoeveelheid rays voor reflectie stel je in bij de ray server parameters, daar hebben de GI bounces nix mee te maken.

je kunt ook een spot met schaduw op je auto zetten, en dan ook de skylight aan, en dan geen secondary illumination.

dan krijg je ook een heel behoorlijk plaatje die veel sneller rendered. Dit insect van mij is zo gedaan, een direct met shadow map en skylight, GEEN Secondary Ill.

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/gl03.jpg

specs

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 13:41 schreef MayaFreak het volgende:
Weten jullie misschien een goede maniet voor de koplampen? of een tutorial.....
Ik zou in je mesh die je nu hebt al vast ruimtes vrij maken voor de koplampen en dan de koplampen apart modellen.

Hoe je dan verder de koplampen erg realistisch maakt weet ik zelf ook niet heel goed. Ik heb de koplampen helemaal gemoddeled, dus ook de lampen achter het glas.

http://www.suurland.com/gallery_stills_porsche.htm

Is weliswaar geen tutorial maar wel een sumiere beschrijving hoe hij z'n koplampen gemaakt heeft, ziet er in ieder geval wel super realistisch uit.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Jozias_Z:
Die anti-aliasing is volgens mij de reden dat het renderen bij jou zo lang duurt. Max samples=3 is echt veel te hoog, 2 is ruim genoeg en dat zou de rendertijd al halveren!

Verder zijn caustics alleen van invloed op de rendertijd als je ze daadwerkelijk gebruikt. Caustics houdt trouwens in dat polygonen licht uitstralen, wat ze alleen doen als de texture een self-illumination hoger dan 0 heeft.

jooers:
Je gebruikt nu aan het plaatje te zien ray-traced schaduwen, moet je niet doen! Die zijn onrealistisch scherp en dus niet mooi en verder benadrukken ze heel erg de polygoonranden, wat je kunt zien bij je tafellaken, waarop de schaduwen echt een duidelijke hoek maken. Mooier zijn gewone shadow-maps, maar dan moet je ze wel goed instellen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 13:57 schreef Oogst het volgende:
Jozias_Z:
Die anti-aliasing is volgens mij de reden dat het renderen bij jou zo lang duurt. Max samples=3 is echt veel te hoog, 2 is ruim genoeg en dat zou de rendertijd al halveren!

Verder zijn caustics alleen van invloed op de rendertijd als je ze daadwerkelijk gebruikt. Caustics houdt trouwens in dat polygonen licht uitstralen, wat ze alleen doen als de texture een self-illumination hoger dan 0 heeft.
Oh, dan doe ik dat de volgende keer maar ;) (die aa lager zetten).

Wat die caustics betreft, die had ik juist aangezet om de reden die je hierboven noemt. De lampen in m'n koplampen hebben namelijk een enorme self-illumination. Ik had gehoopt dat het daardoor ging lijken alsof de koplampen ook aan staan (wat nu het geval is).
Maarja dat werkte dus toch niet goed.

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Brazil, gewoon de beta downen, die is free
welke moet ik hebben dan? versie 0.2.21 heeft die timelock al, en de versie daarvoor (0.1.4) mist weer een heleboel van de features..

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 13:10 schreef gladiool het volgende:

[..]

Ik heb de instellingen zo gezet als je zei: (ik heb alleen aa ff helemaal uit gezet)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.dgeus/viper-2.jpg

De rendertijd is in ieder geval een stuk beter :), alleen is er nou helemaal niks meer over van die koplampen, en die velgen lijken ook nergens naar :'(.

Dat wordt nog heel wat proberen zie ik al...

• maratropa
  • Niet online
Op donderdag 08 november 2001 14:46 schreef Jozias_Z het volgende:

[..]

Ik heb de instellingen zo gezet als je zei: (ik heb alleen aa ff helemaal uit gezet)

[afbeelding]

De rendertijd is in ieder geval een stuk beter :), alleen is er nou helemaal niks meer over van die koplampen, en die velgen lijken ook nergens naar :'(.

Dat wordt nog heel wat proberen zie ik al...
aa mag best op min 1 max 3 want met max 2 krijg je nog vaak beetje rafeltjes. maar probeer het eerst met max 2 maar.
De GI is dus nog wat te rotzooierig. zet de Gi op min -2 en max 0 en verhoog de rate met 5 stapjes.

En voor de koplampen kun je texturen van echte koplampen nemen en die doorzichtig maken. koplampen zijn ook niet 100% doorzichtig en er zit struktuur in. En zorg voor wat te reflecteren in de omgeving, er moeten wat meer highlights op, dit kun je doen met lichtgevende blokken, zoals in het onderstaande plaatje. (model van boppie) Alleen ik dacht dat als je dat in brazil probeert dan gaan de rendertijden weer omhoog omdat ie denkt dat het "self illuminating" lampen zijn.

maar gewoon settings langzaam opvoeren tot de gewenste kwaliteit behaald is.

hoe heb je hem eigenlijk gemodeleerd?

Afbeeldingslocatie: http://31.jvb.tudelft.nl/gladiool/001_bop.jpg

specs

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 16:07 schreef gladiool het volgende:

hoe heb je hem eigenlijk gemodeleerd?
Ik heb 'm gemodelled met patches. Naar aanleiding van een tutorial, die van die audi TT, misschien ken je die wel. Alleen vond ik een viper nog wat heftiger >:).

Nogmaals heel erg bedankt voor alle goeie render tips. Ik was al zo'n beetje een week aan het klooien met Brazil en kwam nog niet zo heel erg veel verder. (ondanks wat tutorials)..

• maratropa
  • Niet online
keep us posted!

specs

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
deze is ook wel aardig dacht ik, gemaakt in quest3d!!! check it out !!

Afbeeldingslocatie: http://roseleur.xs4all.nl/viper.jpg

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage45034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.renderosity.com/photos/GalleryImage41148.jpg

Plaatjes van vroeger..

• maratropa
  • Niet online
heb jij ze gemodeleerd dex? dan petje af.

specs

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Dat lijkt me eerder een mixje van bryce en poser...

• FragNeck
Op vrijdag 09 november 2001 15:14 schreef tec het volgende:
Dat lijkt me eerder een mixje van bryce en poser...
Volgens mij is deze nog simpeler gemodeleerd,
met een simpele plugin...

Ik heb die thuis ook.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 13:17 schreef Creep het volgende:

[afbeelding]
Is inderdaad super heftig zeg! Zelf gemoddeled? (en hoe?)

Alleen de binnenkant; die stoelen zien er wat nep uit. Maar goed, altijd beter dan niets, mijn Viper heeft namelijk nog geen binnenkant.:o

• _-= Erikje =-_
Met dank aan: Leocad.org (lego bouw proggie) brickshelf.com (voor de lego bouwtekening van de 8024) en de Wavefront plugin voor 3dsmax :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/3dsmax/8024.jpg

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:52
Afbeeldingslocatie: http://signature.netfirms.com/Creature2.jpg

leuk, een 3D-thread! :) deze is met 3dsmax :)

Verwijderd

Op zondag 11 november 2001 01:04 schreef LiToKi het volgende:
[afbeelding]

leuk, een 3D-thread! :) deze is met 3dsmax :)
pas de 3e 3d thread hoor :+

en mooie render :)
textures in photoshop?
hoelang mee bezig geweest??

• Blaise
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 13:17 schreef Creep het volgende:

[afbeelding]
Dies mooi! 8-)

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Afbeeldingslocatie: http://www.casa.dyn.dhs.org/images/toneelspot.jpg

De truss is niet van mij, dat is een standaard Lightwave (7) object

• _-= Erikje =-_
das een flinke profielspot :)

• LiToKi
Op zondag 11 november 2001 01:14 schreef Type het volgende:

[..]

pas de 3e 3d thread hoor :+

en mooie render :)
textures in photoshop?
hoelang mee bezig geweest??
Weet ik, maar is pas de 1e keer dat ik hier kijk :)

Je textures in photoshop, ik ben er 4 dagen mee bezig geweest ('s avonds zo'n beetje) en de computer 1 uur :9

Verwijderd

ff, één simpele vraag,
wie heeft er voor mij een goede tutorialsite/helpsite voor het 3D-renderen. Ik weet er nog nix vanaf, lijkt me wel interessant. Every body starts somewhre... toch?

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Is hier dan ook een demo ofzo van? Graag links.

Dit is toch geen warez reqeust.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb hier een aantal fantastische vipers voorbij zien komen, en ik ben zelf ook bezig aan die zwaar roelerende bak. alleen ben ik al redelijk snel op problemen gestuit.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/atje/viperprob.jpg
het probleem zit em in die lelijke lijnen die ervoor zorgen dat t geen mooi vlak is. ik kijg die maar niet weg zonder dat t hele zooitje vervormd, iemand tips??

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• LiToKi
Op maandag 12 november 2001 16:43 schreef Ostarius het volgende:
ff, één simpele vraag,
wie heeft er voor mij een goede tutorialsite/helpsite voor het 3D-renderen. Ik weet er nog nix vanaf, lijkt me wel interessant. Every body starts somewhre... toch?
www.3dcafe.com

Verwijderd

Op maandag 12 november 2001 19:40 schreef Atgast het volgende:
ik heb hier een aantal fantastische vipers voorbij zien komen, en ik ben zelf ook bezig aan die zwaar roelerende bak. alleen ben ik al redelijk snel op problemen gestuit.
[afbeelding]
het probleem zit em in die lelijke lijnen die ervoor zorgen dat t geen mooi vlak is. ik kijg die maar niet weg zonder dat t hele zooitje vervormd, iemand tips??
Ik weet niet precies welke lijnen je bedoeld ? beetje vaag plaatje q=Þ ennuhmz... waarmee werk je ? met patches neem ik aan ?

Verwijderd

[Altered]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 08:02 ]

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op maandag 12 november 2001 22:40 schreef MaSsiE het volgende:
[..]
Ja ik werk met patches, en ik bedoel die rare lijnen in de lengterichting, wacht ik zal er ff cirkeltjes omheen zetten.

kheb de pic bijgewerkt, snappie t nu? hoop van wel want ik kom er niet uit :7

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 13:18 schreef Atgast het volgende:

[..]

Ja ik werk met patches, en ik bedoel die rare lijnen in de lengterichting, wacht ik zal er ff cirkeltjes omheen zetten.
Het lijkt me dat het gewoon te maken heeft met dat je de handeltjes van de patches op die plekken niet goed hebt zitten... Wat ik dan wel eens doe is de normals van de hele voorkant flippen, en je perspectief viewport op wireframe zetten. Je ziet dan alleen de randen van je patches, en dan kun je vaak wat makkelijker zien wat er niet helemaal goed zit... (vind ik dan tenminste...)
Kleinere oneffenheden kun je wegwerken met de "relax" modifier, werkt soms best goed.

Nog een tip is om echt te proberen zo min mogelijks patches te gebruiken, kost heel veel snelheid en bij mij werd het er vaak alleen maar rommeliger en onoverzichterlijker van.

Nu heb ik nog een vraag, weet iemand hoe het komt dat mijn environment map niet zichtbaar is door glas?

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.dgeus/viper-5.jpg

Zoals je ziet alleen maar een lelijke mosgroene kleur... :(

Wat kan ik daar aan doen????

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op dinsdag 13 november 2001 15:59 schreef Jozias_Z het volgende:

[...]

Nu heb ik nog een vraag, weet iemand hoe het komt dat mijn environment map niet zichtbaar is door glas?

[afbeelding]

Zoals je ziet alleen maar een lelijke mosgroene kleur... :(

Wat kan ik daar aan doen????
Wat voor'n material is dat glas?
En hoe heb je die achtergrondmap ingesteld?

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik zie dat je Brasil hebt gebruikt voor deze render en die kan raytraced refractions alleen goed weergeven als je de Brasil Test Material gebruikt.

Als je die wél hebt gebruikt heeft de Brasil raytracer misschien moeite met het verbuigen van environment maps, of misschien kunnen environment maps door hun aard wel helemaal niet door refraction verbogen worden op een normale manier.

Als deze ruit geen refraction gebruikt heb ik geen idee waar dit probleem aan kan liggen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• FragNeck
Jozias_Z, hoelang ben je met die viper bezig geweest?

en van welke tutorial heb je geleerd hoe je met patches moet werken?

want van patches snap ik dus geen aars van... ;(

Helaas is het me nog niet eens gelukt om de viewports vatsoenlijk te configureren voor een bitmap achtergrond.

Euh, kun je hier misschien wat informatie neerpleuren?

tnx :)

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Het probleem ligt (volgens mij) aan de manier om environment-maps te definieren:

Fout:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/got/environmentfout.png
In environment-window bitmap gekozen -> slikt Brazil niet (is "map to screen").

Goed:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/got/environmentgoed.png
Doe hetzelfde als hierboven, maar sleep daarna de map naar een leeg slot in de material editor (kies instance).
Je kan dan de eigenschappen aanpassen: zet mapping op iets anders dan screen...

Zie ook: http://www.delphi.com/n/mb/message.asp?webtag=blurbeta&msg=1776.10

Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.dgeus/viper-7.jpg

(jullie zullen wel gek worden van elke keer hetzelfde plaatje ;).
Let trouwens niet op die rare bogen, die zitten er alleen in om voor wat schaduwen en reflecties te zorgen)

Ik heb 'm nog een keer gerendered, alleen nu zonder environment map. (kreeg het niet voor elkaar, ondanks de goeie tips, maar als ik bijvoorbeeld spherical map instelde bij de environment map was die map zo raar vervormd dat je niet meer zag wat het voorstelde :) ...)

Voor het raam heb ik (uiteraard) het Brazil test materiaal gebruikt dus daar kan het niet aan liggen... Ik heb nu één spot gebruikt en sky light aan, zonder secondary Il. Het probleem is dan echter dat de kant van de auto waar je nu tegen aan kijkt zo donker is... :( terwijl als ik de spot van de andere kant laat schijnen dan zie je geen schaduwen meer en is het net alsof de auto zweeft.

Dat wordt nog heel wat proberen :).

Wat betreft hoe lang ik met die auto bezig ben geweest: Ik denk alleen met modeleren ongeveer 3 weken, (in de vakantie, dus gemiddeld 4 uur per dag denk ik). Verder ben ik er altijd wel een beetje mee bezig dus het is moeilijk om precies te zeggen hoe veel uur er in zit.

De tutorial die ik heb gebruikt is deze:

http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/modelaudi/modelaudi.asp

Maar dat is echt puur om het leren te werken met patches. Sommige dingen heb ik ook gedaan met puur spline modeleren en dan de surface modifier, waarna je nog het één en ander bijsteld nadat je 'm naar een editable mesh hebt omgezet. (zoals de velgen, buitenspiegels, gril, koplampen e.d..

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

Op woensdag 14 november 2001 12:54 schreef Jozias_Z het volgende:
Ik heb 'm nog een keer gerendered, alleen nu zonder environment map. (kreeg het niet voor elkaar, ondanks de goeie tips, maar als ik bijvoorbeeld spherical map instelde bij de environment map was die map zo raar vervormd dat je niet meer zag wat het voorstelde :) ...)
Klopt, het handigste is dan ook om een 2d vlak te maken waarop je die berg-texture plakt en die achter jouw scene te plaatsen...
Voor het raam heb ik (uiteraard) het Brazil test materiaal gebruikt dus daar kan het niet aan liggen...
Het ziet er nu ook goed uit.
Ik heb nu één spot gebruikt en sky light aan, zonder secondary Il. Het probleem is dan echter dat de kant van de auto waar je nu tegen aan kijkt zo donker is... :( terwijl als ik de spot van de andere kant laat schijnen dan zie je geen schaduwen meer en is het net alsof de auto zweeft.
Als je die kant lichter wil krijgen zou ik toch eens proberen met sec. ill. aan te renderen. Zet dan wel bij sec. ill. point lights en sky light aan...

Je hebt trouwens flink moeten recoveren zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.oortwijn/got/recover.png

Verwijderd

hey jullie gebruiken allemaal de beta van de brazil renderer... ik kan hem niet meer vinden. Heeft 1 van jullie een linkje voor me?

• Idéfix

Idéfix

Gewoon een hond

• FragNeck
Op woensdag 14 november 2001 12:54 schreef Jozias_Z het volgende:
[afbeelding]

(jullie zullen wel gek worden van elke keer hetzelfde plaatje ;).
Let trouwens niet op die rare bogen, die zitten er alleen in om voor wat schaduwen en reflecties te zorgen)

Voor het raam heb ik (uiteraard) het Brazil test materiaal gebruikt dus daar kan het niet aan liggen... Ik heb nu één spot gebruikt en sky light aan, zonder secondary Il. Het probleem is dan echter dat de kant van de auto waar je nu tegen aan kijkt zo donker is... :( terwijl als ik de spot van de andere kant laat schijnen dan zie je geen schaduwen meer en is het net alsof de auto zweeft.

Dat wordt nog heel wat proberen :).

Wat betreft hoe lang ik met die auto bezig ben geweest: Ik denk alleen met modeleren ongeveer 3 weken, (in de vakantie, dus gemiddeld 4 uur per dag denk ik). Verder ben ik er altijd wel een beetje mee bezig dus het is moeilijk om precies te zeggen hoe veel uur er in zit.

De tutorial die ik heb gebruikt is deze:

http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/modelaudi/modelaudi.asp

Maar dat is echt puur om het leren te werken met patches. Sommige dingen heb ik ook gedaan met puur spline modeleren en dan de surface modifier, waarna je nog het één en ander bijsteld nadat je 'm naar een editable mesh hebt omgezet. (zoals de velgen, buitenspiegels, gril, koplampen e.d..
Waarom gebruik je voor die palen geen uvw map?
zo ziet het er toch niet mooi uit?

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 17:52 schreef jooers het volgende:

[..]

Waarom gebruik je voor die palen geen uvw map?
zo ziet het er toch niet mooi uit?
Je hebt helemaal gelijk, maar ik was het vergeten, aangezien m'n previews altijd in erg klein formaat zijn en met een undergesamplde aa, had ik het ook nog niet opgemerkt :)

Ik zal het trouwens deze nacht proberen te renderen met secondary Ill... Hoop dat het lukt, ik heb nu al heel wat onverklaarbare crashes gehad tijdens het renderen (vandaar die fijne bestandsnaam ;) ). Zo is het me nog niet gelukt een render op 1280x1024 te maken :(

Verwijderd

Damn, hoe kome jullie aan 3DsMax? Ik zoek er al maanden achter, via kazaa geprobeerd, maar die werkte dan niet... :s
Kan iemand hem soms op zen pers serv gooien ofzo?

Verwijderd

Grprgphpghp.

Tis geen warez request forum doed....

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:50
ts warez vragen he...dat mag niet warez zijn illigaal.

ok maa rik heb dus de warez verzie van 3dmax 4 en ik krijg niet werkende in XP...hij gaat steeds lullen over legale zooi dat terwijl ik dat nog moet gaan invullen :?
* LordMithril doesnt understand

Bier, Whiskey en Metal!!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Het is een beginnetje...
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.nl/pics/EPTREEMOHHE
Ow ja, dit is trouwens in Cinema 4D gemaakt.

Verwijderd

Op dinsdag 13 november 2001 12:36 schreef JBoskma het volgende:
Geen brazil rendered scene of object maar een Q3 player model, ik heb em alleen geskinned, maar toch wel aardig gelukt denk ik:
Het is venom een bad guy uit Spiderman:
render:
[afbeelding]
smooth :)

Verwijderd

Spaceshipje in de maak voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/~madnerd/bas/B81_Front.jpg

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/~madnerd/bas/B81_Back.jpg

Moederschipje:
Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/~madnerd/bas/Base.jpg
Allemaal met Cinema4d joy.

More more MORE spacejunk pls grgrrgrg yum yum :)

Verwijderd

Cool , maar waar vinden jullie al die progs?

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Ben bezig met een animatie van 2,6 minuten.

Dit is een still:

Afbeeldingslocatie: http://www.mjc.nl.vg/zooi/render3.jpg

Het huisje van de buitenkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.mjc.nl.vg/zooi/huis5.jpg

Alles met Maya en Photoshop

• party42
  • Laatst online: 15-09 13:54
spijtig
van de kruisjes

ik had ze graag willen zien!

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Hèhè, eindelijk een render waar ik een beetje tevreden over kan zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.dgeus/viper-9klein.jpg

Voor de liefhebbers is ie er ook in het groot (1280x1024).

[afbeelding]

Ik ben er best wel een beetje trots op :D ! Maar zonder jullie hulp was ie nooooooit zo geworden!
Heel erg bedankt Gladiool en Idèfix!! :) (en anderen)

Verwijderd

Sorry, Sorry, Sorry loop erg te kloten... wilde alleen wat wijzigen!!
Excusez-moi!! :o

• maratropa
  • Niet online
nice.

de segmentatie van de poorten zie je erg goed,dat kan wel gladder.

specs

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

WIEIEIEIE :9~

wat een viper man, zeer vet

alleen, als je nou echt lang wilt wachten op je render, maak je het wegdek nat en zet je er een bumpmap met spiegeling op :P

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 23:33 schreef MJC het volgende:

Dit is een still:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zeer mooi kerel! Zeker dat behang en dat raam :) (of wat er nog van over is) Komt er nog een mooi sfeerverlichtingukje in? Houtvuurtje?

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Op vrijdag 16 november 2001 14:43 schreef Spud het volgende:

[..]

Zeer mooi kerel! Zeker dat behang en dat raam :) (of wat er nog van over is) Komt er nog een mooi sfeerverlichtingukje in? Houtvuurtje?
Thanx! Afhankelijk van de tijd (ik heb nog een maand), maar mijn doel is idd om een houtvuurtje te creeeren. Houtkachel is namelijk ook al af (staat aan de andere kant van het huisje)

• FragNeck
Op vrijdag 16 november 2001 11:24 schreef Jozias_Z het volgende:
Hèhè, eindelijk een render waar ik een beetje tevreden over kan zijn :)

[afbeelding]

Voor de liefhebbers is ie er ook in het groot (1280x1024).

[afbeelding]

Ik ben er best wel een beetje trots op :D ! Maar zonder jullie hulp was ie nooooooit zo geworden!
Heel erg bedankt Gladiool en Idèfix!! :) (en anderen)
Excelent! :)

alleen misschien 1 tip nog, zorg dat je een zwarte plaat achter de gril zet.
Nu is de auto 'leeg' ... ;)

• bolleh
  • Laatst online: 18:27
* bolleh heeft 3ds max, rhino en maya geprobeerd maar het lukt me niet ;)

kent iemand een 3d modeler die qua interface lijkt op de map modeler GTK Radiant voor Quake 3? kwerk daar al meer dan een jaar mee en kan er goed mee overweg, een vergelijkend 3d proggie moet dan simpel te leren zijn ;)

• LiToKi
Met dees wat ik zelf ook best tevreden:

Afbeeldingslocatie: http://signature.netfirms.com/SkyHigh2.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 16 november 2001 23:31 schreef LiToKi het volgende:

[afbeelding]
heel erg netjes!
gebruik je die ook ergens voor ofzo?

• mixedcase
  • Laatst online: 07-02 15:51

[afbeelding]
Wow, die ziet er echt goed uit! Net een professioneel plaatje uit een game of zo.

Verwijderd

[afbeelding]
cool als achtergrond oid :)

• Dexter
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Another W.I.P.je van mij. Tis een klein projectje waarbij het alleen gaat om hoe een eventuele kast in de ruimte ervaren zou worden. More to come als het goed is.

Afbeeldingslocatie: http://131.155.237.177/Kast-04.jpg

3Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Op donderdag 15 november 2001 23:15 schreef Spud het volgende:
Spaceshipje in de maak voor:
[afbeelding]

Achter:
[afbeelding]

Moederschipje:
[afbeelding]
Allemaal met Cinema4d joy.

More more MORE spacejunk pls grgrrgrg yum yum :)
MORE! :)

dit is sweet man :)
als je textures nodig hebt, ik wil wel helpen :)

Dit is een still:

[afbeelding]

[afbeelding]

die binnenkant is super :)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

[afbeelding]
Deze is zeker mooi.

• LiToKi

Dit is een still:

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie textures :9~

• M@NIC
  • Laatst online: 08-09 13:09
Al die programma's die jullie gebruiken zijn zeker 5CD's ofzo, en dan nog eens 2gig op de HD......

Of zijn er ook klein programma's voor dit werk ?
Nog beter, gratis ? (of trial)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

Op maandag 19 november 2001 11:53 schreef Manic het volgende:
Al die programma's die jullie gebruiken zijn zeker 5CD's ofzo, en dan nog eens 2gig op de HD......
Waarom dacht je dat?
3d studio is 2 cd, waarvan 1 tutorial / voorbeeldbestanden enzo.
Andere progs weet ik het niet.
Of zijn er ook klein programma's voor dit werk ?
Nog beter, gratis ? (of trial)
Blender is / was gratis, maar ik weet niet of ze nu nog bestaan

3d studio max -> www.discreet.com , maar er is geen trial versie
Misschien dat dat Gmax wat is.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 15 november 2001 23:23 schreef ThaGroov het volgende:
Cool , maar waar vinden jullie al die progs?
Wrong question...

Flickr

• M@NIC
  • Laatst online: 08-09 13:09
Op maandag 19 november 2001 12:06 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Wrong question...
:)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste