Stabiliteit AMD vs Intel?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermakelijk hoe iedereen eerst zijn zegje doet en vervolgens om n slotje smeekt...

Waar waren we... oja, nou, ik ben dus overgestapt van n SuperMicro P6DBE (had zo z'n bsod's; wel 2 per jaar) -- toch n toonbeeld van stabiliteit -- naar n MSI K7T266PRO2. De eerste dagen kroop ik r met angst n beven achter. Toen werd ik baldadiger: 3ds max renderde 'waterfall', de pctv speelde tv in n window, winamp zong n liedje (via onboard sound!), er was internet via kabel _en_ USB ISDN, tig apps open, maar nee, ik kreeg w2k niet plat!

Ik moet mijn eerste blauwe scherm dus nog krijgen. Griezelig stabiel, dat AMD gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 00:27 schreef PanMan het volgende:
Hoi!
Ik kom niet zoveel in dit forum, maar dit schijnt hier een beladen onderwerp te zijn. Ik wil echter geen troll posten, maar gewoon jullie idee'en hierover weten.
Okee, dat was de inleiding, nu de vraag :).
In hoeverre is AMD minder stabiel dan Intel?
Ik zal het even uitleggen. Ik ga binnenkort een nieuwe comp kopen (werk nu op een cel 366). Deze comp gaat vooral gebruikt worden voor surfen, veel developpen, en soms een spelletje. Onder Win2k of WinXP. Mijn voorkeur gaat uit naar een AMD processor, gezien de betere snelheid/prijs verhouding. Maar, toen ik een computer kocht voor mijn ouders (bij MyCom) werd een AMD afgeraden, omdat dat minder stabiel zou zijn. (het is toch een AMD geworden, en hij is idd niet erg stabiel).
Dus, in hoeverre is een AMD minder stabiel?
Stabiliteit is voor mij het belangrijkst: Als de AMD 20% sneller is, 30% duurder, en 1x per week zou crashen, tegen een tragere, duurdere Intel die 1x per maand zou crashen, zou ik direct die Intel nemen. Stabiliteit is gewoon belangrijker.
Dus, graag jullie mening hierover. Ik hoop dat dit topic een lang leven beschoren is, zonder AMD-Intel flamewars. :)
waarom denk je dat mega bedrijfen in hun server geen amd hebben zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Omdat hun leverancier of Amerk OEM bouwer ze niet mag leveren van intel.

zie eerste witte athlon noname(ASUS) 750 mobo.

bijna Géén mobo maker durfde (officieel)AMD te leveren.

Stel je voor dat intel dat bij meerdere klanten dat doet niet alleen mobo makers maar ook grote OEM leveranciers met server lijn die bang zijn voor strafkortingen die krijgen hun intel CPU ver onder de retail prijs.

nvidia heeft ook die neigingen gehad tov kyro

Serverbouwers hebben vaak 'n leuk dealtje bij intel wat ook inhoud weg blijven van AMD.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op donderdag 08 november 2001 18:31 schreef SuperG het volgende:
Omdat hun leverancier of Amerk OEM bouwer ze niet mag leveren van intel.

zie eerste witte athlon noname(ASUS) 750 mobo.

bijna Géén mobo maker durfde (officieel)AMD te leveren.

Stel je voor dat intel dat bij meerdere klanten dat doet niet alleen mobo makers maar ook grote OEM leveranciers met server lijn die bang zijn voor strafkortingen die krijgen hun intel CPU ver onder de retail prijs.

nvidia heeft ook die neigingen gehad tov kyro

Serverbouwers hebben vaak 'n leuk dealtje bij intel wat ook inhoud weg blijven van AMD.
Ja, natuurlijk werkt dat zo. Als intel dit zou doen zouden er wel overal ter wereld rechtszaken lopen. Ieder ontwikkeld land heeft een strenge monopolie wetgeving.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Ja ik werk in een andere branche en daar gebeurt dat ook.
Is het wel illegaal.Ik denk het niet.
Het is gewoon 'n bepaald kortings beleid.
Klanten binding.
Hoofd leverancier.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18
Ik draai nu een AMD Duron 900 @ 6,5x153, ver boven de specs van de chipset en het geheugen. Toch met Win XP 100% stabiel (ik heb em nog niet zien crashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:49
bwahaha, altijd leuk zo'n AMD-Intel topic
altijd weer goed voor ruzie en vooroordelen
maar goed, voor zover ik het bij verschillende
mensen gezien heb lijkt het erop dat het niet uitmaakt, alleen dat AMD soms wat tweakjes of drivers vereist om
de boel stabiel te krijgen, waar Intel doorgaans vanzelf werkt
maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil
(nou niet zeiken over dat ik Intel heb, want als je het
moederbord gratis krijgt is Intel ineens toch goedkoper)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Op donderdag 08 november 2001 18:53 schreef outlaw het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk werkt dat zo. Als intel dit zou doen zouden er wel overal ter wereld rechtszaken lopen. Ieder ontwikkeld land heeft een strenge monopolie wetgeving.
Ja ja. Wordt eens wakker en kijk eens wat er met Microsoft gebeurt, terwijl het er allemaal dik bovenop ligt. De zaak in Amerika sleept al jaren en gaat echt niet nadelig uitpakken voor Microsoft, zolang Bush aan de touwtjes trekt. Dit gaat om het grote geld en het is geen NL.....

Gewoon Corporate business, niks rechtvaardigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:19

Wimo.

Shake and Bake!

mannen... :P
:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
mijn cyrix crashed das niet normaal man :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD is zo stabiel als wat..al die pro-Intel gasten die zeggen dat je meer onderhoud en al die onzin hebt. puur onzin..
AMD is stabiel .uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verschil qua stablititeit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel:
Intel: Sloom, stabiel
AMD: Snel, Niet zo stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:01
Op zaterdag 17 november 2001 16:23 schreef jasperonline het volgende:
Simpel:
|:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 17 november 2001 16:23 schreef jasperonline het volgende:
Simpel:
Je krijgt voor de ZOVEELSTE onnodige/waardeloze kick nu uiteindelijk een officiele waarschuwing en waarschijnlijk ook een tijdelijke ban. Verdomme man, wat ben jij hardleers :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:37
Op vrijdag 09 november 2001 09:46 schreef TheRock het volgende:
AMD is zo stabiel als wat..al die pro-Intel gasten die zeggen dat je meer onderhoud en al die onzin hebt. puur onzin..
AMD is stabiel .uit
hahahaha meer onderhoud |:( De stomste smoes or whatever wat ik ooit heb gehoord. Wat valt er nou te onderhouden bij een processor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met een p2 en p3 en duron en Athlon gewerkt. Verschil in stabiliteit is er niet of nauwelijks, snelheidsverschil natuurlijk wel, maar dat is logisch, als je van een p2 333 naar een duron 800 gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ga ff de wat anders zeggen:

mijn celly433 is zo onstabiel dat wanneer je de muis beweegt hij van nek gaat. Mijn AMD heeft een drilboor nodig om em te laten crashen.
Ga in de vakantie de celly eens goed onderhanden nemen zodat hij net zo retestabiel wordt als mijn AMD.

Ze zijn allebei even (on)stabiel als de componenten (hard- en software) die je gebruikt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een AMD XP 1600+ en een ASUS A7V266 mobo 512 MB DDR,hiervoor had ik een pentium 3 800 MHz met 512 MB SDRAM en een Asus CUSL2 (intel 815 E) chipset.
Ik zie echt geen verschil in stabiliteit.
Deze AMD draait wel beter op gamez maar in windows zelf absoluut geen verschil te merken.
FTP server draait ook even stabiel als de intel..
Linux ook geen probs mee..
Waarmee is Intel stabieler dan ?
Goede voorbeelden en argumenten graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen zin om alles door te gaan lezen maar de cpu's zijn gewoon stabiel.. ligt eerder aan de chipset of het systeem stabiel is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:52

wij

Mijn DURON800@1035 is super stabiel. Nooit errors of blauw scherm. AMD en INTEL zijn allebei stabiel als er goeie onderdelen en vooral een goeie installatie zijn.

(Heb hier een winchip idt 180@200 al 2 weken draaien met windowsME?? draait ut server chatserver en webserver en die houd het dus al 2 weken vol met me(das wereldwonder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus zeg.. ALWEER een AMD vs intel topic (dat wordt er tenminste wel van gemaakt)

De topicstarter stelt een normale vraag (hij had trouwens wel even kunnen zoeken, dit topic is al duizenden keren lansgekomen), en er komt gelijk weer een flamewar van.. Moet dat nou echt zo?? Kinderachtig hoor..

Even voor de Topicstarter, Ik heb een Intel celeron 500 gehad, en nu heb ik een AMD. Het enige wat je bij een AMD hoeft te doen om hem stabiel te houden is goeie koeling, en niet 4-1 drivers vergeten. Als je die 2 dingen onthoudt, zul je het verschil tussen een AMD en een Intel kwa stabiliteit niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 20:23 schreef Techwarrior het volgende:
en niet 4-1 drivers vergeten.
mwah.. voor mijn intel chipset moet ik ook drivers installen dat is dus niet echt iets wat 'moet' bij een AMD systeem. :)

al is het vaak wel zo dat een intel chipset zonder drivers beter werkt dan een VIA/ALi/etc. chipset zonder drivers.

ik heb overigens een i845 waar ik zeer tevreden over ben, over een kt266a hoor je mij overigens ook niet klagen ;)

i n t e l ! !

a m d ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
ik werk veel met p4 +gb850en de wn845 en dan vind ik die dus echt wel retestabiel! ook in 98. Amd heb ik nie zowveel ervaring mee maar volgens mij maakt het niet zowveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Op zondag 18 november 2001 20:31 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

mwah.. voor mijn intel chipset moet ik ook drivers installen dat is dus niet echt iets wat 'moet' bij een AMD systeem. :)

al is het vaak wel zo dat een intel chipset zonder drivers beter werkt dan een VIA/ALi/etc. chipset zonder drivers.

ik heb overigens een i845 waar ik zeer tevreden over ben, over een kt266a hoor je mij overigens ook niet klagen ;)

i n t e l ! !

a m d ! !
bij mij werken intels beter zonder drivers dan met :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 18 november 2001 20:23 schreef Techwarrior het volgende:
Het enige wat je bij een AMD hoeft te doen om hem stabiel te houden is goeie koeling, en niet 4-1 drivers vergeten.
Dat komt door de in het verleden wat matige drivers voor Via chipsets. Momenteel zijn de drivers veel beter, en er zitten standaard moderne versies in Windows 2000 SP2 en Windows XP. Dus de noodzaak voor 4-in-1 updates is nihil geworden. En natuurlijk is Via lang niet meer de enige die populaire chipsets voor de AMD's maakt.

Bovendien is het stroomverbruik van een Athlon XP niet hoger dan van een vrijwel (qua snelheid) vergelijkbare Pentium IV.

Al met al is de keuze Intel/AMD meer een kwestie van prijs/prestaties en gevoel geworden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel belangrijker dan proc:

andere hardware (mobo)
geheugen
software
etc. etc.
Mijn duron 700@910 loopt in principe niet vast bij dingen als divx en gamen. maar als ik b.v. freeware programmaŽs gebruik dan kan ie zomaar hangen (onder XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 18 november 2001 21:31 schreef Exirion het volgende:
Al met al is de keuze Intel/AMD meer een kwestie van prijs/prestaties en gevoel geworden.
ik heb goeie ervaring met intel en amd, al kies ik toch voor intel, omdat ik de chipsets nog steeds zeer goed vind.
de AMD chipsets ken ik zelf niet al zullen die ook zeker niet slecht zijn. ik koop wat mij financieel het beste uitkomt, toevallig heb ik meestal een goed intel systeem kunnen financieren dus blijf ik voorlopig bij intel.

al zijn leken toch zo lame... vriend van mij ging pc kopen.. een nieuwe.. hij liet prijsjes zien.. ik zeg.. neem die athlon met dvd + cd-rw + tft, etc... ik uitgelegd waarom, en hij zij vol vertrouwen: "ja".. hij twijfelde niet..

par weken later.. hij zo: "ik heb een nieuwe pc"

naja mijn reactie is dan altijd lekker droog: "das leuk voor je"

ik naar die knakker toe.. zie ik daar een bolle 17"... een cd-rom speler.. geen brander ofzo.. en een intel pentium 4 casebadge... een ASUS P4T doos... en een P4 1,8GHz
|:(

niet dat het een slecht systeem is.. maar P4T = socket 423......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

niet dat het een slecht systeem is.. maar P4T = socket 423......
Ik heb hiervoor gekozen omdat ie goedkoper is. Ik koop toch weer een hele PC in een keer. Alleen een proc upgraden schiet niet zo op. Zeker omdat ik denk dat je met die Ghz proc's weer heel lang mee kan....

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Klinkt leuk neem een Athlon met Socket A mobo...maar dan heb je zoals ik een KT7a en dan is een Athlon XP wel/niet compatible...tja, dan kunnen ze nog steeds wel dezelfde socket gebruiken maar dan zal ik toch aan een nieuw mobo moeten...vindt ik nou niet zo'n ramp zelf maar toch.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 17:02
okee, ik heb heel wat losgemaakt :). (heb nog nooit 130 replys gekregen :)).
Ik ga denk ik voor de AMD. En dan een stabiel moederbord erbij zoeken. Ik zelf dacht aan de Asus A7V266. Maar volgens iemand op IRC (hoi Thermo :)) vertelde me dat ik veel beter een 266A chipset kon nemen, dat die beter was. Dus dan zou het een MSI bordje worden, de K7T266. Idee'en hierover?
Nadeel hiervan is dat hij niet bij de mycom verkocht wordt, en ik dus mijn comp in onderdeeltjes bij elkaar moet gaan bestellen. Het in elkaar zetten etc is geen probleem, maar 1 leverancier is wel zo fijn met garantie.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 01:21 schreef NoStra het volgende:
Ik kan zeggen dat mijne nog nooit gecrashed is op orginele snelheid..
ik gebruik als hoofd-computer een AMD 1400 MHz met een Chaintech moederbord (via chipset) en deze was inderdaad TOTAAL NIET stabiel, na een bios aanpassing van mijn moederbord was het beter, en na een bios aanpassing van mijn Videokaart, is deze PERFECT, ik heb nu op 3 weken tijd nog geen enkele onstabiliteit ervaren...
GOOOOO AMD !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asus... het is wel een merk, maar ik persoonlijk ga voor msi of ecs mobo's, asus heb ik wel eens problemen mee gehad...
Op dinsdag 20 november 2001 02:40 schreef PanMan het volgende:
okee, ik heb heel wat losgemaakt :). (heb nog nooit 130 replys gekregen :)).
Ik ga denk ik voor de AMD. En dan een stabiel moederbord erbij zoeken. Ik zelf dacht aan de Asus A7V266. Maar volgens iemand op IRC (hoi Thermo :)) vertelde me dat ik veel beter een 266A chipset kon nemen, dat die beter was. Dus dan zou het een MSI bordje worden, de K7T266. Idee'en hierover?
Nadeel hiervan is dat hij niet bij de mycom verkocht wordt, en ik dus mijn comp in onderdeeltjes bij elkaar moet gaan bestellen. Het in elkaar zetten etc is geen probleem, maar 1 leverancier is wel zo fijn met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad ga lekker voor amd!!

zeker die nieuwe xp procs zijn de bom!!

en inderdaad goede koeling..kan er weinig verkeerd gaan

suc6

amdxp1500+@1500mhz a7v266 fsb150 256mb crucial-ddr elsa920gf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 03:04 schreef Gifted1 het volgende:
inderdaad ga lekker voor amd!!

zeker die nieuwe xp procs zijn de bom!!

en inderdaad goede koeling..kan er weinig verkeerd gaan

suc6

amdxp1500+@1500mhz a7v266 fsb150 256mb crucial-ddr elsa920gf3
aanrader voor koeler: Zalman Cooper CNPS 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 09:54
En toch vraag ik me zo langzamerhand wel af of deze discussies ooit ophouden ... ;(
Gebruik de search eens en zie dat dit al te vaak ter sprake is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 16-09 09:16
Op dinsdag 20 november 2001 09:38 schreef Serum het volgende:
En toch vraag ik me zo langzamerhand wel af of deze discussies ooit ophouden ... ;(
Zolang je aanhangers van de verschillende merken hebt, houd deze discussie nooit op..

En met een discussie op zich is ook niks mis, alleen is het jammer dat mensen iedere keer weer proberen anderen hun mening op te leggen, en dat door middel van geflame duidelijk te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk staan er best veel goeie argumenten in dit topic.

Eigenlijk kan je hier maar 1 conclusie uit trekken:

AMD heeft de laatste jaren goed spul gemaakt en is daarmee gevaarlijk dicht bij Intel's producten gekomen als het gaat om snelheid en stabiliteit.

AMD en Intel zijn gewoon hele goeie concurrenten van elkaar, en dit is eigenlijk heel positief, want dan hoeven zowel AMD als Intel freaks minder voor hun hardware te betalen.

Nog een wijs advies:

Raad vragen aan anderen wat te kopen kan je doen, maar ga objectief met de informatie om en lees reviews. Veel mensen hangen een bepaald merk aan. Maar het gaat niet om het merk, maar om het product dat jij wilt kopen.

PERIOD
Pagina: 1 2 Laatste