Welke voeding heb ik nodig? Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.563 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:32
AMD athlon tb 1400 mhz,
1 hd,
dvd, brander,
3 fans,
geforce 3, nic.
Op m`n cpu koelblok zitten 2 ventilatoren (silverado).
300 watt werkt goed! :)

en nu de magische stabiele 70 watt voeding 8-)
amd 233 mhz,
32 mb ram,
voodoo2,
1 hd, 1 cdrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

NU
PIII 667
Supermicro 370SCD
512 Mb.
Matrox G450
1 dvd-speler
2 hd's
1 scsi contoller
1 scsi hd
1 scsi cdrom
1 scsi cdrw
2 nic
1 5.1 Live
3 extra fan's

BINNENKORT
ipv bovenstaande mobo & cpu
ECS K7S5A
XP 1800+

Trekt een no-name 235watt dit?!

edit:

1 zwager die m'n P3 met voeding wil, gezond verstand, enige research en m'n budget zeggen dat ik maar voor een leuke Enermax moet gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29827

Onderstaande zooi, loopt op 300 Watt en tegenwoordig een Promise Ultra133TX2 ipv Ultra100TX2 en een 80 Gig Maxtor DX740, plus drie Papst casefans erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 00:29
Op donderdag 28 maart 2002 12:10 schreef banaan26 het volgende:
Onderstaande zooi, loopt op 300 Watt en tegenwoordig een Promise Ultra133TX2 ipv Ultra100TX2 en een 80 Gig Maxtor DX740, plus drie Papst casefans erbij.
jemig, hier zit wel een heel zooitje in aan hardware trekt die 300 Watt voeding dat gewoon?

ik zou er zelf een zwaardere in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41762

AMD AThlon 1400 @ 1550
Geforce 2mx 400
tv-in kaart
hercules game theater xp
NIC
2 x 10.2 gb op RAID 0
1x 40 gb op primairy
cdrom en cdrw op secundairy
TT Dragon Orb 3, harddisk koeler Dual ,
2 x 80mm case fans
2 x 30cm CCFL

Alles op een 300Watt voeding :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 10:01
Zie Sig!

Op een Powerman 300 watt

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
340 watt voeding is dat genoeg voor een AMD dual ?

heb gister deze http://www.tweakers.net/nieuws/21168
besteld bij http://www.hmcomputers.nl
anders moet ik een andere voeding kopen.
ps gaan er niet veel in hangen 1 brander dvd speler en 2 hd's veel meer niet komt geen gevorse in gewoon een matrox
en ik denk een dual duron (moet wel eerst even gaan uit zoeken of dat gaat werken hoor) maar het moet toch wel gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37615

Op zondag 31 maart 2002 09:49 schreef maartenst het volgende:
340 watt voeding is dat genoeg voor een AMD dual ?
340 watt zal wel genoeg zijn als je hem niet helemaal vol gooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35845

Hier MSI K7TPro2, Duron 750+Coolermaster, Prophet4500, 6.8 DiamondMax 6800 + 40GB ICL03540, UltraPlex 32TSI, Matsushita 8x4 brander, SCSI Zip100

Dit alles op een 230 watt voeding (zat bij m'n deskcase)

BTW, houd er wel rekening mee dat een xxx watt voeding altijd INGANGS vermogen is, geen UITGANGS vermogen. Ook is het totaal wattage niet interessant, max amp voor +5 en +3,3 zijn WEL interessant... Ik heb op de zaak PC's met een 135 watt voeding met 3 extra HDD's erin, no probz... (is wel een HP voeding, standaard VL400 kast)

Enermax 350 is in principe genoeg voor zo'n beetje ALLE configuraties, tenzij je een mobo hebt wat onevenredig hard aan je 3.3/5 lijntje trekt. (of veel neonbuizen/extra modding grappen die veel stroom trekken)

Houd bij evt. 2e voeding rekening mee dat je deze niet op componenten aansluit die direct of indirect ook op je eerste voeding zitten :D
Dus geen hdd's op voeding 2 en je mobo op voeding 1... dit in verband met spanningsverschillen op je +5/+3.3 lijntjes tussen de verschillende voedingen (je wilt natuurlijk niet je mobo opblazen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op zondag 31 maart 2002 13:29 schreef Akhorahil het volgende:
Hier MSI K7TPro2, Duron 750+Coolermaster, Prophet4500, 6.8 DiamondMax 6800 + 40GB ICL03540, UltraPlex 32TSI, Matsushita 8x4 brander, SCSI Zip100

Dit alles op een 230 watt voeding (zat bij m'n deskcase)

BTW, houd er wel rekening mee dat een xxx watt voeding altijd INGANGS vermogen is, geen UITGANGS vermogen.
idd

..

Op alle apparaten voor het 'lichtnet' staan hoeveel ze maximaal 'vreten'. Dat is niet helemaal waar, want een stof (1400 watt) zuiger zal bij het aangaan over de 2000 watt gaan, maar dat ter zijde. En je moet rekening houden met het rendement. Ik weet niet of je het wel is gevoeld hebt maar een voeding wordt warm. Dus er is energieomzetting van stroom naar warmte. Dit komt omdat de meeste voedingen geschakeld zijn. D.w.z dat ze door middel van een soort transistor de juiste spanning (bijv. 12 v) regelen. Dit is stabieler dan een 'gewone' transformator met wikkelingen. Als er dan iemand een strijkboud zou 'inpluggen'. Dan zou je computer stroom te kort komen en uitgaan. Maar wanneer jullie oven genoeg warmte denk af geleverd te hebben en tijdelijk het verwarmingselement zonder stroom zet, snap je natuurlijk wel dat er dan een spanningspiek ontstaan en dan zou je 14 volt op de 12 volts-lijn kunnen krijgen. :7

Vandaar dus dat je niet helemaal het aantal watt bij elkaar mag optellen omdaat er denk ik zo'n 20-50 watt aan warmte in de voeding zelf opgaat.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23750

Door NFA-DK - zondag 31 maart 2002 14:41

--------------------------------------------------------------------------------
OKe het word 1 van deze 2, maar kan iemand de verschillen uitleggen?? ik kom er nl niet uit
550W Enermax EG651P-VE
550W Enermax EG651P-VE FMA

kmoest m hierneerzeten want ergens anders gaven ze me geen antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

Mijn voeding is nu kuren aan het verkopen en dus zou ik deze eens willen vervangen.
dit systeem is het systeem: :9~
2x intel Xeon 2 GHz
2x HD 40 GB 10.000RPM
1x 3DLabs Wildcat III 6210 AGP
1x 3dLabs Oxygen GVX1 PCI (voor 2e monitor)
1x DVD
1x plextor brander
1x netwerkkaart
3 GB RDRAM

Mensen met ervaring met Workstation.
De oude voeding was 400 Watt. Beter een zwaardere, zo ja hoe zwaar. of moet een 400 Watt dit kunnen trekken met overschot voor randapparaten (optische muis, trackball, toetsenbord) tekentablet heeft eigen voeding.

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46488

Ik weet dat dit al vaker is langsgeweest (search gebruikt, jawel), maar toch deze vraag, want ik kwam er niet uit:
Een "oud" Compaqje heeft een voeding van 145 WATT. Die draaide altijd perfect met;
- P3 550E (Coppermine dus), standaard fan
- onboard VGA 8 MB
- onboard audio
- Intel NIC 10/100
- HDD Maxtor 10.2 GB, 5400 rpm
- CD-ROM
- floppydrive

Ik heb er nu een 20 GB, 7200 RPM HDD bijgezet, doet ie nog steeds perfect.

Nu wil ik die tweede harde schijf van 20 Gieg en de CD-ROM vervangen door een DVD-speler (Sony 4x meen ik) en een CD-RW (Lite-On 12x).

Ga ik dit redden met die voeding?

Is er een progje om het wattage te berekenen, of zijn hier standaard waarden voor, of moet ik voor elk onderdeel het wattage uitzoeken, wat waarschijnlijk niet gaat lukken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-04 12:51
voeding voor dit systeem.

mijn voeding is: max200watt output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Hi,
Eerst even wat info.
Dit is mijn kast
http://www.supermicro.com/PRODUCT/Chassis/SC760.htm
Het gaat om een SuperMicro SC760-A (de meest rechtse op de bovenstaande site).
Nou zit daar een 300w voeding bij, en die maakt sinds niet al te lange tijd hele rare geluiden, slechte zaak dus.
Gisteren was dit nog niet het geval, vandaag heb ik echter een SCSI-RAID kaart van adaptec gehaald ( http://www.adaptec.com/worldwide/support/suppdetail.html?prodkey=AAA-133U2
En 3 SCSI HDD's erbij. Sinds dat ik hun erin heb zitten gaat het alarm van me voeding wel eens af. Nou vraag ik me af of dat is omdat het ding te warm wordt, of omdat hij niet de benodigde stroom kan leveren.
Ik heb het volgende in mijn kast hangen:
MSI K7T Turbo
AMD Athlon 800@966 (vcore etc. ook omhoog)
3 x Seagate Cheetah 18XL 9,1GB 10k
Adaptec AAA-133U2 SCSI-RAID Controller
Nvidea Geforce1 DDR
1 IBM 60GB 75GXP
1 Maxtor 30GB
1 CDROm
1 CDRW
1 Netwerkkaartje
en een stuk of 8 / 9 fans
Kan het zijn dat me voeding het gewoon niet trekt? Vooral als ik de boel tegelijk aanspreek gaat hij enorm piepen, slechte zaak, dat piepen is officeel een overheat alarm, maar de boel is helemaal niet overheated...
Zou het dus kunnen zijn dat 300W niet meer genoeg is?
Overigens draait me PC wel super stabiel op het moment, allen dat gepiep irriteert me, en ik maak me een beetje zorgen. (BTW hij piept dus als er een probleem is, en je kan dat met een knopje uitzetten (indrukken) en dan is ie stil.. maar goed, hij geeft niet voor lul een signaal af lijkt me..)
edit:

Ok ok, ik heb ff me cpu op 866 gezet en het voltage omlaag, en nu piept hij amper nog...
Ik denk dat er dus te weining power in die voeding zit...
Iemand een idee waar ik de 400 watt versie kan halen voor deze kast? Of wat het nog meer zou kunnen zijn?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 02 mei 2002 00:14 schreef DV het volgende:
...
Is er een progje om het wattage te berekenen, of zijn hier standaard waarden voor, of moet ik voor elk onderdeel het wattage uitzoeken, wat waarschijnlijk niet gaat lukken ???
Wel een leuk projectje eigenlijk om te maken in vb hè?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19407

Hi there,
the more Wattage the better I would say, especially when you begin to have many things inside your case.
In my case:

ASUS A7V266-EX (REV 2.00, BIOS 1007)
Athlon XP 1800+
Thermaltake Volcano 7 Plus
1X Cooler Master 8x8 mm Case Fan
512 MB DDR 2100 Infineon Orig.
ASUS 8200 Geforce 3 TI 200
MAXTOR DX740 60GB 7200rpm
3COM standard Ethernet Card
TEAC CD Writer W540E (40-12-48)
LG FLATRON Monitor 915FT Plus

All this is being supported by an ENERMAX 350W (with Fanspeed control)

I guess that's it. Cheers.

Regards,

by: Cris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 09:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

wat voor voeding heb ik nodig voor het volgende:

gigabyte ga-7vrxp
amd xp1800+
256mb pc2700 samsung
2x maxtor 40gig 7200rpm
52x aopen cd-rom
lite on 32/12/40 brander
sb audigy player
leadtek NIC
floppy drive
zip drive
leadtek GeForce4 Ti4200 64 mb

heb ik dan aan 300W genoeg?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

Ik draai momenteel de specs die in mijn sig te zien zijn op een 300 Watt Codegen voeding. en ik heb er idd. wat problemen mee. ik ben nog bezig met uitzoeken waar het probleem nou precies vandaan komt, maar zou de voeding het probleem kunnen zijn??

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35919

Ik heb nu:

een Geforce2GTS V7700
een PCChips MoBo
192MB RAM PC100
een Atlon 900 TB
een 60GB WD600AB HD
Een brander
Een CD-speler
En een Tv-kaart

Dit loopt goed en stabiel op een Pro-V van 250WATT

Binnenkort ga ik mn config veraneren:

Een Epox 8kha+
256 of 512 PC2700 DDR RAM
LAN kaart

is dit genoeg?, ik weet niet off die Epox veel WATT zuipen ;)

en ik wil ook nog later naar een atlon XP upgraden, moet ik dan ook mn voeding upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 30-04 08:48

Cis

Op donderdag 16 mei 2002 13:32 schreef Magicmasta het volgende:
Ik heb nu:

<een heleboel frustseltje>
Dit loopt goed en stabiel op een Pro-V van 250WATT

Binnenkort ga ik mn config veraneren:

Een Epox 8kha+
256 of 512 PC2700 DDR RAM
LAN kaart

is dit genoeg?, ik weet niet off die Epox veel WATT zuipen ;)

en ik wil ook nog later naar een atlon XP upgraden, moet ik dan ook mn voeding upgraden?
Ik zou een 300 watt voeding kopen. Misschien, gezien je upgrade, meteen een 350 Watt. Ben je tenminste meteen zeker.
Wat je ook kan doen: lekker eerst uitproberen en in je achterhoofd houden welke voeding je evt. WILT gaan kopen. Mocht die Epox toch (te) veel energie slurpen, dan ple*r je er een 300, danwel 350 watt voedinkje in :)

Ik durf overigens bijna met zekerheid te zeggen dat je, na je 2 upgrade, géén 250 watt meer kan gebruiken :P

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok, bedankt, dan koop ik wel een 350WATT als ie niet zo lekkerr loopt ;), of ik kan de 300WATT van mn broertje lenen, en hem mijn 250 geven,

hoeveel zou dit systeeem dan zuipen (mn broertje)

-Duron 1000Mhz (Morgan)
-MSI K7N420 (nVidia nForce)
-256MB RAM (pc2700)

Ik ga dit systeem voor hem kopen om te CSen, mar 250 lijkt me ook voldoende, kan ik een nieuwe voeding voor mij kopen erbij (maakt het uit of het een merkloze 300WATT is of kan ik beter voor 2X de prijs een enermax halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Laatst online: 30-04 08:48

Cis

[b]hoeveel zou dit systeeem dan zuipen (mn broertje)

-Duron 1000Mhz (Morgan)
-MSI K7N420 (nVidia nForce)
-256MB RAM (pc2700)
Als het hierbij blijft, kun je (nét) voldoen met een 250W. (aangezien je TB ook op 250w draait)
Ik ga dit systeem voor hem kopen om te CSen, mar 250 lijkt me ook voldoende, kan ik een nieuwe voeding voor mij kopen erbij (maakt het uit of het een merkloze 300WATT is of kan ik beter voor 2X de prijs een enermax halen?
Over het algemeen is een Enermaxje stiller en levert meer power.
Maar om daar nou 2x zoveel voor uit te geven... :?
Nouja, dat moet je zelf weten. Ik heb hier altijd muziek aanstaan, dus ik hoor mijn voeding niet brommen (en dat is niet "zomaar" gebrom, maar echt een lawaai). 's Nachts gewoon alle deuren dichtdoen, en ik kan rustig slapen, terwijl de comp nog aanstaat :) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 22:52
Ik had een Pentium I 233@266MHz MMX, 2xHD, CD-ROM, Geluidskaart en TNT 1 16MB PCI op 140Watt. Liep gewoon goed. Ik kan me nu eigenlijk niet meer herinneren waarom ik die vervangen heb door een Aopen 250Watt. :?

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Athlon XP 1700+
Kyro 3D Prophet
Soundcard
2 LAN-kaarten
40Gig Maxtor 7200 HD
DVD-speler
CD-brander
floppy
5 fans

draaide goed op 235W, die is echter later geknald in een PII :) Nu 300W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 31 maart 2002 17:19 schreef NFA-DK het volgende:
Door NFA-DK - zondag 31 maart 2002 14:41

--------------------------------------------------------------------------------
OKe het word 1 van deze 2, maar kan iemand de verschillen uitleggen?? ik kom er nl niet uit
550W Enermax EG651P-VE
550W Enermax EG651P-VE FMA

kmoest m hierneerzeten want ergens anders gaven ze me geen antwoord :D
Simple answer. The 2nd one you mentioned is the latest version from the "Fan Speed Adjustable series" as one can see on the Enermax website:
http://www.enermax.com.tw/products/eg-651p-vefma.htm

The 1st one (without FMA after the model number) is the "old" version without the adjustable fan function and you can see that here:

http://www.enermax.com.tw/products/eg-651p-vd.htm

For the rest they have similar specifications with the newer model (EG651P-VE FMA) being just 1 Watt (!!) more powerful. Compare them and convince yourself. Cheers.

Regards,

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er moet ook nog een 13GB HD bij en een Cd-ROM maar dat lijkt me logisch ;), ik zet mn broertjes PC zelf in elkaar en ook zelf dingen dus ik kan stiekem hem een 350 wat enermax voeding laten kopen en die in mijn pc zetten (wou ik ook eerst met het mobo doen), maaar eerst even kijken hoevveel geldd hij te besteden heeft anders een merkloze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
waarom zegt iedereen hier "bij mij draait het goed met 300w" :? , bijna alle pcs draaien goed op 300W! ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Heeft niemand een idee over mijn in stukje (5) geplaatste vraag?
Ik kan het me toch moeilijk voorstellen.
300 watt te weinig, 400 nodig dan dus?
Ik heb dus het volgende in mijn kast:

MSI K7T Turbo
Nvidea Geforce1 DDR
1 IBM 60GB 75GXP
1 Maxtor 30GB
1 CDROm
1 CDRW
1 Netwerkkaartje

Kan het zijn dat me voeding het gewoon niet trekt?
Want hij maakt een raar (??) geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou idd een 400 / 431 watt nemen, ook ivm die 9 fans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 16 mei 2002 16:59 schreef Liam_xi het volgende:
Heeft niemand een idee over mijn in stukje (5) geplaatste vraag?
Ik kan het me toch moeilijk voorstellen.
300 watt te weinig, 400 nodig dan dus?
Ik heb dus het volgende in mijn kast:

MSI K7T Turbo
Nvidea Geforce1 DDR
1 IBM 60GB 75GXP
1 Maxtor 30GB
1 CDROm
1 CDRW
1 Netwerkkaartje

Kan het zijn dat me voeding het gewoon niet trekt?
Want hij maakt een raar (??) geluid.
I would not even try or think whether your current Power Supply is enough or not. Alone the 5!! Harddisks you have in your system suggest to me that a PSU of least 431W would be reasonable for you. What people often underestimate is the QUALITY of the PSU. If you buy a 431 or 433W you should definitely get a good one such as from ENERMAX. If you compare the specifications of equally rated (in terms of Wattage) PSUs you will find that the "good" ones have much higher Ampere ratings and BETTER specifications overall - and believe me this CAN make the difference between a strong PSU and one that fails and one that can PUMP power to just about anything you throw in there!

The bottom line is that a 431W PSU makes sense for you considering the high number of components you have got. And as the other guy also said don't forget the power for the 9 coolers - they get hungry too! Cheers.

Regards,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Op donderdag 16 mei 2002 20:59 schreef Cris het volgende:
I would not even try or think whether your current Power Supply is enough or not. Alone the 5!! Harddisks you have in your system suggest to me that a PSU of least 431W would be reasonable for you. What people often underestimate is the QUALITY of the PSU. If you buy a 431 or 433W you should definitely get a good one such as from ENERMAX. If you compare the specifications of equally rated (in terms of Wattage) PSUs you will find that the "good" ones have much higher Ampere ratings and BETTER specifications overall - and believe me this CAN make the difference between a strong PSU and one that fails and one that can PUMP power to just about anything you throw in there!

The bottom line is that a 431W PSU makes sense for you considering the high number of components you have got. And as the other guy also said don't forget the power for the 9 coolers - they get hungry too! Cheers.

Regards,
Thanks dude, at this moment i begin too realize how great my PSU is at this moment, it is a 300 from SuperMicro, they just rule the earth, it still works, on a lower frequency and with the Vcore at default... but it works.
I will look for a better PSU, with a higher amount of Watts.. do you know a good case with lots of 5.25 inch and 3.5 inch (most important) drivebays, which has place for minimal 4 coolers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi LIAM,
after my experience with Chieftec I can only recommend you a Server tower from them. You should take a look at the DRAGON series at this link:

http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorDA.htm

One of those Full Tower File Server Cases would certainly do the job in terms of space and upgradeability. Here are the specifications:

Dimension: 470x 205x 670mm(DxWxH).
Drive: 6 x 5.25"+2 x 3.5"FDD+ 6 x 3.5"HDD.
Fits different size M/B, including 12"Wx 13"L XEON motherboard.
Optional 4 x (80 x 80 x 25)mm cooling fans.
Optional side panel cooling fan.
Install PSII, PSII redundant or standard redundant PSU.
Net/Gross Weight=15/16Kgs(w/o PSU).

You can also have a look inside the case at this link:

http://www.chieftec.com/products/workstation/Fulltower.htm

Just check it out. Chieftec products are of very decent quality and contrarily to other top brands (Supermicro, InWin, Antec to name a few) are way cheaper in price. But believe me they are as good if you compare by category. The slide doors (on the sides) and the front door of the tower open and close perfectly. There is no single place where you could cut yourself and if you take the right model (as above) you can fit LOTS of stuff into it.

And the price is right I think. SAILLAND AUTOMATISIERING has the DA-01B-D for 131 € incl 340W PSU. More shops are offering this tower:

http://www.tweakers.net/pricewatch/23943

You can also get it without PSU I believe and then it should cost around 100 € or thereabout since that is what the included Chieftec PSU is worth (30 € or so). Of course you have to ask about that - I live in Germany and shops offer it with and without PSU since many people like to put it their own or favorite PSU.

Anyway, Chieftec has got much more on offer so I suggest you check their website and I am sure you can find a model you like there. But the others will not offer you more than the one I mentioned above. Just see for yourself. Cheers.

Regards,

( 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb hier een bak staan met het volgende :

P3 - 1000 mHz
2x 256 MB Ram
GeForce 2 - MX 400
SB Live!1024
3Com 10/100 Nic
ECS mobo (onboard sound)
1x CD-Rom drive A-Open
1x Harddisk Seagate (20 GB)
1x Harddisk WD (40GB)
1x Harddisk WD (20GB)
Floppy drive

De voeding die er nu in zit, maakt me net iets teveel lawaai, en ik heb nog een redelijk stille 200 watt liggen.

Is die 200 watt genoeg voor dit systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 10:34
Ik heb hier een ecs k7s5a mobo met de volgende prut erop

AMD Athlon 1800+
2 hds, quantium fireball AS 20,5
Maxtor d740x
2 cd spelers
Een geforce 2 mx
en nog wat coolers

m'n huidige voeding is 300 wat, maar mijn pc is nogal onstabiel. zou ik een andere voeding moeten kopen, want naar 1,5 uur aanstaan beginnen de problemen, zomaar freezed m'n pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 22 mei 2002 10:55 schreef Newjersey het volgende:
Ik heb hier een ecs k7s5a mobo met de volgende prut erop

AMD Athlon 1800+
2 hds, quantium fireball AS 20,5
Maxtor d740x
2 cd spelers
Een geforce 2 mx
en nog wat coolers

m'n huidige voeding is 300 wat, maar mijn pc is nogal onstabiel. zou ik een andere voeding moeten kopen, want naar 1,5 uur aanstaan beginnen de problemen, zomaar freezed m'n pc
hmmz, ik weet niet hoeveel fans je erop hebt zitten. Maar 300 watt zou net wel of net niet genoeg kunnen zijn. Je kunt het natuurlijk ff testen door 1 hdd en 1 cdrom en niet al je fans aan te sluiten, dan zal het waarschijnlijk beter werken. en dan mag je dus een nieuwe voeding gaan halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 10:34
Op woensdag 22 mei 2002 11:37 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

hmmz, ik weet niet hoeveel fans je erop hebt zitten. Maar 300 watt zou net wel of net niet genoeg kunnen zijn. Je kunt het natuurlijk ff testen door 1 hdd en 1 cdrom en niet al je fans aan te sluiten, dan zal het waarschijnlijk beter werken. en dan mag je dus een nieuwe voeding gaan halen ;)
je hebt idd wel gelijk ja, ik heb 1 hd en 1 cd speler afgekoppelt en het gaat allemaal goed koppel ik ze weer aan en weer een freeze :D

dus ik denk dat ik op zoek ga naar een nieuwe voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:57
---
had dit net in een eigen topic gepost maar kan dus ook hier:
---

Ik heb gezocht met google, en met de search hier maar antwoord op mijn vraag heb ik nog niet gevonden
mijn vraag is, weet iemand hoeveel een 300 watt voeding aan kan?
of weet iemand hoeveel watt onderstaande onderdelen ongeveer verbruiken op max...
1 moederbord
3 256MB DDR RAM
2 7200RPM HD IDE
1 7200RPM HD RAID
1 DVD IDE
1 CDRW IDE
2 Netwerkkaarten
1 CPU AMD Athlon 1400 (niet overclockt)
1 dualfan cpu koeler
2 extra casefans
1 geluidskaart
1 AGP 64mb grafische kaart (ati radeon)

waarom vraag ik dit?
nou mijn voeding kon het blijkbaar niet aan, althans dat denk ik, want hij wil niet meer aangaan, fan van voeding draait ook niet

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 01-12-2024
Op dinsdag 06 november 2001 16:37 schreef Twynn het volgende:
MRen: Ik denk dat jouw beide systemen ook goed draaien op een 235 of 250W voeding..

Eigen ervaring:

PIII-1GHz
256MB
5xSCSI HDD (4GB per stuk)
1xIDE HDD 5400 rpm
1xIDE CDROM
1xSCSI Brander
GF2MX-400

gaat goed op 250W voeding.

AMD Tbird 1GHz @ 1.4GHz
256MB
1x 45GB Maxtor 7200 rpm
1x IDE DVD-speler
1x IDE Brander
GF2-GTS

Gaat bij mij ook goed op 250W voeding..

Toch zou ik iedereen bij een sneller AMD systeem minimaal 300W willen aanraden.. (30A op de 5V lijn!)
ja hoor.. een 1 GHz met 8!! apparaten op een 250W voeding.. |:( dat zal dus wel niet.. Op zo'n voeding zitten maximaal maar altijd 4 5.25" aansluitingen.. best wel ziek om er dan nog eens 4 splitters op te doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24175

binnenkort maak ik een koffermod..
daar gaat het volgende in:

asus P2B
PII 266 mhz
128mb sdram
hd van 20 gb 5400 rpm
videokaartje 8mb

nu zit ik me alleen nog af te vragen wat voor voeding ik erin moet zetten..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Topicstarter
Op vrijdag 31 mei 2002 17:06 schreef SeVeN het volgende:
binnenkort maak ik een koffermod..
daar gaat het volgende in:

asus P2B
PII 266 mhz
128mb sdram
hd van 20 gb 5400 rpm
videokaartje 8mb

nu zit ik me alleen nog af te vragen wat voor voeding ik erin moet zetten..

iemand een idee?
Als je een beetje heb gelezen wat de rest heeft, denk ik dat je met een 235Watt voldoende hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Systeemkast = MidiTower Nokia design
Voeding = 300 Watt ATX
Moederbord = A7V266 revisie 1.06 met bios 1006
Processor = AMD Athlon XP 1600+ op 1400Mhz
Geheugen = Samsung 256MB DDR PC2700 Cas2.5
Hard Disk = Maxtor 40 Gig 7200 RPM ATA100
Floppydrive = normal 1.44MB
Videokaart = Leadtek Geforce2 Titanium 64MB DDR geheugen met TV-out
Monitor = Relisys 15 inch scherm
CD-ROM = 52 speed CD-Rom
Speakers = Labtec Pulse 420 2.1 surround
Geluidskaart = Safe Way Full Duplex Surround Sound
Muis = Logitech Cordless Desktop Pro Mouse
Toetsenbord = Logitech Desktop Pro Keyboard
CPU cooler = Alpha Pal8045-T met Papst 8412NGM
Casefans = Twee Enermaxen van 80 mm
Internetverbinding = 56k6 modem
Operating System = Windows XP Professional

Wat voor een voeding zal ik hier voor nodig hebben als ik flink wil overclocken ???

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Ok..
Mijn ervaring..

- P3 700
- Asus P2B-LS
- Floppy drive, Plex SCSI 40X ,Yamaha brander en Onstream.
- 3 X SCSI 7200 toeren HDU
- G400 Max
- 3Com NIC
- 120 MM casefan op 7 volt

Gaat perfect op 300 Watt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55679

tb 1400
16 brander
40 cd
2 casefans 2x paralel schakeling leds
g-force 2 mx 400 64 mb
netwerkkaartjeuh 10/100 mbit
128 bit soundcard

draait super op een 235 wat voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21323

draait goed op een 300W voeding:

Athlon XP 1600+
silverado koeler (dubbele fan) :9~
A7v266e
2x256mb ddr
twee hd
plextor 40x brander
LG 52x cdrom
modem
netwerkkaart
geluidskaart
twee casefans in combinatie met bay bus met blauwe ledjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Op woensdag 22 mei 2002 18:43 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:

[..]

ja hoor.. een 1 GHz met 8!! apparaten op een 250W voeding.. |:( dat zal dus wel niet.. Op zo'n voeding zitten maximaal maar altijd 4 5.25" aansluitingen.. best wel ziek om er dan nog eens 4 splitters op te doen |:(
Ik heb met onderstaand systeem en 2 extra hd's en een extra cdrom nog prima draaiend gehad met een 235W noname voeding.

Zijn er mensen die een p4 met minder dan 300W hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 10 juni 2002 22:06 schreef gve het volgende:

[..]

Ik heb met onderstaand systeem en 2 extra hd's en een extra cdrom nog prima draaiend gehad met een 235W noname voeding.

Zijn er mensen die een p4 met minder dan 300W hebben draaien?
ik zou zeggen, check de draad. Want hij is eigenlijk als naslagwerk bedoeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57624

ik zelf heb je EG-651P-FMA (check de pricewatch)
en ben erg tevreden,lekker stil veel connectoren (groot vermogen handig voor toekomst gewoon overbouwen later),adjustable fan speed,2 fans (1x80,1x92mm)
en veel instelopties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 10 juni 2002 22:07 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

ik zou zeggen, check de draad. Want hij is eigenlijk als naslagwerk bedoeld ;).
Die is gechecked, wijs jij me maar één p4 systeem aan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56995

tbird 1400
512 mb pc 133
tnt2 32 mb
cdrom 52x
floppy drive
netwerk kaart
40 gig 5400 rpm
asus a7a 266
de 250 watt noname had het hier erg moeilijk mee

nu
xp 1800+
3x 256 md ddr 266
chaintech
gf4 64 mb
80 gig hd 8 mb cache
dvd 16x 48
brander 32x12x40
2 netwerkaarten
floppy
3x 12cm
2x 9 cm
3x 8 cm case fannetjes
4x 30 cm ccfl
de enermax 430 watt doet het super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Oke.....

Amd Athlon XP 1800
2x 256 MB DDR
2X WD 40 GB 7200rpm
1x Maxtor 60 GB 7200rpm
1x Maxtor 60 GB 5400rpm
1x WB 20 GB 5400rpm
1x Seagate 40GB 5400rpm
3x 80 mm
1x 120 mm
Cd-Rewriter
DVD-speler
Geforce 3
SB Audigy
NIC

Alleen wil mijn bios kan niet meer geflasht worden, te lage 5V >:)

ps, mijn sig klopt wel, alleen dat staat al tijdje in bestelling :(

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Laatst online: 01-05 21:56

Tux

Hoeveel Watt heb ik nodig voor:

PIII-500
64 Mb SDRAM
Vrij oude Harddisk (aantal Gb weet ik niet)
S3 videokaartje geloof ik
CD-ROM
dat zijn de belangrijkste dingen.

Dus welke voeding heb ik hiervoor nodig en als het kan of je ook een winkel weet waar je die kan kopen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 11 juni 2002 22:12 schreef RawPeanut het volgende:
Oke.....

Amd Athlon XP 1800
2x 256 MB DDR
2X WD 40 GB 7200rpm
1x Maxtor 60 GB 7200rpm
1x Maxtor 60 GB 5400rpm
1x WB 20 GB 5400rpm
1x Seagate 40GB 5400rpm
3x 80 mm
1x 120 mm
Cd-Rewriter
DVD-speler
Geforce 3
SB Audigy
NIC

Alleen wil mijn bios kan niet meer geflasht worden, te lage 5V >:)

ps, mijn sig klopt wel, alleen dat staat al tijdje in bestelling :(
Ik heb net een 420W Topower aangeschaft (99 euro bij computerland. Dual fan temp gestuurd en lekker stil. :) A|MD goedgekeurd en heeft 1P4, 10! molex, 2 floppy en 1 onbekende stekkers aan heel lange snoeren :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 18:15
Ik heb een 120 watt illsan :? voeding.
Daar draait op:

PENTIUM 3 500@515 MHZ (103 MHZ FSB)
CPU FAN
2 REEPJES DANE ELEC GEHEUGEN VAN ELK 128 MB PC133.
ONBOARD VIDEOKAART ATI RAGE PRO 8 MB. (beetje overclocked).
ONBOARD AUREAL 8820 CHIP
1 3 COM NETWERKKAART PCI
1MEDION TV KAART PCI
1MAXTOR 10 GB HDD 5400 TPM
1MAXTOR 40 GB HDD 7200 TPM
1HDD KOELER MET 2 FANS (AKASA HDD KOELER)
1 ANTEC CD WRITER
1 DISKETTE DRIVE
WIN98 EN WINDOWS XP PROF.

Dit draait zonder problemen. :) Snap eigelijk niet waarom sommige al problemen hebben met 300 watt.

Zou ik bij een grotere voeding ook hogere overclockresultaten kunnen halen? Want 15 mhz meer is eigelijk niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 29-04 19:36
Ik heb hier het volgende systeem:

PIII 1 GHZ (celly overklockt)
192 MB sdram
2 HD (merk + grootte onbekend)
1 diskette station
1 brander
1 dvd -rom
1 ATI rage pro 8 MB grafische kaart
1 realtech based netwerk kaart
1 draadloze toetsenbord
1 tracbal mouse

het systeem is niet van mij maar van een vriend
die [sencuur] heeft de sticker waar de voedings specs op staan eraf gehaald vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-05 14:14
Hoeveel watt heb ik nodig voor het volgende systeem ( :? ), dat ik wil gaan kopen:

Asus A7V333
AMD Athlon XP 1800+
Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 80 GB
PC2700 - 512 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - Dane Elec
Leadtek GeForce4 Ti4600 128MB
CREATIVE LABS SB Live! Player 5.1 - PCI - bulk
Lite-on 16 x 48 Retail
Spire Cooler 5u213CH3G/R Fridge Rock 2000+
Standaard floppy drive
Philips CDRW 1200 series 12*8*32

AVB,

X-Rey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 05-05 16:39

job

he hoi ik vroeg me af of een 300 watt enermax genoeg is voor mijn volgende config:

ASUS P4S533
P4 2.0 NW + standaard intel koeler
512 MB pc2700
maxtor 20 GB 7200 rpm
maxtor 60 GB 7200 rpm
lite-on 16x@24x
aopen dvd
geforce4 4200
SB live
Nic
floppy drive
logitech optical met dual led
2x sunon 80mm*80mm

ik denk dat dit wel moet kunnen. maar kan ik dan ook nog een beetje overklokken (cpu & gpu)of moet ik dan maar een 400 watt nemen.

alvast bedankt.
oja, ik had al gekeken of er een soortgelijk systeem tussen stond, maar die stond er nog niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

KX7R
XP1900+ die in geen geval op 1600 zal werken :P
2x 256MB
2x GXP120
1x CD-ROM
1x CD-RW
1x DVD
2x NIC
1x SB
1x GF4

Dit krijg ik volgende week binnen, momenteel zit ik met ene 350W Chieftec die een Tbird 1.64 moet voorzien en dat werkt perfect, maar is die 350W genoeg voor bovenstaande, of toch maar beter nieuwe PSU bijbestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

quote]Op dinsdag 18 juni 2002 01:37 schreef damster het volgende:
he hoi ik vroeg me af of een 300 watt enermax genoeg is voor mijn volgende config:

ASUS P4S533
512 MB pc2700
maxtor 20 GB 7200 rpm
maxtor 60 GB 7200 rpm
lite-on 16x@24x
aopen dvd
geforce4 4200
SB live
Nic
floppy drive
2x sunon 80mm*80mm

ik denk dat dit wel moet kunnen. maar kan ik dan ook nog een beetje overklokken (cpu & gpu)of moet ik dan maar een 400 watt nemen.

alvast bedankt.
oja, ik had al gekeken of er een soortgelijk systeem tussen stond, maar die stond er nog niet bij[/quote]

niemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Is "high power suply" een beetje een goed merk?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34340

Op donderdag 27 juni 2002 18:57 schreef Waterlelie het volgende:
Is "high power suply" een beetje een goed merk?
is geen merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op donderdag 27 juni 2002 19:05 schreef TAGAEON het volgende:

[..]

is geen merk.
wel, kijk maar http://www.highpowersupply.com

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

ja ik ook danmaar :D
heb hier een XP1600 op Ecs k7s5a mobo
40 gig maxtortje
gf2 mx400
512mb sdram
lg cdrom spelertje
floppy drive :)
en dat wil prima op 230 wattjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb hier een Gigabyte GA-7VRXP met XP2000+
2 HD's
Ati Radeon 8500
DVD-speler en Brander

En het loopt steeds maar vast op een 250Watt maar er wordt op dit moment een andere (enermax 431Watt gehaald) >:)

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58711

Enermax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
- Duron 1200
- 1 HD (8.4GB)
- DVD-ROM
- GF2MX PCI

Is daar een 235 Watt voeding genoeg voor?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op donderdag 27 juni 2002 22:31 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

wel, kijk maar http://www.highpowersupply.com
is dit nou een beetje een goed merk of me ik opo zoek naar wat anders..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart
  • Laatst online: 11-02 20:38

BigBart

Memento Mori

Op vrijdag 14 juni 2002 09:43 schreef paus_j_p2 het volgende:
Hoeveel Watt heb ik nodig voor:

PIII-500
64 Mb SDRAM
Vrij oude Harddisk (aantal Gb weet ik niet)
S3 videokaartje geloof ik
CD-ROM
dat zijn de belangrijkste dingen.

Dus welke voeding heb ik hiervoor nodig en als het kan of je ook een winkel weet waar je die kan kopen.
Heb zoiets thuis ook staan en draait al op 235 Watt.
Overzichtje: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op zondag 16 juni 2002 20:03 schreef Deathraven het volgende:
Ik heb hier het volgende systeem:

PIII 1 GHZ (celly overklockt)
192 MB sdram
2 HD (merk + grootte onbekend)
1 diskette station
1 brander
1 dvd -rom
1 ATI rage pro 8 MB grafische kaart
1 realtech based netwerk kaart
1 draadloze toetsenbord
1 tracbal mouse

het systeem is niet van mij maar van een vriend
die [sencuur] heeft de sticker waar de voedings specs op staan eraf gehaald vandaar
235 of anders 250 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op zondag 16 juni 2002 18:58 schreef -Pi-air- het volgende:
Ik heb een 120 watt illsan :? voeding.
Daar draait op:

PENTIUM 3 500@515 MHZ (103 MHZ FSB)
CPU FAN
2 REEPJES DANE ELEC GEHEUGEN VAN ELK 128 MB PC133.
ONBOARD VIDEOKAART ATI RAGE PRO 8 MB. (beetje overclocked).
ONBOARD AUREAL 8820 CHIP
1 3 COM NETWERKKAART PCI
1MEDION TV KAART PCI
1MAXTOR 10 GB HDD 5400 TPM
1MAXTOR 40 GB HDD 7200 TPM
1HDD KOELER MET 2 FANS (AKASA HDD KOELER)
1 ANTEC CD WRITER
1 DISKETTE DRIVE
WIN98 EN WINDOWS XP PROF.

Dit draait zonder problemen. :) Snap eigelijk niet waarom sommige al problemen hebben met 300 watt.

Zou ik bij een grotere voeding ook hogere overclockresultaten kunnen halen? Want 15 mhz meer is eigelijk niks...
120 Watt lijkt me toch wat weinig mijn 486 had al 200 Watt!

edit:

Moest dan ook wel stroom leveren aan monitor :P
Maar 120 Watt lijkt me nog steeds erg weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

draai hier nu een

Icute 300 watt voeding (2 fans in de voeding, 1 in take en 1 outtake kostte 79 € @ maxilla.nl )

met athlon 1400@1470 @1.85 V
512 sdram pc 133
asus v7700 (geforce 2 gts)
1x 40 gig 7200 maxtor
1x tvkaart
1x isdn modem
1x 3com 905b
1x sblive 5.1

gaat allemaal prima.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40422

Nortwood 1,8@2,4
Geforce 3 Ti 200
Delta 410 Audio kaart
Soundblaster 5.1
Realtek 10/100
2x WD 40GB
1xdvd
1xcd-rw
5x casefan 1000/2500 temperatuur gestuurd
1x slotfan
2x hdd cooler

350 watt (een of ander vaag merk dat ik en engeland heb gekocht met 2fans er in)

Gaat perfect psu wordt ook niet echt warm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op zondag 16 juni 2002 22:13 schreef X-Rey het volgende:
Hoeveel watt heb ik nodig voor het volgende systeem ( :? ), dat ik wil gaan kopen:

Asus A7V333
AMD Athlon XP 1800+
Maxtor D740X UDMA 133/7200 RPM 80 GB
PC2700 - 512 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - Dane Elec
Leadtek GeForce4 Ti4600 128MB
CREATIVE LABS SB Live! Player 5.1 - PCI - bulk
Lite-on 16 x 48 Retail
Spire Cooler 5u213CH3G/R Fridge Rock 2000+
Standaard floppy drive
Philips CDRW 1200 series 12*8*32

AVB,

X-Rey
Als je toch al een nieuw systeem koopt zou ik zeker niet bezuinigen op de voeding dus min 300 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op zaterdag 29 juni 2002 00:05 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

is dit nou een beetje een goed merk of me ik opo zoek naar wat anders..?
Als je een goed + stil merk voeding wilt koop je toch gewoon een Enermax, weet je tenminste zeker dat je geen troep koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op dinsdag 18 juni 2002 21:43 schreef damster het volgende:
quote]Op dinsdag 18 juni 2002 01:37 schreef damster het volgende:

ASUS P4S533
512 MB pc2700
maxtor 20 GB 7200 rpm
maxtor 60 GB 7200 rpm
lite-on 16x@24x
aopen dvd
geforce4 4200
SB live
Nic
floppy drive
2x sunon 80mm*80mm

alvast bedankt.
oja, ik had al gekeken of er een soortgelijk systeem tussen stond, maar die stond er nog niet bij
niemand die dit weet?
[/quote]

Zal wel draaien op 300 Watt Enermax, maar als je toch wilt occen kan je inderdaad beter een wat zwaardere voeding nemen, min 350 Watt. Dus die 400 Watt is volgens mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op vrijdag 28 juni 2002 18:17 schreef Tom S. het volgende:
- Duron 1200
- 1 HD (8.4GB)
- DVD-ROM
- GF2MX PCI

Is daar een 235 Watt voeding genoeg voor?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42323

Systeem in me sig draait op 230V draait prima met nog 1 extra casefan (eerste P4 in dit draadje volgens mij :))
Alleen de fan in me power supply is verot, als ik me pc uitzet, en dan weer aan moet ik die fan aan duwen met een stokie anders gaat ie niet draaien, en als ie draait draait ie niet echt hard meer, word dus tijd voor een nieuwe voeding :)
want de 12V begint nu tussen de 11.90 en de 11.70 te schommelen, en ik kan geen spellen meer spelen dan blijft ie hangen, slurpt ie teveel voltage denk.
Dit zal wel komen omdat ie te warm word.

Ik heb zo'n Nokia kast met van die zilveren knopies, de power supply schijnt niet zo super te zijn heb ik een keer ergens gelezen.

Komt nu waarschijnlijk een 300V Enermax in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Op zaterdag 29 juni 2002 02:18 schreef BigBart het volgende:

Zal wel draaien op 300 Watt Enermax, maar als je toch wilt occen kan je inderdaad beter een wat zwaardere voeding nemen, min 350 Watt. Dus die 400 Watt is volgens mij voldoende.
aah, mooi bedankt. zal ik idd maar een beter kopen. heb hier nog een 300 watt enermax liggen, dus die verkoop ik wel als k een nieuwe koop en ga overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 19:22
Laatste post hier was alweer een tijdje terug, en ondertussen bleek dat de voeding wat lichter was, en zit er evengoed wat zwaarder spul in :+

200 W Dell voeding met daarop:

Pentium III 500
Radeon 8500 (Gigabyte Maya)
Geluidskaart
Netwerkkaart
IBM DTLA-307030 HD
Dvd-speler
Cd-rw
Zip-drive
Floppy-drive

Kvond het wel knap dat die 200 W evengoed nog die Radeon trok, misschien staat er wel 200 W op, maar is het eigenlijk een zwaardere voeding :+

Maar ik vraag me af, is dat te meten? Hoeveel watt een voeding is?

En nog iets, ik had een tv-kaart erin zitten, als ik die er nu bij zet, en de voeding trekt het niet, gaan er dan erg gekke dingen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op zondag 30 juni 2002 00:48 schreef MikeN het volgende:
Laatste post hier was alweer een tijdje terug, en ondertussen bleek dat de voeding wat lichter was, en zit er evengoed wat zwaarder spul in :+

200 W Dell voeding met daarop:

Pentium III 500
Radeon 8500 (Gigabyte Maya)
Geluidskaart
Netwerkkaart
IBM DTLA-307030 HD
Dvd-speler
Cd-rw
Zip-drive
Floppy-drive

Kvond het wel knap dat die 200 W evengoed nog die Radeon trok, misschien staat er wel 200 W op, maar is het eigenlijk een zwaardere voeding :+

Maar ik vraag me af, is dat te meten? Hoeveel watt een voeding is?

En nog iets, ik had een tv-kaart erin zitten, als ik die er nu bij zet, en de voeding trekt het niet, gaan er dan erg gekke dingen gebeuren?
Als je voeding het niet zou trekken, zal de computer in het ergste geval niet (goed) op starten. Of er plotseling mee kappen, start opnieuw op ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op zaterdag 29 juni 2002 02:08 schreef BigBart het volgende:

[..]

Als je een goed + stil merk voeding wilt koop je toch gewoon een Enermax, weet je tenminste zeker dat je geen troep koopt.
Die enermaxen zijn ook zo goed nog niet, die geven spanningspiekjes af als de fans in de voeding niet voluit draaien wat weer invloed heeft op je bios en mobo

edit: enkele typfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 30 juni 2002 16:36 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

Die enermaxen zinj opok zo goed nog niet, als die geven spanningspiekjes af als de fans in de voedeing niet voluit draaien wat weer invloed heeft op je bios en mobo
Antec is idd ook wel een goed merk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35502

AMD XP 2200+
2 X HD 7200rpm
1 X DVD
1 X CD-WRITER
1 X GF4 440MX
1 X SB LIVE 5.1
1 X NETWERKKAART

1 x Aopen HQ-45 met de 250 WATT voeding.

Het draaid allemaal als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pi-air-
  • Laatst online: 14-02 18:15
Op zaterdag 29 juni 2002 01:50 schreef BigBart het volgende:

[..]

120 Watt lijkt me toch wat weinig mijn 486 had al 200 Watt!

edit:

Moest dan ook wel stroom leveren aan monitor :P
Maar 120 Watt lijkt me nog steeds erg weinig!
Sjah stond er zelf ook van te kijken, eigelijk nooit op gelet. Maar nu ik een hdd koeler erbij heb, doet ie soms wel vaag met cd writer/speler, niet lezen van cd's enzo, vermoed dat dat aan de voeding kan liggen, maar rebooten doet ie niet of andere vage dingen. :).

Nog een vraag verschillen atx voedingen van afmetingen?
bijv. dat 120 watt voeding kleiner is als 1 van 200/235 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb nu het volgende als een zonnetje draaien:

Pentium IV 2,0A Ghz
768 MB DDR-PC2100
Seagate 80 gig 5400 RPM
Maxtor DM 60+ 40,9 gig 7200 RPM
Geforce 4 MX-460
Sony 24*10*40
Artec 16x DVD/48x CD
Realtek 8139 en NIC onboard
Dat op een 250w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBart

BigBart

Memento Mori

Op maandag 01 juli 2002 18:46 schreef -Pi-air- het volgende:

[..]

Sjah stond er zelf ook van te kijken, eigelijk nooit op gelet. Maar nu ik een hdd koeler erbij heb, doet ie soms wel vaag met cd writer/speler, niet lezen van cd's enzo, vermoed dat dat aan de voeding kan liggen, maar rebooten doet ie niet of andere vage dingen. :).

Nog een vraag verschillen atx voedingen van afmetingen?
bijv. dat 120 watt voeding kleiner is als 1 van 200/235 watt?
AT en ATX voedingen verschillen wel van grote. ATX voedingen onderling niet of nauwelijks als het goed is want dat zou betekenen dat je voeding niet meer in je kast zou passen als je een andere koopt. Maar je moet er natuurlijk altijd opletten!

Heb hier thuis zo'n apart gevalletje liggen van Gateway en die pas ook alleen maar in die kast. Voeding hangt namelijk op z'n kop en heeft aparte afmetingen en blaast niet naar buiten zoals normaal maar over je processor heen. Wel lekker stil want je hebt geen fan meer nodig voor de processor. :) Nadeel is wel dat als je een andere voeding wil, je de kast moet modden anders past die andere voeding er niet in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik zit ook met een vraagje mbt voedingen. Mijn ouders hebben een Aopen HQ-45 kast met 250Watt voeding. Deze kast is ongeveer 2 jaar oud. Nu willen ze de pc die erin zit upgraden tot een Duron 1200, icm een ECS K7S5A.

Specs:
1x 20 gig IMB schijf 5400
1x SCSIkaart
1x TNT videokaart
ECS K7S5a
Duron 1200
Floppy
Zipdrive
CDwriter 12x

Gaat dit lukken? Of kan ik beter een 300W noname voeding erin zetten?

Als ik dit zo lees:
AMD XP 2200+
2 X HD 7200rpm
1 X DVD
1 X CD-WRITER
1 X GF4 440MX
1 X SB LIVE 5.1
1 X NETWERKKAART
1 x Aopen HQ-45 met de 250 WATT voeding.

Het draaid allemaal als een zonnetje
zou het moeten lukken, maar ik hoor altijd dat die ECS erg veel stroom gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56836

Had dit per ongeluk gepost in casemodding/electronica, maar die kan dus gedelete worden. Zal ff kjken hoe ik uitvogel hoe ik een mod schop..

hoe weet hoeveel watt ik minimaal nodig heb?
weet vrij zeker dat ik nu te weinig heb: 235 watt
voor:
Asus A7V333, Athlon XP 1800+, 256mb ddr, Asus AGPV3400TNT videokaart (16mb, video in, tv out), maxtor 20GB, Quantum Fireball 4GB, cdrw: sony crx140e, cdrom 32x, Iiyama 19", kabelmodem, gameport met logitech wingman extreme digital, floppydrive, 1 casefan (8cm), intel webcam, ps2 toetsenbord, microfoon, usb optische muis (logitech), 2 speakers, hp deskjet 815c

Ik weet dat vele hiervan eigen voeding heeft, maar aangezien ze eraan hangen zullen ze toch een belasting zijn, denk ik zo.

de videokaart moet een geforce 4 worden, en er komt nog een dvd speler bij (hoewel de quantum firebal en 1 cd rom 32x naar een andere kast gaan verhuizen)

Iemand een idee? Ben zelf niet zo technisch, zoals je al had begrepen ):o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:04
AMD K6-II 3D 0,35 GHz
+ cooler
Hercules 3D Prophet Geforce II MX 32 MB
+ xtra cooler
CD ROM 36x
fikker
geluidskaartje
1x netwerkkaart
HD WD 40/5400
flop

230W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

wat slurpt een p3 500 met een paar reepjes sdram en 3x nic en pci of ISA video ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

200 watt is voldoende, maar je heb neem ik aan ook een cd rom hd ed dus dan zit je aan de 230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 02-05 00:52

M_V

Ik ga een nieuwe processor in mijn compu zetten, namelijk een Duron 1200. Wat is een betere voeding, een Aopen 250Watt uit de HQ45, of een naamloze voeding die ik pas bij 1to0 heb gehaald?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59453

Ik ben van plan mn pentium 266 zo vol te stoppen: 2 HD (10 gig + 40 gig), 1x 52 cd rom, 1x 40speedburn, 256 ram, netwerkkaart, geluidskaart, modem, diskette dr,
kan dit met de 120 watt voeding die er nu in zit? (Compaq)

zou dat ding eigenlijk wel 40 speed kunnen branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:39

Ankh

|true

*schop*

yhelp
  • AMD XP2200+
  • Epox 8k7a+
  • IBM 120GXP 80GB
  • IBM 60GXP 40GB 2 keer in raid
  • DVD speler merk unknown
  • lite-on 24x10x40
  • Terratec Sixpack
  • Hercules 3D prophet 3 Ti200
  • Realtek Nic
dit alles hangt aan de standaard voeding die bij mijn In-Win Q500 zat, 300 Watt dus...

maar nu had ik alles net aangesloten (nieuwe CPU enzo..) maar uhmhij wilde niet meer booten.. toen heb ik van de IBm's 40Gb's los gehaald.. en wilde toen wel werken.. daarna heb ik die weer aangesloten en de DVD speler eraf gehaald.. want volgens mij is de voeding gaar.. kan dat kloppen???

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
Even voor de stats:

Huidig:
XP1800+
Soltek 75-DRV-5
Radeon 8500
Terratec Sixpack
Lite-on DVD
Lite-on brander
flopgeval
3com nic
256mb DDR2700
En dat alles op de 300w voeding van m'n H600A ohne Probleme :)

Hiervoor:
HP Vectra VEi8
p3 600
HP plankje met geluid en video onboard
320mb SDRAM
Lite-on CDrom 48x
floepding
3com nic
En dat alles op een 90w voeding, althans dat stond erop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat voor een voeding heb ik nodig voor het volgende systeem? Volgens mij zit er nu 200 Watt in (ik weet het niet zeker), maar het is erg instabiel: dus wat heb ik iig nodig?

Intel Pentium III 550 Mhz
256 Mb SD-RAM
20 Gb Harddisk
DVD speler
40x8x4 Philips CDRW
TNT2 32 Mb
USB ADSL modem
SB Live! 1024
Netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58225

amd 2002+
8 fans, 80mm + 1x92+1x122
4hds
1dvd
1schrijver
geforce 4 ti 4200
etc
casemodding lampen

300W genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Onderstaande systeem:
ASUS P4T533-C | Intel PIV 2.26A GHz | 256 MB RAMBUS PC1066 | Leadtek Geforce 4Ti 4200 64 Mb DDR | Western Digital WD 800 JB | Iiyama HM903DT 19" | Logitech Cordl.Desktop Optical | Andere 'logische' stuff

Ik ga ervan uit dat 300watt genoeg is... denk ik dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

schop...

zie :pijltjeomhoog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ah

mensen als jullie van meerdere processoren de aantal watts en dergelijke willen weten

[url="http://users.erols.com/chare/elec.htm"]http://users.erols.com/chare/elec.htm[/url]

kwam ik ergens tegen dacht dat het wel handig kon zijn

AmdXp 1800+ @ 2000+
Gigabyte 7VRXP Rev1.1
512Mb DDR RAM
Geforce 4 Ti4400 128Mb
1xIBM 40Gb en 1xIBM 120Gb 1xMaxtor 40Gb
HErcules Fortissimo II
1x DvDspeler
1xBrander
floppy :+
ennuh dit alles @ 300 Watt goedkoop voedingkje stable as a rock
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste