Toon posts:

spellen spelen achter getweakde adsl-modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er hier nu al mensen die dit kunnen en zo ja kunnen die mij vertellen hoe ze dat gedaan hebben?
Thnx

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Als dat "getweakte" staat voor het omflashen van een modem naar een modem+router, dan zul je de juiste poorten vrij moeten geven. (portmappen).
Hoe het bij die ADSL modems moet weet ik helaas niet.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je moet inderdaad je poorten doormappen met nat
start een telnetsessie met 10.0.0.138
type het volgende in:

nat
defserver addr=ipvanjepcwaaropjewiltspelen
save
exit

that's all.......al je poorten zijn nu doorgenat naar 1 pc
Het enige dat je nu nog moet doen is je firewall uitschakelen. Hoe dat precies moet weet ik niet meer uit mn hoofd. Ik dacht met het commando "ipconfig firewalling=off" maar dit moet je anders eventjes nakijken....suc6

iRacing Profiel

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 09:39 schreef kroegtijger het volgende:
al je poorten zijn nu doorgenat naar 1 pc
Als je dat niet wil kun je ook gewoon individuele poorten doormappen, hoe dat precies moet weet ik ook niet, maar de poortnummers kun je hier vinden.

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41
OK, hier even een korte uitleg over portforwarden op de adsl modem. Het is zowaar in dummy-mode te doen (niet onaardig bedoelt. Je moet natuurlijk wel weten welke poorten je open wilt hebben.

-telnet naar je modem, 10.0.0.138
- typ "nat" en dan druk op "enter"
- typ "create" en dan druk op "enter"
- typ protocol "tcp" en dan druk op "enter"
- typ ip van bak waarop je speelt en dan druk op "enter"
- typ poortnummer en dan druk op "enter"
- typ je externe ip (het ip dat je van je provider hebt gekregen en dan druk op "enter"
- typ poortnummer en dan druk op "enter"

en klaar

je kan nu met list een lijst opvragen en als je help intikt krijg je alle commando's te zien

Succes B-)

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

• kroegtijger
Ja, je kunt natuurlijk ook alles in 1 regel verpakken heh..dat doe je zoals hieronder staat

nat(enter)
create protocol tcp inside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:yy outside_addr=aaa.aaa.aaa.aaa:bb(enter)
save(enter)

bij de xxx.xxx.xxx.xxx typ je je IP-adres van de pc waarop je wilt gaan gamen....by yy vul je het poortnummer in. Bij aaa.aaa.aaa.aaa type je je ip-adres in dat je van je provider hebt gehad en bij bb type je weer het poortnummer in
Daarna nog effe je vuurmuur disabelen en je kunt gaan gamen. (t nadeel van deze manier is dat als je 1 poortje vergeet door te natten dat je nogal lang daarnaar kunt zoeken voor je erachter komt welke et is....als je alles doornat naar 1 pc is t vrij simpel...dan werkt t gewoon...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties.Nog ff wat vraagjes:

-Kroegtijger dat commando had ik al gebruikt moet je daaarna je modem resetten?

-Je hebt het over een firewall, bedoel je een ingebouwde firewall in de modem of mijn eigen firewall die heb ik uiteraard tijdens alle tests uitgezet.

-Creep en kroegtijger hebben jullie het beide nu op deze manier draaien?

Hmmm die andere commando's die jullie geven ga ik vanavond ook nog ff proberen ik had nl als outside addr het ip van de modem |:(

• kroegtijger
De ingebouwde firewall van de modem....
Je hoeft trouwens je modem NIET te resetten (dat is ten minste als t goed gaat....heb soms wel eens dat ik niet meer internet op kom na een telnet sessie...effe mn modem uit en aan en alles werkt weer......simple as that....
heb t zelf nu ook zo draaien..... Mn defserver is mn linuxbakkie, en een paar poorten verwijzen naar een win98 bak (ivm icq en dergelijke)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Aha ok ga vanavond ff verder met proberen, kroegtijger zou ik jou vanavond mogen mailen als ik verdere info nodig heb?
Wil het hele zooitje graag draaiende krijgen.

ps Bedoelde booten van de modem niet resetten,....

Verwijderd

Return To Castle Wolfenstein kun je wel zo spelen >:) .... tenminste... bij mij werkte het....

Weet iemand trouwens hoe je een hele range van poorten tegelijk forward naar een bepaald adres?? Als je er 1000 moet hebben is het nogal wat werk om ze stuk voor stuk in te timmeren... en nee... ik heb nix aan de defserver optie... ik draai met 3 pc's achter een hub en wil op alle 3 internetten... zonder server

dus...

• kroegtijger
Op dinsdag 06 november 2001 12:00 schreef mig_01 het volgende:
Aha ok ga vanavond ff verder met proberen, kroegtijger zou ik jou vanavond mogen mailen als ik verdere info nodig heb?
Wil het hele zooitje graag draaiende krijgen.

ps Bedoelde booten van de modem niet resetten,....
Ja is goed....maar ben pas na 10 uur online (heb eerst cursus voor Win2k MCSE dus vandaar)

iRacing Profiel

• kroegtijger
Op dinsdag 06 november 2001 12:47 schreef PepsterPep het volgende:
Return To Castle Wolfenstein kun je wel zo spelen >:) .... tenminste... bij mij werkte het....

Weet iemand trouwens hoe je een hele range van poorten tegelijk forward naar een bepaald adres?? Als je er 1000 moet hebben is het nogal wat werk om ze stuk voor stuk in te timmeren... en nee... ik heb nix aan de defserver optie... ik draai met 3 pc's achter een hub en wil op alle 3 internetten... zonder server

dus...
erm....tja...da's wel een leuk vraagstukkie..... Staat er misschien iets in een Linux-manual ofzo vinden??? zo het niet zo snel weten, maar als ik iets tegen kom dan hoor je t nog.

Heb net even nog op bruring.com/adsl gekeken maar daar valt niets terug te vinden over jouw uitdaging..... Staat wel hoe je ze allemaal door kunt natten en hoe je er eentje door kunt natten, maar een groepje kan ik nergens vinden

iRacing Profiel

Verwijderd

ik vraag me dus af of er niet een of andere gek is geweest die daarvoor een script heeft kunnen schrijven... :) zou erg handig zijn...

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook ik kan heb die modem getweaked, maar ik kan zonder al deze methodes gewoon counterstriken...

Bram Beneken Kolmer

• kroegtijger
Wat ik me nu af vraag is of t is gelukt....

iRacing Profiel

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

het word alleen moeilijker als je zelf een server wil opstarten dan moet je wel met die forwarding dingest aan de gang

Pak je rust!

• kroegtijger
Op woensdag 07 november 2001 09:43 schreef den the man het volgende:
het word alleen moeilijker als je zelf een server wil opstarten dan moet je wel met die forwarding dingest aan de gang
[b] LEZEN!!!!![/b]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Kroegtijger,heb gisteravond weinig tijd gehad heb wel al jou opties ingevoerd.
Alle routings staan ook netjes allemaal in de modem (list)ik heb UT alleen nog niet online kunnen spelen.
Ik heb die defserver gedaan en heb port 7778 (gameport ut)
toegevoegd zoals je beschreef.
Ik denk zelf dat UT nog enkele andere poorten gebruikt, heb alleen nog niet kunnen uitzoeken welke dat zijn.
Denk zeker dat ik op de goede weg ben.....mede dankzij jou hulp.

• kroegtijger
Als je met defserver hebt gewerkt stuurt ie ALLES door...... dus dan staan al je poorten al doorgenat..... ik denk dat je alleen je firewall nog moet uitschakelen om te kunnen gaan spelen......(anders blijft ie al je verkeer blokken.. :( )
Je hoeft je poorten niet meer afzonderlijk door te laten sturen als je het commande defserver gebruikt.....Je zet dan gewoon 1 default neer...waar je uitzonderingen op kunt maken die ergens anders heen moeten.....Zolang je firewall alles blokt kan er geen verkeer binnenkomen....Als je die dus uitschakelt moet t werken...

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ok gaan we weer, heb nog twee vragen:

-Als je na het commanda defserver het "list" commando geeft,heeft ie het een en ander aan routings maar het lijken wel alleen defaults,weet je zeker dat dit voldoende is dan?

-Die firewall optie.... had je nog gekeken wat het exacte commando was om die uit te schakelen?

Alweer bedankt.. *D

• kroegtijger
Op woensdag 07 november 2001 11:49 schreef mig_01 het volgende:
Ok gaan we weer, heb nog twee vragen:

-Als je na het commanda defserver het "list" commando geeft,heeft ie het een en ander aan routings maar het lijken wel alleen defaults,weet je zeker dat dit voldoende is dan?

-Die firewall optie.... had je nog gekeken wat het exacte commando was om die uit te schakelen?

Alweer bedankt.. *D
geef eens het commando "defserver"(dus zonder iets erachter) in NAT. Dan geeft hij de default server terug.
Als je nu uit NAT gaat (met het commando "exit")en je typt ipconfig in krijg je wat gegevens.
Geef deze gegevens eens door

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Sorry reactie liet op zich wachten.....forum lag er weer eens uit.
Ik ben op me werk dus kan er nu niet bij zal vanavond de specs waar je om vroeg posten.

• Creep
Okidoki even een paar hele basic opmerkingen om dit draadje samen te vatten.

Als je de firewall van het modem gebruikt is elke uitgaande sessie over welke poort dan ook mogelijk. Het is namelijk een sessie vanuit je eigen netwerk naar buiten. Je moet dus ook alleen poorten open zetten als je andere mensen de mogelijkheid wilt geven naar een machine van jou te connecten, bijv naar een UT server.
Verder is het mogelijk om zonder verdere configuratie het modem als router te gebruiken. Ik heb bijv zelf mijn modem aan de uplink van een switchje gehangen en daar zitten de rest van mijn pc's weer aan. Om het geheel simpel en beheersbaar te houden heb ik het modem ook gebruikt als DNS en DHCP server. En tada, je kan elke machine die als DHCP client draait aan je netwerk hangen en die zal meten ook het net op kunnen.
Verder kan je een op het modem zelf kijken probeer gewoon in een telnetsessie alle opties uit, met "help zie je welke dat zijn.
Ik zal nog effe kijken of het mogelijk is ranges van poorten tegelijk te doen, al zie ik het nut er niet echt van in, ik heb zelf slechts 5 poorten open staan, te weten
21, 22, 80, 443, 5800.
*D

http://hacks.sateh.com/alcatel.php

• Creep

Verwijderd

Topicstarter
EEeeh Creep,ik wil gewoon een standaard spelletje Ut over internet spelen,maar dan moet de server die ik wil bereiken mij ook kunnen bereiken.
Maw gameport 7778 van ut moet beide kanten openstaan,jij zegt dat je maar enkele poorten hebt openstaan dun kun je dus ook geen spellen online spelen!!??
Ik heb persoonlijke hetzelfde gedaan als jij alleen dan met een 10mb hub en zonder dhcp op de modem.

• kroegtijger
Inderdaad....het binnenkomende verkeer moet wel toegang hebben....daarvoor moet je:
a. de data die op die poorten binnen komt doorsturen naar de juiste pc.
b. de poorten open zetten

Data doorsturen doe je dmv NAT
poorten open zetten kun je niet zo heel selectief doen. Als je je firewall uit zet staan eigenlijk alle poorten open!! nu is dit niet erg, want ze zullen pas van enig nut zijn als achter die poorten daadwerkelijk iets zit (een service draait dus) Hoe meer services je draait, hoe meer poorten er open zullen staan. :( (iets dat je niet echt wilt....) start je weinig services, dan zul je maar weinig poorten open zien staan *D
t is dan ook zaak dat op het moment dat je je firewall uit zet dat je ook precies weet wat je aan het doen bent!!!! geen rare mails accepteren, geen vreemde services starten...alles zo voorzichtig mogelijk behandelen.....eventueel een firewall op je pc waarop je werkt draaien (wel goed configgen, anders staat alles weer dicht) en dan is het dus allemaal wel mogelijk B-)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Precies en dat is dus exact wat ik wil alles open en dan timmer ik de boel zelf wel dicht dmv me lokaal geinstalleerde firewalls.
Kroegtijger je hoort het nog ff van die specs waar je om vroeg.
Hoop dat ik de boel open krijg...

Verwijderd

Topicstarter
=>nat defserver

default server is xx.xx.xx.xx (xx's staat ip van me pc)

=>ipconfig

Forwarding on
Firewalling off
Sendredirects on
Sourcerouting off
Default ttl 64
Fraglimit 64 fraglimits
Fragcount currently 0 fragments
defragment mode : nat

Dit geeft hij aan zoals je ziet heb ik zelf al die firewalling uitgezet, met deze config werkt het niet.
Misschien een suggestie om die sourcerouting aan te zetten?

• kroegtijger
Hmmmm...toch lijkt t erop dat alles goed staat nu.....
kun je nog steeds niet gamen???

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen UT geprobeerd en dat lukt niet welke games werken er bij jou wel?
Denk je niet dat die sourcerouting optie aan moet?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 15:58 schreef Creep het volgende:
Okidoki even een paar hele basic opmerkingen om dit draadje samen te vatten.

Als je de firewall van het modem gebruikt is elke uitgaande sessie over welke poort dan ook mogelijk. Het is namelijk een sessie vanuit je eigen netwerk naar buiten. Je moet dus ook alleen poorten open zetten als je andere mensen de mogelijkheid wilt geven naar een machine van jou te connecten, bijv naar een UT server.
Verder is het mogelijk om zonder verdere configuratie het modem als router te gebruiken. Ik heb bijv zelf mijn modem aan de uplink van een switchje gehangen en daar zitten de rest van mijn pc's weer aan. Om het geheel simpel en beheersbaar te houden heb ik het modem ook gebruikt als DNS en DHCP server. En tada, je kan elke machine die als DHCP client draait aan je netwerk hangen en die zal meten ook het net op kunnen.
Verder kan je een op het modem zelf kijken probeer gewoon in een telnetsessie alle opties uit, met "help zie je welke dat zijn.
Ik zal nog effe kijken of het mogelijk is ranges van poorten tegelijk te doen, al zie ik het nut er niet echt van in, ik heb zelf slechts 5 poorten open staan, te weten
21, 22, 80, 443, 5800.
*D

http://hacks.sateh.com/alcatel.php
Wat het nut ervan is?? Sommige programma's gebruiken meerdere poorten... zoals Battle Field Communicator... (internet telefoon) en Shoutcast... ok, dat zijn er maar 2... maar toch!

Probleem van Mig: probeer anders eens een FTP server op te zetten en test of anderen bij jou binnen kunnen komen... Dan weet je of het aan de modem ligt of aan UT....

Verwijderd

Topicstarter
Yes?!!!!
Het is dan uiteindelijk gelukt, heb me modem ff geboot, daarna nat defaults geladen,defserver weer aangegeven, firewalling off en hup werken maarrrrr.
Iedereen bedankt en kroegtijger jij helemaal >:)

• Creep
ok, toch nog even een laatste opmerking. Ik heb toch echt de ervaring dat wanneer ik wil connecten naar een UT server op het net (een verbinding die ik maak dus) er helemaal geen poort open hoeft te staan. Dat is namelijk ook het idee van een firewall. Ik kan namelijk met alle poorten dicht nog steeds online gamen, het wordt dus ook pas intressant wanneer ik zelf server wil zijn.

Maar dit even terzijde.

Veel frag plezier !!! ;-)

• kroegtijger
Op donderdag 08 november 2001 00:05 schreef Creep het volgende:
ok, toch nog even een laatste opmerking. Ik heb toch echt de ervaring dat wanneer ik wil connecten naar een UT server op het net (een verbinding die ik maak dus) er helemaal geen poort open hoeft te staan. Dat is namelijk ook het idee van een firewall. Ik kan namelijk met alle poorten dicht nog steeds online gamen, het wordt dus ook pas intressant wanneer ik zelf server wil zijn.

Maar dit even terzijde.

Veel frag plezier !!! ;-)
Je hebt als het goed is geen direct binnenkomende traffic...dat lijkt me namelijk vrij onmogelijk als je poorten dicht zijn......een server kan je dus ook nu niet draaien.....maar dat mag verder de pret niet drukken. als het werkt is het goed....dan moet je er niet verder aan gaan lopen kloten.....

iRacing Profiel

• kroegtijger
Op woensdag 07 november 2001 21:38 schreef mig_01 het volgende:
Yes?!!!!
Het is dan uiteindelijk gelukt, heb me modem ff geboot, daarna nat defaults geladen,defserver weer aangegeven, firewalling off en hup werken maarrrrr.
Iedereen bedankt en kroegtijger jij helemaal >:)
Is goed man...als je nog eens problemen hebt moet je ze maar weer gewoon op t forum zetten...dan helpen we je wel weer.....veel gameplezier!!! B-)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt het is wel weer eens leuk om zelf geholpen te worden,blijkt dat tweakers toch twee richtingsverkeer is.
Pagina: 1