Zijn er hier nu al mensen die dit kunnen en zo ja kunnen die mij vertellen hoe ze dat gedaan hebben?
Thnx
Thnx
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Als je dat niet wil kun je ook gewoon individuele poorten doormappen, hoe dat precies moet weet ik ook niet, maar de poortnummers kun je hier vinden.Op dinsdag 06 november 2001 09:39 schreef kroegtijger het volgende:
al je poorten zijn nu doorgenat naar 1 pc
Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.
Verwijderd
Ja is goed....maar ben pas na 10 uur online (heb eerst cursus voor Win2k MCSE dus vandaar)Op dinsdag 06 november 2001 12:00 schreef mig_01 het volgende:
Aha ok ga vanavond ff verder met proberen, kroegtijger zou ik jou vanavond mogen mailen als ik verdere info nodig heb?
Wil het hele zooitje graag draaiende krijgen.
ps Bedoelde booten van de modem niet resetten,....
erm....tja...da's wel een leuk vraagstukkie..... Staat er misschien iets in een Linux-manual ofzo vinden??? zo het niet zo snel weten, maar als ik iets tegen kom dan hoor je t nog.Op dinsdag 06 november 2001 12:47 schreef PepsterPep het volgende:
Return To Castle Wolfenstein kun je wel zo spelen.... tenminste... bij mij werkte het....
Weet iemand trouwens hoe je een hele range van poorten tegelijk forward naar een bepaald adres?? Als je er 1000 moet hebben is het nogal wat werk om ze stuk voor stuk in te timmeren... en nee... ik heb nix aan de defserver optie... ik draai met 3 pc's achter een hub en wil op alle 3 internetten... zonder server
dus...
Verwijderd
Pak je rust!
[b] LEZEN!!!!![/b]Op woensdag 07 november 2001 09:43 schreef den the man het volgende:
het word alleen moeilijker als je zelf een server wil opstarten dan moet je wel met die forwarding dingest aan de gang
geef eens het commando "defserver"(dus zonder iets erachter) in NAT. Dan geeft hij de default server terug.Op woensdag 07 november 2001 11:49 schreef mig_01 het volgende:
Ok gaan we weer, heb nog twee vragen:
-Als je na het commanda defserver het "list" commando geeft,heeft ie het een en ander aan routings maar het lijken wel alleen defaults,weet je zeker dat dit voldoende is dan?
-Die firewall optie.... had je nog gekeken wat het exacte commando was om die uit te schakelen?
Alweer bedankt..
Verwijderd
Wat het nut ervan is?? Sommige programma's gebruiken meerdere poorten... zoals Battle Field Communicator... (internet telefoon) en Shoutcast... ok, dat zijn er maar 2... maar toch!Op woensdag 07 november 2001 15:58 schreef Creep het volgende:
Okidoki even een paar hele basic opmerkingen om dit draadje samen te vatten.
Als je de firewall van het modem gebruikt is elke uitgaande sessie over welke poort dan ook mogelijk. Het is namelijk een sessie vanuit je eigen netwerk naar buiten. Je moet dus ook alleen poorten open zetten als je andere mensen de mogelijkheid wilt geven naar een machine van jou te connecten, bijv naar een UT server.
Verder is het mogelijk om zonder verdere configuratie het modem als router te gebruiken. Ik heb bijv zelf mijn modem aan de uplink van een switchje gehangen en daar zitten de rest van mijn pc's weer aan. Om het geheel simpel en beheersbaar te houden heb ik het modem ook gebruikt als DNS en DHCP server. En tada, je kan elke machine die als DHCP client draait aan je netwerk hangen en die zal meten ook het net op kunnen.
Verder kan je een op het modem zelf kijken probeer gewoon in een telnetsessie alle opties uit, met "help zie je welke dat zijn.
Ik zal nog effe kijken of het mogelijk is ranges van poorten tegelijk te doen, al zie ik het nut er niet echt van in, ik heb zelf slechts 5 poorten open staan, te weten
21, 22, 80, 443, 5800.
http://hacks.sateh.com/alcatel.php
Je hebt als het goed is geen direct binnenkomende traffic...dat lijkt me namelijk vrij onmogelijk als je poorten dicht zijn......een server kan je dus ook nu niet draaien.....maar dat mag verder de pret niet drukken. als het werkt is het goed....dan moet je er niet verder aan gaan lopen kloten.....Op donderdag 08 november 2001 00:05 schreef Creep het volgende:
ok, toch nog even een laatste opmerking. Ik heb toch echt de ervaring dat wanneer ik wil connecten naar een UT server op het net (een verbinding die ik maak dus) er helemaal geen poort open hoeft te staan. Dat is namelijk ook het idee van een firewall. Ik kan namelijk met alle poorten dicht nog steeds online gamen, het wordt dus ook pas intressant wanneer ik zelf server wil zijn.
Maar dit even terzijde.
Veel frag plezier !!! ;-)
Is goed man...als je nog eens problemen hebt moet je ze maar weer gewoon op t forum zetten...dan helpen we je wel weer.....veel gameplezier!!!Op woensdag 07 november 2001 21:38 schreef mig_01 het volgende:
Yes?!!!!
Het is dan uiteindelijk gelukt, heb me modem ff geboot, daarna nat defaults geladen,defserver weer aangegeven, firewalling off en hup werken maarrrrr.
Iedereen bedankt en kroegtijger jij helemaal