Toon posts:

Xs4all Ping van 1000

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Jezus Gringo wat doe je moeilijk, ben je familie van de directeur ofzo? Ze staan je vriendelijk te woord omdat ze standaard mailtjes sturen (9 van de 10 X) die allemaal door een heel aardige mevrouw zijn getypt. Standaard antwoorden zijn onbeleefd omdat ze je niet als mens maar als nummer behandelen, dus mag je ze af en toe best wel eens vertellen waar het op staat. Je mag je best een wat assertiever opstellen af en toe anders krijg je geen reet gedaan.

Scar

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gringo: werk jij bij KPN ofzo? damn...

kijk, ik ben kwaad op KPN, dat is al lang zo, en dat zal voorlopig ook niet over gaan.

Ik weet uit ervaring dat KPN vriendelijke klanten ook niet echt goed afhandelt, en de meeste mensen zullen het hiermee wel met mij eens zijn.

Dan is er weer eens een probleem, en ik zie hoe KPN dit afhandelt (van het kastje naar de muur sturen zonder dat ze je mailtje ook daadwerkelijk goed gelezen hebben, en zonder enige verschaffing van nuttige informatie, zie de replies in dit topic). En dan schiet ik uit me slof... Het is een opsomming van frustratie bij mij, ik doe het niet zomaar omdat er nu toevallig een probleempje is.

Dat KPN op een gegeven moment het soort mailtjes ontvangt als ik heb gestuurd is in principe onvermijdelijk als ze de mensen zo behandelen. En dan kun jij wel denken: 'ja maar als je zo reageert dan helpen ze niet', maar zo werkt dat niet. Slechte publiciteit kan KPN zich totaal niet veroorloven op dit moment, en er is ook nog zoiets als 'de klant is koning' (iets wat bij KPN niet echt aanwezig is overigens). Dit is bovendien een landelijk probleem, en geldt dus niet alleen voor mij... en het is ook nog eens zo dat het via xs4all opgelost moet worden, dus het was sowieso al niet mijn bedoeling op KPN aan te zetten tot het oplossen van een probleem. Daarvoor stuurde ik het mailtje ook niet.

Het lijkt trouwens wel of jij mijn eerste mailtje net zo slecht hebt gelezen als KPN, want ik vroeg niet om helpen, en ik zei er ook niet bij dat ik van xs4all naar KPN ben gestuurd, en toch gingen ze van beide uit. Wat ik wilde was informatie, wat en vooral ook wanneer er wat aan gedaan kan worden. Dan komen ze met een standaard- :r-reply dat ik voor meldingen van storing bij mijn ISP moet zijn. GODVERDOMME!!! DIT IS HELEMAAL GEEN MELDING VAN STORING, IK WIL INFORMATIE (sorry... kijk dat bedoel ik nou :))

Wat ze op z'n minst kunnen doen is een antwoord als "sorry, deze informatie kunnen wij niet geven", maar nee, in plaats daarvan sturen ze een loze reply waar je nix aan hebt, waar tenslotte ook nog eens onder staat
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd
|:(

goed zo KPN, ga zo door

oh wacht ik snap het al, Gringo is net als Pentium een KPN helpdesk medewerker :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 19:28
ze zijn er in ieder geval na 2 weken achter dat er een probleem is en wat et ongeveer is hehe, oplossing duurt dus nog 2 weken :? >:), maar ja, alsof de tweakert niet wist dat er een main gateway/router overbelast is 's avonds tussen 7 en 12.
kan wel merken dat KPN in geldnood zit...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Op woensdag 14 november 2001 15:20 schreef Acrobat het volgende:
Gasten...dit lees ik net op XS4all.nl:
-----------
Landelijk hebben ADSL gebruikers last van trage verbindingen.
De oorzaak is ondertussen bekend. De capaciteit op de homegateway, d.w.z. de centrale aansluiting tussen het netwerk van KPN MXStream en dat van XS4ALL,
is aan KPN zijde tijdens piekuren (met name in de avonden en het weekend) maximaal belast, waardoor alle ADSL verbindingen traag zijn.

KPN werkt op dit moment aan een oplossing, het is nog onduidelijk hoe lang deze oplossing op zich zal laten wachten. Houdt u s.v.p. deze site in de gaten voor updates en meer informatie.

Excuses voor dit ongemak.
-----------

Nog geen oplossing dus, maar het gaat de goede kant op!!! :9~

En: "aan KPN zijde...maximaal belast" Dus probleem zit bij KPN!! Sukkels! Dat zien ze bij KPN toch zo'n overbelasting...ze moeten toch weten dat die systemen niet oneindig schaalbaar zijn... :(
Ik wil niet lastig doen hoor "sukkel", maar klanten van bijvoorbeeld Planet Internet ADSL hebben hier GEEN last van. Dus denk voortaan even na voordat je wat zegt.

Verwijderd

Over KPN gesproken :(
Heeft iemand wel een goede ervaring met hun? Ik heb 6 maanden lang moeten wachten totdat de verhuizing van m'n ADSL verbinding eindelijk rond was :( :( :(.
Bij MxStream/KPN krijg je telkens hetzelfde antwoord.
Over 3 weken zal hij het doen.. :Z :Z
Uiteindelijk heeft XS4All als mijn provider wat druk kunnen uitoefenen op KPN... en nog geen 1 1/2 week daarna had ik internet. :)

• CyberTijn
Op woensdag 14 november 2001 22:11 schreef RaVeNgEr het volgende:
ze zijn er in ieder geval na 2 weken achter dat er een probleem is en wat et ongeveer is hehe, oplossing duurt dus nog 2 weken :? >:), maar ja, alsof de tweakert niet wist dat er een main gateway/router overbelast is 's avonds tussen 7 en 12.
kan wel merken dat KPN in geldnood zit...
Haha jah en daar worden werknemers de dupe van. En wij ook!

mwoa voordeel is, 5000 ontslagen = 5000 mensen minder die op het verkeerde knopje kunnen drukken zodat je weer een storing naar je harses krijgt ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 14 november 2001 22:12 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

Ik wil niet lastig doen hoor "sukkel", maar klanten van bijvoorbeeld Planet Internet ADSL hebben hier GEEN last van. Dus denk voortaan even na voordat je wat zegt.
nee jij begrijpt m verkeerd. Het is een probleem op het netwerk van KPN naar xs4all toe. En ik neem aan dat er bij KPN voor elke provider een aparte lijn ligt, om de problemen ISP-specifiek te houden. Xs4all moet dit dus samen met KPN oplossen (meer KPN dan xs4all eigenlijk, want het ligt binnen het 'territorium' van KPN)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 14 november 2001 22:15 schreef cyberling het volgende:
Over KPN gesproken :(
Heeft iemand wel een goede ervaring met hun? Ik heb 6 maanden lang moeten wachten totdat de verhuizing van m'n ADSL verbinding eindelijk rond was :( :( :(.
Bij MxStream/KPN krijg je telkens hetzelfde antwoord.
Over 3 weken zal hij het doen.. :Z :Z
Uiteindelijk heeft XS4All als mijn provider wat druk kunnen uitoefenen op KPN... en nog geen 1 1/2 week daarna had ik internet. :)
Same here...

nou ja, niet here, maar bij een neef. Hij heeft mxstream aangevraagd, maar hij lag midden in een scheiding, en is daarna verhuisd (naar een huis in dezelfde straat nog wel, dus in principe niets aan de hand als ze gewoon effe het lijntje omgooien). Maar nee, hij moet de huidige aanvraag (die bijna rond was) annuleren, en opnieuw een aanvraag doen voor het nieuwe nummer.

Maar goed, na veel gezeik dus eindelijk een nieuwe aanvraag... Is het zover dat ze gaan aansluiten, komen ze gvd op het oude adres aan de deur!!! moet het dus weer helemaal opnieuw |:(

Nog een anekdote: een vriend van me heeft op dezelfde dag mxstream aangevraagd als ik... Op een gegeven een brief binnen gehad dat xs4all geleverd kon worden op zijn huisaansluiting, maar daarna bleef het stil. Na veel bellen komen ze er 4 weken later achter dat 'zijn order was blijven hangen', en zou hij ook met prioriteit behandeld worden... Niets van gemerkt, hij had zijn aansluiting ongeveer anderhalve maand later dan ik. :r

Ik vraag me af wat Gringo hierover te zeggen heeft... "Ja foutje, kan gebeuren toch?" ofzo ?

.edit: We kunnen trouwens wel een "post hier je problemen met KPN"-topic openen :D

Verwijderd

Ok ik ben geen fan van KPN ofsow maar ik wil alleen het volgende kwijt..

Opzich is het wel logisch dat er zoveel misgaat... (er zullen nooit geen problemen zijn.. (-- = +) dus er is altijd wel iets)
Kijk maar UPC, Casema.. zo zijn er nog wel wat te noemen..

Er is altijd wel een x aantal %-en dat vaud gaat..

Maar (bv) 3% van KPN is a lot more dan 3% van bv een bedrijfje met 100 klanten.. De kans dat jij via eigen ervaring of via iemand anders slechte ervaringen hebt.. is idd groter bij een grotere onderneming..

Ook het id dat een grote onderneming vaak aan geldklopperij doet speelt mee.. zo noemen wij MickeySoft..

'Iedereen' denkt zo.. ik ook..

[just a gedachte..]

Maar ik hoop nog steeds dat ik morgen lekker kan inetten :)

Verwijderd

"We kunnen trouwens wel een "post hier je problemen met KPN"-topic openen"

daar begint dit topic op te lijken ja, en denk niet dat dat een goed id is, dan wordt het er niet echt overzichtelijker van. En mensen, lees eerst het hele topic als je iemand af wil gaan zeiken :r

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat KPN vriendelijke klanten ook niet echt goed afhandelt.
De gevallen die jij hebt meegemaakt waarin er iets mis ging zijn een fractie van het totaal aantal opdrachten dat de KPN te verwerken krijgt. Daarom denk ik dat je niet kunt zeggen dat de KPN vriendelijke klanten niet echt goed afhandelt.
.. de meeste mensen zullen het hiermee wel met mij eens zijn.
Speculeren is ook een kunst.
Dan is er weer eens een probleem, en ik zie hoe KPN dit afhandelt (van het kastje naar de muur sturen zonder dat ze je mailtje ook daadwerkelijk goed gelezen hebben, en zonder enige verschaffing van nuttige informatie, zie de replies in dit topic).
Het antwoord op je mail bevalt je niet maar dat wil niet zeggen dat ze je mailtje niet goed hebben gelezen.
Dat KPN op een gegeven moment het soort mailtjes ontvangt als ik heb gestuurd is in principe onvermijdelijk als ze de mensen zo behandelen.
Je hebt het nu over "de mensen", dat is weer generaliserend. En niet terecht vind ik (zie andere opmerking)
Wat ik wilde was informatie, wat en vooral ook wanneer er wat aan gedaan kan worden. Dan komen ze met een standaard- -reply dat ik voor meldingen van storing bij mijn ISP moet zijn. GODVERDOMME!!! DIT IS HELEMAAL GEEN MELDING VAN STORING, IK WIL INFORMATIE (sorry... kijk dat bedoel ik nou )
De informatie die vandaag vrij is gekomen over de werkzaamheden vanacht aan het netwerk is afkomstig van Xs4all. Zij zijn dus degene van wie de informatie moest komen, niet KPN.
oh wacht ik snap het al, Gringo is net als Pentium een KPN helpdesk medewerker
Nee.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 14 november 2001 23:07 schreef Gringo het volgende:

[..]

De gevallen die jij hebt meegemaakt waarin er iets mis ging zijn een fractie van het totaal aantal opdrachten dat de KPN te verwerken krijgt. Daarom denk ik dat je niet kunt zeggen dat de KPN vriendelijke klanten niet echt goed afhandelt.
je kunt nou eenmaal nooit een objectieve mening vormen, en die mening is altijd gebaseerd op ervaring. MIJN ervaring is dat KPN lomp bezig is, en dus zullen ze dat ook van MIJ te horen krijgen
Speculeren is ook een kunst.
Idd, maar ga jij maar even de stemming peilen onder de GoTters hier
Het antwoord op je mail bevalt je niet maar dat wil niet zeggen dat ze je mailtje niet goed hebben gelezen.
Nee, ze geven een totaal verkeerd antwoord. En ze het mailtje wel goed hebben gelezen, dan schepen ze me gewoon af met zo'n standaard mailtje waarvan ze weten dat ik er niets aan ga hebben, want ik heb de storing allang gemeld, dat stond in mijn eerste mailtje. Dus in beide gevallen doen ze het verkeerd.
Je hebt het nu over "de mensen", dat is weer generaliserend. En niet terecht vind ik (zie andere opmerking)
Met 'de mensen' had ik het vooral over de GoTters hier, die allemaal een standaard mailtje hebben teruggehad... Bovendien is een mailtje van mij nog nooit persoonlijk beantwoord, behalve de mailtjes die daarop volgen. Het is algemeen bekend dat KPN de mensen afscheept met standaard mailtjes en antwoorden die verwijzen naar andere afdelingen/andere bedrijven (daarvoor waren ze ook bij Ook dat nog), dus ik denk niet dat ik er ver naast zit met 'de mensen'
De informatie die vandaag vrij is gekomen over de werkzaamheden vanacht aan het netwerk is afkomstig van Xs4all. Zij zijn dus degene van wie de informatie moest komen, niet KPN.
daar ben ik inmiddels ook achter, maar dat hadden ze me ook wel even normaal zelf kunnen vertellen
Nee.
good for you

Maar dit geraakt offtopic... laten we het nu weer over de huidige problemen hebben

.edit: en quote me voortaan helemaal, nou lijkt het een beetje uit z'n verband getrokken

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

woeps, quote ipv edit :D

Verwijderd

Nou jongens,
Ik heb XS4all bericht gegeven, en kijk eens:

Beste XS4all,
>
> Bij mij, mijn buurman en vele vrienden hebben we allemaal hetzelfde
> probleem: Hoge ping tijden. Op de normale uurtjes zit ik vanf 300ms
> tot vaak 2 sec te wachten op response. Het is echt verschikkelijk. Ik
> vind hett jammer om te zeggen maar het kan gewoon zo niet verder gaan.
> 2 sec is echt geen uitzondering. Ik praat nu over tijden van 8 uur s
> avonds tot vaak 10 uur... Pas na 1en snachts begint t te komen.....
> Hopelijk binnenkort goed nieuws, dat is waar ik op kan hopen. Tot
> mails

Beste Stefan Bronsgeest,

Hartelijk dank voor uw e-mail betreffende vertragingen in uw ADSL aansluiting.

Naar aanleiding van verschillende meldingen, waaronder die van u, hebben wij vast kunnen stellen dat voor een aantal klanten zich vertragingen voordoen in het Mxstream netwerk. Deze vertraging ontstaat bij de homegateway die alle verkeer van ADSL-abonnee's van XS4ALL verwerkt.

De betreffende gateway valt onder het beheer van KPN. Zij hebben ons aangegeven dat de komende nacht een aanvang zal worden gemaakt met het oplossen van dit probleem. Er zal een softwareupdate plaats vinden, waardoor de beschikbare capaciteit beter over de ingelogde klanten verdeeld zal worden.

Wij zien in dat dit slechts een tijdelijke oplossing is. Aan een structurele oplossing door uitbreiding van de totale capaciteit zal dan ook worden gewerkt. U kunt de laatste informatie over deze storingsmelding nalezen via onze website op:

http://www.xs4all.nl/nieuws/

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wil u nogmaals bedanken dat u ons van dit probleem op de hoogte hebt gebracht.

Met vriendelijke groet,

Mattijs J. de Vries
XS4ALL Klantenservice

• Han
  • Niet online

Han

Ben een newbie met betrekking tot dit, maar wat kan ik hier voor een info uithalen?

Microsoft(R) Windows 98
(C)Copyright Microsoft Corp 1981-1999.

C:\WIN98>tracert www.tweakers.net

Bezig met tracen van route naar www.tweakers.net [213.239.154.11]
voor maximaal 30 hops:

1 29 ms 32 ms 32 ms 195.190.241.168
2 77 ms 36 ms 39 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
3 37 ms 41 ms 39 ms 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.14]
4 39 ms 39 ms 39 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.15.163]
5 39 ms 39 ms 39 ms www.tweakers.net [213.239.154.11]

Trace voltooid.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 22:12 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

Pardon!! Volgens mij ben jij de sukkel hier dat je het nog steeds niet helemaal begrijpt! Ik wil speciaal voor jou, nog wel even een quote doen hoor...

Quote Xs4all:
De capaciteit op de homegateway, d.w.z. de centrale aansluiting tussen het netwerk van KPN MXStream en dat van XS4ALL, is aan KPN zijde tijdens piekuren (met name in de avonden en het weekend) maximaal belast, waardoor alle ADSL verbindingen traag zijn.
Einde Quote

En wat lees je daar AAN KPN ZIJDE...goed zo...

Aangezien KPN met meerdere aanbieders werkt hebben ze dus meerdere GESCHEIDEN koppelingen en de koppeling naar xs4all die is te krap geworden! Denk JIJ dus voortaan even goed na voor je wat zegt! :(

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik lees net dit bij xs4all

Vanacht tussen 3-7 uur zullen er werkzaamheden aan het MXStream
netwerk plaatsvinden waardoor de capaciteit van de homegateway beter
verdeeld zal worden. Dit zal direct een verhoging van de snelheid van
individuele verbindingen tot gevolg moeten hebben. Het blijft echter
een tijdelijke oplossing. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een
structurele oplossing.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

naja eindelijk loop het al een jaar ruim te roepen en KPN verklaarde me een jaar lang voor gek... wordt afgezeken door ze al een jaar heb wel 100telefoontjes gepleegd... maar het probleem is gewoon dat de helpdesk en servicedesk gewoon domme uitzendkrachten zijn die een standaard protocol afhandelen en ook GEEN of BIJNA GEEN verstand hebben van netwerking e.d.

Maar klasse van xs4all in ieder geval

Verwijderd

Even een kritische noot op de nieuwste ontwikkelingen, voordat we hard gaan juichen met z'n allen.

Dit is wat XS4all zegt: "Er zal een softwareupdate plaats vinden, waardoor de beschikbare capaciteit beter over de ingelogde klanten verdeeld zal worden."

Hier staat dus dat de verdeling beter plaats vind. Let op het woord verdeling. De totale bandbreedte blijft dus gelijk! Het is dus inderdaad een tijdelijke oplossing. In mijn ogen betekent dit dat op drukke momenten iedereen wat minder bandbreedte krijgt zodat de 'gateway' van KPN -> Xs4all niet meer zo makkelijk vol loopt. Voordeel zal wel zijn, van de update, dat onze verbindigen wat stabieler zullen zijn maar niet sneller. Het doet me een beetje denken aan wat Casema tijden geleden van plan was: alle verbindingen van Cable Wanadoo af te knijpen op 3kB/sec...

Verwijderd

Ok OiSyn, onze meningen over KPN verschillen totaal. Ik ga er niet meer op in teneinde nog meer irritatie te voorkomen en omdat het topic off-topic raakt inderdaad. Frag ya later! :D

Ik hoop dat morgen de problemen enigzins zijn opgelost.

Verwijderd

zal wel niet |:( :( :'( }:O :? :r :o

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op donderdag 15 november 2001 00:40 schreef Gringo het volgende:
Ok OiSyn, onze meningen over KPN verschillen totaal. Ik ga er niet meer op in teneinde nog meer irritatie te voorkomen en omdat het topic off-topic raakt inderdaad. Frag ya later! :D

Ik hoop dat morgen de problemen enigzins zijn opgelost.
Hier ben ik het niet mee eens! :P

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 14:20

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

C:\>tracert tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.16]
via maximaal 30 hops:
1 <10 ms <10 ms <10 ms SERVER [192.168.0.1]
2 10 ms 10 ms 20 ms 195.190.240.124
3 20 ms 20 ms 20 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 20 ms 30 ms 40 ms 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.14]
5 60 ms 30 ms 30 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.1
5.163]
6 20 ms 20 ms 20 ms ts-154-16.tweakers.net [213.239.154.16]

De trace is voltooid.

C:\> Ik heb ADSL via xs4all -> nergens last van schijnbaar

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Op dinsdag 13 november 2001 13:08 schreef OiSyN het volgende:
hij wilde gewoon even stoer doen door te laten zien dat ie win2k draait :)
Nee, MUTS, dat komt er automatisch boven juh

En ja ik had gewoon ff zin om te laten zien dat Chello roelt :]

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Op donderdag 15 november 2001 00:29 schreef erikdeprik het volgende:
ik lees net dit bij xs4all

Vanacht tussen 3-7 uur zullen er werkzaamheden aan het MXStream
netwerk plaatsvinden waardoor de capaciteit van de homegateway beter
verdeeld zal worden. Dit zal direct een verhoging van de snelheid van
individuele verbindingen tot gevolg moeten hebben. Het blijft echter
een tijdelijke oplossing. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een
structurele oplossing.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak
Oke, maar volgens mij is het al 7 uur geweest ( * Whizzer kijkt op de klok, 9.23 ) En ik heb weer/nog geen verbinding thuis :( ... Zijn er meer mensen die hier last van hebben???

edit:

even wat info met een tracert naar thuis toe:
[code] 4 10 ms 10 ms 10 ms ge1-0.br01amsix.versatel.net [62.58.131.18]
5 10 ms 10 ms 10 ms ams-ix.xs4all.net [193.148.15.48]
6 10 ms 10 ms 10 ms 0.ge-0-3-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.13]
7 10 ms 10 ms 30 ms mxstream.pbw.xs4all.net [194.109.5.66]
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.[/code]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb nergens last van en gewoon een goeie ping

Verwijderd

Ik wilde gisteravond (woensdagavond) internetten, en toen kon mijn modem geen verbinding maken met de buitenlijn. Dacht eerst dat de kat kabels had zitten doorbijten, maar aangezien ik de volgende ochtend (nu) dit berichtje kan sturen, blijkt dat het KPN is geweest. God, i love those guys :)
Nog ff over dat er best wel eens wat fout kan gaan: Natuurlijk kan er wat fout gaan, daar gaat het hier niet over. Ik ben al een paar maanden meer dan tevreden over MXStream. Het gaat hier over de (niet) klantvriendelijkheid.
Hopen dat de tijdelijke oplossing een beetje werkt, en dat de structurele oplossing helemaal top is. Who knows.

• erikdeperik
nog steeds kut
:(

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Tis weer huilen met de pet op :(

--- www.xs4all.nl ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 344.4/454.6/540.1 ms

Verwijderd

Pingen naar xs4all.nl [194.109.6.44] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=102ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=105ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=96ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=91ms TTL=252

Pingstatistieken voor 194.109.6.44:
Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 91ms, Maximum = 105ms, Gemiddeld = 98ms

Pingen naar trueserver.nl [213.239.129.46] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.129.46: bytes=32 time=75ms TTL=250
Antwoord van 213.239.129.46: bytes=32 time=76ms TTL=250
Antwoord van 213.239.129.46: bytes=32 time=71ms TTL=250
Antwoord van 213.239.129.46: bytes=32 time=61ms TTL=250

Pingstatistieken voor 213.239.129.46:
Minimum = 61ms, Maximum = 76ms, Gemiddeld = 70ms

Het is wel beter dan voorheen.

• CyberTijn
Nu niet meer dus

ping komt nu niet onder de 500 - 700

ik weet niet WAT ze daar aan het doen zijn, maar ik zat midden in een clanwar, en mijn ping schiet van 70-80 naar ongekende hoogte.
PC gereboot, modem gereboot, helpt niks

Bedankt XS4ALL & KPN, jullie hebben wederom mijn avond helemaal verknald :(:(:(:(:(:(:(:(:(

Verwijderd

Tracing route to xs4all.nl [194.109.6.44]
over a maximum of 30 hops:

1 <10 ms 1 ms <10 ms HENNY [192.168.0.1]
2 33 ms 33 ms 32 ms 195.190.241.95
3 62 ms 73 ms 54 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 67 ms 71 ms 60 ms xs4all.nl [194.109.6.44]

bij mij is het wel stuk beter dan vorige avonden... nog niet zoals het was/hoort te zijn... maar toch... maar niet bij iedereen dus :/

die betere loadverdeling is dus gunstig voor mij geweest ;) :P
maarjah, liever een goeie permanente oplossing die ons allemaal weer op ons oude nivo trugbrengt

• CyberTijn
Pinging www.tweakers.net [213.239.154.14] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1664ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1676ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1609ms TTL=249
Reply from 213.239.154.14: bytes=32 time=1667ms TTL=249

Ping statistics for 213.239.154.14:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1609ms, Maximum = 1676ms, Average = 1654ms

:( :(

Voor mij is het nu dus GEEN oplossing.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26
ik heb nergens last van :

F:\>ping www.xs4all.nl

Pingen naar www.xs4all.nl [194.109.6.92] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=40 ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 tijd=50 ms TTL=251

Ping-statistieken voor 194.109.6.92:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Minimum = 40 ms, Maximum = 50 ms, Gemiddeld = 42 ms

F:\>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.14] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.14: bytes=32 tijd=40 ms TTL=249

Ping-statistieken voor 213.239.154.14:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0 (0% verlies),
Minimum = 40 ms, Maximum = 40 ms, Gemiddeld = 40 ms

en ik heb basic adsl op 2678

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Bezig met tracen van route naar www.xs4all.nl [194.109.6.92]
voor maximaal 30 hops:

1 42 ms 27 ms 41 ms 195.190.242.55
2 1318 ms 1263 ms 1415 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
3 1195 ms 1249 ms 1250 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace voltooid.

GVD, net vandaag ADSL geinstalleerd en wil CSen, ping van 700. Ik hier kijken en ping ook effe en zie hierboven de resultaten :(

Enige oplossingen? Kom dit bijv vaak voor en duurt het lang?

• CyberTijn
Ohhja nu snap ik wat ze gedaan hebben daaro

ze hebben de ene helft van de abonnee's vrijwel ALLE bandbreedte gegeven, en de andere helft vrijwel niks

sja zo kom je wel van de helft van je klachten af natuurlijk!

stomme idioten daaro ;(

• CyberTijn
Op donderdag 15 november 2001 21:31 schreef bLiNk het volgende:
Bezig met tracen van route naar www.xs4all.nl [194.109.6.92]
voor maximaal 30 hops:

1 42 ms 27 ms 41 ms 195.190.242.55
2 1318 ms 1263 ms 1415 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
3 1195 ms 1249 ms 1250 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace voltooid.

GVD, net vandaag ADSL geinstalleerd en wil CSen, ping van 700. Ik hier kijken en ping ook effe en zie hierboven de resultaten :(

Enige oplossingen? Kom dit bijv vaak voor en duurt het lang?
nee hoor, ADSL heeft het WEKEN, dan al niet MAANDEN perfect gedaan. Het is alleen dus de afgelopen 2 weken klote.
Wel een goeie timing zeg, krijg je ook meteen een "leuke" indruk van ADSL.

Ik ben trouwens ook een fanatieke multiplayer-gamer, dus ik weet hoe uitermate KUT het is als je niet met een goeie ping kan spelen :(, of in dit geval, HELEMAAL niet kan spelen

Verwijderd

21:20...
C:\WINDOWS>tracert www.tweakers.net

Bezig met tracen van route naar www.tweakers.net [213.239.154.14]
voor maximaal 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms H3NNY :P;) [xxx]
2 44 ms 48 ms 83 ms 195.190.241.91
3 1345 ms 1391 ms 1315 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 1190 ms 1328 ms 1290 ms 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.14]
5 1420 ms 1098 ms 1207 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.1
5.163]
6 1220 ms 1284 ms 1240 ms www.tweakers.net [213.239.154.14]

Trace voltooid.
Neinbrucke hoe kan jij zo'n ping hebben?
Of heb jij het nu ook weer zo kut?
Dit zuigt even erg als eerst :( :( :( ...
grmblz :( ..

Verwijderd

Tsja, hier was ik al erg bang voor. Een capaciteitsprobleem los je maar op een manier goed op en dat is capaciteit bijplaatsen...

Ik hoop dat jullie allemaal weer een mailtje sturen naar XS4all met een CC naar KPN. Ik heb dit in elk geval zojuist wel gedaan.

Ik ben er na de aanpassing van vannacht zelfs sterk op achteruit gegaan:

Pinging xs4all.nl [194.109.6.45] with 32 bytes of data:

Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1057ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1164ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1164ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1096ms TTL=251

Ping statistics for 194.109.6.45:
Minimum = 1057ms, Maximum = 1164ms, Average = 1120ms

:( :r :( :r :( :r :( :r

• CyberTijn
Hmm tsja ik heb voor ADSL gekozen omdat ik geen last zou hebben van andere mensen, dat de drukte dus mijn verbinding niet zou beïnvloeden.
Dit is niet meer als een sprookje dus op dit moment, ik zou dan nog beter kabel kunnen hebben. dat is EN goedkoper, EN sneller

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:24
XS4all Amstelveen:

Pinging xs4all.nl [194.109.6.44] with 32 bytes of data:

Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=396ms TTL=251
Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=354ms TTL=251
Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=294ms TTL=251
Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=243ms TTL=251

Ping statistics for 194.109.6.44:
Minimum = 243ms, Maximum = 396ms, Average = 321ms

Het was eerst 30 ms :(

Verwijderd

hmmm, neej DaM... nog steeds redelijk hier :D
maarjah, dit zuigt natuurlijk nog meer zo... ik goed... jullie nog slechter :P
ik denk dat ze load toch nog niet zo goed verdeelt hebben |:(

• Han
  • Niet online

Han

XS4ALL Apeldoorn:

Pingstatistieken voor 213.239.154.14:
Retourtijd bij benadering in milliseconden: Minimum = 39ms, Maximum = 49ms, Gemiddeld = 46ms

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• boswandeling
Xs4all basic Leiden Merenwijk

C:\WINDOWS\Desktop>ping www.xs4all.nl

Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=143ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=129ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=174ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=253ms TTL=251

Pingstatistieken voor 194.109.6.92:
Minimum = 129ms, Maximum = 253ms, Gemiddeld = 174ms

C:\WINDOWS\Desktop>ping www.xs4all.nl

Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=47ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=65ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=88ms TTL=251
Antwoord van 194.109.6.92: bytes=32 time=43ms TTL=251

Pingstatistieken voor 194.109.6.92:
Minimum = 43ms, Maximum = 88ms, Gemiddeld = 60ms

De eerste ping deed ik 22:06
en die andere ping gooie ik er 10 sec erna overheen
echt vage verschillen :?

Verwijderd

Tijd van pingen: 22:09

Pingen naar xs4all.nl [194.109.6.44] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=45ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=60ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=50ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.44: bytes=32 time=46ms TTL=252

Pingstatistieken voor 194.109.6.44:
Minimum = 45ms, Maximum = 60ms, Gemiddeld = 50ms

Verwijderd

Ik heb hier ook regelmatig last van bij XS4all.

Zelfs als ik helemaal niks aan het doen of downloaden ben.

Degene die ook een hoge ping heben, hebben jullie je verbinding niet in gebruik dmv een download of zo waardoor die hoge ping komt of hebben jullie het ook net als ik als de lijn helemaal niet gebruikt wordt?

• boswandeling
Ik zit tegelijkertijd wel op IRC MSN & ICQ

maar zo druk is het daar niet

Verwijderd

rednar, als je de traces bekijkt die hier gepost zijn, zie je dat de 1e hop wel goeie ping heeft, dus dat er dus niet gedownload wordt ofzo... als ik download is de 1e hop nl ook hoger...

Verwijderd

Nou, nou, ze zijn aan het overwerken bij XS4all, ik had binnen een uur antwoord op m'n mailtje van vanavond... :-)
Dit is wat ze terugschreven:

Er is sinds vorige week een probleem met de capaciteit van de homegateway
van de KPN. Gisteravond is gepoogd een tijdelijke oplossing te
implementeren, maar die is (nog) niet afdoende gebleken. Er wordt morgen
aan verder gewerkt. Officiele uitbreiding die voor een later tijdstip op
de agenda stond is in ieder geval ernstig vervroegd, dus de problematiek
moet binnen korte tijd definitief verholpen zijn. Ondanks dat wij er niets
aan kunnen doen, toch excuses voor de overlast...

Oh...ja, ik zit sinds een half uur weer met 55kB/sec te downloaden en de pingtijden zijn ook weer perfect :)

Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=31ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=33ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=31ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=30ms TTL=251

Minimum = 30ms, Maximum = 33ms, Average = 31ms

Verwijderd

Weer goed nieuws:

KPN zal om 16:00 vanmiddag de capaciteit uitbreiden
in het KPN deel van het Mxstream-netwerk. Dit wordt
gedaan om de snelheidsproblemen die klanten in de
avonduren ondervinden te verhelpen.

We verwachten dat het 30 minuten gaat duren. Tussen
16:00 en 16:30 zal er geen Internetverkeer mogelijk zijn.
Bestaande verbindingen worden niet verbroken, maar tijdens
het onderhoud zal inloggen niet gaan.

Dit stond op de xs4all storings page.
Dit zal er toch wel voor zorgen dat de ellende voorbij is?
I sure hope so... :7

Verwijderd

Goed nieuws!

http://www.xs4all.nl/nieuws/storingen/showreport.php3?id=392

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nou, mijn verbinding verbrak dus wel ;) Maargoed nu maar hopen dat alle shit voorbij is, ik wil graag in de piekuren ook een potje fraggen >:)

Verwijderd

Ze hebben goed naar me geluisterd daar bij KPN... ;)

Nou, inderdaad, maar hopen dat de problems zijn opgelost...

• originalmycroft
  • Laatst online: 04-10 08:24
Bij mij loopt alles weer retesnel (Amstelveen), dus het zal wel weer in orde zijn.

Gelukkig maar zeg!

• CyberTijn
hmm ik heb nog steeds ping 150+ ;(

nouja we zien wel hoe het verder gaat

• erikdeperik
nog steeds kut

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Xs4all plat??

http://www.xs4all.nl

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Wat klote voor jullie, bij mij is het opgelost. Ik hoop voor jullie ook een snelle oplossing.

Verwijderd

Bij mij is alles weer perfect geweest vandaag...ik hoop dat dit volgende week 's avonds rond 20 en 21 uur ook nog zo is...zo ja: perfect! Dank iedereen bij XS4all!!!

Verwijderd

vergeet niet dat vorige week vrijdag (en zaterdag d8 ik ook) de verbinding ook redelijk normaal was... dus maandag zien we pas of het echt geholpen heeft

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vorige week zaterdag en zondag (laat in de middag) was het bij mij anders ook weer gigantisch langzaam... vooralsnog bespeur ik hier nog geen problemen

.edit: even het draadje doorgekeken, en vorige week zaterdag hadden er idd geen mensen last van... ik ook niet denk ik, aangezien ik wel op zaterdag heb gepost maar niet heb gezegd dat het weer raak was ofzoiets :)

zondag echter wel:
Op zondag 11 november 2001 15:18 schreef OiSyN het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1467ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1356ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1527ms TTL=251
Reply from 194.109.6.45: bytes=32 time=1467ms TTL=251

Minimum = 1356ms, Maximum = 1527ms, Average = 1454ms

:( |:( :r
het is nu net zo laat, en ik heb een ping naar xs4all van zo'n 30 ms

Verwijderd

ah ok... van zondag wist ik het idd ook niet meer :)
maar ik weet iig zeker dat het vrijdag normaal was, want toen kon ik eindelijk 's avonds online gamen :)
en tot nu toe hebbik ook geen problemen :)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:26
Is er hier ook iemand die de FTP van xs4all niet kan bereiken. Een maand geleden kon ik opeens de ftp server niet meer pingen. Met tracert krijg ik dit :

C:\>tracert ftp.xs4all.nl

Bezig met het traceren van de route naar reflectix.xs4all.nl [194.109.6.26]
via maximaal 30 hops:

1 <10 ms <10 ms <10 ms SERVER-RH71 [192.168.0.1]
2 30 ms 30 ms 40 ms 195.190.241.97
3 40 ms 30 ms 41 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * * Time-out bij opdracht.

en zo gaat het verder :(

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• blackd
  • Niet online
Bij mij doet ie 't nu gewoon:

Tracing route to reflectix.xs4all.nl [194.109.6.26]

1 <1 ms <1 ms <1 ms SERVER [192.168.0.1]
2 35 ms 32 ms 32 ms 195.190.240.190
3 36 ms 39 ms 39 ms 32.ge-1-2 0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 38 ms 39 ms 39 ms reflectix.xs4all.nl [194.109.6.26]
Trace complete.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Mijn ping is nu ook normaal. Zondag 18:15 ping 38.
Ik ben weinig online geweest de laatste paar dagen, maar toen ik online was, was mijn ping laag. Gelukkig maar. :)

• erikdeperik
Pingen naar 194.109.6.45 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.6.45: bytes=32 time=41ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.45: bytes=32 time=39ms TTL=252
;)

• neudeboules
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\'>tracert www.tweakers.ner
Unable to resolve target system name www.tweakers.ner.

C:\Documents and Settings\'>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.14]

1 30 ms 32 ms 32 ms 195.190.240.154
2 34 ms 39 ms 39 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
3 35 ms 39 ms 39 ms 0.ge-0-3-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.5.14]
4 37 ms 39 ms 39 ms core.m20-ams01.amsix-tc.trueserver.nl [193.148.1
5.163]
5 39 ms 39 ms 39 ms ts-154-14.tweakers.net [213.239.154.14]

Trace complete.

C:\Documents and Settings\'>

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Hier in Uithoorn loopt het atm weer prima... Vrijdag was het ook goed (voor zover ik er was) maar dat was vorige week dus ook zo. Zaterdagavond was het prima terwijl dat vorige week een ramp was. En vanavond dus ook goed, vorige week zondag was het de hele dag brak geloof ik. Xs4all lijkt het dus samen met KPN goed gefixed te hebben, mooi zo. Of dit landelijk is weet ik niet, maar op veel plaatsen is het iig al prima. Voor degenen waar het nog steeds brak is: blijven mailen! Xs4all gaat er echt wel achteraan al kan het even duren!

Verwijderd

En het is weer raak hierzo... had net 40% package loss KLOTEZOOI

Verwijderd

Ah net zelfs 75% package loss.... ping tijden net met gamen tot 800ms... :(

Maarja MXstream bellen heeft niet eens zin... want het downloaden van die 10MB file gaat sneller dan 20KBsec |:(

• Wits

Wits

fka Witsflow

Gelukkig ben ik niet de enige.
Ik heb (en had van het weekend) ook de hele tijd (in de avonduren) packetloss sinds die fixes van vorige week :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb er nu geen last van gehad bij mijn weten... terwijl ik toch wel bij een van de ergste laggers zat. Maar ja, ik ga het ook niet 24/7 controleren

Zou iemand mij kunnen icq'en als het weer zo langzaam is? Dan kan ik ook effe controleren. Thanx! :)

Verwijderd

hmmm... ik had gister nergens last van :D
downloadsnelheid weet ik niet, maar ping was goed genoeg om online te gamen bij mij :P
en packetloss hebbik echt nog nooit gehad met xs4all (in tegenstelling tot casema :P). Wel vreemd dat sommige het wel hebben.

• erikdeperik
Pingen naar 194.109.6.45 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.6.45: bytes=32 time=44ms TTL=252
Antwoord van 194.109.6.45: bytes=32 time=44ms TTL=252

• Han
  • Niet online

Han

Tijdens het pingen naar bv. www.xs4all.nl of Tnet heb ik gemiddeld een ping van 32ms. Daar ben ik tevreden over. Maar als ik bv. online ga UT'en (en voor dat ik ga inloggen de UT-server ping; 40ms) dan loopt na het inloggen de ping op tot soms wel 3500(!!) De eerste 2/3 seconden is de ping normaal, waarna die dus naar de eerder genoemde ping uitloopt. Dit heb ik dus bij alle servers... Hoe kan dit? Het is dus voor mij onmogelijk online te unrealen.. (ver 436) Advies?

edit:

xtra info: geen internetdeling, geen up/downloads actief en geen MSN of ICQ.

Verwijderd

misschien komt het toch door windows xp, zoals al geopperd in de andere topics, heb je al ut gespeeld in win2k of windows me? Ik zou het testen, dan weet je namelijk waar het niet aanligt. Windows xp heeft namelijk problemen bij online gamen. misschien is dat het probleem ook voor de meeste xs4allers hier ??

Verwijderd

Sorry hoor hoe vaak moet ik het nog uitleggen... |:( lijkt wel of mensen hier niet kunnen lezen,

Wanneer ik het heb over packet loss, dan merk ik in de 1e instantie dat of online gaming kut gaat, web pages traag of half opengaan, DNS resolving kut gaat en download snelheid fluctueert.

Stap 2 wat ik dan doe, is een tracert naar mijn ISP, als dat goed gaat dan nog een paar websites, als dat al fout gaat, dan

STAP 3, open telnet xs4all.nl inloggen, tik in "mtr IP IP-DESTINATION" bv, eigen IP of van wat mensen hier uit mijn omgeving die ook ADSL hebben....

Wat zie ik dan ahhhh, packet loss op het UBN gedeelte (KPN dus) alweer dus volle gateway bij KPN :(

Dan weet je dus zeker dat het aan KPN ligt

Verwijderd

sorry ik weet niet of je kunt lezen maar heb ik gezegd dat het absoluut aan windows xp ligt?? Ik zei alleen maar dat het KAN, aangezien er pas geleden over is gerept (probleem met gamen onder windows XP) :(:(

Verwijderd

jamaar dat is het dus niet, want ik trace via telnet via ISP naar een IP adres binnen het MXstream netwerk, en als dan keer op keer weer blijkt dat er packet loss is en hoge pingtijden, en dit vooral tussen 8 en 10 uur 's avonds
is een conlusie niet zo moeilijk... NAJA voor KPN wel :r

Verwijderd

Mensen dus die probs. blijven houden mail naar: adslhelp@xs4all.nl, met log files, tracerts, etc...

Verwijderd

ok, het ziet er idd erg naar uit dat het probleem bij kpn ligt, vooral als je zegt dat overdag gamen wel goed gaat en in de nacht. maar dit is niet beste service voor een dienst die 100 piek per maand kost. ik ben namelijk ook van plan adsl te nemen binnenkort, maar twijfel nu met xs4all.

Verwijderd

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh :(
Tracing route to xs4all.nl [194.109.6.45]

1 <10 ms 1 ms <10 ms xxx [xxx.xxx.xxx.xxx]
2 32 ms 33 ms 33 ms 195.190.241.95
3 80 ms 79 ms 80 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 93 ms 93 ms 93 ms xs4all.nl [194.109.6.45]

not again :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb er totaal geen last meer van gehad

laatst leek het wel even zo (ping naar xs4all van 1400), maar het bleek de xs4all webserver zelf te zijn die zo langzaam was (tweakers.net was bijv. wel gewoon 30) :D

Oftewel, altijd even meerdere hosts checken :)

• Helsie
  • Niet online
Er stond hier een heel verhaal, maar dat was onjuist (lopende downloads hebben nogal invloed op de resultaten :P ):
Pinging reflectix.xs4all.nl [194.109.6.26] with 32 bytes of data:

Reply from 194.109.6.26: bytes=32 time=32ms TTL=252
Reply from 194.109.6.26: bytes=32 time=30ms TTL=252
Reply from 194.109.6.26: bytes=32 time=35ms TTL=252

Ping statistics for 194.109.6.26:
Minimum = 30ms, Maximum = 35ms, Average = 32ms

dit is in orde lijkt me.

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen meer. :)

Verwijderd

het was maar een uurtje ofzo... ik merkte het toevallig omdat ik online aan het spelen was... daarna was het gewoon weer normaal :)

Verwijderd

Reply from 194.109.6.26: bytes=32 time=38ms TTL=252

Ping naar de webserver is prima hier, maar naar gameservers zoals Barrysworld en Fragland is niet ideaal, altijd tussen 70-100 terwijl dat een week geleden naar 40-50 was :\

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja ja, ze zijn weer bezig, net een week weer goed gedraaid en nu begint het weer klote te worden. Normaal ping ik hier 17 ms heen.

PING asterix.xs4all.nl (194.109.6.11): 1492 data bytes
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=0 ttl=252 time=103.8 ms
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=1 ttl=252 time=87.7 ms
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=2 ttl=252 time=97.0 ms
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=3 ttl=252 time=112.4 ms
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=4 ttl=252 time=96.8 ms
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=5 ttl=252 time=88.9 ms
1500 bytes from 194.109.6.11: icmp_seq=6 ttl=252 time=88.9 ms

Verwijderd

Om het maar even te melden....KOLEREZOOI ja ik heb er ook weer last van, het is een week prima geweest en we zijn weer terug bij af. Ik zeg mijn abbonnement op bij xs4all heb het helemaal gehad. Is nog een rechtsgeldige reden ook (in gebreke blijven dienstverlenende partij) dus ik moet er onderuit kunnen komen.

Verwijderd

Nou ik zit weer te Quaken, (quake2) met een ping die on aanvaardbaar is.
Klote dus.
Gisteren geen probleem.
Ik heb Adsl bij PLanet !
hoe kan dat ?

Verwijderd

waarom posten er zo weinig mensen over de problemen bij xs4all en andere aanbieders betreffende ping?? Dus als je problemen hebt: posten ok!!! Ik wil namelijk ook wel weten hoe groot het probleem is, dus hoeveel gebruikers er last van hebben.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

misschien is het wel omdat niet veel mensen problemen hebben |:(

Verwijderd

snie goe :)

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 14:51 schreef OiSyN het volgende:
misschien is het wel omdat niet veel mensen problemen hebben |:(
o dus je wilt zeggen dat er pakweg 10 mensen problemen hebben met adsl rond drukke tijden |:( |:(
Het kan toch ook zo zijn dat mensen niet reageren omdat ze denken dat het wel goed komt of zoiets :?

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:03 schreef _JUSTICE_ het volgende:

[..]

o dus je wilt zeggen dat er pakweg 10 mensen problemen hebben met adsl rond drukke tijden |:( |:(
Het kan toch ook zo zijn dat mensen niet reageren omdat ze denken dat het wel goed komt of zoiets :?
Ach, maak je niet druk joh! Het komt wel goed. *D :Z

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik heb hier gelukkig nog nooit last van gehad :). Dit heb ik altijd standaard bij xs4all als ik ping en trace (maakt niet uit welk tijdstip):

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\mr_unanimous>ping xs4all.nl

Pinging xs4all.nl [194.109.6.44] with 32 bytes of data:

Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=34ms TTL=252
Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=29ms TTL=252
Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=39ms TTL=252
Reply from 194.109.6.44: bytes=32 time=39ms TTL=252

Ping statistics for 194.109.6.44:
Minimum = 29ms, Maximum = 39ms, Average = 35ms

C:\Documents and Settings\mr_unanimous>tracert xs4all.nl

Tracing route to xs4all.nl [194.109.6.44]

1 37 ms 39 ms 49 ms 195.190.240.182
2 39 ms 47 ms 39 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
3 66 ms 54 ms 59 ms xs3.xs4all.nl [194.109.6.44]

Trace complete.

Ik woon in Woerden, maarja ik had volgens mij als eerste hier ADSL :). In Mei al aangevraagd en in juli kwam het pas, want toen kon het hier :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 15:53 schreef Showdown het volgende:

[..]

Ach, maak je niet druk joh! Het komt wel goed. *D :Z
Are u mental? *D :P

• Wits

Wits

fka Witsflow

Kheb sinds die problemen zogenaamd opgelost waren nog steeds elke avond last van gemiddeld 15% packet-loss :(

Verwijderd

ten eerste, _Justice_... misschien is het je niet opgevallen, maar er hebben best wel veel mensen gereageerd hier (ondertussen al 12 pagina's deze thread)... maar er reageren nu denk ik minder mensen omdat het opgelost zou zijn (en dat was het een tijdje ook). En het is nu minder erg als het vorige keer was.

1 <10 ms <10 ms 1 ms xxx [xxx.xxx.xxx.xxx]
2 33 ms 34 ms 33 ms 195.190.241.95
3 51 ms 47 ms 51 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 56 ms 53 ms 49 ms xs4all.nl [194.109.6.45]

Dit is niet echt bizar slecht... maar het zuigt wel...

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 21:26 schreef neinbrucke het volgende:
ten eerste, _Justice_... misschien is het je niet opgevallen, maar er hebben best wel veel mensen gereageerd hier (ondertussen al 12 pagina's deze thread)... maar er reageren nu denk ik minder mensen omdat het opgelost zou zijn (en dat was het een tijdje ook). En het is nu minder erg als het vorige keer was.

1 <10 ms <10 ms 1 ms xxx [xxx.xxx.xxx.xxx]
2 33 ms 34 ms 33 ms 195.190.241.95
3 51 ms 47 ms 51 ms 32.ge-1-2-0.xr1.pbw.xs4all.net [194.109.5.65]
4 56 ms 53 ms 49 ms xs4all.nl [194.109.6.45]

Dit is niet echt bizar slecht... maar het zuigt wel...
ja maar 12 pagina's zegt niet veel over het aantal mensen hoor, kijk bijvoorbeeld naar jou alleen al met stuk 30 posts :) in deze thread, begrijp je wat ik bedoel

maar goed, hopen dat het probleem niet zo groot is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste