The devil is in the details.
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Verwijderd
Geef mij maar een Warsteiner.
de geheugen bench is te laag voor 120Mhz FSB
moet richting 500MB's lopen.
en wie een beetje hersens gelooft dat een celeron een p4 eruit loopt
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Op een Geforce Ti 500 zit nog geeneens geheugen dat op 400 loopt, denk je echt dat jouw dimms dat kunnen... beeeeeeetje naief
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
hhmmmm...ik lees net dat de nwe core 256 kb cache heeft...da's mooi...
Bedenk wel dat dit een Tualatin is met een latency van 1. Voor de rest is tie niet verminkt (zoals de CU-celly). De Tualatin kon bij veel benchmarks de P4 op veel hogere snelheid verslaan vooral als het ging op pure rekenkracht. Dit is ook vrij logisch: de tualatin is clock voor clock gewaagd aan de Athlon.Op maandag 05 november 2001 22:37 schreef nitenite het volgende:
* Universal Creations gelooft er geen ruk van.
de geheugen bench is te laag voor 120Mhz FSB
moet richting 500MB's lopen.
en wie een beetje hersens gelooft dat een celeron een p4 eruit loopt
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Als die geheugenbench zou kloppen zou ik niet zo hard schreeuwen dat het niet klopt. Ik trek echter met me KT133 550 MB/s op 133mhz geheugen cas 2, 100Mhz DDR fsbOp maandag 05 november 2001 22:43 schreef universal creations het volgende:
[..]
Bedenk wel dat dit een Tualatin is met een latency van 1. Voor de rest is tie niet verminkt (zoals de CU-celly). De Tualatin kon bij veel benchmarks de P4 op veel hogere snelheid verslaan vooral als het ging op pure rekenkracht. Dit is ook vrij logisch: de tualatin is clock voor clock gewaagd aan de Athlon.
Hij trekt de helft met een intel 815 bstep op 120mhz
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Bedenk heel goed dat de FSB van een P4 eigenlijk ook maar 100mhz is maar dat die quad pumped word naar 400mhz.Op maandag 05 november 2001 22:40 schreef nitenite het volgende:
En jij gelooft dat de fsb op 400 loopt.....
Op een Geforce Ti 500 zit nog geeneens geheugen dat op 400 loopt, denk je echt dat jouw dimms dat kunnen... beeeeeeetje naief
De celeron 1.2Ghz, 256 Kb cache loopt op 100Mhz single data rate bus Specsheet Intel celeron 1.2GhzOp maandag 05 november 2001 22:54 schreef redfoxert het volgende:
[..]
Bedenk heel goed dat de FSB van een P4 eigenlijk ook maar 100mhz is maar dat die quad pumped word naar 400mhz.
Niet quad pumped zoals de p4
Dit is met de laatste versie gedaan. v3.0D oid.
http://members.home.nl/redfoxert/sandra/
zoals je ziet herkent dit ding mijn cpu als een P3 Xeon
Verwijderd
LoLOp maandag 05 november 2001 21:40 schreef redfoxert het volgende:
Goed ik ben sinds vandaag te trotse bezitter van een Intel Celeron 1.2 Ghz.
Hieronder de link naar de "eerste" benchmark resultaten
Als jullie d'r meer willen zien hoor ik het wel. Liefst met een linkje naar de benchmark software.
Vond het alleen heel erg vaag...dat zulk een bescheiden investering toch zoveel power kan herbergen....ik ben benieuwd hoe de snellere Celerons to be het er vanaf brengen. Want als reguliere desktop cpu (voor office gebruik) is dit natuurlijk een geweldige stap vergeleken de "traditionele" celerons.
Verwijderd
Alsie per MHz net zo snel is als de Athlon TB c, dan klopt het wel dattie op 1450MHz net zo snel is als de P4 2GHz.
Dus ik hou het hier wel bij...stressed (koe) word ie niet warmer als 34 graden wat ik prima vind.
Als ie net zo goed scoort als mijn celly 633!!!! hmm
Op dinsdag 06 november 2001 01:45 schreef NoStra het volgende:
ben benieuwd wat zoiets doet met een 'echte' koeler...en een voltage mod
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home
Verwijderd
je mem scores zijn idd wel laag , op 120 FSB moet je meer kunnen halen, let ff op cas settings ED, 2 2 2 5-7 is ideale setting
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Staat die op de proc zelf? Ik moet dat namelijk ook hebben voor Overclockers.com.Op dinsdag 06 november 2001 14:22 schreef DDan het volgende:
hey henri, wat is de S-Spec van jouw cpu?? en hoe stabiel istie in geemz enzo?
Of hij stabiel is? Stabieler kan niet.
Hij kan zelf nog in windhoos benchen op 1230 mhz..maar dan slaat ie na 5 min wel vast. (op een temp van 13 graden)
kheb nog geen pelt(vorige is aan stront gegaan).
op mijn cpu (ook cellie 633) staat bv:
Celeron Malay (type+plant)
633/128/66/1.65V (snelheid/L2 cache/fsb/vcore)
Q034A153-0183 SL3VS (Q=plantcode 0=jaar (=2000) 34=week A153-0183=overig, alles wat hiervoor staat=FPO/Batch# SL3VS=S-Spec)
Verwijderd
met echte koeling (lees water+pelt) en inderdaat wat meer voltage moet dit gruwelijk stampwerk zijn
Goed idee ! Ga ik eens proberenOp dinsdag 06 november 2001 14:23 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
hmmmmmmmmmm iemand een p3 1.13 kope?? /me gaat ook es zon celeron probere
je mem scores zijn idd wel laag , op 120 FSB moet je meer kunnen halen, let ff op cas settings ED, 2 2 2 5-7 is ideale setting
Verwijderd
Ik heb een CUSL2 van ASUS kan daar ook een Celly 1200 op????
Ik weet dat er speciaal borden zijn TUSl2 voor de Tutalin chip! maar die heb ik niet!
Wie heeft voor mij een antwoord, draait een Celly 1200 (tutalin chip) ook op een CUSL2 van ASUS???
Have fun
Nope sorry...anders hadden ze die nieuwe borden ook niet hoeven maken. Er is verder niks verandert. Alleen een nieuwe chipset met B0 stepping. De tualatin cpu's zijn niet helemaal pin compatible met hun voorgangers namelijk. Dus je hebt echt een nieuw moederbord nodig.Op dinsdag 06 november 2001 18:39 schreef alex21 het volgende:
klinkt allemaal erg lekker!![]()
![]()
![]()
Ik heb een CUSL2 van ASUS kan daar ook een Celly 1200 op????
Ik weet dat er speciaal borden zijn TUSl2 voor de Tutalin chip! maar die heb ik niet!
Wie heeft voor mij een antwoord, draait een Celly 1200 (tutalin chip) ook op een CUSL2 van ASUS???
Zie het als een diepte investering. Die Celeron 1.2Ghz is nog maar 't begin. Intel komt pas ergens halverwege volgend jaar met een P4 Celeron dus de huidige celeron reeks zal nog wel wat harder gaan
hier hebbie trouwes dan wel adaptertje (neej, niet zo'n ding om van 220V 12V ofzo te maake) voor nodig, maar deze zit er al bij de boxed versie bij als ik me nie vergis
Verwijderd
/me gelooft et nog niet zolang ie geen bewijs ziet, maar ze zeggen et zelf
Het kan idd zeker met die kaart.Op dinsdag 06 november 2001 19:33 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
poewerleap converter kan et mee, het zou dan zelfs op een LX moeten kunnen
Het is net zo'n kaartje als voor een celly633 op een slot 1.
idd ook mvoor een LX.
Ze komen zelfs met 2 versies. De ene is al uit/te koop. de ander nog niet.
Het stond pas op tweakers maar ik kan het zo snel ff niet vinden.
Verwijderd
Of moet ik dat een TUSL2 aanschaffen?
Verwijderd
Welk mobo heb je? Misschien is het feit dat ie een Tualatin ondersteunt wel het enige positieve eraan
Verwijderd
Op http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htmOp dinsdag 06 november 2001 21:33 schreef DDan het volgende:
yep zover ik kan achterhalen is het mogelijk met jouw mobo, maar je hebt dan wel die powerleap adapter nodig
staat een adapter maar die is voor slot 1 mamaplanken zou er ook een powerleap adapter zijn om een tutalin chip (Celly >1200 - Fc-pga2) in een Socket 370 te prikken!???
CUSL2 is Socket 370 moederbord/ 133 mhz bus
Dan moet je toch wel hem op Default draaien, dan heb je nog meer punten. Z-buffer heb je nu op 32bit, Default is dat 24bit.Op maandag 05 november 2001 21:40 schreef redfoxert het volgende:
http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1924291 van toen ie nog op 1.5 ghz liep
Succes met je Procje!
Een Asus TUSL2-C. En die geheugenbenchmarks kloppen wel hoor. De FSB draait maar op 122mhz. Ook al is het geheugen PC133, sneller draait het niet. Dus scheelt het behoorlijk in doorvoer.Op dinsdag 06 november 2001 21:49 schreef SM-DoubleD het volgende:
nice, maar die geheugenscores kloppen toch echt niet...
Welk mobo heb je? Misschien is het feit dat ie een Tualatin ondersteunt wel het enige positieve eraan
Bij mij is default toch echt 32bit hoor. Zelfs als ik op het knopje default druk bij de benchmark settings springt ie op 32bit.Op dinsdag 06 november 2001 22:05 schreef LindaVanKessel het volgende:
[..]
Dan moet je toch wel hem op Default draaien, dan heb je nog meer punten. Z-buffer heb je nu op 32bit, Default is dat 24bit.
Succes met je Procje!
Verwijderd
Wat zijn de performance op gewoon 1200?
Waarom is een Celeron sneller dan een Pentium 4 2Ghz!!!?
Celeron is toch de wat mindere proccesor, onder de pentiums.
Lekker snel dingetje zo te zien.:9~
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011003/duel-03.html#game_performace_windows_98
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011003/duel-10.html
kan me moeilijk voorstellen dat die sandra tests kloppen
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
duh ik geloof er niets van! sneller dan een p4 2GHZ niet echt geloofwaardig he.
...
Verwijderd
als je nou gewoon eens die link goed bekijkt kun je zien dat een celeron 1,2Ghz ten opzichte van een P4 2.0Ghz clock voor clock veel beter presteerd.. Nu loopt deze celeron ook nog eens op 1,49Ghz.. een kwart meer cpu power..
Bekijk de grafiekjes maar eens goed..
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Abit BF6
Abit BH6
Asus P3B-F
Asus P3133
Asus P2B-DS
BioStar M6TZF
Dell Dimension XPS-H
Dell Dimension XPS-R (Read Review Here)
Dell Optiplex GX1 (with BIOS A07)
Intel SE440BX-2
Tyan S1854
Waar staat een LX bordje dan????
Verwijderd
Ik ben in iedergeval van overtuigd dat een Tualdinges celeron 1.2Ghz NOOIT op een LX bordje op 1200Mhz te krijgen..
Verwijderd
Kan ik die Celly 1200 er nu ook opzetten?? Zo jah, met zelfde of nieuw converter??
Verwijderd
ben benieuwd..mijn celly 633@950 gaat nog wel op mijn 6BTM maar sneller is sneller....Op vrijdag 09 november 2001 01:30 schreef achappey het volgende:
Hoi, ik heb nu een Chaintech 6ATA2. Is een slot 1 bord en zit nu celly 566@850 in via een convertje.
Kan ik die Celly 1200 er nu ook opzetten?? Zo jah, met zelfde of nieuw converter??
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Ja, dan moet je volgens mij een powerleap slot 1 convrter hebben, maar zijn die er al?Op vrijdag 09 november 2001 02:53 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
[..]
ben benieuwd..mijn celly 633@950 gaat nog wel op mijn 6BTM maar sneller is sneller....
Verwijderd
Ik moet het doen met 1 celly 1200 @ 1440 ( 120 FSB ), maar m'n koetje is er erg blij mee... ( 3,9 Mkeys/s )
Verwijderd
Die tualatin converters zijn volgens mij nog niet uit..Op vrijdag 09 november 2001 15:25 schreef achappey het volgende:
Ahh, ik snap die dingen zijn dus nog niet uit!!!
Alles is nog in de testfase..
Nog ff geduld
Verwijderd
ik heb hier nog een intel 440LX!! kopen?? (heeft, en werkt pentium II 266 opOp dinsdag 06 november 2001 19:33 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
poewerleap converter kan et mee, het zou dan zelfs op een LX moeten kunnen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
DANK JE! WEL
Zouden deze powerleaps op de HCC dagen liggen????
Verwijderd
Haha, ik ben het niet met je eens: abit lx is op 100 mhz te krijgen, 50mhz pci!, 100 Mhz agp. Als een lx bord het kan zal deze het wel zijnOp woensdag 07 november 2001 14:45 schreef NoStra het volgende:
"Ze maken 'm niet bewust geschikt voor de 440LX. Hij is ontwikkeld voor de 1e stepping(s) i815(E/EP) en de BX. Dat ie toevallig ook op een LX draait is gewoon mooi meegenomen. Voor sommigen kan dat nog best een uitkomst zijn: een Celeron-T 1200 @ 83 MHz FSB is nog altijd 996 MHz!"
Ik ben in iedergeval van overtuigd dat een Tualdinges celeron 1.2Ghz NOOIT op een LX bordje op 1200Mhz te krijgen..
Verwijderd
Als jullie d'r meer willen zien hoor ik het wel. Liefst met een linkje naar de benchmark software.
Ik begin twijfels bij het verhaaltje te krijgen
Het is Onzin dat Sisoftware sandra "1.2@1.5" zou weergeven.
Doet ie dus nooit.
Een celeron 1200 sneller dan een TB 1200 of zelfs een TB 1400 als ie geTweakt is !??
Verwijderd
Verwijderd
Nee, dat kan gewoon niet...we zijn gefoptOp vrijdag 09 november 2001 19:34 schreef CB het volgende:
Volgens mij kloppen de scores niet geheel, dat ding is sneller dan een AMD Athlon..kan gewoon niet. Zal best wel snel zijn zo'n celeron 1,2Ghz rond de PIII 1Ghz ofzo, dus overklokt hooguit een 1,13Ghz maar niet deze scores..
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Euhmm....100Mhz AGP..dat redt mijn Geforce niet...en 50Mhz pci redden de rest van mijn kaarten ook niet. Beetje onzinnig dus..Op vrijdag 09 november 2001 18:30 schreef gve het volgende:
[..]
Haha, ik ben het niet met je eens: abit lx is op 100 mhz te krijgen, 50mhz pci!, 100 Mhz agp. Als een lx bord het kan zal deze het wel zijn
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
De nieuwe Sandra laat het wel zien. Sisoftware Sandra 001 Professional. Zie FOSIOp vrijdag 09 november 2001 22:43 schreef Robin201 het volgende:
[..]
Nee, dat kan gewoon niet...we zijn gefopt
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
De bezitters van een P3-1GHz geloven eerst niet dat een Athlon 1GHz sneller is, nu geloven op hun beurt de Athlon 1200 MHz bezitters (de getallen dienen als voorbeeld) niet dat een Celly-T 1200 MHz even snel/sneller is.
Toch is het algemeen bekend geworden dat de Athlon 1GHz sneller is dan een P3-1GHz. Zo zal over een tijdje dit ook wel zo zijn bij die Celly-T.
Ik heb het zelf ook mogen vernemen van een maat van me: Celly-T 1200 @ 1548 MHz met de retail koeler en 1.55V!
Ook hij haalde zeer goede scores in Sandra 2001 TE (of hoe die ook heet).
De Tualatin 0.13 micron core met 256 Kb cache EN een verlaagde latency is gewoon een snelheidsmonster.. voor de AMD fans is er natuurlijk goed nieuws dat AMD hier ook hard aan werkt
Een goede ontwikkeling dus, nu nog ff w8en op de convertors, dan kan mn BX nog een jaar mee
Ken je de celeron 300A nog? Toendertijd deed hij (in overclockte toestand) niet onder voor een P2-450. Kijk eens naar de P3-T die de P4 er uit draait. De Tualatin is met de zelfde opzet gebouwd als de Athlon: het gaat om de relatieve snelheid, niet om absolute snelheid (zoals de P4).Op maandag 12 november 2001 16:59 schreef Wimo. het volgende:
STEL dat het ding echt zo snel is.. wat is dan de logica die erachter zit? Intel gaat toch geen low budget cpu zitten maken die hun very very very high budget cpu's bijna verslaat in benchesEnlighten me.. ben niet zo'n intel man
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
De powerleap converter voor slot 1 is dus WEL uit hè
en als je in het forum van powerleap kijkt zie je een heleboel tevreden gasten hun verhaal doen.
De powerleap converter voor socket 370 is nog niet uit, daar waren ze nog mee bezig, dus nog ff afwachten
Verwijderd
eeuhmm heette dat niet Quadpumped bij een P4 ? P Celly ?Op maandag 05 november 2001 22:40 schreef nitenite het volgende:
En jij gelooft dat de fsb op 400 loopt.....
ik kan het fout hebben hoor
en trouwens.. een Ti500 trekt met gemak de 550Mhz..
standaard staatie al op 500Mhz.. dus nie zeuren eh
dat werd al gemeldOp maandag 12 november 2001 21:41 schreef SoDM2k het volgende:
[..]
eeuhmm heette dat niet Quadpumped bij een P4 ? P Celly ?
ik kan het fout hebben hoor
Overklokken telt natuurlijk niet mee.. en de p4 ZOU sneller kunnen draaien dan een p3..Op maandag 12 november 2001 20:34 schreef universal creations het volgende:
[..]
Ken je de celeron 300A nog? Toendertijd deed hij (in overclockte toestand) niet onder voor een P2-450. Kijk eens naar de P3-T die de P4 er uit draait. De Tualatin is met de zelfde opzet gebouwd als de Athlon: het gaat om de relatieve snelheid, niet om absolute snelheid (zoals de P4).
Laat maar, ff niet gezien dat topic al 4 pagina's had
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Verwijderd
Op gelijke kloksnelheid blaast een PIII een P4 eruit...Op maandag 12 november 2001 23:39 schreef Wimo. het volgende:
[..]
Overklokken telt natuurlijk niet mee.. en de p4 ZOU sneller kunnen draaien dan een p3..
Mijn celly 633 , heb ik dmv sneeuwballen in mijn emmer(waterkoeling) op 1266 laten draaien.
keej als je dat ook al niet gelooft lees dan ook niet verder.
Volgens Sisoft was hij sneller als een p4 1,6 ghz.
Mijn gehuegen liep op 133 mzh cas222 >gaf 500/475 mb/sec.
Dat die celly 1200@1500 even snel is als de p4 2ghz kan dus best!
en hoe duur zijn deze converters en waar zijn ze dan in nederland te krijgen.
Totdat sse2 wordt ondersteund.. dus dan is de p4 sneller.Op dinsdag 13 november 2001 00:01 schreef NoStra het volgende:
[..]
Op gelijke kloksnelheid blaast een PIII een P4 eruit...