Snow is only frozen water
Wel dingen willen tekenen maar geen plaatjes gebruiken.. hmzz.. naja, je kunt natuurlijk een zwarte pixel op de juiste maat in je HTML gooien. Das de naam plaatje niet waard.
Euhm...<HR> is een lijn.Op maandag 05 november 2001 14:18 schreef Wally-S het volgende:
Bestaat er in html een manier (buiten <HR>) om (zwarte)blokjes van een opgegeven grootte te tekenen.
En ik wil ook geen plaatjes gebruiken.
ps. Het gaat hier ook om het uitprinten ervan. Dus tabellen met een zwarte achtergrond heb ik ook niet aan.
En waarom zou je niet gewoon een tabelletje met zwarte achtergrond maken? Print ie toch ook wel uit?
En hoe teken je dan een zwarte pixel in HTML?Op maandag 05 november 2001 14:21 schreef OzBoz het volgende:
Wel dingen willen tekenen maar geen plaatjes gebruiken.. hmzz.. naja, je kunt natuurlijk een zwarte pixel op de juiste maat in je HTML gooien. Das de naam plaatje niet waard.
Nope, IE print geen achtergronden uit.Op maandag 05 november 2001 14:27 schreef klmurphy het volgende:
[..]
Euhm...<HR> is een lijn.
En waarom zou je niet gewoon een tabelletje met zwarte achtergrond maken? Print ie toch ook wel uit?
[edit]
En wat betreft die HR lijn:
Een lijn van 15 pixels hoog en 15 pixels breed noem ik gewoon een blokje of vierkant.
2 dingen die ik niet wist maar nu wel weer weet
Op maandag 05 november 2001 14:32 schreef Wally-S het volgende:
En hoe teken je dan een zwarte pixel in HTML?
code:
1
| [img]"zwartepixel.gif"[/img] |
Op maandag 05 november 2001 14:37 schreef Pelle het volgende:
[..]
code:
1 [img]"zwartepixel.gif"[/img]
Op maandag 05 november 2001 14:18 schreef Wally-S het volgende:
En ik wil ook geen plaatjes gebruiken.
Dan kan 't niet.Op maandag 05 november 2001 14:38 schreef Wally-S het volgende:
[..]
[..]
Op maandag 05 november 2001 14:42 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
Dan kan 't niet.
Das balen.
maar iedereen toch bedankt.
Ja dat had ik wel gelezen. Maar aangezien OzBoz dit zei:Op maandag 05 november 2001 14:38 schreef Wally-S het volgende:
En ik wil ook geen plaatjes gebruiken
code:
1
| Das de naam plaatje niet waard |
..dacht ik dat jij wel snapte dat het dus niet mogelijk was zonder een image. Die zwartepixel.gif heeft als het goed is een filesize van 43 bytes, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
* Pelle ziet het probleem niet zo eigenlijk
Trouwens, je kunt in je IE-settings (volgens mij) opgeven of je ook achtergrondkleuren enzo mee wilt printen. Maar dat is clientside en daar kan je dus weinig aan veranderen. Je kunt hooguit een melding geven dat mensen dat aan moeten zetten voor een optimaal resultaat.
En in alle andere gevallen: iesj not possiebel!
Als je een zwart blokje middenin wilt hebben is dat zwaar kut met <TD> enzo...Op maandag 05 november 2001 14:47 schreef Pelle het volgende:
[..]
Ja dat had ik wel gelezen. Maar aangezien OzBoz dit zei:
code:
1 Das de naam plaatje niet waard
..dacht ik dat jij wel snapte dat het dus niet mogelijk was zonder een image. Die zwartepixel.gif heeft als het goed is een filesize van 43 bytes, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
* Pelle ziet het probleem niet zo eigenlijk
Trouwens, je kunt in je IE-settings (volgens mij) opgeven of je ook achtergrondkleuren enzo mee wilt printen. Maar dat is clientside en daar kan je dus weinig aan veranderen. Je kunt hooguit een melding geven dat mensen dat aan moeten zetten voor een optimaal resultaat.
En in alle andere gevallen: iesj not possiebel!
(tabellen vind ik niet zo makkelijk werken, maar frames sucken)
Dat plaatje van een zwarte pixel kan opzich wel, alleen het probleem is dat de bezoeker de pagina ook moet kunnen opslaan en later offline nog kunnen bekijken.
En dan is het geen zwarte pixel meer maar een mooi rood kruisje (of zoiets).
Dan zet je de locatie er toch gewoon hard in?Op maandag 05 november 2001 14:55 schreef Wally-S het volgende:
Dat plaatje van een zwarte pixel kan opzich wel, alleen het probleem is dat de bezoeker de pagina ook moet kunnen opslaan en later offline nog kunnen bekijken.
code:
1
| [img]"http://subdomein.domein.extensie/~user/directory/file.extensie"[/img] |
Met een beetje mazzel haalt 'ie 'm dan uit de cache.
Oh ja, als mensen een site opslaan dan worden images enzo als het goed is ook gewoon meegenomen; probeer het maar eens.
/me gaat het proberen maar gelooft het eigenlijk niet.Op maandag 05 november 2001 15:00 schreef Pelle het volgende:
Oh ja, als mensen een site opslaan dan worden images enzo als het goed is ook gewoon meegenomen; probeer het maar eens.
Kan maar dat wordt ook niet eeuwig bewaard.Op maandag 05 november 2001 15:00 schreef Pelle het volgende:
Dan zet je de locatie er toch gewoon hard in?
Je hebt nog gelijk ook.:)Met een beetje mazzel haalt 'ie 'm dan uit de cache.
In IE werkt dat inderdaad.
Maar in netschaap gaat dat niet op.
Err.. wrongOp maandag 05 november 2001 15:33 schreef Wally-S het volgende:
Tja, als je kabel hebt dan browse je nooit offline...
* Pelle heeft kabel maar dan (lach niet) via een modem op com-poort
Casema Wanadoo-basic heet dat, en 't is ongeveer even snel als een 56k modem
Verwijderd
Je kunt toch ook gewoon blokjes maken met tabellen, doe je om en om een gekleurd en een transparant celletje. Heb je ook blokjes!
Op maandag 05 november 2001 16:26 schreef RadioHoofd het volgende:
Je kunt toch ook gewoon blokjes maken met tabellen, doe je om en om een gekleurd en een transparant celletje. Heb je ook blokjes!
Op maandag 05 november 2001 16:32 schreef disjfa het volgende:
sjonge:
code:
1 2 3 4 5<table style="background-color:black; position:absolute; left:200px;top:200px;"> <tr><td> </td></tr> </table>
en dan een boel neerzetten..
* disjfa heeft er 40 random op een site geplakt hier
Op maandag 05 november 2001 14:18 schreef Wally-S het volgende:
ps. Het gaat hier ook om het uitprinten ervan. Dus tabellen met een zwarte achtergrond heb ik ook niets aan.
(het blijft leuk om te zien hoe slecht mensen soms lezen.
No Flame intended, heb ik zelf ook vaak
Verwijderd
Waarom niet gewoon een DIVje? kun je een blokje een achtergrondkleur en een borderkleur meegeven
Denk dat dat hetzelfde effect heeft als een achtergrondkleur in een <td>. Heb hier geen printer, kan het niet uitproberen, maar ik zou het suf vinden als de bgcolor van een divje wel geprint zou worden.Op maandag 05 november 2001 16:50 schreef Cheatah het volgende:
Waarom niet gewoon een DIVje? kun je een blokje een achtergrondkleur en een borderkleur meegeven
Toen ik de topic aan het lezen was dacht ik het al en Wally-S zei het al:
<hr noshade width="30" size="30" color="#000000" />
Hoppa.
Gewoon een HR met vaste dimenties:Op maandag 05 november 2001 14:32 schreef Wally-S het volgende:
[edit]
En wat betreft die HR lijn:
Een lijn van 15 pixels hoog en 15 pixels breed noem ik gewoon een blokje of vierkant.
Hoppa.
Verwijderd
En als je een stylesheet maakt speciaal voor de printer?Op maandag 05 november 2001 17:32 schreef Pelle het volgende:
[..]
Denk dat dat hetzelfde effect heeft als een achtergrondkleur in een <td>. Heb hier geen printer, kan het niet uitproberen, maar ik zou het suf vinden als de bgcolor van een divje wel geprint zou worden.
Was je al opgevallen dat ik ook de topicstarter ben.Op maandag 05 november 2001 17:46 schreef Obi het volgende:
Toen ik de topic aan het lezen was dacht ik het al en Wally-S zei het al:
[..]
Gewoon een HR met vaste dimenties:
Hoppa.
En probeer dat eens uit te printen in IE en netschaap, krijg je 2 verschillende dingen.
IE kan een hoogt aan van maximaal 15 pixels en netschaap gaat de lijn afronden als de waarden onder de 8 pixels komen.
Ik heb namenlijk lijnen nodig van 3 pixels breed en 30 pixels hoog.
Verwijderd
En als je nu de cellen die je gekleurd wil hebben i.p.v. een gekleurde achtergrond een plaatje in zet van 100%x100%?Op maandag 05 november 2001 16:37 schreef Wally-S het volgende:
[..]
[..]
[..]
(het blijft leuk om te zien hoe slecht mensen soms lezen.
No Flame intended, heb ik zelf ook vaak)
Lees je eigen quote nog eens door voor de gein ("het blijft leuk om te zien hoe slecht mensen soms lezen"). Ga daarna nog eens dit topic doorlezen, en kom daarna tot de conclusie dat je inderdaad slecht gelezen hebt... slechts html, geen images is de bedoeling. Dus ook geen backgrounds.Op dinsdag 06 november 2001 10:56 schreef RadioHoofd het volgende:
En als je nu de cellen die je gekleurd wil hebben i.p.v. een gekleurde achtergrond een plaatje in zet van 100%x100%?
Ken je het spreekwoord van die ezel en die steen?
Pagina: 1