GoT op ganz.nl ?

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:17

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
doen we een team GoT op ganz.nl

(kmaak er geen reclame voor maar check of er mensen zijn die in zijn voor een team GoT daarzo)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Doe maar geen moeite. Die 25.000 euro is voor ons (E-programmeur.nl) LOL :D:D

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Hmm. ik vind die voorbeeld opdracht al lastig :)

Voor zover ik het zie hoef je alleen regel 10 aan te passen:
code:
1
intTotal = intTotal + intCount * 10 + (intCount + 5) * (intCount - (10 + 25) - 10)

Eventueel ook regel 9:
code:
1
intLoop = intLoop + intCount

waarvoor je de variatie:
code:
1
intLoop = intLoop * intCount

kunt nemen.
(of eventueel ook nog ^ (macht)). Met andere operators kom je niet boven de 10

|_____vakje______|

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
maar is er animo om als GoT deel te nemen, dan kennen we een keer zeker winnen /14 heeft genoeg kennis :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ahnee, VB, dan doe ik geeneens meer mee :)

Verwijderd

maar is er animo om als GoT deel te nemen, dan kennen we een keer zeker winnen /14 heeft genoeg kennis
1) Team?! Is dit niet meer een ieder voor zich wedstrijd?
ik zou niet weten hoe je anders die mooie doos met een commando's 2 cdjte er in met je team moet delen? (naja ik weet wel wat maar das nie legaal)

2) De regels
Om voor deze prijs in aanmerking te komen dien je onderstaande Visual Basic opdracht op te lossen en deze via email aan ons toe te sturen
Ok fair enough.
en daarin ook 5 vrienden, kennisen en/of collega's aan te melden voor de nieuwsbrief.
Ik weet niet hoe het bij jullie vrienden en kennisen zit maar ik verwacht toch wel een teelbal amputatie als ik vrienden /kennisen op een of andere spamlist zet.
Noem een van de 10 aktie producten van Free Record Shop tijdens de games month. Hier vind je het antwoord.
whehe geintje zeker he? Wie denken ze dat ze voor zich hebben?! Het publiek wat 's middags call-tv kijkt ofzo?! "We zoeken een woord het eindigd op ....Veld en het is groen, bel snel en wie weet wint *U* deze mooie prijs"

• Sjonny
  • Laatst online: 23:40

Sjonny

Fratser

hockeyveld? :P

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Ik ben t met je eens over dat je 5 mensen moet aanmelden, dat suxt..

Maar volgens mij is dat alleen zo bij de oefenopdracht om zo bekender te worden..En de uiteindelijke prijs is ? 25.000..

En over dat de oefenopracht in visual basic is, is denk het alleen gedaan omdat de opdract met andere talen ook kan worden opgelost...

grtz

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Okay, om het interresant te maken dan maar:
Team: De Stofzuiger
Omschrijving: for the dust will always return.
Ik ben team 33! :) Goed nummer, dus kom maar op.

Mmmmm.. in de profiel staat dat ik al 30 ben, volgens mij moeten ze de programmeur eens een lesje programmeren geven, want volgens mijn eigen routine's ben ik nog steeds 29 >:) of ben ik nou al mijn geheugen aan het verliezen, ik hoop het niet, want als dat het geval is zal ik ook wel vaker gaan zeven over iets wat helemaal niet belangrijk is en voordat je het weet loop ik overal te spammen en dat is natuurlijk niet de bedoeling, maarja als ik zo naar de regels kijk is het best grappig, omdat ze je code zomaar ergens kunnen gebruiken zonder jouw naam zelfs te vermelden (ze mogen doen met het wat ze willen staat in het regelement), maarja ik ga toch geen ultra nieuwe methodes bedenken om hun problemen op te lossen dus dat zal geen probleem zijn voor mij.

Wat ik trouwens ook heb gezien is dat het gemiddelde van de leden van een team wordt genomen en dat is dan de score van het team. (slechte zaak in mijn mening) betekent gewoon dat je de wat "slappere" programmeurs niet in je team moet nemen.

Ik vraag me alleen bepaalde dingen af zoals hoe lang van te voren wordt er een opdracht uitgeschreven en hoe lang krijg je de tijd om het op te lossen, immers zit je met planning van andere dingen te kijken, en niet iedereen is student :+

* dusty is going to take on the world >:)

Of in iedergeval ik hoop dat ik daar de tijd voor heb ;)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Hmmz sjah, ik doe ook mee, VB opdracht was simpel (en dat terwijl ik niet eens vb ken ;)) anyways, oefen opdracht is gewoon losstaand van de wedstrijd (zoals er ook bij staat). Met de wedstrijd is 25.000 euro te winnen.

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 08:39 schreef Scorpion het volgende:
Hmmz sjah, ik doe ook mee, VB opdracht was simpel (en dat terwijl ik niet eens vb ken ;)) anyways, oefen opdracht is gewoon losstaand van de wedstrijd (zoals er ook bij staat). Met de wedstrijd is 25.000 euro te winnen.
Lijkt me wel de moeite waard dus :)

Verwijderd

Halli iedereen,

Wij van Ganz.nl vinden achteraf ook dat het opgeven van vijf e-mailadressen geen goede actie is. Dit vervalt dan ook als voorwaarde voor de oefenopdracht.

Totdat het spel op 3 december zullen we vaker met oefenopdrachten komen. De uitslag van deze opdracht zal spoedig (eind van de week) gepubliceerd worden.

Greetz,

Moeder Ganz

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 05 november 2001 09:33 schreef moeder_ganz het volgende:
Greetz,

Moeder Ganz
Moeder de Ganz moet eens de FAQ lezen.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Back In Black!

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 09:51 schreef dusty het volgende:

[..]

Moeder de Ganz moet eens de FAQ lezen.
[..]
Heb de FAQ gelezen ga heen zonder te groeten.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik heb niet veel tijd over, maar ik wil meedenken in team got hoor :)

team wasigh is een feit :)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Maaruhh. wie mag er in zo'n team joinen? En _stel_ dat je wint, hoe verdeel je de inkomsten? (evenredig? Of naar het behaald aantal punten?)

|_____vakje______|

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 05 november 2001 13:29 schreef CyberSnooP het volgende:
Maaruhh. wie mag er in zo'n team joinen? En _stel_ dat je wint, hoe verdeel je de inkomsten? (evenredig? Of naar het behaald aantal punten?)
Dat moet je in de team zelf uitmaken natuurlijk :)

Back In Black!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Op zondag 04 november 2001 23:12 schreef Yarvieh het volgende:

"We zoeken een woord het eindigd op ....Veld en het is groen, bel snel en wie weet wint *U* deze mooie prijs"
Voetbalveld! :p

• Scorpion

Scorpion

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op maandag 05 november 2001 09:33 schreef moeder_ganz het volgende:
Halli iedereen,

Wij van Ganz.nl vinden achteraf ook dat het opgeven van vijf e-mailadressen geen goede actie is. Dit vervalt dan ook als voorwaarde voor de oefenopdracht.

Totdat het spel op 3 december zullen we vaker met oefenopdrachten komen. De uitslag van deze opdracht zal spoedig (eind van de week) gepubliceerd worden.

Greetz,

Moeder Ganz
Moeder Ganz heeft dan wel de FAQ gelezen.. z'n homepage aanpassen zodat die regel weg is om 5 kennisen aan te melden is te veel werk?

IMHO beetje zielig om zo mensen te trekken voor een website/mailing...

edit:
Aha... nu begrijp ik waarom ze geld weggeven aan de winnaar... is ook helemaal geen stiekeme aktie om mensen te werven voor de sponsoren zeker? (Joblogic.. jaja :) )

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Die tekst op de site wordt aangepast.

Het is helemaal geen stiekeme manier om mensen te werven.
Met het spel hebben we ook een wervingsdoel. Maar daar doen we helemaal niet stiekem over. Bovendien hoef je als deelnemer daar helemaal niet aan mee te doen en worden persoonlijke gegevens nooit door ons verstrekt.

Waarom toch zo negatief. Ganz.nl wordt een leuk en inhoudelijk spel en als daar enkele deelnemers een baan aan over houden, is dat toch prima.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vind je het gek dat ze op zoek zijn naar programmeurs?... Ze kunnen zelf nog niet eens een fullproof site afleveren.. Tenminste.. Ik neem aan dat je dingen als:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Procedure 'sp_AddUserHobbies' expects parameter '@int_UserID', which was not supplied.

/ganz/user/register_hobbies.asp, line 143
ook wel wat netter af kunt vangen (zoals 'je hebt geen hobbies ingevuld, en als je dat niet doet, gaat onze site op z'n bek, dus doe nog ff snel)

PS: ben volgend jaar pas 25

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Creepy
  • Laatst online: 18:04

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op maandag 05 november 2001 16:16 schreef moeder_ganz het volgende:

Met het spel hebben we ook een wervingsdoel. Maar daar doen we helemaal niet stiekem over. Bovendien hoef je als deelnemer daar helemaal niet aan mee te doen en worden persoonlijke gegevens nooit door ons verstrekt.

Waarom toch zo negatief. Ganz.nl wordt een leuk en inhoudelijk spel en als daar enkele deelnemers een baan aan over houden, is dat toch prima.
Hmm ja, tuurlijk, als je er een baan aan overhoud prima.

Maar sommige mensen hebben al een baan, en willen dus niet lastig gevallen worden met baan aanbiedingen/vragen etc.. (ik ben er daar dus 1 van.. krijg maandelijks nog post van verschillende bedrijven die m'n adres via school te pakken hadden gekregen). Heb allang een baan.. bevalt me prima...

Vandaar dat ik nogal negatief kan reageren wat betreft werving en selectie buro's.. En een brief sturen met daarin dat je niet opzoek bent en of ze je kunnen verwijderen wordt meestal niks mee gedaan... Maar goed.. jullie zijn er in ieder geval eerlijk over :) Zolang ik maar geen nieuwsbrieven en aanbiedingen krijg..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 05 november 2001 16:16 schreef moeder_ganz het volgende:

Uh leuk en aardig maar voor jullie is dat een primair doel :) Trouwens wat schuiven jullie :Y)

Verwijderd

[b]Op maandag 05 november 2001 17:28 schreef raptorix
Uh leuk en aardig maar voor jullie is dat een primair doel :) Trouwens wat schuiven jullie :Y)
Prijzen als je wint :)

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hmmm, lijkt me meer een wiskunde puzzel dan programmeren...

Je hebt een aantal getallen, zet er tekens tussen, en zorg dat het op 1455 uitkomt... (oid)

Weinig programmeren :)

• markvt

markvt

Peppi Cola

Topicstarter
Ganz.nl kan niet eens zelf rekenen:

Leeftijd 18
terwijl ik als geboortedatum 16-3-1984 heb staan LOL

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 05 november 2001 19:54 schreef eamelink het volgende:

Je hebt een aantal getallen, zet er tekens tussen, en zorg dat het op 1455 uitkomt... (oid)

Weinig programmeren :)
programmeren == problemen op logische manier oplossen

&&

logica == wiskunde

=>

programmeren == wiskunde

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 20:09 schreef markvt het volgende:

Ganz.nl kan niet eens zelf rekenen:

Leeftijd 18
terwijl ik als geboortedatum 16-3-1984 heb staan LOL
Daar hebben meer last van volgens mij..Maar die bug is al gereported..

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 05 november 2001 20:24 schreef Janoz het volgende:
&&
logica == wiskunde
=>
programmeren == wiskunde
jij moet beter werken aan je wiskunde, simpel vervang sommetje

problemen op logische manier oplossen wordt
problemen op wiskundige manier oplossen.

betekent dat programmeren != wiskunde. Je gebruikt (meestal dan) wiskunde om programmeer problemen op te lossen :Y)

Back In Black!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 05 november 2001 21:04 schreef dusty het volgende:

[..]

betekent dat programmeren != wiskunde. Je gebruikt (meestal dan) wiskunde om programmeer problemen op te lossen :Y)
mwah .. Ik zat er dichter bij dan eamelink :P

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smiles/worshippy.gif

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Wheehooo, ik ben ook al 18 :)

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

De oplossig is alleen geldig als je het met het verplaatsen, toevoegen en verwijderen van ronde haakjes en operators voor elkaar krijgt.
Dit lijkt me idd niet echt meer veel met programmeren te maken hebben..

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:51

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Hmmm... Die 'domme' suggestie heb je snel weggehaald :P (intTotal vervangen door 1460 :? :? :?)

Het gaat trouwens om een oefenopgave he, misschien willen ze met het nivo van deze 'puzzel' alvast wat mensen trekken?

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 06:17

Wokker

De avond wokkel

Heheh Ik doe ook mee :)
Niet dat ik echt kan programeren en zit ook al in een team maar vindt het toch leuk om het te programeren !!

Het oneindige X 0

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom moet het eigenlijk in VB? Waarom wordt voor de programmatjes niet een taal gebruikt waarvoor een gratis compiler/interpreter te downloaden is?

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 06 november 2001 10:22 schreef Janoz het volgende:
Waarom moet het eigenlijk in VB? Waarom wordt voor de programmatjes niet een taal gebruikt waarvoor een gratis compiler/interpreter te downloaden is?
:P
Real programmers don't write in BASIC. Actually, no programmers write in BASIC, after the age of 12.

• raptorix
Gebruik je toch in dit geval ff vbscript?
En waarom moet altijd alles gratis zijn, ben je nederlander ofzo?

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 06 november 2001 10:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

waarom zou je ergens voor betalen als je het ook gratis kan krijgen? trouwens, de gebruikers van linux zullen niet echt blij zijn met het feit dat er visual basic zal worden gebruikt neem ik aan.

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 06 november 2001 10:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heeft nix met nederlander zijn te maken hoor.. Kijk, als het een wedstrijd zou zijn als "wie is de beste flash developer" dan is het hartstikke logisch dat de mensen thuis flash moeten hebben.. Maar een programmeer of develop wedstrijd is absoluut niet gebonden aan een bepaalde taal, waarom zou je dan een taal nemen die niet vrij en overal voor verkrijgbaar is?

Gebruik dan bijvoorbeeld java of ansi C oid, of desnoods php of perl. Dan kun je bij de wedstrijd zelfs nog een link opgeven waarvandaan een compiler/interpreter ed te downloaden is...

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 06 november 2001 11:26 schreef Janoz het volgende:

[..]

Heeft nix met nederlander zijn te maken hoor.. Kijk, als het een wedstrijd zou zijn als "wie is de beste flash developer" dan is het hartstikke logisch dat de mensen thuis flash moeten hebben.. Maar een programmeer of develop wedstrijd is absoluut niet gebonden aan een bepaalde taal, waarom zou je dan een taal nemen die niet vrij en overal voor verkrijgbaar is?

Gebruik dan bijvoorbeeld java of ansi C oid, of desnoods php of perl. Dan kun je bij de wedstrijd zelfs nog een link opgeven waarvandaan een compiler/interpreter ed te downloaden is...
helemaal mee eens. zo kan je een veel groter publiek aanspreken. want niet iedereen kan visual studio oid veroorloven, en is dus een stuk moeilijker om mee te doen. want sjah, illegale software kan natuurlijk niet

• raptorix
sorry hoor zo had ik het ook niet bedoelt, maar in principe kon deze oplossing in elke taal opgelost worden

Verwijderd

Het hoeft helemaal niet perse in VB, de code staat alleen in VB. Maar VB is zo simpel qua code, dat het makkelijk kan worden omgezet naar andere talen, zodat je het in die taal kan oplossen.

Het enigste wat je dan nog moet doen is datgene veranderen in Visual Basic. En aangezien het niet over commando's gaat, maar gewoon om tekens en haakjes, heb je Visual Basic niet nodig, je hoeft er helemaal niets van af te weten.

En trouwens, dit is een oefenopdracht, dat wil nog niet zeggen wat de rest van het spel is...

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 06 november 2001 16:00 schreef sw00zh het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal niet perse in VB, de code staat alleen in VB. Maar VB is zo simpel qua code, dat het makkelijk kan worden omgezet naar andere talen, zodat je het in die taal kan oplossen.

Het enigste wat je dan nog moet doen is datgene veranderen in Visual Basic. En aangezien het niet over commando's gaat, maar gewoon om tekens en haakjes, heb je Visual Basic niet nodig, je hoeft er helemaal niets van af te weten.

En trouwens, dit is een oefenopdracht, dat wil nog niet zeggen wat de rest van het spel is...
indeed, ik heb het eerst ook omgezet naar java, en toen terug naar vb. anyways,..

we shall see hoe het zal gaan

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 11:56
Op maandag 05 november 2001 20:24 schreef Janoz het volgende:

[..]

&&

logica == wiskunde

=>

programmeren == wiskunde
appel == fruit
fruit == peer
appel == peer

waar slaat dit op |:( (nee niet op een spijker >:) )

Taal fouten inbegrepen ;)

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op dinsdag 06 november 2001 16:10 schreef klaasbram het volgende:

[..]

appel == fruit
fruit == peer
appel == peer

Welkom in de verzamelingenleer :)

De appel is een element uit de verzameling van alle fruitsoorten, de peer ook. Maar het zijn disjuncte elementen, dus appel =/= peer!!

appel (is element van) fruit
peer (is element van) fruit

Ach... LAAT ook maar dit gaat nergens meer over...

Wat Janoz duidelijk probeerde te maken is de onvermijdbare link tussen wiskunde en programmeren, waarvan veel mensen die geen wiskunde kunnen denken dat deze link niet nodig is.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

[..]

appel == fruit
fruit == peer
appel == peer

appel != fruit, maar appel ) fruit ( ')' komt het dichtste bij het omvat tekentje)

Zelfde geld voor peer.. Dat is waar jouw stelling de mist in gaat...

En als jij wilt beweren dat programmeren niks met wiskunde te maken heeft, dan ben jij 100% zeker geen programmeur!!

[edit] Oeps .. eerste gedeelte is precies hetzelfde als bij tsjip .. Net ff te snel op de quote knop gedrukt

• raptorix
Ganz is met een S trouwens, heel goed in nederlands zjin ze niet >:)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 13:32 schreef raptorix het volgende:
sorry hoor zo had ik het ook niet bedoelt, maar in principe kon deze oplossing in elke taal opgelost worden
Gelukkig heb jij de taal helemaal onder de knie. >:)

• Infinitive
  • Laatst online: 14-09 09:56
Jongens, Janoz had gelijk hoor >:)

Let maar op wat hij neergezet heeft:

STEL dat programmeren is logica en logica is wiskunde
DAN programmeren is wiskunde.

Hier staat dus iets in de vorm: als A=B en B=C dan A=C en dat is naar mijn weten altijd waar (transiviteit =).

Toch had je denk ik beter i.p.v. "is gelijk" beter een "is deelverzameling van" kunnen gebruiken, maar dan is die stelling geen tautologie meer.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 06 november 2001 20:31 schreef Infinitive het volgende:
Jongens, Janoz had gelijk hoor >:)

Let maar op wat hij neergezet heeft:

STEL dat programmeren is logica en logica is wiskunde
DAN programmeren is wiskunde.

Hier staat dus iets in de vorm: als A=B en B=C dan A=C en dat is naar mijn weten altijd waar (transiviteit =).
Is het niet meer:
code:
1
2
3
A==B
B==C
A==C

wat een true waarde geeft? :)

• Scorpion

Scorpion

Op dinsdag 06 november 2001 17:41 schreef raptorix het volgende:
Ganz is met een S trouwens, heel goed in nederlands zjin ze niet >:)
ganz == l33t :P

• dusty

dusty

Celebrate Life!

appel == fruit
fruit == peer
appel == peer

Wat Janoz probeerde duidelijk te maken was nog te begrijpen.

Waar jouw vergelijking op slaat, kan zelfs ik niet thuis brengen.

Als het nou op een spijker had geslagen had het in iedergeval nog ergens op geslagen.

Back In Black!

• Infinitive
  • Laatst online: 14-09 09:56
Is het niet meer:
code:
1
2
3
A==B
B==C
A==C

Ik weet niet... zijn daar afspraken over?
Ik zie bijvoorbeeld ook heel vaak dat voor de equivalentie gewoon de = gebruikt wordt en dan voor de assignment de :=

Zelfs in programmeertalen zitten daar verschillen in (de :=, was dat niet pascal?)

(of gaan we nu te ver offtopic? :+ )

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het is niet erg zinnig om te zeggen:
code:
1
A=B /\ B=C /\ A=C

Het enige wat je daarover kan zeggen is namelijk dat het equivalent is aan:
code:
1
A=B /\ B=C

en dit is zo omdat:
code:
1
A=B /\ B=C -> A=C

Gegeven deze vergelijking is het nog steeds onmogelijk om een uitspraak te doen: Alleen gegeven A=B en B=C kan je stellen dat A=C.

Conclusie:

programmeren == problemen op logische manier oplossen (1)
&&
logica == wiskunde (2)
=>
programmeren == wiskunde (3)

Alleen gegeven 1 en 2 kan je 3 afleiden. Voorlopig is er dus geen enkel bewijs voor 3 zolang 1 en 2 niet bewijzen zijn. Ook is het toepassen van de equivalentie hier een beetje merkwaardig. Het gaat inderdaad meer richting de verzamelingenleer :) .

Oei wat was dit lang geleden ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Scorpion

Scorpion

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
class Fruit {
}

class Banaan extends Fruit {
  String data;
  public Banaan(String data) {
    this.data = data;
  }
  public toString() {
    return("[Banaan] "+data);
  }
}

class Appel extends Fruit {
  String data;
  public Appel(String data) {
    this.data = data;
  }
  public toString() {
    return("[Appel] "+data);
  }
}

public class Fruitmand {
  Appel[] appels = new Appel[10];
  Banaan bananen = new Banaan[10];
  for (int x=0;x<appels.length;x++) {
    appels[x] = new Appel("#"+x);
  }
  for (int x=0;x<bananen.length;x++) {
    bananen[x] = new Banaan("#"+x);
  }
}

Fruitmand heeft appels.
Fruitmand heeft bananen.
Een Appel is een Fruit.
Een Banaan is een Fruit.
Een Appel is niet een Banaan.

instanteOf enzo :)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[...De juiste verbetering van Janoz' commentaar..]
Aangezien mensen hier het leuk vinden om hem verder af te zeiken ook al is het een dag later naar de verbetering, is het nu mijn beurt. >:)
Op woensdag 07 november 2001 08:49 schreef Scorpion het volgende:
Fruitmand heeft appels.
Fruitmand heeft bananen.
Een Appel is een Fruit.
Een Banaan is een Fruit.
Een Appel is niet een Banaan.

instanteOf enzo :)
Dit is een vergelijking van :

Fruitmand heeft A
Fruitmand heeft B
A is een Fruit
B is een Fruit

en nu geef jij de conclusie dat A niet B kan zijn. Zoals je niet aan kunt tonen dat A gelijk is aan B , kan je ook niet aannemen dat A niet gelijk is aan B. Daar zal je eerst een bewijs voor moeten vinden, jij neemt het aan vanuit je ervaring wat dus wiskundig niet verantwoord is.

Leer je wiskunde, en denk vooral na voordat je denkt dat je iemand kan afzeiken.

Back In Black!

• Scorpion

Scorpion

euhmm hmmm :? confused?

ik bedoelde dus: instanceOf van Java zal in geval van:

appels[x].instanceOf(bananen[x]) de waarde false terug geven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
if (appels[x].instanceOf(bananen[x])) {
  System.out.println("Appels zijn een instance van Bananen");
} else if (appels[x].instanceOf(Fruit) {
  System.out.println("Appels zijn geen instance van Bananen, maar wel van Fruit");
} else {
  System.out.println("poo");
}

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 07 november 2001 10:24 schreef Scorpion het volgende:
euhmm hmmm :? confused?

ik bedoelde dus: instanceOf van Java zal in geval van:
Verander je code en dan is het opeens wel het geval dat het een instance ervan is. Heeft dus verder niets met het "wiskunde-probleem" te maken.

Back In Black!

• mbravenboer
dusty: Aangezien mensen hier het leuk vinden om hem verder af te zeiken ook al is het een dag later naar de verbetering, is het nu mijn beurt. >:)
Een normale discussie over een (semi)-bewijs met behulp van logica lijkt mij geen afzeiken, maar goed... Als iemand altijd alle opmerkingen die aangeven dat diegene ongelijk heeft als afzeiken ziet, heb je een groot probleem in dit leven :P .
en nu geef jij de conclusie dat A niet B kan zijn. Zoals je niet aan kunt tonen dat A gelijk is aan B , kan je ook niet aannemen dat A niet gelijk is aan B. Daar zal je eerst een bewijs voor moeten vinden, jij neemt het aan vanuit je ervaring wat dus wiskundig niet verantwoord is.
Hum dat bedoelde ik ook ongeveer ;) .
Leer je wiskunde, en denk vooral na voordat je denkt dat je iemand kan afzeiken.
En als jij nu wat minder direct post, is de wereld helemaal een stuk mooier :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
dusty: Verander je code en dan is het opeens wel het geval dat het een instance ervan is. Heeft dus verder niets met het "wiskunde-probleem" te maken.
Het is inderdaad niet zo handig om (object georienteerde) programmeer-code te gebruiken in het bewijs van een stelling... OO is niet equivalent aan de verzamelingenleer...

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 07 november 2001 10:30 schreef mbravenboer het volgende:
Een normale discussie over een (semi)-bewijs met behulp van logica lijkt mij geen afzeiken, maar goed... Als iemand altijd alle opmerkingen die aangeven dat diegene ongelijk heeft als afzeiken ziet, heb je een groot probleem in dit leven :P .
[..]
ik zie het aangeven van iemand ongelijk niet als afzeiken, ik noem het afzeiken als je toch weer commentaar levert dat iemand ongelijk heeft terwijl er 6 personen voor je zijn geweest en TOCH besluit om het ondanks te posten. ( Helemaal als deze persoon meer dan een dag later zijn commentaar erover plaatst.)
En als jij nu wat minder direct post, is de wereld helemaal een stuk mooier :) .
Soms is het nodig ;) Ik kan met mooie semaforen beginnen te gooien echter zal de gemiddelde lezer dan opeens de bal missen en een strike-out krijgen.

Back In Black!

• Scorpion

Scorpion

Op woensdag 07 november 2001 10:51 schreef dusty het volgende:

[..]

ik zie het aangeven van iemand ongelijk niet als afzeiken, ik noem het afzeiken als je toch weer commentaar levert dat iemand ongelijk heeft terwijl er 6 personen voor je zijn geweest en TOCH besluit om het ondanks te posten. ( Helemaal als deze persoon meer dan een dag later zijn commentaar erover plaatst.)
[..]

Soms is het nodig ;) Ik kan met mooie semaforen beginnen te gooien echter zal de gemiddelde lezer dan opeens de bal missen en een strike-out krijgen.
[afzijkmode]
En als jij nu wat minder direct post, is de wereld helemaal een stuk mooier :)
[/afzijkmode]
:)

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op woensdag 07 november 2001 10:54 schreef Scorpion het volgende:
[afzijkmode]
En als jij nu wat minder direct post, is de wereld helemaal een stuk mooier :)
[/afzijkmode]
:)
Door visueel en/of mentaal gehandicapten kan het voorkomen dat in sommige gevallen de kennis vermogen van een lezer wordt verhinderd dat resulteert in een onnodige kwellende kwelling jegens andere personen, wat zou kunnen resulteren in een mentale frustratie waardoor een andere persoon vreemde dingen kan gaan doen waarmee de wereld helemaal niet gedient is, het effect van een indirecte aanpak van een niet zo ideale antwoord kan verwarring met zich mee brengen waarna men de gehele bedoeling achter de semaforiteit begint te vervagen en mensen niet meer goed kunnen concentreren waardoor men verschiedene regels overnieuw moet opnemen in het cognitieve geheugen en dan proberen de respontie niveau van dat gedeelte van de hersenen onder controle te houden omdat ze niet geheel de bedoeling hebben begrepen, samengaand met hun visueel en/of mentaal handicap kan dit tot explosieve uitbarstingen volgen wat alleen maar slechter voor de wereld is.

Conclusie: Soms is directheid de beste oplossing.

Back In Black!

• Scorpion

Scorpion

dit doet me denken aan een gedicht van Hans Teeuwen.
"Dieper dan de traan, zelfs dieper dan de lach" oid. :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op dinsdag 06 november 2001 22:41 schreef Scorpion het volgende:
Is het niet meer:
code:
1
2
3
A==B
B==C
A==C

Hell no:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
class A;
class B;
class C;

class A
{
public:
  bool operator==(const B& p_Anything) { return true; }
  bool operator==(const C& p_Anything) { return false; }
}; 

class B
{
public:
  bool operator==(const A& p_Anything) { return true; }
  bool operator==(const C& p_Anything) { return true; }
}; 

class C
{
public:
  bool operator==(const A& p_Anything) { return false; }
  bool operator==(const B& p_Anything) { return true; }
};

Of ben ik nu vals bezig :Y)

[edit]
Oeps had niet gezien dat deze thread al zo oud was, maar nog steeds met plezier omhooggeschupt daar de wedstrijd gisteren begonnen is... is er nu al een /14 team of niet? 8-)

Professionele website nodig?

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Ik heb (helaas) moeten besluiten om toch maar niet mee te gaan doen met ganz.nl (gewoon weg niet genoeg tijd.)

Back In Black!

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 07 december 2001 09:04 schreef dusty het volgende:
Ik heb (helaas) moeten besluiten om toch maar niet mee te gaan doen met ganz.nl (gewoon weg niet genoeg tijd.)
je vergeet te melden dat de GPC toch wel leuker is :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ganz.nl is een leuke webstrijd maar volgens mij waren er nog een paar.
1 met priemgetallen
en een got programmer iets met de japanse puzzels.
ik denk dat ik maar die laatste ga proberen
helaas geen geld maar ja wel leuk :)

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, ze moeten bij ganz hun zaakjes daar maar wat beter op orde krijgen... Al bij de eerste opdracht ging het mis.. Die kon niet eens ingeleverd worden (Ik vraag me uberhaupt af of ik mijn oplossing in kan leveren, aangezien mijn oplossinge een applet is die uit meerdere classes bestaat, en voor wat ik gezien heb kon er maar 1 bestand opgestuurd worden)...

En waar wordt nu op beoordeeld?? Moet ik 'm zo netjes mogelijk maken, moet ik 'm zo mooi mogelijk maken, moet ik 'm zo klein mogelijk maken?? Ik heb er nu een mooie object structuur inzitten waardoor hij mooi uit te breiden is, maar ik betwijfel het of degene die het nakijkt dit ook inziet.....

mwah.. Ik zie wel.. Zolang ze niet van mij gaan verwachten dat ik Visual Basic ga instaleren of een flash opdracht na moet gaan kijken (Hoe kan ik dat nou doen zonder dat ik flash heb?) en ik nog tijd over heb om de opdrachten te doen blijf ik wel doorgaan.....

Pagina: 1