Toon posts:

Aardig zijn: schijn of werkelijkheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op grond van twee reacties in de Ouija Bord topic:
Op zondag 04 november 2001 13:08 schreef StratoS_V2.0 het volgende:

oh btw was ik gister idd een beetje te moe enzo dus mijn excuses daar nog voor dat ik een beetje bot was.
maar dat |:( ging bij mij een beetje in het verkeerde keelgat.
Op zondag 04 november 2001 14:01 schreef nelis het volgende:

ach, ik reageerde ook niet al te aardig (:P), was ook moe. grind erover :)
Ik vraag me nu dus iets af; als mensen aardig zijn tegen elkaar, is dat dan schijn, of niet? Als iemand namelijk moe is, kan deze persoon minder hebben, en wordt hij/zij sneller boos. Waarom? Hoe komt het dat bijvoorbeeld vermoeidheid zoveel invloed heeft op iemands humeur? (het overbekende ochtendhumeur)

Zou aardig zijn een bewuste actie/state of mind zijn?

Verwijderd

Ik vind dit persoonlijk zon vraag als...

'Waarom is gras groen?'

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 14:20 schreef Webmasterok het volgende:
Ik vind dit persoonlijk zon vraag als...

'Waarom is gras groen?'
Helemaal niet zo'n domme vraag dus. Wist je trouwens dat de Eskimo's wel 40 verschillende woorden voor groen hebben? |:(
('t Kan ook wit geweest zijn.)

Verwijderd

*blaat*

Het gaat ook om het idee |:(

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wat doet mijn uitspraak daar :'( :P

anyways, soms is aardigheid schijn (denk aan iemands kont kussen om er zelf beter van te worden) en soms niet (tegen vrienden en andere personen waar je goed mee op kan schieten).

verder speelt moeheid een rol omdat je op het moment dat je moe bent je gewoon minder (vooral minder gezeur) kan verdragen. je "hoofd" staat er dan niet naar en je gaat geïrriteerd reageren. je hersens hebben behoefte aan rust en niet aan gezeur op zo'n moment.

Verwijderd

Mmm jij zegt dus als je moe bent heeft je ''hoofd'' alleen maar behoefte aan rust. Das ook niet helemaal waar, want als ik moe ben wil ik ook wel ff........ iets anders doen dan slapen ;), en daar raak ik dan ook niet geirriteerd van.

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 15:05 schreef Webmasterok het volgende:
Mmm jij zegt dus als je moet bent heeft je ''hoofd'' alleen maar behoefte aan rust. Das ook niet helemaal waar, want als ik moe ben wil ik ook wel ff........ iets anders doen dan slapen ;), en daar raak ik dan ook niet geirriteerd van.
nee, ik zeg dat je hoofd meer behoefte heeft aan rust dan "normaal" en dus minder aan andere dingen (met name gezeur ed)...

Verwijderd

Mmm zoals ik zei komt het in iedergeval wel over (bij mij dan).

• Oefening
  • Niet online
Op zondag 04 november 2001 15:24 schreef Webmasterok het volgende:
Mmm zoals ik zei komt het in iedergeval wel over (bij mij dan).
ja hehe, daarom leg ik het toch ook uit hoe het wél bedoelt was :)

Verwijderd

mjah........

*blaat*

Ging om het idee |:(

:P

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 15:32 schreef Webmasterok het volgende:
mjah........

*blaat*

Ging om het idee |:(

:P
Die indruk had ik ook al.

Verwijderd

LoL

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn idee is dat alle menselijke acties uit puur rigenbelang voorkomen.

De winst van aardig zijn voor anderen is dat anderen dan wel 's aardig terug doen, waar je dus voordeel van haalt.

technisch is het dus altijd schijn, aan de andere kant komen dus echt aardige mensen voor (die hebben de verhoudingen niet goed :P)

• MaDLiVe
  • Laatst online: 23-01 07:17

MaDLiVe

.-Observer-.

Het is wijs om te weten dat aardig overkomen meer voordelen dan nadelen heeft.

Tevens is het zo dat emoties constant worden beinvloed door externe en interne factoren.

Maar wat bedoel je eigelijk met schijn.....het lijkt mij allemaal een kwestie van interpretatie, en de diverse factoren die op het moment van intrepeteren aanwezig zijn?

....en natuurlijk is moet je altijd weten waarom een persoon aardig tegen je doet...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Op zondag 04 november 2001 14:58 schreef IllegalOperation het volgende:

[..]

Helemaal niet zo'n domme vraag dus. Wist je trouwens dat de Eskimo's wel 40 verschillende woorden voor groen hebben? |:(
('t Kan ook wit geweest zijn.)
Dat was dus ijs. Daar hebben ze 40 woorden voor (voor de 20 typen ijs enzo, etc.).

Maaruh. Aardig is echt geen schijn hoor. Sommigen, vooral amerikanen zijn daar goed in, kunnen aardig 'doen' maar het niet zijn.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

'Aardig doen/zijn' is een toestand die door beide partijen wordt gecreerd. Iemand kan aardig zijn en toch niet aardig worden gevonden en andersom. Als je de indruk hebt dat iemand niet aardig tegen je is, moet je je altijd afvragen of jij het gedrag niet als onaardig interpreteerd, terwijl anderen het niet specifiek als onaardig zouden interpreteren.

'Aardig' is een heel continuum van toestanden met 4 variabelen: ben jij aardig, is de ander aardig, vind je de andere aardig en vind de ander jou aardig. Zelfs met iemand die niet aardig is kan je goed samenwerken als jij wel aardig bent tegen de ander.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 14:13 schreef Kyori het volgende:

Dat is het zeker. Je bent altijd aardig omdat je iets wil van iemand. Je wilt de vriendschap van een persoon, of z'n minidisc :P

Feit blijft dat je iets wilt. Je wilt altijd iets van mensen. Zelfs als je niets van ze wilt wil je iets (je wil nl. niets van ze). Op het moment dat je aardig doet tegen iemand verwacht je iets terug. Dat hoeft niet van die persoon te zijn, mischien dat je je "beloning" van hoger hand krijgt, van God of d.m.v. innerlijke rust.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op maandag 05 november 2001 01:33 schreef Jywansa het volgende:

[..]

Dat is het zeker. Je bent altijd aardig omdat je iets wil van iemand. Je wilt de vriendschap van een persoon, of z'n minidisc :P

Feit blijft dat je iets wilt. Je wilt altijd iets van mensen. Zelfs als je niets van ze wilt wil je iets (je wil nl. niets van ze). Op het moment dat je aardig doet tegen iemand verwacht je iets terug. Dat hoeft niet van die persoon te zijn, mischien dat je je "beloning" van hoger hand krijgt, van God of d.m.v. innerlijke rust.
Dat was mijn minidisc speler dus :)

Het enigste wat ik terugvraag is jou vriendschap in dat geval verder niets...

En de definitie van vriendschap heeft voor iedereen een andere waarde.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 14:13 schreef Kyori het volgende:
Op grond van twee reacties in de Ouija Bord topic:
[..]

[..]

Ik vraag me nu dus iets af; als mensen aardig zijn tegen elkaar, is dat dan schijn, of niet? Als iemand namelijk moe is, kan deze persoon minder hebben, en wordt hij/zij sneller boos. Waarom? Hoe komt het dat bijvoorbeeld vermoeidheid zoveel invloed heeft op iemands humeur? (het overbekende ochtendhumeur)

Ik denk eerder dat het is dat de juiste prikkels nog niet aangemaakt zijn als je net wakker word. Dus bepaalde stoffen in je hersenen laten je je vrolijk voelen als mens, en als je moe word nemen die stoffen weer af.

Maar goed ik zeg ook wel vaak aardige dingen om de vrede te bewaren terwijl ik dan de persoon in kwestie wel kan schieten. Dat is meer iets persoonlijks dan maar het ochtend en moeheids humeur ligt gewoon aan de productie van die stof in je hersenen. Mensen die depresief zijn maken die stof te weinig aan vandaar anti depresiva's met die stof erin.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 06 november 2001 22:27 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het is dat de juiste prikkels nog niet aangemaakt zijn als je net wakker word. Dus bepaalde stoffen in je hersenen laten je je vrolijk voelen als mens, en als je moe word nemen die stoffen weer af.

Maar goed ik zeg ook wel vaak aardige dingen om de vrede te bewaren terwijl ik dan de persoon in kwestie wel kan schieten. Dat is meer iets persoonlijks dan maar het ochtend en moeheids humeur ligt gewoon aan de productie van die stof in je hersenen. Mensen die depresief zijn maken die stof te weinig aan vandaar anti depresiva's met die stof erin.
Uhm stofjes en nog meer stofjes, het bestaat uit ketens stofjes en schakelingen ligt ff wat gecompliceerder dan dat ene stofje :)

Pagina: 1