ICQ + MSN (als plugin) in een programma dat met history en al 3,30 MB ruimte in beslagneemt.
Ik kan er alles mee, filetransfer, IM'en, zelfs sms'en (ook plugin via icq gedoe) en dat alles neemt minder geheugen in beslag dan msn, icq, trillian, en de overige jabber clients (zolang ze niet CLI zijn).
Ik gebruik alleen nog maar miranda, icq (van mirabilis) is van mijn computer verdwenen, MSN ook na een shift+delete in winxp.
Ik heb alles wat ik wil en dat in minder dan 4 MB.
Het enige verschil waarom ik liever met mensen op ICQ praat dan met mensen op MSN is de mentaliteit van de gebruikers.
Als ik iets irri vindt is het als iemand constant zijn naam veranderd als hij een ander mp3'tje aan het luisteren is. De emoticons zijn enorm lelijk en maken je conversatie onoverzichtelijk (GoT icons vallen dan nog wel mee) en het wereldberoemde fenomeen van triggerhappy "buddies" die constant op enter rammen op een bepaald frequentie of het woord nou af is of niet.
Je krijgt dan van dit soort gesprekken:
Bla says:
Hoi Sor
Bla says:
c wat moesten
Bla says:
maken van
Bla says:
Huiswerk
Daar heb ik een bloedhekel aan, dat kan ik helaas niet veranderen met miranda.
Wat wel, ik kan nu de MSN gebruikers een VASTE naam geven, die niet veranderd. De emoticons zijn weg, zitten er niet in etc. ik heb geen vierkantjes of rotgeluidjes als mensen online komen of iets tegen me zeggen. Ik hoor gewoon klop klop klop en oh oh (ja de icq geluidjes die ikzelf zo ingesteld heb).
Statussen werken ook prima, iedere dag komen er nieuwe builds uit met bugfixes en regelmatig worden er nieuwe features toegevoegd in plugins, zodat je zelf beslist of je msn, sms enz. erin wilt hebben of niet.
Ik vind het een meesterlijk programma en veel mensen die er de tijd voor nemen om het naar hun wensen te customizen willen niks anders meer.
Het proggie is btw hier te vinden.
http://miranda-icq.sourceforge.net
Eerst even een gewone regular versie installen en daarna een de nightly build erover gooien, icons downen, sound (als je zelf niks hebt) instellen, je icq database importeren enz. en klaar in een minuutje of 15.