Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Op zondag 04 november 2001 16:10 schreef Chilly_Willy het volgende:
MSN is spyware van microsoft.. en microsoft zuigt. dus msn zuigt.
En jij bent vast heel slim, dat merk je ook wel aan jou onderbouwde en intelligente opmerking |:(

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Op zondag 04 november 2001 16:14 schreef MikeN het volgende:

[..]

Als het goed is kun je er max 10 tegelijk, tenminste, dat las ik ergens...
Las je dat in de Tina toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Op zondag 04 november 2001 16:16 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

Las je dat in de Tina toevallig?
Neej, ik las het in het grote poortmappings verhaal geloof ik..... Het had iig iets met poortmappen te maken (De tina, hoe kom je erbij :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Eigenlijk kiest ik gewoon een messenger die mijn (meeste) vrienden/vriendinnen ook hebben. En dat is gewoon MSN Messenger en omdat ik al sinds het begin van MSN Messenger het gebruik ben ik het gewend. En trouwens met alleen 'Enter' een bericht versturen vind ik relax, maar dit komt omdat ik het gewend ben.

En dat stomme idee dat MSN Messenger voor internet newbie's en leken zijn slaat nergens op. Zo cool en moeilijk is I See You ook weer niet.

P.S. Waarom in gods naam werkt TAB+Enter in ICQ niet meer? Was ik net een beetje gewend.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Ik gebruik al heel lang ICQ, en dat is me alrijd heel goed bevallen. Maar vrijdag kreeg ik van een (slimme :P ) meid haar meel-adres, zij zit dus op MSN. En aangezien ik het toch ook altijd heb draaien (zit nu eenmaal in XP) heb ik het dus ook maar eens geprobeerd, en ik moet zeggen dat het gewoon echt lekker werkt, zeker met PLUS!. Ik zit alleen nog een beetje te kloten met statussen, dat werkt bij ICQ toch ff makkelijker, ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe het werkt, ikheb hometime, dus moet na elke 2 uur opnieuw inloggen. met ICQ is dat geen probleem, kom gewoon als N/A terug, maar MSN zet me meteen weer online :(

Maar ik zal MSN zeker vaker gebruiken...
I See You
Het is I seek You
edit: typo

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Ik ben ook maar voor Trillian gegaan: http://people.zeelandnet.nl/merchant/trillian.gif
Hoef ik maar een programma te gebruiken

MSN vind ik irritant:
- Irritant vierkantje
- Levensgroote smilies
- Vensters veel te groot
- Nicknames veel te lang (Je hoeft maar op een knopje te drukken om je naamte wijzigen, en dan heb je ook nog van die mensen die ze laten scrollen) :r
- Enter 'probleem'

ICQ vind ik ook veel fijner werken, maar goed, alle klasgenooten gebruiken MSN, onder het motto van:
Iedereen gebruikt MSN en ik heb eigenlijk ook geen zin om het te downloaden
Dat Microsoft het er nu standaar mee instaleerd heeft dus WEL gevolgen

En aangezien ik dus toch geen MSN gebruik WIL IK HET OOK NIET OPSTARTEN SAMEN MET OUTLOOK..
Ik heb het ook maar gedeinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:25 schreef Timpie2000 het volgende:
MSN vind ik irritant:
- Irritant vierkantje
- Levensgroote smilies
- Vensters veel te groot
- Nicknames veel te lang (Je hoeft maar op een knopje te drukken om je naamte wijzigen, en dan heb je ook nog van die mensen die ze laten scrollen) :r
- Enter 'probleem'
vierkantjes?
vensters kun je ook kleiner maken 1337 ITer
nicknames zijn de mensen niet het prog
njah als dat voor jou een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Laatst online: 16-06 14:11
Op zondag 04 november 2001 16:36 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

vierkantjes?
Voor sommige mensen is het best moeilijk hoor om een venster te verkleinen, je met wel klikken, vastehouden èn met de muis bewegen tegelijk!

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 16:36 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

vierkantjes?
vierkantjes rechtsonder, beetje irri. Toch is het wel makkelijk om te zien wanneer iemand online komt.

Venster kleiner maken is onleesbaar en scrollen is dan een must.

Door het programma is het erg aantrekkelijk om je naam te veranderen. Helemaal als je effe op offline status gaat en dan weer online komt. VOor de rest lijkt het dan alsof je weer online komt (en dus dat vierkantje rechtsonder)

Het is gewoon irri, niet echt een probleem.
Op zondag 04 november 2001 16:38 schreef DiEPVRiESKiP het volgende:

[..]

Voor sommige mensen is het best moeilijk hoor om een venster te verkleinen, je met wel klikken, vastehouden èn met de muis bewegen tegelijk!
Ik krijg ook altijd weer acute RSI van dat ALT-ENTER met ICQ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:39 schreef Flaman_Creationz het volgende:

vierkantjes rechtsonder, beetje irri. Toch is het wel makkelijk om te zien wanneer iemand online komt.
aah dat vierkantje..
ten 1e dat kan uit
en ten 2e ik vind dat handig soms,
en als ik het niet handig vin zet ik het uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 16:18 schreef MikeN het volgende:

[..]

(De tina, hoe kom je erbij :r )
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/309307

:D
Op zondag 04 november 2001 16:42 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

aah dat vierkantje..
ten 1e dat kan uit
en ten 2e ik vind dat handig soms,
en als ik het niet handig vin zet ik het uit
Maar als ik nou wil zien wie er online komt? Ik ga dat niet uitzetten omdat een stel jokers die naam telkens opnieuw aanmelden.

Sommige hebben ook een patch waardoor die naam scrolled in je MSN dinges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:42 schreef Flaman_Creationz het volgende:

Maar als ik nou wil zien wie er online komt? Ik ga dat niet uitzetten omdat een stel jokers die naam telkens opnieuw aanmelden.

Sommige hebben ook een patch waardoor die naam scrolled in je MSN dinges....
voor irritante mensen is ook de blokkeer functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Msn is inderdaad zwaar nep , icq Rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:48 schreef Trancentral het volgende:
Msn is inderdaad zwaar nep , icq Rulez!
MEEP MEEP MEEP MEEP MEEP

braindead reply detected!

sjees man zulke replys moeten dan bewijzen dat ICQ voor slimme mensen is en MSN voor domme :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Jah, ik had het over die vierkantjes onderin, andere l33t ITer..
Die blokeer functie is ook irritant, vooral om dat het dan lijkt alsof ze offline zijn, waardoor ik dan weer telkens zo'n irritant vierkantje krijg..

Verder zou MSN al een stuk beter worden als je gewoon ZELF kon kiezen welke naam iemand heeft, iets wat ICQ wel kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit gewoon een ander soort mensen op msn. Als je daar mee online gaat willen gelijk 10 mensen met je praten. Dat is bij mij met icq niet zo terwijl ik heel wat meer contacts in icq heb als msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:50 schreef Timpie2000 het volgende:
Jah, ik had het over die vierkantjes onderin, andere l33t ITer..
Die blokeer functie is ook irritant, vooral om dat het dan lijkt alsof ze offline zijn, waardoor ik dan weer telkens zo'n irritant vierkantje krijg..

Verder zou MSN al een stuk beter worden als je gewoon ZELF kon kiezen welke naam iemand heeft, iets wat ICQ wel kan..
daar ben ik het wel mee eens ja, maar ik ben om 1 of andere reden blijkbaar gezegend met allemaal nick trouwe mensen op mijn lijst, nu ik nog eens kijk..
het grootste gedeelte heeft zelfs gewoon zijn/haar voornaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 16:55 schreef SuB het volgende:
er zit gewoon een ander soort mensen op msn. Als je daar mee online gaat willen gelijk 10 mensen met je praten. Dat is bij mij met icq niet zo terwijl ik heel wat meer contacts in icq heb als msn.
dat is bij mij ook zo ja. maar dat heb ik zelf zo gefixt. Er staan bij mij alleen vrienden en goede kennisen enzo in mijn lijst. In ICQ staat de rest zown beetje, maar ik kan me niet herrineren dat ik ICQ de laatste paar weken gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Ach Koeschaap en andere MSN aanhangers, ik vind MSN niet zo zeer zuigen, maar ik heb gewoon liever dat iedereen ICQ gebruikt. Als iedereen MSN gaat gebruiken zodat niet zo fijn zijn, MSN heeft nog teveel bugs denk ik.

Ik gebruik nou MSN en ICQ samen en ben redelijk tevreden.

MSN: j.ek@chello.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

het kan geen teksten opslaan en later versturen wanneer de persoon online is

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef rambo-2001 het volgende:
het kan geen teksten opslaan en later versturen wanneer de persoon online is
spuit elf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:04 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Ach Koeschaap en andere MSN aanhangers, ik vind MSN niet zo zeer zuigen, maar ik heb gewoon liever dat iedereen ICQ gebruikt. Als iedereen MSN gaat gebruiken zodat niet zo fijn zijn, MSN heeft nog teveel bugs denk ik.

Ik gebruik nou MSN en ICQ samen en ben redelijk tevreden.

MSN: j.ek@chello.nl :)
ik gebruik het ook alle2 hoor :D
eigenlijk vooral mirc om te ouwehoeren maar das geen IM :)
en trouwens er zijn geloof ik plannen om MSN ook met andere IM clients waaronder ICQ samen te laten werken, had ik ergens gelezen volgens mij :? en ik zal zo weleens ff Microsoft meelen dat ze offline messages en een vaste nick die je zelf in kan stelle toe moeten voegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 17:07 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

ik gebruik het ook alle2 hoor :D
eigenlijk vooral mirc om te ouwehoeren maar das geen IM :)
en trouwens er zijn geloof ik plannen om MSN ook met andere IM clients waaronder ICQ samen te laten werken, had ik ergens gelezen volgens mij :? en ik zal zo weleens ff Microsoft meelen dat ze offline messages en een vaste nick die je zelf in kan stelle toe moeten voegen :D
Dat zou wel zo handig zijn als ze samen gingen werken om 1 IM te maken. Gewoon een poll beginnen of enquete wat de concument nou eigelijk wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartware
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Afgezien van de koppelverkoop van M$ waarmee ze de Explorer truc gewoon nog een keer proberen:

ICQ rockt gewoon harder omdat het er niet alleen voor windhoos is!
Ikzelf gebruik een OS/2 client, er is een java client (sterk verouderd, maar de basisfuncties waar het mij alleen om gaat zitten er in) en er schijnen versies voor Linux te zijn. Ja, echt ;) Ook command-line. Voor de win-piepeltjes: command-line is zo'n scherm met alleen maar tekst.
En wellicht nog meer. Mac?

En als je zoals ik alleen voor de basisfuncties gaat (berichtjes, en file transfer) dan hoef je onder windhoos ook niet de echte ICQ te gebruiken, maar kun je de kleine Miranda ICQ downloaden. (bij http://www.sourceforge.net)

Wat _ik_ mij nou afvraag: wat heeft mickeysoft nou eigenlijk te winnen door allerlei applicaties waar andere bedrijven hun bestaansrecht aan ontlenen, te imiteren en te integreren in hun 'OS'? (zogenaamd gratis, maar reken maar dat je ervoor betaald) Oh ja: World Domination...

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:09 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

Dat zou wel zo handig zijn als ze samen gingen werken om 1 IM te maken. Gewoon een poll beginnen of enquete wat de concument nou eigelijk wilt :)
inderdaad want ik vind trillian ook niet alles eigenlijk. kep ut wel een tijdje gebruikt maar omdat ICQ en MSN zo verschillend zijn krijg je toch niet een prog wat optimaal werkt IMO, maar als ICQ en MSN nou wat naar elkaar toe zouden groeien en de goede dingen van elkaar over zouden nemen. dan had je de ultieme IM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:11 schreef bartware het volgende:
Afgezien van de koppelverkoop van M$ waarmee ze de Explorer truc gewoon nog een keer proberen:
En wellicht nog meer. Mac?
Ik weet in ieder geval dat MSN er wel voor de Mac is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Het enige wat ikzelf zwaar irritant vind aan MSN is het feit dat je voor elk persoon waar je mee chat een ander venster krijgt... En aangezien het feit dat iedereen die op MSN zit de neiging heeft om wat tegen je te gaan zeggen als je online komt zit je al snel met 5 tot 10 vensters open :(

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:16 schreef FL!PNEUS het volgende:
Het enige wat ikzelf zwaar irritant vind aan MSN is het feit dat je voor elk persoon waar je mee chat een ander venster krijgt... En aangezien het feit dat iedereen die op MSN zit de neiging heeft om wat tegen je te gaan zeggen als je online komt zit je al snel met 5 tot 10 vensters open :(
das toch bij alle instant messengers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Op zondag 04 november 2001 17:16 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

das toch bij alle instant messengers?
Nee, want bij ICQ stuur je losse berichtjes naar elkaar... Die staan heel even op de taskbar en verdwijnen vervolgens weer... Als je een berichtje van iemand krijgt via ICQ zie je alleen maar een klein berichticoontje in je systemtray, maar als iemand je een "bericht" stuurt via MSN krijg je er gelijk een knop bij op je taskbar die vervolgens bij iedere nieuwe zin gaat knipperen als een kerstboom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:46

Ralluph

Aus der Reihe...

Ik gebruik zelf MSN en ICQ naast elkaar, en heb de laatste tijd een verschuiving gemerkt in gebruik in het voordeel van MSN. Om een berichtje te sturen naar contacten (= vrienden/collega's/overige bekenden maar geen vrouwen (zie verderop)) gebruikte ik dan ook liever MSN.

Persoonlijk vind ik het grootste nadeel van ICQ de belachelijke omvang die het programma heeft. Er zijn dan ook een heleboel features geïmplementeerd die niet meer dan het predicaat kerstboomversiering verdienen, en het programma een amateuristische uitstraling geven - ik denk dat de meeste gebruikers er niet op zitten te wachten om met een IM client notities bij te kunnen houden en hun afspraken in de ingebouwde agenda in te voeren. Ook het selecteren van tekst van al verzonden messages is een hel :(.

MSN had tot de vorige release in vergelijking tot ICQ een veel solider uitstraling. Het had weinig overbodige features, en was daarom een factor 10 kleiner qua compiled code. Helaas hebben de heren uit Redmond deze voordelen met de laatste versie grondig om zeep geholpen, vooral enige bugs met de toolbars (na uitzetten en minimaliseren van het venster zijn ze er gewoon weer :r), wat de indruk wekt dat wij met een stressprojectje van doen hebben.

Ik weet dan ook niet welke van de twee clients mijn voorkeur geniet momenteel. Ik vrees dat het feit dat - zoals eerder genoemd - de meeste vrouwen MSN gebruiken wel weer de doorslag zal geven :P.

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:18 schreef FL!PNEUS het volgende:

[..]

Nee, want bij ICQ stuur je losse berichtjes naar elkaar... Die staan heel even op de taskbar en verdwijnen vervolgens weer... Als je een berichtje van iemand krijgt via ICQ zie je alleen maar een klein berichticoontje in je systemtray, maar als iemand je een "bericht" stuurt via MSN krijg je er gelijk een knop bij op je taskbar die vervolgens bij iedere nieuwe zin gaat knipperen als een kerstboom...
aah, op die fiets.das inderdaad handiger als je maar 1 dingetje wil zeggen. anders maakt het niet zoveel uit IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Trouwens, ik gebruik ook gewoon de combinatie ICQ+MSN, maar MSN staat er alleen maar op omdat 3 goeie vrindinnen en mijn lieffie MSN hebben... (how typical :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:24 schreef FL!PNEUS het volgende:
Trouwens, ik gebruik ook gewoon de combinatie ICQ+MSN, maar MSN staat er alleen maar op omdat 3 goeie vrindinnen en mijn lieffie MSN hebben... (how typical :+)
en zo zie je maar dat vrouwen het toch te vertellen in de IT wereld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat MSN niks zelf kan bedenken, veel dingen zijn overgenomen uit ICQ en AOL....
EN natuurlijk ligt MSN bijna altijd plat (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:46

Ralluph

Aus der Reihe...

...gaat knipperen als een kerstboom...
...die niet meer dan het predicaat kerstboomversiering verdienen...
Volgens mij zijn Fl!pneus en ik al danig in de kerststemming B-)

Verder is het knipperen van die knoppen in de taakbalk van MSN bij de nieuwste versie (4.5 - .NET) iets wat ook niet helemaal lekker is geïmplementeerd. Als ik al iets heb teruggetypt, dan blijven die dingen hopeloos knipperen totdat je expliciet op die knop duwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:30 schreef jbalk het volgende:

EN natuurlijk ligt MSN bijna altijd plat (8>
b/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 17:32 schreef Koeschaap het volgende:

[..]

b/s
WELLES NIETUS WELES NIETUS

Het is gewoon algemeen bekend dat MSN vaak, bij veel users, plat ligt.

Nou bij jou toevalig niet, of je bent gewoon niet vaak genoeg online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op zondag 04 november 2001 16:06 schreef Mafioso het volgende:
[off-topic]
Flaman, leuke editorials :)
[/off-topic]
Ah die uit mijn SIG? hehe dank je, ik had al meer tweakers hier over gehoord *bloos* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:41 schreef Flaman_Creationz het volgende:

[..]

Nou bij jou toevalig niet, of je bent gewoon niet vaak genoeg online :)
8 uur per dag ofzo door de week en in het weekend soms wat minder soms wat meer. maar bill zal mij wel aardig vinden ofzo. mischien omdat ik een heleboel XP beta's getest heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Zelf zit ik niet zo heel vaak achter de PC (vind ik zelf) maar wel elke avond tot 1 uur snachts of zo.

Maar mijn PC en chatprogs hebben een uptime van ongeveer 15 uur elke dag.

Ik heb toch zeker 1 tot 2 keer per week problemen met MSN aanmelden.

En elke dag dat berichten niet aankomen. (Vooral bij mensen die een netwerk hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/guymulders/miranda.jpg
ICQ + MSN (als plugin) in een programma dat met history en al 3,30 MB ruimte in beslagneemt.
Ik kan er alles mee, filetransfer, IM'en, zelfs sms'en (ook plugin via icq gedoe) en dat alles neemt minder geheugen in beslag dan msn, icq, trillian, en de overige jabber clients (zolang ze niet CLI zijn).
Ik gebruik alleen nog maar miranda, icq (van mirabilis) is van mijn computer verdwenen, MSN ook na een shift+delete in winxp.
Ik heb alles wat ik wil en dat in minder dan 4 MB.
Het enige verschil waarom ik liever met mensen op ICQ praat dan met mensen op MSN is de mentaliteit van de gebruikers.
Als ik iets irri vindt is het als iemand constant zijn naam veranderd als hij een ander mp3'tje aan het luisteren is. De emoticons zijn enorm lelijk en maken je conversatie onoverzichtelijk (GoT icons vallen dan nog wel mee) en het wereldberoemde fenomeen van triggerhappy "buddies" die constant op enter rammen op een bepaald frequentie of het woord nou af is of niet.
Je krijgt dan van dit soort gesprekken:
Bla says:
Hoi Sor
Bla says:
c wat moesten
Bla says:
maken van
Bla says:
Huiswerk
Daar heb ik een bloedhekel aan, dat kan ik helaas niet veranderen met miranda.
Wat wel, ik kan nu de MSN gebruikers een VASTE naam geven, die niet veranderd. De emoticons zijn weg, zitten er niet in etc. ik heb geen vierkantjes of rotgeluidjes als mensen online komen of iets tegen me zeggen. Ik hoor gewoon klop klop klop en oh oh (ja de icq geluidjes die ikzelf zo ingesteld heb).
Statussen werken ook prima, iedere dag komen er nieuwe builds uit met bugfixes en regelmatig worden er nieuwe features toegevoegd in plugins, zodat je zelf beslist of je msn, sms enz. erin wilt hebben of niet.
Ik vind het een meesterlijk programma en veel mensen die er de tijd voor nemen om het naar hun wensen te customizen willen niks anders meer.

Het proggie is btw hier te vinden.
http://miranda-icq.sourceforge.net
Eerst even een gewone regular versie installen en daarna een de nightly build erover gooien, icons downen, sound (als je zelf niks hebt) instellen, je icq database importeren enz. en klaar in een minuutje of 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 14:56 schreef Noisema het volgende:

[..]

Virc kan dat, en ik vin het een best handig IRC proggie...

Zie www.chatcity.nl bij de downloads....
Tnx, mate, ook relaxt dat je meteen de link erbij zet ;)

grtz tassie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 17:46 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Zelf zit ik niet zo heel vaak achter de PC (vind ik zelf) maar wel elke avond tot 1 uur snachts of zo.

Maar mijn PC en chatprogs hebben een uptime van ongeveer 15 uur elke dag.

Ik heb toch zeker 1 tot 2 keer per week problemen met MSN aanmelden.

En elke dag dat berichten niet aankomen. (Vooral bij mensen die een netwerk hebben)
ik hoor het ook wel van andere mensen hoor, maar mijn PC gaat meestal sochtends aan om wat te leechen/ fxpen en hij gaat rond een uur of half 1 uit ofzo, en ik heb eigenlijk alleen een paar keer gehad dat er onderhoud gepleegd werd ofzo. maar das echt maar 1x per maand ofzo.. maar ik zal er weleens een tijdje op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ik heb een vraag aan de Miranda ICQ gebruikers, jullie hebben me zeer geinteresseerd gemaakt in deze client, maar ik heb een paar vraagjes:

- Verstuur je losse berichtjes naar MSN gebruikers?
- Ondersteunt Miranda ICQ de online contactlist van ICQ 2001b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 18:02 schreef FL!PNEUS het volgende:
Ik heb een vraag aan de Miranda ICQ gebruikers, jullie hebben me zeer geinteresseerd gemaakt in deze client, maar ik heb een paar vraagjes:

- Verstuur je losse berichtjes naar MSN gebruikers?
- Ondersteunt Miranda ICQ de online contactlist van ICQ 2001b?
Allebij nee, miranda sux, je kan niet eens contacts importen, op welke manier dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Uhm, miranda ondersteunt wel het nieuwe protocol van icq geloof ik, met behulp van een plugin, maar ik weet niet of dat met die contactlist enz. gaat.
En ja je stuurt zeg maar ala icq losse berichten, is net zoals icq, je kunt instellen of je gewoon bericht tikt dat ie weggaat single style en conversation style, dus je zegt iets en dat komt daarboven in een window te staan zelfde manier zoals dat ingevoerd is bij icq 2000.
Dus zoiets:
Window:
Piet: Hey Bla
Bla: Hey piet

hier volgt dan iets met knopjes enz. info history knop etc. en dan komt je tikveld

Hier dus!

Maar van die online contactlist weet ik niet, wat ik wel weet is dat je miranda op een diskette mee zou kunnen nemen (aangezien er niks van registersleutels of zo nodig is).
Maar dat zal nog wel geimplementeerd worden (van die contactlist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik nou alles bij elkaar neem kun je dus gewoon het beste KPN spekke en gewoon bellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-12-2021
trillian is beter in dat opzicht met contacts importeren enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 11-09 18:06
Op zondag 04 november 2001 12:26 schreef MikeN het volgende:
Ik gebruik MSN om 1 simpele reden niet:
Het opdringerige gedrag van Microsoft.

Je kunt het bijna niet wegkrijgen.... Als je OE opstart, zal altijd dat MSN icoontje weer in je balkie komen te staan. Tenzij je het echt verwijdert. Onder Winxp is het nog erger, daar start het standaard al op, of je dat nou wil of niet.... Daar heb ik toch niet om gevraagd? Microsoft probeert gewoon weer andere producten uit de markt te duwen.... :r
Dan neem je toch geen OS van Microsoft??? Tuurlijk promoot Miscrosoft haar eigen producten. Logisch toch ?!
Neem dan Linux met KDE als desktopmanager, en je hebt geen (opdringerig) MSN Messenger meer...

Ik vindt het gewoon je eigen keuze: kiezen voor een OS van Microsoft is ook kiezen voor hun nevenproducten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim

scim

Nani?

Miranda kan gewoon je hele contactlist importeren hoor, geen probleem.
Alleen die server side contactlist hoort nog niet tot de opties geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Wat ik persoonlijk irritant van msn vindt:
En ga nou niet zeggen dat (bijna) alles al eerder is genoemt want we hebben intussen zowat alles wel gecovered.

-Ongelooflijk opdringerig.
• Opstarten bij outlook*
• Allemaal enge blauwe schermpjes als mensen online komen en anders geen mogelijkheid te zien wie er is op momenten dat je dat wilt weten.
• Een chatvenster wordt zonder jou toestemming geaccepteerd en er word meteen een nieuw scherm geopend.
Persoonlijk vindt ik de manier waarop microsoft zn producten naar voren brengt al zo ergerniswekkend dat ik het meteen al geboycot heb
• Je kunt niet zoals bij icq namen van andere gebruikers aanpassen naar een meer leesbaar formaat (bv "*| /-\/\/\ d/\ 1337E5T [lading smiletje en icoontjes]*" naar "n00b" ofzo
• Weer die infantiele interface die met WindowsDisney is meegeleverd (zelfs zonder 4.5 gaat het al errug die kant op)

Bovenstaande misschien kort samen te vatten onder: je verliest je controle over je computer

• Een aantal andere bovengenoemde, iets minder grote irritaties.

--

Van icq heb ik alleen wel het idee dat sinds msn er is ICQ steeds slechter bereikbaar is en het langer duurt om in te loggen of berichtjes te sturen. Misschien weer een ondermijningsactie van ms? (ik meen dit serieus, no flame intended)
--

*=(ja dat ding staat op mn comp voor de 'ignorant' gebruikers hier, en aangezien ik graag wil dat mn computer terwijl ik er niet ben ook nog vanalles doet, is het niet echt handig om dan met accounts te gaan klooien)

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 november 2001 19:14 schreef SilentStorm het volgende:
Wat ik persoonlijk irritant van msn vindt:
En ga nou niet zeggen dat (bijna) alles al eerder is genoemt want we hebben intussen zowat alles wel gecovered.

-Ongelooflijk opdringerig.
• Opstarten bij outlook*
• Allemaal enge blauwe schermpjes als mensen online komen en anders geen mogelijkheid te zien wie er is op momenten dat je dat wilt weten.
[koeschaap]Geluidje??[/koeschaap]

• Een chatvenster wordt zonder jou toestemming geaccepteerd en er word meteen een nieuw scherm geopend.
Persoonlijk vindt ik de manier waarop microsoft zn producten naar voren brengt al zo ergerniswekkend dat ik het meteen al geboycot heb
• Je kunt niet zoals bij icq namen van andere gebruikers aanpassen naar een meer leesbaar formaat (bv "*| /-\/\/\ d/\ 1337E5T [lading smiletje en icoontjes]*" naar "n00b" ofzo
• Weer die infantiele interface die met WindowsDisney is meegeleverd (zelfs zonder 4.5 gaat het al errug die kant op)

[koeschaap]als je alles op win2k zet in XP dan zie je niet echt verschil[/koeschaap]
Bovenstaande misschien kort samen te vatten onder: je verliest je controle over je computer

• Een aantal andere bovengenoemde, iets minder grote irritaties.

--

Van icq heb ik alleen wel het idee dat sinds msn er is ICQ steeds slechter bereikbaar is en het langer duurt om in te loggen of berichtjes te sturen. Misschien weer een ondermijningsactie van ms? (ik meen dit serieus, no flame intended)
--
[koeschaap]Dit lijkt me heel heel erg onwaarschijnlijk[/koeschaap]
*=(ja dat ding staat op mn comp voor de 'ignorant' gebruikers hier, en aangezien ik graag wil dat mn computer terwijl ik er niet ben ook nog vanalles doet, is het niet echt handig om dan met accounts te gaan klooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

[koeschaap]als je alles op win2k zet in XP dan zie je niet echt verschil[/koeschaap]

Ik heb het niet over die irritante titelbalk maar het hele programma (kleur en letter en grootte- gebruik)

[koeschaap]Dit lijkt me heel heel erg onwaarschijnlijk[/koeschaap]

Ze kunnen zo die servers half platgooien met scriptjes dat random users constant in en uitloggen, veel grote berichten naar offline users zenden en nog meer van die ongein.
Aangezien dit direct illegaal is en microsofts betrokkenheid moeilijk bewijsbaar is kunnen ze dit makkelijk doen. Of ze het doen: ze hebben er voordeel bij.. waarom niet..

Maar dit gaat over msn en niet over ms geblaat, dus ik staak hierbij mijn redevoering..
--

over alternatieven: ik heb miranda en trillian gehoord.. er zijn ook nog een stuk of 10, 20 linux clients en vast nog wel anderen.. Ik ben hier best in geinteresseerd, iem die pagina weet met lijstje en daarbij nog iets van review bij voorkeur?

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

jah... gauw 4.5 eraf gehoerd en terug naar 3.6 met de nieuwste plus.... 4.5 met zn &$$%#@* my first sony interface... misschien handig voor die schele 50+ers die daar bij microsoft werken maar ik hou graag ruimte en kleur over voor de rest van het scherm

kan je straks geeneen wallpaper meer instellen omdat alles dan met elkaar begint te vloeken

ik merk dat ik snel begin af te dwalen

ik ben de hele dag online bij msn... en ik erger me weleens aan t een en ander maar het meest irritante is dat ik GEEN bestanden kan sturen naar anderen via msn... de reden is dat ik achter een server zit (mn eigen server dan) en firewall uitschakelen helpt ook niet

wat nog het ergste is?? msn schuift het af op de system administrator en dat ik het maar aan hem moet vragen!! WIE DENKEN ZE WEL NIET DAT ZE ZIJN!! volgens mij heeft 1 op de 5 gebruikers een netwerkje en kan dus geen bestanden versturen...

heb ik nou niet goed opgelet?? is er iets voor waardoor ik wel mn bestandjes kan sturen zonder M$ netmeeting te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik msn omdat simpelweg de meeste kennissen wel MSN gebruiken en bij het woord ICQ alleen maar wazig uit hun ogen kijken.

Verder draai ik nu XP en is het schier onmoglijk om MSN te ontwijken.

Anyway, voor de meeste snelle berichten is msn OK. Hotmail vind ik verder kut werken, vaak veel te traag, dus daarom heb ik voor email Yahoo. veel minder storingen en meer mailbox ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm tjonge wat een discussie man..... :P

Ik draai ze allebij met volle tevredenheid >:)

MSN vind ik makkelijker en het is idd zo dat ik bij MSN er de familie en wat girls in heb staan, en bij ICQ meer de people van GoT en schoolvrienden enzo........( wel typisch )

Maar nogmaals ik vind MSN sneller werken als ICQ, en heb MSN ook het vaakst aan staan. En nu vooral met de 4.5 versie en die plus! waar je een away message kan instellen.

Maarjah ICQ is wel wat meer B-) dan MSN en gaat meestal alleen aan als ik heb afgesproken of een bestand wil versturen....

Owja met MSN nu ook zins kort ( Thank god ! ) met mun GMX adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Een vraagje die met MSN versie 3.6 werken... Hoe krijg je die update notification uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Op maandag 05 november 2001 18:00 schreef FL!PNEUS het volgende:
Een vraagje die met MSN versie 3.6 werken... Hoe krijg je die update notification uitgeschakeld?
Niet zover ik weet, je kan hem uitvinken voor een week.

Maar ik heb PLUS geinstalleerd en heb er geen last meer van. PLUS kan je downloaden bij:

http://www.patchou.com/msgplus/msgplus.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman

Maar ik heb PLUS geinstalleerd en heb er geen last meer van. PLUS kan je downloaden bij:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat MSN Messenger idd geen NAT ondersteunt vind ik nog wel het ergste... ik moet telkens bestandjes gaan mailen omdat ik ze niet kan versturen achter de router... van buitenaf is mijn 192.168.0.4 niet te zien natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_daTA
  • Laatst online: 05-09 21:32

mr_daTA

Probeert student te zijn

Dan heb jij toch wel iets vreemds met je MSN. Ik zit achter een firewall (linux / NAT) en ik kan prima bestanden ontvangen van anderen.

Misschien ff de search raadplegen?

Chance favors the prepared mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ontvangen heb ik ook niets over gezegd. Dat gaat idd prima :) ik had t over versturen ;)
Pagina: 1 2 Laatste