Toon posts:

Hoe gaan webdesigners om met browser?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaan ze met browsers overweg? moet je nou je sites goed maken voor IE of Netscape? en hoe zit het met Konqueror?

Want sites gaan er lelijk uitzien in allerlei verschillende browsers |:(

Verwijderd

1 woord: Amaya :)

Daar bekijk ik alles in, geen (of echt zo weinig mogelijk) bullshit maken die in de ene browser zus werkt, en in de ander zo.

Betekent dus ook alles in xhtml en CSS :)

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik bouw een shtml+css site, en dan beetje plaatjes verschuiven tot het op IE 6 goed is. Andere browsers hebben meestal hetzelfde resultaat, dus als jij een browser vindt die http://www.greygame.f2s.com/ niet goed laat zien, tell me :)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Idd zo veel mogelijk met de standaard werken. En verder hangt het van de site / bezoekers af.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Op zaterdag 03 november 2001 19:19 schreef GeniusDex het volgende:
... dus als jij een browser vindt die http://www.greygame.f2s.com/ niet goed laat zien, tell me :)
NS 4.7 en Opera 5.10

// EDIT:

Nog ff de plaatjes.
Internet Explorer 6:
Afbeeldingslocatie: http://okke.hn.org/gg_ie.jpg

Netscape 4.7:
Afbeeldingslocatie: http://okke.hn.org/gg_ns.jpg

Opera 5.10:
Afbeeldingslocatie: http://okke.hn.org/gg_opera.jpg

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

ik gebruik altijd als minimale resolutie 780*437
da's IE met alle standaard knoppen en scrollbar op 800*600
dan weet je iig zeker dat (bijna) iedereen het goed kan bekijken...

voor de rest hou ik niet echt rekening met netscape :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 19:31 schreef SFie het volgende:
ik gebruik altijd als minimale resolutie 780*437
da's IE met alle standaard knoppen en scrollbar op 800*600
dan weet je iig zeker dat (bijna) iedereen het goed kan bekijken...

voor de rest hou ik niet echt rekening met netscape :)
Ik hield me altijd aan 760*420 of 410, maar dat doe ik ook niet meer.
ik ga nu voor het 1024*768 beeldscherm.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op zaterdag 03 november 2001 19:35 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Ik hield me altijd aan 760*420 of 410, maar dat doe ik ook niet meer.
ik ga nu voor het 1024*768 beeldscherm.
Dan overschat je het aantal mensen dat met die resolutie surft, ik meen dat het nog niet eens de helft is, zelf ga ik meestal uit van 780 das opzich groot zat en voor de rest werk ik lekker naar onder toe.

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op zaterdag 03 november 2001 19:23 schreef OkkE het volgende:

[..]

NS 4.7 en Opera 5.10

// EDIT:

Nog ff de plaatjes.
Internet Explorer 6:
[afbeelding]

Netscape 4.7:
[afbeelding]

Opera 5.10:
[afbeelding]
Dan werkt Opera niet met die verschuif tag, en moet ik dat een keertje met php ofzo voor netscape goed gaan zetten denk ik dan.
[edit] Dat menu is ook helemaal verneukt bij netscape, terwijl dat toch een table is. Erg vaag :?

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Verwijderd

Ja 't ligt er maar net aan voor wie de site is bedoeld, als het voor een groot publiek is bedoeld bijvoorbeeld een search engine site, dan is het beter om een site te maken die 800 x 600 is i.p.v 1024 x 768, zou de site over computer related stuff gaan, dan kan je em ook op 1024 maken, want tja je gaat er toch van uit dat mensen met verstand van computers wel een goede monitor hebben die ook 1024 aankan etc etc..

enne qua browsers, ik zorg ervoor dat de site er perfect uitziet in IE, en voor zoveel mogelijk ook in NS, en meestal is ie dan gelijk goed in Opera.. Er zijn sommige dingen die je gewoon niet in alle browsers goed kan krijgen, dan kies je natuurlijk gewoon iets wat je in IE goed ziet..

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IE 5.5 en NS 6.2 op res 800 x 600.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op zaterdag 03 november 2001 20:45 schreef Blue-eagle het volgende:
ik idemdito (maar wel met IE 6 trouwens)

Verbouwing

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik probeer met zoveel mogelijk browsers rekening te houden, maar ik ga uit van Internet Explorer (5), ik zorg dat de site in Netscape wel werkt, maar als ie niet helemaal zo mooi is als in IE (sommige marges en tabellen enzo) ga ik daar verder geen moeite voor doen. Voor Konqueror hoef ik nooit echt veel aan te passen en verder probeer ik het altijd ook ff met Lynx :) (maar meestal kun je daar tijdens het schrijven wel rekening mee houden).

Qua resolutie probeer ik het ook altijd op 800x600 nog duidelijk te houden, veel mensen gebruiken toch nog die resolutie.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 20:38
Ik heb zelf NS(4) en IE(5) op mijn PCtje staan en ik check mijn ontwerpjes in beide, maar voor de rest hou ik weinig rekening met andere browsers. Tja en qua resolutie: 1024*768. Die heb ik op mijn eigen PC.

Maar goed ik maak dan ook websites voor me lol :).
Heb er ook maar 2 gemaakt (zoek maar ff in W&G).

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zorg dat het altijd werkt in IE3 en verder, NN4.xx en verder en Mozilla. Opera werkt dan meestal ook wel. Test er niet expliciet op. Heel belangrijk vind ik ook dat de site er ook nog goed uitziet en goed functioneert als JS of CSS uit staan. Ik heb er altijd een hekel aan als een site een bepaalde browser-versie nodig heeft en JS aan. Ik vind dat zelf een teken van minder design, tenzij er speciale redenen zijn om dat te doen, zoals bijvoorbeeld tech demos ofzo, of als je zeker weet dat je publiek beschikking heeft over de geeiste browser.
Resolutie: ik sta er verbaasd van hoeveel mensen nog met 640x480 op mijn site komen, dus daar probeer ik wel rekening mee te houden. Lager dan dat kom je nauwelijks tegen. Ik ontwikkel op 1024x768, dus moet ik browserwindow wat kleiner maken om alles te testen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IE 4+ en NS 4+ in principe.
In feite ontwikkel ik in eerste instantie op IE5 en probeer het later uit onder IE4 en NS4 en NS6. Als NS4 wat steekjes laat vallen valt dat onder de catagorie 'jammer'. Ik denk dat dat ook voornamelijk bugs zijn in NS4; zeker als het in de rest van de browsers wel goed werkt.
Mijn sites leunen wel zwaar op javascript (totdat ik het idee heb genoeg van php te kennen)...

Intentionally left blank

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik bouw een shtml+css site, en dan beetje plaatjes verschuiven tot het op IE 6 goed is. Andere browsers hebben meestal hetzelfde resultaat, dus als jij een browser vindt die http://www.greygame.f2s.com/ niet goed laat zien, tell me :)
klein foutje: Bij IE6 1024 x 768 is die text "news" niet in zijn hokje, maar er half buiten.

Verwijderd

[utopie]In principe zoveelmogelijk volgens de standaarden[/utopie] :(

In werkelijkheid hangt het er vanaf wat de klant wil.
Moet het in ns4.x te bekijken zijn (sucks) dan gaat dat meestal niet met de standaarden.
ns6 of opera boeit een klant niet. Ns4 tegenwoordig ook bijna niet meer --> dus meestal vanaf ie5

owja, minimale resolutie doe ik 800x600...

Verwijderd

Ik kijk zelf ook nog ff hoe dit alles er op de mac met netscape en internet explorer uitziet. kan ook weleens een pixeltje verschuiven.

Verwijderd

IE 5 Mac
bovenste plaatje zit nie int midden maar valt voor de helft buiten t beeld

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 20:45 schreef Blue-eagle het volgende:
same here....

Verwijderd

Ik heb controleer altijd met IE 5.0, Netscape 4.7, Opera 4.0 en Mozilla 6.0

Met de allernieuwste IE en NS heb ik nog niet gewerkt. Als de zait het doet in de bovengenoemde browsers ben ik tevreden.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Ie4/5/6, ns4/6/Moz, en soms opera. 800 x 600 en hoger. vrijwel altijd op win 9x,2k(,xp) en vaak (als't moet) op mac, en als ik geluk heb werkt het ook op linux. :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

ie5/6 en mozilla, de rest moet maar updaten ;)
Pagina: 1