Welke printer?

Pagina: 1
Acties:

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Ik heb net even in de search gekeken, maar de meeste topics over dit onderwerp zijn achterhaald...

Anyway, ik ben aan een nieuwe printer toe (die deskjet 600 krijgt steeds meer kuren; papier invoer werkt amper, vlekt als de tering, _uber_ traag etc).

Naja, welke printer raden mijn medetweakertjes mij aan? :)
(voor zo rond de 400 gulden als het ff kan ;))

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 10:49 schreef kixor het volgende:
Ik heb net even in de search gekeken, maar de meeste topics over dit onderwerp zijn achterhaald...

Anyway, ik ben aan een nieuwe printer toe (die deskjet 600 krijgt steeds meer kuren; papier invoer werkt amper, vlekt als de tering, _uber_ traag etc).

Naja, welke printer raden mijn medetweakertjes mij aan? :)
(voor zo rond de 400 gulden als het ff kan ;))
Ligt eraan wat je wilt. Print je vaak: Epson! Bijv c60 of de c680 (beide 329)
Print je af en toe: IIG GEEN Epson!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:34
Zo heel veel maakt het ook weer niet uit wat voor een printer je koopt. Een hp voldoet ook wel en een epson en een canon ook enz.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Zouden jullie ook serie nummer kunnen geven? ;)

Er zijn nogal wat HP's en Epsons eh :)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 10:55 schreef kixor het volgende:
Zouden jullie ook serie nummer kunnen geven? ;)

Er zijn nogal wat HP's en Epsons eh :)
Kan alleen info over Epson geven, maar ligt eraan wat je wilt.. Photoprinter? Kleurenprinter? Matrix? Laser? (nou ja, voor 400 gld..)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Ik moet gewoon een printer hebben die geschikt is voor huis-tuin-en-keuken gebruik.

Hij(zij?) moet iig in kleur kunnen printen.

Verwijderd

Ik zelf heb de Hp 930C ,perfect printertje !
En die is nu +/- 300 piek !

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
LEXMARK Z-52, 2400 x 1200 dpi

Is dat niet wat? (voor 199,- :D)

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 10:59 schreef kixor het volgende:
Ik moet gewoon een printer hebben die geschikt is voor huis-tuin-en-keuken gebruik.

Hij(zij?) moet iig in kleur kunnen printen.
Ok, zoals ik *ahum* eerder al zei: C60 of C680 voor 329 of anders de c70 of de photo810 voor 449 gld. Wat dat in Euros is weet ik zo ff niet :)

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Weet je niet eens wat dat in Euro's is! Nou, triest hoor ;)

edit:
komt nog bij dat ik niet vaak print...

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 11:08 schreef kixor het volgende:
LEXMARK Z-52, 2400 x 1200 dpi

Is dat niet wat? (voor 199,- :D)
Het probleem met een goedkopere printer is vaak de duurzaamheid van cartridges... Goedkopere printer = Cartridges die sneller leeg zijn....

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 11:15 schreef kixor het volgende:
Weet je niet eens wat dat in Euro's is! Nou, triest hoor ;)

edit:
komt nog bij dat ik niet vaak print...
Tuurlijk weet ik dat wel.... Delen door 2.2 .... Maar heb hekel aan Euro... Net zoiets voor mij als de Peseta...

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
*grin* :)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Wat dacht je van een HP 840 ofzo. Lekkere stille en snelle printers. Ze zijn er nog te koop voor een paar honderd gulden. Prima dingetjes.

Verwijderd

consumentengids zuigt! Ze weten haast nooit waar ze het over hebben, met die computerapparatuur. Ze testen ook computers |:( . Waarom doen ze dat nou in hemelsnaam! over een weekje is die computer die ze getest hebben al niet meer up to date. En dan wat ze er over zeggen! Echt amateuristisch. :r

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zaterdag 03 november 2001 11:16 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Het probleem met een goedkopere printer is vaak de duurzaamheid van cartridges... Goedkopere printer = Cartridges die sneller leeg zijn....
Dit klopt, ze maken die printer goedkoop en ze proberen je vervolgens wel te melken met die cartridges :)

Maar als je heel weinig print en kwaliteit is geen 'big issue' zou ik wel zoiets overwegen...

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

HP 9xx serie, de gehele serie is erg goed alleen de duurdere modelen hebben meer mogelijkheden of zijn sneller, dubbelzijdig printen ect.

HP goede prijs kwaliteit verhouding

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Ga voor een HP 940 zou ik zeggen. Die kost 350 piek, naar mijn weten.

Verwijderd

Ik zou ook voor de hp 930c gaan, top printer!

Verwijderd

geen apollo! :'(

Verwijderd

Kerel, nieuwe printer? Zou ik er even op letten of je een USB neemt of niet. Ik vind parallel eigenlijk wel chil, lekker simpel, werkt altijd, geen gezeik met USB

Onze Epson 580 geeft een compleet concert bij het in- en uitschakelen van je computer! Dat wil je niet. De cartrigde is redelijk snel leeg, maar ook veel goedkoper dan bv een HP.

Een paar vorige oude HP's, een 540 en een 600, vaak papier er scheef in, transportwielen die slippen. Maar de nieuw HP's printen heel snel en strak vind ik. Liever een goedkope HP dan een goedkope Epson!

Verwijderd

Nog even: nog niet gelezen waarom die cartridges zo in prijs verschillen. De verklaring die mij ooit is verteld:

Bij HP zit de printkop op de cartrigde, bij Epson niet

Klinkt logisch dacht ik. (8>

Verwijderd

Alles behalve een HP, goedkoop in aanschaf duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuur in gebruik, die fucking cartridges zijn absurt duur bij HP

Verwijderd

inderdaad hp hp hp 930/950 c perfecte printer
geen canon nooit meer

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op zondag 04 november 2001 14:19 schreef Bahtiyar het volgende:
inderdaad hp hp hp 930/950 c perfecte printer
geen canon nooit meer
Inderdaad, mijn broertje heeft een canon. Een goed dingetje maar de inktcardridges die dat ding gebruikt zijn:

a. duur
b. zeer moeilijk verkrijgbaar
c. snel op

Ik heb een HP 720. de cardridges zijn ook wel vrij prijzig, maar als ik kijk hoelang ik met een cardridge doe: best wel lang. Kwaliteit is goed en cardridges zijn goed verkrijgbaar.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zaterdag 03 november 2001 21:46 schreef Coolcase het volgende:
Kerel, nieuwe printer? Zou ik er even op letten of je een USB neemt of niet. Ik vind parallel eigenlijk wel chil, lekker simpel, werkt altijd, geen gezeik met USB
Parallel is dan wel lekker oud en vertrouwd, maar de cpu staat wel meteen op 100% bij het printen. Dit in tegenstelling tot 15% bij USB, welke ook nog eens de data sneller verzend naar de printer. Scheelt niet veel overigens, printen met usb scheelt ca 8 seconden op een minuut. Maar dat cpu verbruik van usb is magisch.

Ben zelf overigens tevreden met m'n hp 970. Print regelmatig, zet inktvolume altijd op laag (blijft nog steeds goed) en cartridges zitten er al langer dan een jaar in. De HP930 werkt overigens niet met Win2000 en XP op een normale manier, check de hp site voor meer van die ongein.

Maargoed, iedereen noemt hier z'n eigen printer op en markeert 'm als de beste. Check ff ergens een vergelijkende test dus...

[edit]
Voordeel van de HP printer vind ik dat het papier er aan de voorkant makkelijk ingaat. Nadeel is dat je meer beperking hebt qua dikte gezien het papier een draai moet maken van 180deg.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zondag 04 november 2001 21:35 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Parallel is dan wel lekker oud en vertrouwd, maar de cpu staat wel meteen op 100% bij het printen. Dit in tegenstelling tot 15% bij USB, welke ook nog eens de data sneller verzend naar de printer. Scheelt niet veel overigens, printen met usb scheelt ca 8 seconden op een minuut. Maar dat cpu verbruik van usb is magisch.

Ben zelf overigens tevreden met m'n hp 970. Print regelmatig, zet inktvolume altijd op laag (blijft nog steeds goed) en cartridges zitten er al langer dan een jaar in. De HP930 werkt overigens niet met Win2000 en XP op een normale manier, check de hp site voor meer van die ongein.

Maargoed, iedereen noemt hier z'n eigen printer op en markeert 'm als de beste. Check ff ergens een vergelijkende test dus...

[edit]
Voordeel van de HP printer vind ik dat het papier er aan de voorkant makkelijk ingaat. Nadeel is dat je meer beperking hebt qua dikte gezien het papier een draai moet maken van 180deg.
Hoezo werkt de 930c niet op een normale manier in w2k en Xp? Kan op de site niks vinden, ik ga hem binnenkort aanschaffen denk ik.
Pagina: 1